13T männät TG kansi

13T männät TG kansi

ViestiKirjoittaja Misaarikko » Su Loka 2019 13, 21:36

Pöydältä löytyy nyt purettuna 2TG - ja 13T koneet.

Kannattaako noista 13T männistä alkaa askartelemaan 2TG kanteen sopivia?
Misaarikko
 
Viestit: 6
Liittynyt: Su Kesä 2019 09, 22:41

Re: 13T männät TG kansi

ViestiKirjoittaja st seitenkaks » Ma Loka 2019 14, 13:15

2T:n 025 ylikoko männät näkyy olevan nettivaraosissa ja torissa! niitä pikkaisen työstämällä....
st seitenkaks
 
Viestit: 110
Liittynyt: Pe Maalis 2008 21, 16:19
Paikkakunta: maksniemi

Re: 13T männät TG kansi

ViestiKirjoittaja kyyry » Ma Loka 2019 14, 18:04

13T mäntä on ihan väärän mallinen kupu ellei sitte oo joku vaihtanut normi T moottorin mäntiä niiku mulla sattu oleen yhessä 13T moottorissa. iskunpituus sanoo myös jotain että millä iskulla teet sen.
corolla SE70 2,0 16valve
corolla TE20 R/F
corolla SE80 2,0 16valve
mazda 323 F jokkis
vw caravelle T4 TDI
kansien kairausta, moottorien säätöjä, tehonmittauksia
Avatar
kyyry
Kultajäsen
 
Viestit: 1274
Liittynyt: To Syys 2006 28, 23:15
Paikkakunta: ii/haukipudas

Re: 13T männät TG kansi

ViestiKirjoittaja Misaarikko » Ma Loka 2019 14, 23:53

Näin vähän arvelinkin kun sain koneen auki. 13T:n männän patti on sellainen toispuoleinen. Ilmeisesti liittyy jotenkin siihen pakokaasujen kierrätykseen :/
Silmämääräisesti venttiileille joutuisi vähän tehdä tilaa, mutta jos tuo toispuoleisuus aiheuttaa ongelmia niin ei taida maksaa vaivaa. Elättelin silti toivoa.

Suosituksia 3TG männiksi? Vanhojen viestiketjujen myymälät ei vaikuta olevan voimissaan.
Misaarikko
 
Viestit: 6
Liittynyt: Su Kesä 2019 09, 22:41

Re: 13T männät TG kansi

ViestiKirjoittaja Misaarikko » Ti Loka 2019 15, 14:43

st seitenkaks kirjoitti:2T:n 025 ylikoko männät näkyy olevan nettivaraosissa ja torissa! niitä pikkaisen työstämällä....


2T männät on vaan aika matalat 3T kampiakselille.
Misaarikko
 
Viestit: 6
Liittynyt: Su Kesä 2019 09, 22:41

Re: 13T männät TG kansi

ViestiKirjoittaja st seitenkaks » Ti Loka 2019 15, 18:02

Misaarikko kirjoitti:
st seitenkaks kirjoitti:2T:n 025 ylikoko männät näkyy olevan nettivaraosissa ja torissa! niitä pikkaisen työstämällä....


2T männät on vaan aika matalat 3T kampiakselille.


Eikös 2T mäntä ole korkeampi kuin 3T:n?
Tilasin tossa kuukausi sitten 3Tc Wisecot 33,5cc patilla. Meni tehdas tilaukseen joten joutuu vielä odotteleen!
st seitenkaks
 
Viestit: 110
Liittynyt: Pe Maalis 2008 21, 16:19
Paikkakunta: maksniemi

Re: 13T männät TG kansi

ViestiKirjoittaja kyyry » Ti Loka 2019 15, 22:48

2T männät liian korkeet 3T akselille. 4mm on männissä eroa 2T ja 3T
corolla SE70 2,0 16valve
corolla TE20 R/F
corolla SE80 2,0 16valve
mazda 323 F jokkis
vw caravelle T4 TDI
kansien kairausta, moottorien säätöjä, tehonmittauksia
Avatar
kyyry
Kultajäsen
 
Viestit: 1274
Liittynyt: To Syys 2006 28, 23:15
Paikkakunta: ii/haukipudas

Re: 13T männät TG kansi

ViestiKirjoittaja JPV » Pe Loka 2019 18, 18:55

Misaarikko kirjoitti:Pöydältä löytyy nyt purettuna 2TG - ja 13T koneet.

Kannattaako noista 13T männistä alkaa askartelemaan 2TG kanteen sopivia?


Ajelin pari vuotta sitten 12T-männillä ja 2T-kannella yhden kesän noin 3000Km ja kokemukset oli erittäin hyviä.
Tuossa 12T männässä on isompi kupu kun vakiossa, joten puristukset oli kovemmat ja sen myötä teho.
Mitään muotoon liittyvää murhetta ei ollut, eli ei nakuttanut missään vaiheessa.

Mahtu hyvin pyörimään 2T kannen kanssa, 2TG:n kanssa voipi joutua tekemään isommille venttiileille lisää tilaa.

Luultavasti 13T mäntä on vastaavan muotoinen ja toimisi myös.

Jos hylkäät nuo 13T männät, niin minä voin ostaa ne pois :-D
JPV
 
Viestit: 123
Liittynyt: Pe Huhti 2017 14, 12:21
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 13T männät TG kansi

ViestiKirjoittaja JPV » Pe Loka 2019 18, 19:11

Misaarikko kirjoitti:Näin vähän arvelinkin kun sain koneen auki. 13T:n männän patti on sellainen toispuoleinen. Ilmeisesti liittyy jotenkin siihen pakokaasujen kierrätykseen :/
Silmämääräisesti venttiileille joutuisi vähän tehdä tilaa, mutta jos tuo toispuoleisuus aiheuttaa ongelmia niin ei taida maksaa vaivaa. Elättelin silti toivoa.

Suosituksia 3TG männiksi? Vanhojen viestiketjujen myymälät ei vaikuta olevan voimissaan.


Ja vielä, jos ei halua toispuoleista pattimäntää käyttää, niin tästä ihan uutta normi 3T mäntää kohtuu hintaan.
Näyttää olevan vakio ja ylikokoa tarjolla
https://www.rockauto.com/en/catalog/toy ... +kit,14008
JPV
 
Viestit: 123
Liittynyt: Pe Huhti 2017 14, 12:21
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 13T männät TG kansi

ViestiKirjoittaja Misaarikko » Ma Loka 2019 21, 18:24

JPV kirjoitti:
Misaarikko kirjoitti:Näin vähän arvelinkin kun sain koneen auki. 13T:n männän patti on sellainen toispuoleinen. Ilmeisesti liittyy jotenkin siihen pakokaasujen kierrätykseen :/
Silmämääräisesti venttiileille joutuisi vähän tehdä tilaa, mutta jos tuo toispuoleisuus aiheuttaa ongelmia niin ei taida maksaa vaivaa. Elättelin silti toivoa.

Suosituksia 3TG männiksi? Vanhojen viestiketjujen myymälät ei vaikuta olevan voimissaan.


Ja vielä, jos ei halua toispuoleista pattimäntää käyttää, niin tästä ihan uutta normi 3T mäntää kohtuu hintaan.
Näyttää olevan vakio ja ylikokoa tarjolla
https://www.rockauto.com/en/catalog/toy ... olla,1.8l+
l4,1274701,engine,piston+&+piston+ring+kit,14008


Sovitin kampiakselia mäntineen ja kaikki mahtui suoraan paikalleen. Linkissä olevista männistä ei löytynyt tapin mitoista tietoja. Onko merkki kenellekään tuttu, löytyykö kokemuksia?
13T mäntiin täytyy tosiaan tehdä TG-kannen venttiileille hieman lisää tilaa.
Misaarikko
 
Viestit: 6
Liittynyt: Su Kesä 2019 09, 22:41

Re: 13T männät TG kansi

ViestiKirjoittaja J-M Kujala » Ke Loka 2019 23, 09:55

13T männillä kantsii kattoa ettei huonoa paljealuetta, mitä epäilen et voi jäädä.
Se palje alue ei sais olla yli milliä. Eli kannen ja männän patin välin mittausta.

Perus 3T mäntä 2TG kannella venttiilinkolot kaivettuna = puristukset noin 8.5. Mut sopii nuo linkin mukit kunhan venttiilikolot tekee.

Puristukset sais olla luokkaa 10 vähintään vakiomoottorissakin.

ITM on halvimman pään varaosa ja kestoa TG kannen kera saanen epäillä..

Wisecolta saa pulttaakii mäntää edullisesti ku tilaa ulkomailta ja asiat on kerralla kunnossa 2TG kannelle ja 3T kammelle. Moottorin ku tekee ni parin sadan säästö männissä on se typerin teko, minkä voi tehä, lisäksi jälleenmyyntiarvo on täysin eri ku tehty kunnollisin osin.
Toyota Celica TA-22
Toyota IQ
Ducati Monster -99
Toyota Corolla T-sport TTE 2ZZ-GE
J-M Kujala
 
Viestit: 769
Liittynyt: To Huhti 2008 24, 18:24
Paikkakunta: Vaasa


Paluu Moottori- ja voimansiirto

Paikallaolijat

Rekisteröityneet käyttäjät: Google [Bot], MSN [Bot]

cron