Corolla KE20 -77 "pirtsakan vihreä"

Projekteista juttua, kuvia yms. Tähän kansioon vm -78 ja sitä vanhemmat
Alueen säännöt
Vuosimalli raja tähän kansioon on sitten -78
Ennen kuin teet uuden aiheen niin lue tämä

Corolla KE20 -77 "pirtsakan vihreä"

ViestiKirjoittaja Teemutus » Ke Heinä 2017 19, 12:22

Pirtsakan vihreän Corollan tarina:

Pitkän harrasteautohaaveilun tuloksena tein hetken mielijohteesta päätöksen, jotta Corolla on saatava talliin. Päätös syntyi lähinnä edeltäneestä moottoripyörän kansipahvin hajoamisesta kesän alkuvaiheilla. Talvella täysrempan saanut Husqvarna päätti tehdä tenät 15 käyttötunnin jälkeen, joten sen korjaamiseen ei enää tälle kesää motivaatiota riittänyt.

Corolla oli saatava. Muutama vaihtoehto löytyi nettiautosta, mutta myyjien nihkeily oli vallan outoa, ja lopputuloksena sovittiin kaupat Haminasta haettavasta varsin toimivan näköisestä -77 vuosimallin KE20:stä. Hyppäsin junaan, ja matkasin Etelä-Pohjanmaalta toiselle puolelle Suomea rahatukku taskussa. Corollan avaimet jäi käteen...

Koeajon aikana auto käyttäytyi melko normaalisti, toki laiskasti (ei ollut mitään hajua miltä pitäisi tuntua). Haminasta Seinäjoelle lähdettäessä sitten ilmaantuikin kummallista pätkimistä. Kaasua ei voinut painaa kuin juuri sen verran, että sai hiljalleen kiihdytettyä maantienopeuteen. Kone yski, aivasteli ja meinasi kuolla aina kun antoi kaasua. Pysähtyessä teki satunnaisesti sellaista, että ei meinannut saada kierroksia nostettua, kun tuntui kuolevan kokonaan.

Noh... Päästiin tuo 450km kuitenkin kotiin asti, sään vaihdellessa auringonpaisteesta rankkasateeseen. Kotona piti ottaa ensimmäinen kuva ostoksesta:

Corolla pihassa
Kuva

Tästä alkoi ensimmäisen Toyotani tarina. Seuraavista vaiheista tarinaa ja kuvia, kun kerkeää kirjoittaa lisää...
Viimeksi muokannut Teemutus päivämäärä To Heinä 2017 20, 08:50, muokattu yhteensä 1 kerran
Teemutus
 
Viestit: 33
Liittynyt: Ti Kesä 2017 20, 08:53

Re: Corolla KE20 -77 "pirtsakan vihreä"

ViestiKirjoittaja Teemutus » Ke Heinä 2017 19, 14:40

Kone kävi siis tyhjäkäyntiä melko siedettävästi ja kaupunkipyörittelyssä ei ilmaantunut matkan kaltaisia pätkimisiä, mutta pientä nykimistä silti. Hain heti seuraavana päivänä kassillisen sytytyksen osia ja bensansuodattimen yms.
Koneeksi tähän siis oli vaihdettu 4K, joten aiheutti hieman harmaita hiuksia osien valikoinnissa, varsinkin, kun ei mitään tietoa historiasta tai mitä joku aikaisempi turailija tähän oli tehnyt. Tästähän puuttui ilmanputsari kotelon sisältä kokonaan :o *facepalm*
Näkymätön ilmansuodatin
Kuva
Muutaman väärän osan jälkeen sain uudet sytkä osat ja suodattimet (myös sen ilmanputsarin kuuluvalleen paikalle!). Sytkän säädön jälkeen tulille ja kas kummaa... Tehoja tuntui tulleen n. 2 kertaa ostohetkeen verrattuna 8) Nuhapumppuhan tämä silti on, mutta voitte kuvitella lähtötilanteen...

Sytkän säädön yhteydessä tuli todettua ennakon alipainesäätimen olevan entinen. Kumikalvo falskaa läpi. Tämän jätin to-do-listalle... Öljypohjasta roikkuu melkein metrinen tulpattu letku, jonka olemassa oloa kummastelin pitkän aikaa, ennenkö tajusin tässä olleen joskus öljynjäähdyttimen. No nyt se letku on jätetty paikalleen, mutta tulpattu ja toisen linjan reikään laitettu tulppa.

Alipaineletkut ja muut letkut, sekä sähköt on mitä mielenkiintoisinta tutkittavaa, sillä letkut on lähinnä kaikki tulpattu, katkonaisia sähköjohtoja on siellä täällä, sekä ylipäätänsä sähköt on vedetty niin masentavasti, että kauhistuttaa.

Akku oli siirretty takakonttiin, josta heti sain onnekseni vinkin tsekata plussajohto ja sen läpiviennit, sekä varmistaa, että onko sulaketta. No eipä tuossa mitään sulakkeita välillä ollut ja takapenkin alta läpivienneistä vedetty läpi terävistä metallireunoista. Laitoin koteloidun 250A sulakkeen akun plussakengän lähettyville ja suojasin läpivientien kohdat paremmin.

Kaiken kukkuraksi jarrut tuntuivat alkavan laahata hetken ajon jälkeen, ja erään kauniin kesäpäiväkruisailun jälkeen savusikin toinen takarumpu. Ei muuta kuin kaikki jarrut auki ja tsekkaus. Edessä toinen jarrusatula oli yhdellä pultilla kiinni, toinen oli muodon vuoksi kierteet sileäksi väännettynä hollilla. Satulasta oli tietenkin kierteet myös sileät, joten vetäisin kierretapilla uudet toisen nousun kierteet sekä uuden pultin tilalle. Takarummut oli tosi hyvässä kunnossa letkuineen ja putkineen, mutta kuumenneen puolen sylinteristä toinen mäntä oli täysin jumissa. No ei muuta kuin 7,90€ maksava uusi sylinteri tilalle ja homma oli sillä selvä.
Takajarru
Kuva

Tämän kaiken jälkeen alkoi houkutella katsastus, sillä ensimmäinen mahdollinen katsastuspäivä oli 30.6. Katsurin kanssa rupateltiin mukavia vanhoista Toyotoista ja ihasteli autoa. Apusimpukan hela oli lähes kadonnut, joten uusintanäytölle meni. Tässä vaiheessa iskikin pieni tenkkapoo, että mistä uusi tilalle? Googlaamalla löytyikin hyvin (olikohan peräti täältä foorumilta) ohjeet apusimpukan kuulalaakerointiin. Vanha kiinnikkeen akseli irti ja M12 pulttia tilalle ja apusimpukan varteen kuulalaakerit ja holkki väliin. Laitoin varmuudeksi 4 laakeria, joten luulisi kestävän :) Tuli kyllä todella hyvä lopputulos, voin suositella.
Apusimpukan kiinnike tuhottuna
Kuva

Purin vielä koko virranjakajan paloiksi, koska kierroksilla ennakkoa ei näyttänyt tulevan kuin n. 10 astetta lisää. Sisältä löytyi mönjää ja hiekkaa yms. vähintään tarpeeksi. Alipaine-ennakko ei olisi liikkunut edes ehjällä alipainesäätimellä. Keskipakosäädöstä toisen painon pusla oli kulahtanut, joten otti siihen alapuoliseen levyyn kiinni. Kasasin uudestaan puhtaana ja uusilla rasvoilla/öljyillä. Tuhosin myös alipainesäätimen ja paikkailin kalvoa fillarin paikkasarjalla.
Jakaja kasaan ja koneeseen, johan alkoi löytyä ennakkoa. Alipainesäädin tuntui myös pelaavan kun sen takaisin olin kasannut, mutta alkoi taas falskaamaan heti. Tästä kyrpiintyneenä tilasin ebaysta uuden kärjettömän jakajan, jotta loppuu se säätäminen.

Lisävaloihin kyllästyin, joten nappasin ne autosta irti. Samalla hain testiksi Mk1 Golfin etulipan motonetistä (ei-GTI-malli, 8,90€) ja tilasin tuommoisen kumisen retro-takaspoilerin. Maalailin mustaksi maalatut osat uudelleen, kun kromi paistoi läpi lähes kaikista irtoilleen maalipinnan vuoksi. Maalasin myös etulamppujen ympärillä olevat kromiset kehykset mustaksi ja tupsutin kumimaalilla kaikki korin ruuvit mustaksi. Ehostin myös sivuvilkkujen lasit sekä etuparkkilasit lakalla. Sivuvilkut jäi edelleen kaipaamaan oranssia läpikuultavaa maalia, tällä hetkellä ruman keltaiset verrattuna muihin. Puskureita en jaksanut irroittaa vielä, joten pensselöin kumimaalia paikkaamaan kromisia kohtia. Täytyy talvella sitten vetäistä uuteen maaliin.
Takaspoileri
Kuva
Etupää
Kuva
Yleisilme
Kuva

Tällä hetkellä keula huutaa pientä lievää madallusta. Suunnilleen viitisen senttiä pitäisi laskea, jotta olisi sovussa perän kanssa. Ajatuksena olisi farkku-Ladan kuormajouset laikattuna, mutta tiedä sitten korottaako ne vain, kun ei nykytolpilla kovin paljoa varmaan saa lyhennettyä jousta ilman että ei pysy kupissaan.

Tällä ei ole tosiaan ajettu talvisin pitkiin aikoihin, ja sama periaate tulee jatkumaan. Talveksi olisi tarkoitus napata kansi vähintäänkin irti työstettäväksi, kun nyt pölläyttelee moottorijarrutuksen jälkeen sinistä putkesta. Käsittääkseni tuossa on palotilalliset männät ja uudemman mallin kansi, joten pieni kannen lasku, kanavien työstö ja seetien hionta on listalla. Samalla uudet venttiilinohjurien tiivisteet.
Myös houkuttelee tuo Marteliuksen pienempi peltipakosarja ja Kiinan kopio-Weber. Samaten nokan voisi hiotuttaa hieman jyrkemmäksi, ei liian kuitenkaan...

Katsotaan nyt kuinka talvella riittää intoa, sama se melkein olisi nostaa kone kokonaan irti ja käydä läpi...
Teemutus
 
Viestit: 33
Liittynyt: Ti Kesä 2017 20, 08:53

Re: Corolla KE20 -77 "pirtsakan vihreä"

ViestiKirjoittaja Tate » Pe Heinä 2017 21, 17:55

Hieno Corolla!
Tate
Kultajäsen
 
Viestit: 313
Liittynyt: Su Maalis 2015 29, 13:09

Re: Corolla KE20 -77 "pirtsakan vihreä"

ViestiKirjoittaja MikaN » La Heinä 2017 22, 10:22

komea kampe :) ei luulis hävievän parkkipaikalle :lol:

itse olen noita ke70 corollia madaltanut lyhyemmillä patruunoilla ja pätkityillä jousilla. luulis onnistuvan myös ke20:ssä
corolla ke70 vm-82 4a-f (käyttis)
corolla ke70 vm-82 4a-g (projekti)
corolla ce70 vm-84 1c (varaosa)
corolla ke35 vm-76 4k (projekti)
avensis t22 vm-98 7a-fe (käyttis)
avensis t22 vm-98 7a-fe (käyttis)
Avatar
MikaN
Kultajäsen
 
Viestit: 106
Liittynyt: La Kesä 2010 12, 23:29
Paikkakunta: sotkamo

Re: Corolla KE20 -77 "pirtsakan vihreä"

ViestiKirjoittaja Teemutus » Ti Heinä 2017 25, 09:44

Ongelmana on vain KE20:ssä tuo patruunan koko, eli vähän ongelma löytää lyhyempiä. AW11 mörrin takapatruunat kuulemma kävisi... Myös tuo tolpan pään lyhentäminen voisi olla paikallaan, jos vain jaksaisi.

Katkaisin nyt alkuun 1,5 kierrosta jousista pois. Puristuu vielä juuri tarpeeksi kuppeihin, mutta eipä tuo hirveästi tuosta pudonnut :) Ehkäpä riittävästi kuitenkin, kun alkaa näyttämään takapään kanssa yhteensopivalta. Takana vanteen reunasta kaareen 15cm ja edessä 18cm, joten tyytyväinen olen ainakin toistaiseksi lopputulemaan.

Tänään olisi tulossa vihdoin tuo uusi kärjetön jakaja. Ajattelin vaihtaa alipainesäätimen letkun paikkaa kaasarin päässä jatkuvaan imusarjan alipaineeseen, kun nuo lähes kaikki alipainelähdöt ovat vapaana tulpattuna tällä hetkellä. Ainut erohan on vain se, että tyhjäkäynnillä tulisi alipaineet jakajan säätimelle. Aikaisempien testailujen perusteella juuri tyhjäkäynnillä tuo tykkää isommasta ennakosta. Katsotaan ja kokeillaan. Myös öljypumpun hahlon, johon tuo jakaja tulee, voisi kääntää vihdoin oikeaan asentoon, kun nyt jakaja on pikkusen ikävässä asennossa koneeseen nähden. Joku edellisistä omistajistahan oli tämän ratkaissut laittamalla tulpanjohdot 90 astetta vastapäivään vääriin paikkoihin jakajan kannessa...
Teemutus
 
Viestit: 33
Liittynyt: Ti Kesä 2017 20, 08:53

Re: Corolla KE20 -77 "pirtsakan vihreä"

ViestiKirjoittaja Teemutus » Ke Heinä 2017 26, 07:53

Noniin... Saapui tuo kärjetön jakaja vihdoin maailmalta.
Jakaja
Kuva

Hieman tarkempi tuo oli paikalleen tiputuksessa, eli säätövaraa tuon kauluksen kanssa ei aivan älyttömästi ollut, joten joutui hakemaan hieman hammastusta, jotta sai ennakon kohdalleen rungon säätövaralla. Nätisti pörähti kuitenkin käymään... Kierroksilla sitten ei näyttänytkään tapahtuvan mitään ennakon lisäystä. Max 2 astetta tuli lisää kun kierrätti kunnolla ylhäälle. Ei muuta kuin jakaja uudestaan irti ja paloiksi pöydälle. Keskipakosäädön painot oli tosi jäykässä tulleilla jousilla, joten päädyin ottamaan toisen jousen kokonaan pois. Painot on tässä lukkoprikoilla paikallaan, joten ei haittaa vaikka jousen poistaakin. Pöydällä kokeillessa tuntui melkolailla samalta kuin vanhan jakajan säätö, joten ei kun kasaan ja uudestaan koneeseen kiinni. Alkoi ennakkoa löytymään vanhan lailla... Tuntui osuvan ainakin paikallaan testaillessa ihan nappiin tuo yhden jousen poisto, saas nähdä kun pääsee testilenkille toivon mukaan tänään.

Piti samalla hieman taas "tuunailla". Maalailin kumimaalilla Mangelssien keskiöt mustaksi. Vielä pitää repiä nuo punaiset teipit irti niin saa siistimmäksi ja yksinkertaisemmaksi.
Vanne-lookki
Kuva
Teemutus
 
Viestit: 33
Liittynyt: Ti Kesä 2017 20, 08:53

Re: Corolla KE20 -77 "pirtsakan vihreä"

ViestiKirjoittaja Teemutus » Ke Syys 2017 20, 08:56

Alkoi rollan äänimaailma pikkuhiljaa kiristää päätä, joten päätin säätää venttiilien välykset. Eivät mitenkään hirmukaukana olleet, mutta hieman sai kiriä arvoihinsa. Säksätys hävisi melkeinpä kokonaan... Kylmänä enää säksättää hieman, lämpimänä muun metelin alta ei ainakaan kuule enää.

Kuva

Ei onneksi avautunut mikään masentava näky venttiilikopan alta, tosin huohotusputket oli käytännössä tukossa valkoisesta mönjästä. Tässä oli siis ostaessa tulpattu kopan pienempi reikä ja isommasta reiästä lähti letku putkeen, joka menee vain suoraan suodattamatta koneen alle maahan. Ehdin tuossa aiemmin laittaa pienempään reikään pienen filtterin, joka sekin oli sisuksista melko mömmössä.

Tilasin sitten kiinasta keruusäiliön tuohon huohotukseen. Hyvän näköinen purkki oli, mutta vaati toki hieman lisätyötä mm. erottimen suodatinmateriaalin hankinnan yms. Koko lähetys haisi aivan järkyttävälle, josta esimerkkinä emännän käsky viedä tavarat pikimmiten talliin, kun koko kämppä haisi pistävälle leikkuunesteelle tai jollekkin... Kiinnikkeestä tuli ehkä hirvein kötöstys ikinä, mutta toimii ja tehdään talvella siistimpi kunnollinen.

Kuva

Seuraava päänsäryn aiheuttaja oli tuo putkisto. Joutui ajamaan korvatulpat korvissa valehtelematta jokapaikkaan. Tuossa oli tuon kahden putken osuuden jälkeen 2" suoraa taakse asti, jossa Simonsin 2" pönttö. Hain toisen pitkän Simonsin lisäksi, jolle löytyi sopiva kolo pohjasta kuskin paikan kohdilta. Laitoin vielä pienen dB-killer -tyyppisen ratkaisun tuonne viimisen pöntön sisälle. Meteli muuttui huomattavasti siedettävämmäksi, nyt pystyy jo ajaessa jotenkuten keskustelemaan. Vielä vaivaa kuitenkin tuossa 100km/h vauhdissa 4k rpm huristellessa kova kumina, joten ei ihan vielä voi korvatulpparasiaa hävittää hanskalokerosta.

Kuva

Eräällä työmatkalla säädin puhalluslämpöä pikkuisen isommalle, jolloin lämmönsäätövipu meni aivan löysäksi ja lämmöt jäi sinne maksimin pintaan. Näytti siltä, että vivut on vielä paikallaan, mutta lämpöhana antautui jotenkin. Mistähän löytyisi kätevä vaihtoehto lämppärin hanalle? Tässä se on siis tuolla kabiinissa sisällä. Täytyy purkaa sekin ja tutustua lähemmin, kun laittaa tuon talviseisontaan jossakin vaiheessa. Kesäkuumalla tuppasi tulemaan melko kuuma tuon hajottua, vaikka puhallin olikin pois päältä :)
Teemutus
 
Viestit: 33
Liittynyt: Ti Kesä 2017 20, 08:53

Re: Corolla KE20 -77 "pirtsakan vihreä"

ViestiKirjoittaja Tate » Ke Syys 2017 20, 10:03

Tate
Kultajäsen
 
Viestit: 313
Liittynyt: Su Maalis 2015 29, 13:09

Re: Corolla KE20 -77 "pirtsakan vihreä"

ViestiKirjoittaja JPV » Ke Syys 2017 20, 17:34

Viimeviikonloppuna asensin juuri tuommosen motonetin hanan omaan corollaan.
Toimiva peli, voin suositella.
Kun sen kohdistaa sopivasti letkujen varaan oikeaan kohtaan, niin alkuperäinen vaijeri kävi hyvin kohdilleen ainakin ke35:ssa. On herkkä, pysyy ihan letkujen varassa paikoillaan.

Piti saada lämpöjä sisällekin, kun alkoi kelit viilentymään.
Mulla ei kiertänyt vedet sisällä ollenkaan kesällä.
JPV
 
Viestit: 97
Liittynyt: Pe Huhti 2017 14, 12:21
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Corolla KE20 -77 "pirtsakan vihreä"

ViestiKirjoittaja kyyry » To Syys 2017 21, 23:02

onko huohotin pöntössä mitään sisällä. jos ei oo ni ei toimi. öljy tavallaan tislaantuu tohon suodattimeen ja alkaa tursuamaan ulos.
corolla SE70 2,0 16valve
corolla TE20 R/F
corolla SE80 2,0 16valve
mazda 323 F jokkis
vw caravelle T4 TDI
kansien kairausta, moottorien säätöjä, tehonmittauksia
Avatar
kyyry
Kultajäsen
 
Viestit: 1254
Liittynyt: To Syys 2006 28, 23:15
Paikkakunta: ii/haukipudas

Re: Corolla KE20 -77 "pirtsakan vihreä"

ViestiKirjoittaja Teemutus » Pe Syys 2017 22, 07:26

Pöntössä on sisällä vielä semmonen erotinhässäkkä, jonka pitäis tuon homman hoitaa juurikin ennen tuota ulostulofiltteriä. Tuonhan saisi myös kytkettyä imusarjaan, mutta kun ei oo PCV-venttiiliä.

Täytyy hakea tuommoinen vesihana ja askarrella se kiinni. Hirveästi ei haittaisi, vaikka ei alkuperäiseen säätöön istuisi, kun tuo sisusta ja koko auto on jo niin häpäisty :)

Täytynee kytkin uusia myös, kun luistattaessa vähänkään korkeemmilla kierroksilla tuntuu ja kuuluu joku metallinen hinkkaus/kolina. Oliskohan irrotinlaakeri tiensä päässä? Koskaan ei vielä ole tarvinnut kytkintä omissa autoissa purkaa, mutta kerta se on ensimmäinenkin...
Teemutus
 
Viestit: 33
Liittynyt: Ti Kesä 2017 20, 08:53

Re: Corolla KE20 -77 "pirtsakan vihreä"

ViestiKirjoittaja Teemutus » Ti Marras 2017 21, 21:05

Nyt on poistettu liikennekäytöstä tämäkin rolla ja purkuhommat alkaneet.

Sisustan revin kokonaan irti ja eristän uusiksi sekä siistin hieman edellisen rakentajan ratkaisuja.
Kuva

Laatikon kanssa sai painia, kun en tajunnut, että tarvii keppi ottaa kokonaan irti, jotta mahtuu vauhtipyörän ylitse. Laatikon molemman pään akselit klappaa hieman, onko vakavaa?
Kuva

Suurin ihmetys sitten tuli, kun sain koneesta kannen purettua ja männät myös esille... Kertokaahan viisaammat, että mitä ihmettä täällä on mäntinä ja mikä yhdistelmä kannen ja mäntien osalta kuuluisi olla? Kuvat puhukoot puolestaan:
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Mittailin kannesta palotilan ja oli 15cc. Männät jää 3,4mm lohkon yläreunan alapuolelle ja kuopan tilavuus n. 9cc (varmistan kun saan koneen pukille). Kansipahvi oli 1,5mm paksu. Näillä tiedoilla rutuiksi tulee karvan alle 8:1 :o :oops:

Tietääkseni O-kuoppaiset K-motin männät ovat vain 6cc ja erinäköiset. Käsitys on myös, että tuon uudemman kannen kanssa pitäisi olla ne D-kuopalliset? Onkohan tässä nyt jotkut aivan muut sisässä... Ja kuinka paljon jää mäntien ja lohkon tason väliin tuohon kuuluvilla männillä? Saman korkuisenahan tuo huutaisi tasalakkisia mäntiä, jollon rutut olisi n. 9,8:1...

Auttakaa Toyota-noviisia pähkäilyssä :)
Teemutus
 
Viestit: 33
Liittynyt: Ti Kesä 2017 20, 08:53

Re: Corolla KE20 -77 "pirtsakan vihreä"

ViestiKirjoittaja Tate » Ke Marras 2017 22, 20:35

Erikoiset männät on,niistä en osaa sanoa mutta tuo laatikon klappaaminen on normaalia,omissakin laatikoissa on joissakin ollut suuriakin välyksiä ja ei ole haitannut mitään.Coronan w40 laatikossakin on noin "puolen sentin" välys,eikä se pidä edes mitään ääntä.Luulen että tuohon aikaan toleranssit on olleet aika suuria.
Tate
Kultajäsen
 
Viestit: 313
Liittynyt: Su Maalis 2015 29, 13:09

Re: Corolla KE20 -77 "pirtsakan vihreä"

ViestiKirjoittaja kyyry » To Marras 2017 23, 01:23

eikä ne enää akselit klappaa noin paljoo ku laatikko ja kardaani paikallaan.
corolla SE70 2,0 16valve
corolla TE20 R/F
corolla SE80 2,0 16valve
mazda 323 F jokkis
vw caravelle T4 TDI
kansien kairausta, moottorien säätöjä, tehonmittauksia
Avatar
kyyry
Kultajäsen
 
Viestit: 1254
Liittynyt: To Syys 2006 28, 23:15
Paikkakunta: ii/haukipudas

Re: Corolla KE20 -77 "pirtsakan vihreä"

ViestiKirjoittaja Teemutus » To Marras 2017 23, 08:49

Hain eilen toisen 4K:n talliin varaosiksi ja mahdollisesti toista moottoria varten aihioksi. Lohkon voisi porata ja kunnostaa ja alkaa pikkuhiljaa rakentelemaan seuraavaa kireämpää konetta.
Kuva

Tässä koneessa on sama kansi ja oikeat männät. Kansi on laskematon, joten hyvä aihio tarpeen tullen. Mäntien kunto täytyy tsekata, kun saa purettua irti lohkosta. Päältä olivat ihan ok, ja lohkon seinät ei mitenkään kamalassa kunnossa pientä yläpään pintaruostetta lukuunottamatta. Nämä D-kupilliset voisi laittaa uusien renkaiden kanssa tuohon oranssiin lohkoon ja mahdollisesti tuo laskettu kansi niiden kaveriksi riippuen lopullisesta puristussuhteesta.
Kuva
Kuva
Teemutus
 
Viestit: 33
Liittynyt: Ti Kesä 2017 20, 08:53

Seuraava

Paluu Projektit -78 ja vanhemmat

Paikallaolijat

Rekisteröityneet käyttäjät: Tipe82