Vinkkejä osien yhteensopivuuksista?

Yleistä jorinaa

Vinkkejä osien yhteensopivuuksista?

ViestiKirjoittaja multsi » Pe Loka 2019 04, 10:59

Muillakin on varmaan vanhempien toyotien tai japsien osien löytämisessä ongelmia, niin ajattelin kysellä jos muilla on jakaa vinkkejä siitä, minkä toyotien tai jopa ihan eri autojen osat saattavat sopia yhteen joko suoraan tai pienellä muokkauksella.

Itsellä on nyt kolme tapausta, jotka olen saanut ratkottua.

Sv21 Camryn etujarrukilvet: Molemmat tippuivat pois ja leimalla ne pitäisi olla teoriassa kun ovat uutena olleet. Uusia kysyin toyotalta ja etsin ympäri nettiä, mutta mistään ei saa. Ratkaisu: Mulkosilmäcorollan jarrukilvet käyvät aivan suoraan, vaikka motonetin kategoria ei tätä osoittakkaan. Joku ero noissa voi toki olla, mutta ei mikään merkittävä. Näitä saa motonetista suoraan hyllystä.

Saman Camryn pitkittäisten takatukivarsien puslat. Hylättiin mielestäni aiheetta leimalla, koska kumi on luonteeltaan elastinen ja se oli täysin ehjä pois ottaessa. Näitäkään ei saa erikseen, vaan pitäisi ostaa koko tukivarsi toyotalta. Ratkaisu: pääsin motonetin tiskin taakse katselemaan eri autojen puslia, ja kas kummaa, Polon (en muista vm) etutukivarsien puslat ovat mitoiltaan juuri sopivat. Hintaa taisi olla 3,90€ kappale. Sopivat varmaan moneen muuhunkin vanhempaan toyotaan

Galantin -81 etujarruletkut: Ei ainakaan suoraan motonetin hyllyssä ollut, mutta pääsin jälleen itse vertailemaan jarruletkuja, ja jonkun paljon uudemman Lancerin sentin lyhyemmät letkut kelpasivat aivan hyvin, koska ruuvit päissä olivat samat.

miten olet itse ratkaissut osaongelmasi, jos osaa ei ole ollut saatavana?
multsi

Re: Vinkkejä osien yhteensopivuuksista?

ViestiKirjoittaja Migeres » Pe Loka 2019 04, 16:51

Ei nyt suoraan liity aiheeseen, mutta Rockautosta löysin KE10-corollaan etujarrusylinterit mitä ei mistään muualta tuntunut löytyvän. Tuntuu muutenkin olevan aika hyvin autoon kuin autoon palikkaa.
Migeres

Paluu Yleistä keskustelua