corollan katsastus

Yleistä jorinaa

corollan katsastus

ViestiKirjoittaja janne » Ti Joulu 2007 04, 16:37

joo eli kaytin corollaa (ke30 vm79) konttorilla ja vikalistahan sieltä tuli: kone käy laihalla, happiarvo 1500 :shock: ja sallittu 1000. Seosruuvilla ei ollut mitään vaikutusta !. mikä sitä happea voi noinpaljon nostaa ?. Ja tuulilasi liian kulunut, mistäköhän siihen löytäs hyvän lasin ? vai käykö jostain muusta toyotasta ? kiitos tiedoista jo etukäteen :wink:
Instrument sano ryssä rautakangesta.
-corolla ke30 4k+k50 käyttis.
-corolla ke 70 3s-fe 2.0. purettu osiksi, parempi kori hakusalla.
- corolla ke70 dx -81 käyttis
- Corolla ke 20 -72 3t+t40 seisonnassa
janne
Kultajäsen
 
Viestit: 370
Liittynyt: Ti Marras 2007 27, 19:21
Paikkakunta: keski-suomi

ViestiKirjoittaja rojektori » Ti Joulu 2007 04, 22:30

Täh, pitääkö noin vanhasta ottaa kaasut? Eikös se olekkaan enää 25v ja vanhemmat?
My bisnes is my pleasure
Avatar
rojektori
 
Viestit: 501
Liittynyt: Ke Syys 2006 20, 13:20
Paikkakunta: Oulu

ViestiKirjoittaja jokez82 » Ti Joulu 2007 04, 23:01

pitää olla alle -78 ettei päästöjä mitata..
jokez82
 
Viestit: 81
Liittynyt: Ke Helmi 2007 28, 18:05
Paikkakunta: siilinjärvi

ViestiKirjoittaja Teppe » Ke Joulu 2007 05, 00:58

Happi arvot jos on noin koholla, epäilisin putken tai tiivisteitten vuotoa...:roll:
Olikohan sen lasiliikkeen nimi "Kuttilan lasi"...? Tekköö nimittäin, vaikka ite vanhasta mallista, jos ei valikoimista satu löytymään. Eikä ole edes kallista tuolta hommata! 50-sarjan Crowni vm.-69 lasi tuli kaverille muistaakseni 120€ kustantamaan...
Avatar
Teppe
Kultajäsen
 
Viestit: 887
Liittynyt: Ke Touko 2007 30, 22:51
Paikkakunta: Hausjärvi/Mommila

Re: corollan katsastus

ViestiKirjoittaja Määttä » To Joulu 2007 13, 00:17

janne kirjoitti:joo eli kaytin corollaa (ke30 vm79) konttorilla ja vikalistahan sieltä tuli: kone käy laihalla, happiarvo 1500 :shock: ja sallittu 1000. Seosruuvilla ei ollut mitään vaikutusta !. mikä sitä happea voi noinpaljon nostaa ?. Ja tuulilasi liian kulunut, mistäköhän siihen löytäs hyvän lasin ? vai käykö jostain muusta toyotasta ? kiitos tiedoista jo etukäteen :wink:


Tuota noin....Happiarvo sai muistaakseni olla 5%. Tuo mainitsema sallittu 1000 on HC-arvo.

Jos siinä oli hapet korkealla niin syynä voi olla vuotava pakoputki tai imuvuoto jossain. Esim imusarjan tiiviste, väljä kaasari tai alipaineletku irti/murtunut. Se että seosruuvilla ei vaikutusta kuulostaisi siltä että sulla on väljä kaasari.

Tuulilasia kannattaa kysellä vaikka paikallisesta varaosaliikkeestä. Esim. Pilkingtonilta saa tuulilaseja vanhoihinkin autoihin aika hyvin.
Avatar
Määttä
Kultajäsen
 
Viestit: 133
Liittynyt: Su Marras 2006 05, 22:07
Paikkakunta: Hyvinkää

ViestiKirjoittaja kyyry » To Joulu 2007 13, 01:09

eikö tuo HC arvo oo palamattomia kaasuja eli moottori ei polta kaikkia. meijän dexissä oli hc arvot katastuksessa 2500 (sillon ku oli 4K vielä paikallaa) ja inssi meinas että kone remonti on eessä.
kotia ku pääsin nii akan corollasta sytkä osat lainaa,kilpurin vanhat tulpat, sytkää myöhäselle. leima tuli arvoilla 650 :D
kyllä inssi oli kummissaa ku tulin takasin katastaa 2 tunin päästä :D
corolla SE70 2,0 16valve
corolla TE20 R/F
corolla SE80 2,0 16valve
mazda 323 F jokkis
vw caravelle T4 TDI
kansien kairausta, moottorien säätöjä, tehonmittauksia
Avatar
kyyry
Kultajäsen
 
Viestit: 1248
Liittynyt: To Syys 2006 28, 23:15
Paikkakunta: ii/haukipudas

ViestiKirjoittaja Pasi » To Joulu 2007 13, 09:12

kyyry kirjoitti:eikö tuo HC arvo oo palamattomia kaasuja


HC = hiilivety. bensa taas muodostuu useista hiilivedyistä, eli kyllä
Avatar
Pasi
 
Viestit: 720
Liittynyt: Ma Syys 2006 18, 23:39
Paikkakunta: Porvoo

ViestiKirjoittaja janne » Pe Joulu 2007 14, 19:21

Joo... hommat etenee. Noista pakokaasuarvoista en tiedä mitään, toi hc oli ainut mikä oli liian ylhäällä ja inssi sanoi: sulla on noi hapet liian ylhäällä :? .Mutta joka tapauksessa corollaan on nyt vaihdettu:tulpat, jakajan kansi, kärjet, tulpanjohdot ja ilmanputsari myös sytkä tuli säädettyä. Huomenna vaihdan vielä pakosarjan/imusarjan tiivisteet ja käyn pakoputken läpi, josko sieltä rupeis parempia arvoja löytymään.
Tilasin tänään myös tuulilasin jyskän auto ja lasista, ei ollut pahan hintainen 87E :D
Instrument sano ryssä rautakangesta.
-corolla ke30 4k+k50 käyttis.
-corolla ke 70 3s-fe 2.0. purettu osiksi, parempi kori hakusalla.
- corolla ke70 dx -81 käyttis
- Corolla ke 20 -72 3t+t40 seisonnassa
janne
Kultajäsen
 
Viestit: 370
Liittynyt: Ti Marras 2007 27, 19:21
Paikkakunta: keski-suomi

ViestiKirjoittaja tenuseta » To Heinä 2008 17, 11:06

jokez82 kirjoitti:pitää olla alle -78 ettei päästöjä mitata..


entä jos auto on -78 mitataanko vai ei??
KP60 -79
tenuseta
Kultajäsen
 
Viestit: 418
Liittynyt: Ti Kesä 2008 10, 22:54
Paikkakunta: Jyväskylä

ViestiKirjoittaja kyyry » To Heinä 2008 17, 11:45

tenuseta kirjoitti:
jokez82 kirjoitti:pitää olla alle -78 ettei päästöjä mitata..


entä jos auto on -78 mitataanko vai ei??


mitataan.
corolla SE70 2,0 16valve
corolla TE20 R/F
corolla SE80 2,0 16valve
mazda 323 F jokkis
vw caravelle T4 TDI
kansien kairausta, moottorien säätöjä, tehonmittauksia
Avatar
kyyry
Kultajäsen
 
Viestit: 1248
Liittynyt: To Syys 2006 28, 23:15
Paikkakunta: ii/haukipudas

ViestiKirjoittaja Oveli » Pe Heinä 2008 25, 08:06

Konttorin sivuilta löytyi:
Määräaikaiskatsastuksen yhteydessä tehdään pakokaasupäästöjen tarkastus bensiinikäyttöisille autoille, jotka on käyttöönotettu vuonna 1978 tai sen jälkeen.

Käyttöönotettu vuonna 1978 tai sen jälkeen:
Arvot (max):
HC [ppm] 1000
CO [%] 4,5

1.10.1986 tai sen jälkeen rekisteröidyt:
Arvot (max)
HC [ppm] 600
CO [%] 3,5


Pakokaasupäästöjen tarkastusta ei tehdä kaksitahtimoottorilla varustetulle. Kyllä Warre miesten kelpaa... :P
Avatar
Oveli
 
Viestit: 24
Liittynyt: Ma Helmi 2008 25, 14:21
Paikkakunta: Helsinki


Paluu Yleistä keskustelua

Paikallaolijat

Rekisteröityneet käyttäjät: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä