mulla ollut pari sisäänajettua diesel carinaa,ca60. toisella pyörähti vasta 400tkm mittariin ja toisella 500t. nyt nurkka-ajo/romunkuljetus autonani toimivan diesel-dx:n mittarissa näyttää olevan 646tkm ja hyvin tuo vielä toimii.
ensimmäinen autoni vuonna 99 oli perus 1,3 ke70 dx,se oli ollut uudesta samalla omistajalla jonka jälkeen vuoden yhellä metsämiehellä ja sitten tuli mulle harjottelu/peltoautoksi,mittarissa oli tuolloin 499tkm. konetta ei ollut koskaan kuulemma avattu.öljyjä oli kyllä vaihdeltu tiuhaan tahtiin,konehuone oli täynnä km-lukemia kun oli kirjattu vaihdot ylös.huoltokirja oli täyttynyt vähän 300tonnin jälkeen.
tällä tuli vuoden aikana pitkin peltoja ja metsäteitä ajeltua "harjotteluajoa," mikä ei tosiaan ollut mitään nättiä huristelua.silti vain dx kesti,ainoa vika koko aikana oli kallistusvakaajan irti repeäminen.
myydessäni auton kavereille,oli mittariin kertynyt peltoajossa kolmisen tuhatta kilometriä,lukema oli silloin 502 tkm. kaverit sillä sitten kerkesivät vielä muutaman sata kilsaa runnomaan kunnes oli mennyt vesiletku poikki ja kone keitti. oli kuulemma vielä senkin jälkeen toiminut mutta olivat päästäny öljytki mäelle ja kierrättäny tahallaan hajalle. sillon kun olis tajunnu tämänkin auton laittaa vielä liikenteeseen niin olis perus 4k-koneelle saatu varmaan kovat lukemat.
noista vanhemmista autoista ei sitten tiedä monettako kierrosta kymppimittari menee. tuo crown,otf-24 on kuulemma vanha taksi ja silläkin lähelle miljoona jo ajettu. oliko jollain vielä täsmennystietoa? konehan tähän nyt on vaihdettu muttei kauan aikaa sitten. ja paljonko lie jo tuollakin ajettu. nyt crownin mittarissa 16tkm,monettakohan kierrosta lie menevän..
sitten on tuo 72-vuosimallin ke20,jolla nyt ei määrällisesti paljoa ole ajettu (212tkm) mutta konetta ei ole kertaakaan tästä vielä avattu.että kai sen ajan kansipahvit hyvää tekoa on. tämä on varma tieto koska auto ollut ensimmäisellä omistajalla vuoteen 2007 asti
