Turvavöiden mekanismi

Alueen säännöt
Keskustelu rajataan museoikäisiin ajoneuvoihin

Turvavöiden mekanismi

ViestiKirjoittaja jste » La Helmi 2008 16, 21:49

Corolla HT:teen turvavyöt eivät enää palaudu niin kuin nuoruuden päivinään.
Voiko palautusta mitenkään herkentää helposti, voitelu, palautusjousta kiristämällä tms?

Eikö siis kellään ole ollut tarvetta avata vöiden rullaa. Eihän se monimutkainen ole mutta aina kokemus on avuksi.
jste
 
Viestit: 14
Liittynyt: Ti Joulu 2007 25, 19:34
Paikkakunta: Karkkila

ViestiKirjoittaja janne » Ti Helmi 2008 19, 18:21

Ai sullakin on itsekelattavat turvavyöt :wink: . mulla on corollassa sama vika joten kiinnostaisi kanssa onko kukaan saanut korjattua.
Instrument sano ryssä rautakangesta.
-corolla ke30 4k+k50 käyttis.
-corolla ke 70 3s-fe 2.0. purettu osiksi, parempi kori hakusalla.
- corolla ke70 dx -81 käyttis
- Corolla ke 20 -72 3t+t40 seisonnassa
janne
Kultajäsen
 
Viestit: 370
Liittynyt: Ti Marras 2007 27, 19:21
Paikkakunta: keski-suomi

turvavyöt

ViestiKirjoittaja Sonni » To Maalis 2008 06, 00:44

Sonni tässä terve! On tullut aikoinaan räplättyä noita vöitä,etenkin jos leimasetä on pottuillut asiasta.Ensiapu vöille on sellainen,että merkataan missä kohtaa kela on B-pilarin kohdalla ja sen jälkeen otetaan vyöt irti autosta.(Ei pakko,jos omaa fakiirin taidot. :D .) Kun vyöt ovat irti autosta ne vedetään täysin ulos ja sitten vaan yksinkertaisesti silitysraudalla silittelemään.Lopuksi suihkaus WD-40:stä tai CRC:tä kelakoteloon ja vyö silitettynä lasketaan varovasti alas pystysuorassa,jonka jälkeen vyöt takaisin kiinni autoon ja testaamaan. Itselläni on sen verran vanha toitsu,että siinä ei moisia kapistuksia ole. 8) mulla on ainakin toiminut ja palautunut korjausten jälkeen.
soitto vaan ja sonni tulee! (jos tulee..)
Avatar
Sonni
Kultajäsen
 
Viestit: 280
Liittynyt: Ma Tammi 2007 08, 04:18
Paikkakunta: helsinki

Re: turvavyöt

ViestiKirjoittaja veltsu73 » Pe Maalis 2008 07, 22:08

Sonni kirjoitti:Sonni tässä terve! On tullut aikoinaan räplättyä noita vöitä,etenkin jos leimasetä on pottuillut asiasta.Ensiapu vöille on sellainen,että merkataan missä kohtaa kela on B-pilarin kohdalla ja sen jälkeen otetaan vyöt irti autosta.(Ei pakko,jos omaa fakiirin taidot. :D .) Kun vyöt ovat irti autosta ne vedetään täysin ulos ja sitten vaan yksinkertaisesti silitysraudalla silittelemään.Lopuksi suihkaus WD-40:stä tai CRC:tä kelakoteloon ja vyö silitettynä lasketaan varovasti alas pystysuorassa,jonka jälkeen vyöt takaisin kiinni autoon ja testaamaan. Itselläni on sen verran vanha toitsu,että siinä ei moisia kapistuksia ole. 8) mulla on ainakin toiminut ja palautunut korjausten jälkeen.

heh! konstit on monet. sano mummu ku kissalla pöytää pyyhki :lol:
toyota ylivoimaa

ta-12-72 2t (pelto rassina)
ta-12-75 18rg
carina e -93 käyttis
Avatar
veltsu73
Kultajäsen
 
Viestit: 628
Liittynyt: Ti Heinä 2007 03, 23:08
Paikkakunta: sotkamo

ViestiKirjoittaja Jansku99 » Pe Marras 2008 07, 16:45

Ei niistä vöistä ole tietoakaan, ei niitä kyllä kuitenkaan muistais käyttää. Kannattaa olla KE15 ;)
Corolla KE15 Sprinter "IV" -69 [3K] Kesäkulkine
Corolla KE70 -80 [3K] Jäärata-ajokki
Carina E -93 [4A-FE]
Daihatsu Charmant -83 [4K] Arkiajokki
Caldina GT-T ST215W -97 [3S-GTE] Arkiajokki
Corolla CE70 STW -84 [1C]

Muita autoja yli 20kpl
Avatar
Jansku99
Kultajäsen
 
Viestit: 443
Liittynyt: To Marras 2008 06, 22:56
Paikkakunta: Muuruvesi


Paluu Sisusta

Paikallaolijat

Rekisteröityneet käyttäjät: Google [Bot]

cron