Sivu 26/26

Re: KP62 Starlet

ViestiLähetetty: Ti Maalis 2020 17, 15:13
Kirjoittaja Puolituinen
Kuva
Imu- ja pakosarja kiinni, johtosarjakin loppuun tehtynä. Johtosarjasta tuli nyt ainakin omasta mielestä aika fiksun näkönen, kun pujotti kaikki johdot kutistesukkaan.

https://youtu.be/_toBHfZw7Aw
Johdot ku sai kiinni ni pitihän se heti päästä koittamaan herääkö se ja heräshän se heti ekalla yritykellä, eli ei tuo ihan vituiksi menny.

Kuva
Konetilassa alkais olee valmista, tuli kone käytettyä jo kertaalleen lämpimäksi asti. Pääsylinteri odottelee vielä uusia tiivisteitä, kun oli näköjään vuotanu jarrunestettä ja pakoputki vaatis vielä pientä sovitusta et sais sen kiinni.

Re: KP62 Starlet

ViestiLähetetty: La Maalis 2020 28, 22:45
Kirjoittaja Puolituinen
Kuva
No niin hommahan näyttää taas tältä, tulihan tuo jopa kaks kertaa käytettyä lämpimäksi ja todettua et mehut ei pysy edelleenkä sisällä. Meinaa alkaa huumorintaju loppua. Kävin viemässä kannen koeponnistettavaksi, kattoo selviikö siitä jotain. Jostain muualta sen täytyy nyt vuotaa kuin tiivisteestä.

Re: KP62 Starlet

ViestiLähetetty: Ma Maalis 2020 30, 18:10
Kirjoittaja Jarno T
No ei sulla kyllä tuo tuuri nyt oo kohillaan :shock:

Noo jospa se vika löytys....

Re: KP62 Starlet

ViestiLähetetty: Ke Huhti 2020 08, 10:08
Kirjoittaja Puolituinen
Joo en tiiä mitä täs seuraavaks keksii. Kannesta ei löytyny ponnistuksessa mitään vikaa, tiivisteessä ei ole mitään merkkiä et olis vuotanu ja ite ponnistin lohkoa paineilmalla eikä siitäkään löydy vuotoa. Kuitenki ennen ku purin sitä ni kakkosen sylinteristä oli selvä vuoto nestetilaan paineilmalla ponnistettuna ja samasta sylinteristä se on nyt jokakerta vuotanu kun kansitiivistettä epäilly. Olis se ollu kiva löytää selvä syy tähän ongelmaan. Oikein tiiä mitä sille seuraavaksi teen, ei huvittais kasata sitä uudella tiivisteellä ja parin käyttö kerran jälkeen todeta et se vuotaa taas. Uuden lohkon tekeminenki tulee sen verran hintavaksi ja työlääksi, et sen jälkeen ei ainakaan yhtään huvita todeta et se vuotaa taas.

Re: KP62 Starlet

ViestiLähetetty: Ti Heinä 2020 07, 11:17
Kirjoittaja Puolituinen
Hieman ollu motivaatio kateissa tämän kanssa ja tässä ollu vähän kaikkea muutakin murhetta. Kuitenki alko alku kesästä polttelemaan et sais tämän takaisin ajoon. No kun kansikorjaamo oli sitä mieltä et kansi on kunnossa, ni ei mulla jääny vaihtoehtoja kuin epäillä lohkoa ja sitä tässä muutkin epäili. Löysin myös kakkosen sylinteristä epäillyttävän jäljen, en tosin pystynyt varmuudella sanoa oliko naarmu vai halkeama. Päädyin sit etsimään toista lohkoa, vanhemman mallin 4K lohkoja aika heikosti tarjolla, mut lopulta löyty.

Kuva
Uus lohko porattuna, plaanattuna ja maalattuna.

Kuva
Kaikki osat purettuna vanhasta lohkosta ja aloitettu osien siirtoa uuteen lohkoon.

Kuva
Kuva
Sain kellarin kasattua ja kannen pultattua päälle, kun ajattelin että enpäs kasaakaan vielä konetta enempää. Nostin koneen vaan sen verran paikalleen et sain kaikki vesiletkut kiinni ja vedet sisälle. Kakkosen sylinteriin paineilmaa ja kappas sehän vuotaa edelleen. Koitin muutkin sylinterit paineistaa mut muissa ei ole vuotoja. Otin samantien kannen pois, hain varastosta vakio kannen ja pulttasin samalla tiivisteellä kiinni, eikä sillä vuoda, vaihdoin taas sen toisen kannen ja sillä vuotaa. Eli uuden lohkon teettäminen ja vaihtaminen oli ihan turhaa työtä ja rahan menoa. Pakko siin kannessa on oltava jotain hämärää, vaikka kansikorjaamo ei edelleenkään usko vian olevan kannessa.

Re: KP62 Starlet

ViestiLähetetty: La Heinä 2020 18, 11:05
Kirjoittaja Puolituinen
Kuva
Lopultakin tais ongelman aiheuttaja selvitä. Pesin ja tutkisin kannen tiiviste pintaa kunnes silmiini osu pieni musta piste joka ei millään lähteny pois. Neulalla kun ronkkisin sitä ni siitä paljastuikin tollanen reikä/huokonen ja sehän on just liekkirenkaan kohdalla. Mulla oli kaikki vanhat tiivisteet vielä tallessa ni nyt kun osas kattoo ni joka tiivisteessä pieni jälki tuon reiän kohdalla. On niin nätisti just liekkirenkaan kohdalla et selittää ehkä myös sen miks uus tiiviste yleensä hetken piti. Jännä vaan ettei aikasemmin olla huomattu vaikka kansi plaanattuki ja koeponnistettu. Kai se on uus kansi sit seuraavaksi metsästettävä.

Re: KP62 Starlet

ViestiLähetetty: Ti Heinä 2020 21, 06:09
Kirjoittaja Jansku99
Hyvä että alkaa selvitä missä vika, sen verran monta kertaa sulla jo kone ollu levällään

Re: KP62 Starlet

ViestiLähetetty: Ke Syys 2020 23, 08:34
Kirjoittaja Puolituinen
Vanhaa kantta yritettiin hitsata, mut ei siitä enään kalua saanu. Joka plaanauksen jälkeen tuli vaan uusi huokonen esille, lopulta hitsari luovutti ja totes et se on liian ohueksi vedetty. Yritin valmista kantta kysellä, mut ei kellään tuntunu olevan oikein sopivaa tarjolla, joten nyt tulee sit vakio aihiosta uusi kansi.

Kuva
Kuva
Vielä tuo oli kesken kun kävin katsomassa, mut hyvältä alko näyttämään. Tiedä jos vielä tällä viikolla saisin sen, ni pääsis taas laittamaan romut nippuun ja jos nyt sit olis lopulta ongelmat selätetty.

Re: KP62 Starlet

ViestiLähetetty: Ke Loka 2020 07, 09:44
Kirjoittaja Puolituinen
Kuva
Kuva
Nyt olis uusi kansi teetettynä, 140hp tehoille tuon pitäs kuulemma riittä. Olishan tuo 140hp 4K:sta jo aika hyvin, mut voi olla et tulee jo muitakin rajottavia tekijöitä vastaan kuin pelkkä kansi ja pääasia et tuo nyt toimeis.

Kuva
Taas tuo olis nipussa. Ainaki paineilmalla koitettuna vuotoja ei enään ollu ja on tota nyt muutaman kerran käytetty lämpimäksi ja vielä pysyny vedet sisällä. Tyhjäkäynnillä välillä pätkii jostain syystä, tiedä onko mulla megassa jokin ongelma, täytyy siihen vielä perehtyä. Sit tarvis katella tota autoa leima kuntoon kun leimaki menny vanhaksi jo ajat sitten.

https://youtu.be/cYR0KuY7Qr4
Venttiilikoneiston rapinaa ja imuäänia :)