KP62 Starlet

Tähän kansioon vm 79- ja uudemmat mutta vain museoikäiset autot
Alueen säännöt
Eli vm 79- ja uudemmat mutta rajana pidetään silti museoikäistä autoa joka on tänä päivänä se 30v vanha auto.
Ennen kuin teet uuden aiheen niin lue tämä

Re: KP62 Starlet

ViestiKirjoittaja Puolituinen » La Marras 2019 23, 22:05

Kuva
Kuva
Pari viikkoa sitten meni taas kansitiiviste. En tiiä et eikö Payenin tiivisteet olekaan niin laadukkaita kuin oletin, nyt menny kaks Payenin tiivistettä lähes samassa ajassa. Tuli nyt laitettua ihan orkkis tiiviste, jos se kestäis paremmin.

Kuva
Tuli tuo megakin päivitettyä lopulta MS2 prossulle, nyt vaan pitäs saada siihen jonkin näkösiä säätöjä aikaseksi.
Toyota Starlet KP62 1,4l 4K-E -81
Toyota Corolla KE70 1,6l 4A-GTE -84
Avatar
Puolituinen
Kultajäsen
 
Viestit: 760
Liittynyt: Ke Elo 2010 25, 11:49
Paikkakunta: Lohja

Re: KP62 Starlet

ViestiKirjoittaja Puolituinen » To Tammi 2020 09, 00:00

Kuva
Kuva
Tämmöstä tällä kertaa, orkkis kansitiiviste kesti kuukauden. Nyt oikastaan kansi sekä lohko et pinnat on varmasti suorat. Samassa käydä toi kone muutenki läpi, hoonata, rengastaa, laakeroida ja käyttää akseli tasapainotuksessa. Moottorinohjaukseenki tulee pikku parannuksia samalla ja jos sitä yrittäis nyt lopulta saada ton penkkiin asti säätöön kun saa vaan romut nippuun.
Toyota Starlet KP62 1,4l 4K-E -81
Toyota Corolla KE70 1,6l 4A-GTE -84
Avatar
Puolituinen
Kultajäsen
 
Viestit: 760
Liittynyt: Ke Elo 2010 25, 11:49
Paikkakunta: Lohja

Re: KP62 Starlet

ViestiKirjoittaja Puolituinen » Su Tammi 2020 19, 18:56

Kuva
Kansi ja lohko plaanattuna, sylinterit myös hoonattu. Kummastakaan ei tosin löytyny mitään selvää selitystä et miks tiiviste ei kestä.

Kuva
Hondan kumiset imukurkut jostain syystä murtuu lyhyessä ajassa. Kahdet kurkut menny jo viiden vuoden aikana. Liekö kyse siitä ettei pärrän osia ole suuniteltu ympäri vuotiseen käyttöön. Joten muokkasin imusarjaa hieman et pysty ihan silikoniletkusta tekemään kurkut, saa nähdä miten ne kestää.

Kuva
Lohkoon tuli vedettyä uus maali ja bensapumpun paikalle askartelin peitelevyn.
Toyota Starlet KP62 1,4l 4K-E -81
Toyota Corolla KE70 1,6l 4A-GTE -84
Avatar
Puolituinen
Kultajäsen
 
Viestit: 760
Liittynyt: Ke Elo 2010 25, 11:49
Paikkakunta: Lohja

Re: KP62 Starlet

ViestiKirjoittaja Jarno T » Ma Tammi 2020 20, 09:20

Hyvän näköistä puuhastelua.
Selasin pikaisesti läpi koko jutun , mutta en löytänyt äkkiä että millä kytimellä tämä on ?
Ja jos sintteri niin miten on pelannut ?
Itelle rakentelin tuossa 4k turbon ja kytkin luistaa jo jonkinverran 2-vaihteella...
Sintteriä ei ollut saatavilla kun kyselin joulukuussa ja epäili peltonen että ei ehkä kestä ahdetussa sekään.
Jarno T
 
Viestit: 68
Liittynyt: Ti Syys 2007 11, 21:24

Re: KP62 Starlet

ViestiKirjoittaja Puolituinen » Ma Tammi 2020 20, 12:39

Harmi vaan et noi alkupään kuvat hävis kaikki, kun silloin käyttämäni kuvanjako palvelu lopetti toimintansa. Toki voisin niitä uudestaan lisäillä, mut mahtaako tällä jutulla enään olla niin paljoa seuraajia et niitä kukaan kattelee?

Tosiaan toi kytkin on ongelma, vakio kytkin kun ei pidä edes vaparin tehoja.. Itellä tosiaan kolmelapanen sintteri ollu Sachsin tarvike asetelmalla ja tämä yhdistelmä ainaki itellä pitäny ja tota Sachs asetelmaa ne kilpureissakin useesti käyttää. Vastaava paketti toimi myös tutun 170heppasen 5K:n perässä, toki ahdettuun saattaa vääntöä tulla enemmän. Kyllä tolla sintterilläki ajelee kunhan siihen tottuu, mut ei se mikään miellyttävä kadulla oikein ole, varsinki jos joutuu jossain ruuhkassa jonottomaan.

Tässä vaan itsekin just kulutin usemman illan asetelman etsimiseen, kun tarkotus viedä kampiakseli kaikkineen romuineen tasapainotettavaksi enkä viittiny vanhalla asetelmalla viedä. Eli tota mainitsemaani Sachs asetelmaa ei tahdo löytää enään mistään, kahdesta paikasta yritin ulkomailta tilata, mut kummastaki tuli ilmotus et loppu varastosta vaikka saldo väitti muuta. Lopulta jenkeistä löysin Exedyn koko kytkinpaketin, Exedyn asetelma pitäs tietääkseni olla myös laadukkaampi.

Sintteri levyä voit kysellä myös ape-importista. Hyvät laitteet jos on ni toki tohon vakio vauhtipyörään jonkun muunki asetelman sovittaa. Kyl niitä järeitä kytkin/vauhtipyörä pakettejaki tais K-koneen perään myös saada, mut sit siihen kytkimeen saa tonnin sijoittaa :)
Toyota Starlet KP62 1,4l 4K-E -81
Toyota Corolla KE70 1,6l 4A-GTE -84
Avatar
Puolituinen
Kultajäsen
 
Viestit: 760
Liittynyt: Ke Elo 2010 25, 11:49
Paikkakunta: Lohja

Re: KP62 Starlet

ViestiKirjoittaja Jarno T » Ma Tammi 2020 20, 15:52

Kirjottele vain. Kyllä näitä luetaan vaikka aika hiljainen foorumi onkin.
Juu tolta apen sivuilta levyn bongasinkin. Vaa nyt jäin miettii josko kokeilis eka tota tuplajousi asetelmaa... Joillakin pitänyt 2t koneessa hyvinkin ja jotkut ei oo saanu toimii ollenkaan. 3 vanhaa asetelmaa pitäs löytyä teurastettavaksi. Kestääkö vanhan selkä tuolla lattialla moneen kertaan lootaa jumpata onkin toinen juttu...
Jarno T
 
Viestit: 68
Liittynyt: Ti Syys 2007 11, 21:24

Re: KP62 Starlet

ViestiKirjoittaja Jarno T » La Tammi 2020 25, 23:03

No vastaan itse kun kokeilin.
Toimii ja kun löytyy sulaa enempiki ku pakkaslumen alta satunnaisesti ni oon viisaampi.
Ei silti luistanu nelosella pöllyyttäessä...
Tarttee silti sintteriä hunttailla kun kaipaan jotain muutosta ....
Jarno T
 
Viestit: 68
Liittynyt: Ti Syys 2007 11, 21:24

Re: KP62 Starlet

ViestiKirjoittaja Puolituinen » Ma Tammi 2020 27, 01:40

Tuliko kuinka jäykkä käyttää tuplajousilla? Toisaalta vois iteki koittaa ni pystyis mahdollisesti käyttää normaalia massalevyä. Vähän vaan kyl arvelluttaa alkaa ite askartelee asetelmaa, tutulla kun räjähti ihan tehdastekonenki asetelma ja tuli kytkinkopasta läpi. Toisaalta tekis mieli koittaa ihan tolla exedyn kytkinpaketilla miten pitää kun koko paketin kerta tilasin, mut ei tuo ainakaan aiksemmin pitäny massalevyllä. Eikä jaksais useampaan kertaan askia jumpata.

Kuva
Laitetaan moottorinohjaus uusiksi. Tuli tollanen V3.0 lauta hommattua, taas kerran tuli vaan todettua et kyl nää pitäs alusta asti tehdä ite. Pääsis paljon helpommalla kuin korjata toisten jälkiä, mut jospa tästä toimivan vielä sais. Uutta johtosarjaakin aloittelin, siirtää sulakkeet ja releet konetilasta hyttiin kosteudelta ja paskalta suojaan.

Kuva
Ostin joskus lihalaatikossa halvalla laakeri vikasen K50 askin varaosiksi. Viime talvena löysin siihen uudet laakerit, nyt kun kone on pois ni tuli mieleen et jos ton askin kunnostais vaihtais senki samalla.

Kuva
Oli sit ajettu ilmeisesti aika pitkään viallisella laakerilla kun oli pari muutakin osaa saanu kipeetä, onneks kyseiset osat sopi K40 askista, kun mulla sellanenki purettuna on. Nyt se olis kasaanpäin menossa, toivoo vaan et kaikki osat on tallessa.
Toyota Starlet KP62 1,4l 4K-E -81
Toyota Corolla KE70 1,6l 4A-GTE -84
Avatar
Puolituinen
Kultajäsen
 
Viestit: 760
Liittynyt: Ke Elo 2010 25, 11:49
Paikkakunta: Lohja

Re: KP62 Starlet

ViestiKirjoittaja Jarno T » Ma Tammi 2020 27, 13:44

Kyllä se tuplaten jäykempi on vakioon nähden, mut kaippa siihen tottuu.
En oo kyl varma onko ihan oikee määärä rikkoja simminä mut irrottaapahan.
Jarno T
 
Viestit: 68
Liittynyt: Ti Syys 2007 11, 21:24

Re: KP62 Starlet

ViestiKirjoittaja kyyry » Ti Tammi 2020 28, 13:03

Jarno T kirjoitti:Kyllä se tuplaten jäykempi on vakioon nähden, mut kaippa siihen tottuu.
En oo kyl varma onko ihan oikee määärä rikkoja simminä mut irrottaapahan.


kestääkö vaijerin rislat paikallaan
corolla SE70 2,0 16valve
corolla TE20 R/F
corolla SE80 2,0 16valve
mazda 323 F jokkis
vw caravelle T4 TDI
kansien kairausta, moottorien säätöjä, tehonmittauksia
Avatar
kyyry
Kultajäsen
 
Viestit: 1281
Liittynyt: To Syys 2006 28, 23:15
Paikkakunta: ii/haukipudas

Re: KP62 Starlet

ViestiKirjoittaja Jarno T » Ke Tammi 2020 29, 10:40

No vielä ainakin, mutta eipä tolla oo paljoja nyt ajettukkaan. "Seisonnassa" kun vielä on.
Jarno T
 
Viestit: 68
Liittynyt: Ti Syys 2007 11, 21:24

Re: KP62 Starlet

ViestiKirjoittaja Puolituinen » Ti Helmi 2020 11, 20:37

Kuva
Kuva
Sain askin lopultakin kasaan. Tosiaan kun tuo aski oli lihalaatikossa osina, ni oli kiva huomata lihalaatikon pohjalla yks osa kun aski oli jo melkeen kasassa ja ihmetellä et mihin se kuuluu. Eikös se osa ollut unohtunut välistä jo kasauksen alku vaiheessa, ni joutu purkaa melkeen koko askin uudestaan.

Kuva
Kampiakseli edelleen koneistamossa, joten konetta en pysty enempää vielä kasaamaan. Perkasin nyt vanhan moottorinohjauksen johtosarjan pois ja suunnitelin sulakkeile ja releille uutta paikkaa koetaulun alle. Jos huomenna alkais pujottelee uusia johtoja valmiiksi sen mitä pystyy. Harkinnu vähän et jos bensalinjatki tekis uusiksi kupariputkesta, mut kattoo nyt.
Toyota Starlet KP62 1,4l 4K-E -81
Toyota Corolla KE70 1,6l 4A-GTE -84
Avatar
Puolituinen
Kultajäsen
 
Viestit: 760
Liittynyt: Ke Elo 2010 25, 11:49
Paikkakunta: Lohja

Re: KP62 Starlet

ViestiKirjoittaja Puolituinen » Pe Helmi 2020 14, 17:40

Kuva
Sulakkeet ja releet löysi uuden paikkansa koetaulun alta.

Kuva
Muutama metri johtoa pujotettavana. Tein rintapeltiin kuskin puolelle toisen läpiviennin suoraan läppärunkojen kohdalle. Eli osa johtosarjasta tulee myös kulkemaan autossa sisällä, ni saa konetilasta ehkä vähän siistimmän.

Kuva
Kampiakselikin olis nyt mitattu ja tasapainotettu. Koneistaja meinas et on niin hyvä kuntoinen akseli ettei hän viittiny alkaa edes kiillottaa sitä. Akselikin oli vissiin aika hyvin tasapainossa ollu, suurin heitto oli kuulemman vauhtipyörässä.
Toyota Starlet KP62 1,4l 4K-E -81
Toyota Corolla KE70 1,6l 4A-GTE -84
Avatar
Puolituinen
Kultajäsen
 
Viestit: 760
Liittynyt: Ke Elo 2010 25, 11:49
Paikkakunta: Lohja

Re: KP62 Starlet

ViestiKirjoittaja Puolituinen » Ma Helmi 2020 24, 01:15

Kuva
Tuli uudet bensalinjat pujoteltua kupari putkesta.

Kuva
Kiertokankiin ARP:n pultit. Alko vanhat pultit vähän epäillyttää ku ne on kiristetty jo useampaan kertaan. Mistään ei vaan meinanu turbo coltin pultteja löytyy, mut evon pultit sopi noihin kankiin suoraan.

Kuva
Konetta hiljalleen kasaan päin. Piti kansiki nostaa paikalleen, mut aloin sit mittailee palotilojen kokoa ja vähän laskeskelee, ni nyt tais selvitä syy et miks ei kansitiiviste kestä. Mun mittailujen ja laskujen mukaan puristussuhde on 13:1 :D Enpä ole aikasemmin kiinnittäny enempää huomiota asiaan, nyt pitäs sit kannesta jyrsiä palotiloja suuremmaksi et sais vähän järkevemmän puristussuhteen.

Kuva
Vähän jämäkempää hall-anturin telinettä, edellinen tekele kun tuntu niin hepposelta, vaikka ei senkään kans kyl mitään ongelmia ollu.
Toyota Starlet KP62 1,4l 4K-E -81
Toyota Corolla KE70 1,6l 4A-GTE -84
Avatar
Puolituinen
Kultajäsen
 
Viestit: 760
Liittynyt: Ke Elo 2010 25, 11:49
Paikkakunta: Lohja

Re: KP62 Starlet

ViestiKirjoittaja Puolituinen » Ti Maalis 2020 03, 14:46

Kuva
Palotiloja suurennettu, nyt puristusuhde pitäs olla 11,8:1.

Kuva
Kuva
Konekasassa ja paikalleen nostettu. Kytkimen kanssa meinas tulla ongelma, kun vaijerista loppu säätövara kesken ja seuraavaks loppu kytkinkäpälän liikevara kesken. En vaan edelleenkä oikein ymmärrä mistä se ero tulee, kun mun mittailujen mukaan uuden asetelman mitotuksetkin täsmäs alkuperäseen asetelmaan verrattuna. Lopulta tein painelaakerin alle korokepalan et sai kytkimen toimii fiksusti, saa vaan nähdä miten se sit toimii kun ajokuntoon asti saa.
Toyota Starlet KP62 1,4l 4K-E -81
Toyota Corolla KE70 1,6l 4A-GTE -84
Avatar
Puolituinen
Kultajäsen
 
Viestit: 760
Liittynyt: Ke Elo 2010 25, 11:49
Paikkakunta: Lohja

EdellinenSeuraava

Paluu Projektit 79- ja uudemmat

Paikallaolijat

Rekisteröityneet käyttäjät: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä

cron