KP62 Starlet

Tähän kansioon vm 79- ja uudemmat mutta vain museoikäiset autot
Alueen säännöt
Eli vm 79- ja uudemmat mutta rajana pidetään silti museoikäistä autoa joka on tänä päivänä se 30v vanha auto.
Ennen kuin teet uuden aiheen niin lue tämä

KP62 Starlet

ViestiKirjoittaja Puolituinen » La Loka 2014 11, 22:59

Laitetaampa tänne huvikseen juttua.

Elikkä toi starletti tuli mulle vuonna 2005. Kuva

Sitä sitten rakentelin pikkuhiljaa, miten oli aikaa ja rahaa. Kiirettähän sillä ei ollut, kun ei vielä korttiakaan siihen aikaan ollut. Nyt toi on ollut mulla ajossa n. 7vuotta, en kyllä voi sanoa että se olisi milloinkaan ollut "valmis", eli koko ajan on ollut jotain pientä laitettavaa ja muutettavaa. Ajossa kumminkin ollut koko ajan kortin saannin jälkeen muutamia päiviä lukuun ottamatta, välillä ollut vakio kone paikallaan kun toiseen on tehty remonttia ja ynm.

Ulkonäkö ollut jotakuinkin tämä
Kuva

Tekniikkana toiminut (toisinaan ei) vähän piristetty 4K, joka ollut useampaan kertaa pöydällä levällään, milloin mistäkin syystä.
Kuva

Näillä näkymin starletti olisi tarkoitus pistää ensitalveksi seisontaan. Tekniikka puolelle suunnitteilla vähän päivitystä. En ole oikein koskaan ollut tyytyväinen noihin tuplakaasareihin, ei oo saatu säätöjä mieleiseksi, alaväännön kun saa hyväks ni kierroksilla hävii puhti, sit kun kierroksilla on puhtia ni ala vääntö häviää. No ehkä se olis pitänyt saada jollekkin ihan oikealle ammattilaiselle säädettäväks :) Tosiaan ruiskuhan siihen olisi nyt tarkoitus asentaa. Hetken mielijohteesta menin ostamaan Megasquirt1 V2.2 boxin, kun sain edullisesti valmiiksi kasatun ja stimulla testatun.
Kuva
Teen kyllä tohon koteloon uudet päädyt, kun noi liittimien aukot tehty vähän miten sattuu. Tarkotushan oli että pikkuhiljaa keräilen noita ruisku tarvikkeita, mutta eihän sitä malttanut, heti seuraavalla viikolla boxin saapumisen jälkeen tilasin Honda CBR600rr 40mm läppärungot.
Kuva
Noikin kun satuin aika edullisesti saamaan :) ja noissa rungoissa on se hyväpuoli kun noissa on valmiina "kylmäkäynnistys venttiilit". Suuttimien kokoa en vain ole löytänyt mistään, eli vielä epäselvää et joutuuko suuttimet vaihtamaan toisiin. Tenuseta:lta pitäisi tulla imusarjan laippa imusarjan rakentamista varten, kunhan hän vain kiireiltään ehtii sen lähettämään :) Kaasuvaijeria vartenkin joudun ilmeisesti jonkun välivivuston rakentelemaan, kun tämän päivän mittailujen perusteella kaasupolkimen liike jää ainakin puolet pienemmäksi jos laitan vaijerin suoraan kaasupolkimelta noihin runkoihin. Nurkkia penkomalla satuin löytämää boshin käytetyn bensapumpun ja uuden bensan suodattimen. Ajatuksena olisi asentaa pumppu ja suodatin vararengaskoteloon, vararenkaan alle. Paineensäätimeksi näillä näkymin tulee Bilteman säädettävä, koska halpuus houkuttaa :) Mega tulee ohjaamaan vain polttoaine puolen, sytytyksen saa jatkossakin hoitaa 5K:n kärjetön, koska ensimmäinen mega asennus kyseessä. Jännittää saako edes tota polttoaineen ohjausta toimimaan ja säätöihin, ni en viittii ainakaan heti alkaa sytkääkin mulkkaa.

Kevään puolella jos kävis tota koria läpi. Pohjassa ei pitäisi olla hitsattavaa, mutta päällisin puolin on alkanu kukkimaan ja takalampun alla ammottava reikä. Ihmeen hyvin kyllä säilynyt, kun maalauksesta kuitenkin kulunut jo 8vuotta. Ulkonäköön tuskin tulee suuria muutoksia, väri pysyy samana. Raidat on vielä kysymysmerkkiä, et vaihtaisko niiden värin, vai jättäiskö kokonaan pois. No taakse ostin jo pari kuukautta sitten lasikuituisen puskurin, et se nyt vähän muuttaa ulkonäköä.
Viimeksi muokannut Puolituinen päivämäärä Ke Loka 2020 07, 09:59, muokattu yhteensä 1 kerran
Toyota Starlet KP62 1,4l 4K-E -81
Toyota Corolla KE70 1,6l 4A-GTE -84
Avatar
Puolituinen
Kultajäsen
 
Viestit: 760
Liittynyt: Ke Elo 2010 25, 11:49
Paikkakunta: Lohja

Re: KP62 Starlet

ViestiKirjoittaja masi71 » Ma Loka 2014 13, 12:41

Rakensin kerran tuplakaasuttimien vivuston joka epähuomiossa oli vain puolet kaasupolkimen vakioliikkeestä.
Se oli ihan mahdoton ajaa katuliikenteessä. Olis toiminut ehkä varttimaililla :D

Eli kyllä se jonkun vipuvälityksen tarvii.

Mega asennuksen onnistumisen takeita on:
1. Kunnon johtosarja
2. Kunnon liittimet.
3. kaikki mitä mahdollista juottamalla ja kutistesukkalla
4, Hitaasti hyvä tulee. Liian usein näkee projekteja jossa se ekan käynnistyksen kiire näkyy sellaisina johtojen käärmeenpesinä että niistä ei ota kuukauden päästä selvää enää erkkikään.

Mega ilman sytkää on taatusti sieltä helpoimmasta päästä.

Paineensäätimen ei oikeastaan tarvitse olla säädettävä. Mikä tahansa toimivaksi todettu noin 2.5 - 3 bar säädin toimii.
Mieluusti sellainen jossa on imusarjan alipaineen konpensointi. On yks juttu vähemmän ruiskutuskartalla hoidettavaksi.

Kaasarimallin tankissa ei yleensä ole loiskelevyjä ja mahdollisesti auto tulee pätkimään mutkaisella tiellä kun tankki alkaa tyhjenee. Aika pieni harmi.
masi71
 
Viestit: 110
Liittynyt: Su Maalis 2009 15, 21:31

Re: KP62 Starlet

ViestiKirjoittaja Puolituinen » Ma Loka 2014 13, 13:09

Johtosarjoja on tullut ennenkin tehtyä, ei tosin varsinaisesti ruiskun johtosarjaa. Liitokset teen aina kolvilla ja kutiste sukalla, vihaan kaikkia sokerinpala ja putki jatkoksia, ne lopettaa toimintansa ennemmin tai myöhemmin.

Pihalla auton raatoja, mutta kun kaasari vehkeitä tai ykspiste ruiskuja ni ei löytynyt käypästä paineen säädintä. Veli toi eilen biltemasta säädettävän, oli halvempi kuin motonetissä olisi ollut monen auton vakio tarvike säädin. Saa nyt sit vain nähdä miten toi bilteman säädin kestää :-)

Tankkiin olen vähän suunnitellut jonkin laista kuppia, jonka pohjassa olisi pari pientä reikää ja pumppu sitten imeisi siitä kupista. Tämä estäisi sitä ilman imemistä mutkissa, kun siinä kupissa pysyisi ainakin hetken aikaa bensaa. Mut täytyy nyt vielä miettiä kun saan toisen tankin jostain, nykyinen tankki sen verta laho.
Toyota Starlet KP62 1,4l 4K-E -81
Toyota Corolla KE70 1,6l 4A-GTE -84
Avatar
Puolituinen
Kultajäsen
 
Viestit: 760
Liittynyt: Ke Elo 2010 25, 11:49
Paikkakunta: Lohja

Re: KP62 Starlet

ViestiKirjoittaja Puolituinen » To Loka 2014 16, 21:23

Meinaa epätoivo iskee nyt jo :-) Kävin eilen hakemassa toisen tankin, olihan se ehjän näköinen, mut kotona kun aloin sitä tarkemmin tutkii ja rapsuttelee ni mätähän sekin on ainakin kahdesta kohtaa. No kai se on silti parempi kuin aikasempi, sinäänsä vaan harmittaa kun kuitenkin siitä jonkun verran maksoinkin.

Toinen ongelma on toi loiskeen esto, ei sekään onnistu niinkuin ajattelin. Ajatus oli laittaa tankin päällä olevasta luukusta se kuppi tankin pohjalle johon sit imuputki, mut eihän tämä luukku olekkaan lähelläkään tankin syvintä kohtaa. Alkujaan siinä tankissa ole minkään laisia loiskelevyjä, ainakin mitä täyttö ja tyhjennys reiästä kurkkisin. Millään viitteis mitään välitankkiakaan laittaa, sit pitäis olla toinen pumppukin ja oikein olis tilaakaan niille. Isä tos meinas et jos tekee vaan tylysti tankin pohjaan reiän josta tekee sen kupin ja sit vaan tankin päältä pujottelee putket sinne. Helpottais vaan pirusti jos sitä tankkia uskaltais hitsata, ei toi tankki oo bensaa kyl nähny moneen vuoteen, ei edes haise bensal, mut silti.

Imusarjan laippakin tuli tänään, se sentään näytti hyvältä. On siinä kyllä suunnittelemist ennen kuin se imusarja on tehty :-)
Toyota Starlet KP62 1,4l 4K-E -81
Toyota Corolla KE70 1,6l 4A-GTE -84
Avatar
Puolituinen
Kultajäsen
 
Viestit: 760
Liittynyt: Ke Elo 2010 25, 11:49
Paikkakunta: Lohja

Re: KP62 Starlet

ViestiKirjoittaja st seitenkaks » To Loka 2014 16, 22:54

Paa se tankki täyteen vettä ja hitsattava kohta ylöspäin. Näin itse oon tehny pari kertaa ja ongelmia ei oo ollu!
st seitenkaks
 
Viestit: 116
Liittynyt: Pe Maalis 2008 21, 16:19
Paikkakunta: maksniemi

Re: KP62 Starlet

ViestiKirjoittaja Puolituinen » Pe Loka 2014 17, 10:35

Täytyy kattoo miten sen tekee. Yhest kohtaa mist se on mätä ni sitä ei oikein saa ylöspäin kääntää sen kuinka päin tahansa ja hitsatessa jos siihen saumaan valuu vettä ni sit siitä ei tuu mitään. Tinalla ja kemiallisella metallilla noita on monesti tullut paikattua, mut toikin on siitä yhdestä kohtaa suht laajalta alueelta pehmyt. Sit jos siihen pohjaan tekee reiän et pystyy sen läikyntä homman tekee ni hyvä se olis sit kunnolla kiinni saada.
Toyota Starlet KP62 1,4l 4K-E -81
Toyota Corolla KE70 1,6l 4A-GTE -84
Avatar
Puolituinen
Kultajäsen
 
Viestit: 760
Liittynyt: Ke Elo 2010 25, 11:49
Paikkakunta: Lohja

Re: KP62 Starlet

ViestiKirjoittaja Jansku99 » Pe Loka 2014 17, 23:01

Tee/teetä saman tien koko tankki. Saat mieleisen, ei varmana ole mätä ja kestää pitempään :wink:
Corolla KE15 Sprinter "IV" -69 [3K] Kesäkulkine
Corolla KE70 -80 [3K] Jäärata-ajokki
Carina E -93 [4A-FE]
Daihatsu Charmant -83 [4K]
Caldina GT-T ST215W -97 [3S-GTE] Arkiajokki
Corolla CE70 STW -84 [1C] Arkiajokki

Muita autoja yli 20kpl
Avatar
Jansku99
Kultajäsen
 
Viestit: 461
Liittynyt: To Marras 2008 06, 22:56
Paikkakunta: Muuruvesi

Re: KP62 Starlet

ViestiKirjoittaja Puolituinen » Pe Loka 2014 17, 23:37

Onhan tuo käynyt mielessä, mutta on aika hankala ehkä tehdä vakio paikalle, eri asia jos vois tehdä tavaratilaan jonkun "kantti kertaa kantti" tankin, mut kun tavaratila on muutenkin niin hemmetin pieni :D Teettämisestä taitaa tulla pirun arvokas. Kyllä mä sen nyt yritän tosta tankista rakentaa, siinä nyt on parissa kohtaa ne mätä kohdat, muuten vaikuttais aika hyvältä. En tiiä pitäiskö tota hitsaamista yrittää, joko vedellä täytettynä tai sit pitkällä kepillä työntää tulitikku sinne, kattoo mitä jäljelle jää :D Räjähtämis riski siinä on aina mut tuskin niin suurta riskiä kun ei se edes haise bensalle, ollu niin kauan tyhjillään. Sit vielä vetää hitsaus saumoihin jotain kemiallista metallia tai vastaavaa, ydintäyte langalla kun hitsaa ni saattaa jäädä huokoseks.

Hemmetti kun vain ehtis tehdä sitä, päivät on töissä ja sit riittää tota muutakin ohjelmaa.
Toyota Starlet KP62 1,4l 4K-E -81
Toyota Corolla KE70 1,6l 4A-GTE -84
Avatar
Puolituinen
Kultajäsen
 
Viestit: 760
Liittynyt: Ke Elo 2010 25, 11:49
Paikkakunta: Lohja

Re: KP62 Starlet

ViestiKirjoittaja Puolituinen » La Loka 2014 18, 18:34

Heitin tankin roskalavalle. Koko hemmetin tankin päällystä mätä, siitäkin paskasta maksoin 50e ja suoraan roskalavalle sai heittää. Ihan kuin sitä olis ylimääräistä rahaa. Tiedä mitä sitä sit keksii, paalata varmaan koko auto..
Toyota Starlet KP62 1,4l 4K-E -81
Toyota Corolla KE70 1,6l 4A-GTE -84
Avatar
Puolituinen
Kultajäsen
 
Viestit: 760
Liittynyt: Ke Elo 2010 25, 11:49
Paikkakunta: Lohja

Re: KP62 Starlet

ViestiKirjoittaja Kalle » La Loka 2014 18, 20:24

Elä nyt hyvä mies hyvää autoa paalaa :o , laitat projektin vähäksi aikaa jäihin ja jatkat kun rupee tuntumaan siltä :lol: Välillä ostetaan paskaa vaikka ei omista peltoakaan :lol:
Kalle
 
Viestit: 232
Liittynyt: Pe Heinä 2013 19, 10:07

Re: KP62 Starlet

ViestiKirjoittaja AnssiKoljonen » La Loka 2014 18, 20:57

Hold joor hoorse :lol:
Mites tommonen turvatankki?
Toyota carina Ta-12 3T-TE tulossa
Avatar
AnssiKoljonen
 
Viestit: 129
Liittynyt: La Tammi 2011 22, 15:28
Paikkakunta: Hyvinkää/Karijoki/Mikkeli

Re: KP62 Starlet

ViestiKirjoittaja Puolituinen » Su Loka 2014 19, 11:14

Olin tankin myyjään yhteydesä, ni se sano et tule hakemaan toinen tankki. Täytyy kattoo jos sitä täs joku päivä menee. Sen verta matkaakin et harmittaa kyl ajellakin jos saa toisen yhtä huonon tilalle.

Turvatankit aika arvokkaita ja sit on sen sijoitus ongelma. Nyt jo tavaratila ahdas kun on poppikoneet (joo monen mielestä naurettavaa että starletissa on poppikoneet), mut tosiaan kun mulla toi on joka päiväisessä ajossa niin musiikkia on toisinaan kiva kuunnella ja toisinaan olis kiva et sillä autolla sais jotain kuljetettuakin itsensä lisäks, vaikka onhan se starletilla aika mahdotonta :-D
Toyota Starlet KP62 1,4l 4K-E -81
Toyota Corolla KE70 1,6l 4A-GTE -84
Avatar
Puolituinen
Kultajäsen
 
Viestit: 760
Liittynyt: Ke Elo 2010 25, 11:49
Paikkakunta: Lohja

Re: KP62 Starlet

ViestiKirjoittaja Puolituinen » Ti Loka 2014 21, 20:25

Tuli tänään mitattua noi suuttimet, ei ne ole kuin noin 160cc. Eli joutunee jostain isommat metsästää, jää liian pieniks 150hp tehotavotteella, vaikka tuskin ihan siihen tavotteeseen päästään :-)
Toyota Starlet KP62 1,4l 4K-E -81
Toyota Corolla KE70 1,6l 4A-GTE -84
Avatar
Puolituinen
Kultajäsen
 
Viestit: 760
Liittynyt: Ke Elo 2010 25, 11:49
Paikkakunta: Lohja

Re: KP62 Starlet

ViestiKirjoittaja ksi » Ke Loka 2014 22, 22:26

jos ei tankkia muuten löydy niin ite tehden mallia "laatikko" ja siihen sopivat pannat auton alle ns.vakio paikalle.. aika iisi tehdä kun vakio vieressä... päivän homma kun tekee sen varapyöräkotelon kierronkin pyöreäksi.. tuloo hyvä..
ksi
 
Viestit: 155
Liittynyt: Ti Marras 2009 03, 22:43

Re: KP62 Starlet

ViestiKirjoittaja Puolituinen » To Loka 2014 23, 10:32

Kyllä mä sitäkin mietiskelin, toinen ajatus oli että olisin halkassu vakio tankin kun ne harvemmin pohjasta mätiä on ja olisin rakennellut vain uuden pääliosan. Mut kävin eilen hakemassa toisen tankin, nyt voisin väittää et löyty hyvä tankki. Joku joskus putsannut sen ihan pelti paljaaks ja vetänyt uuden maalin pintaan, jonka jälkeen ollut kilpurissa paikallaan. Kyllä siitäkin ruoste puskee maalin alta parista kohtaa, mut ei toivottavasti ole mätä. Ymmärrä vain et miks sen täyty mulle eka sellanen ruosteinen purkki myydä, olis samantien ton antanu ni olisin välttynyt turhalta ajelulta.
Toyota Starlet KP62 1,4l 4K-E -81
Toyota Corolla KE70 1,6l 4A-GTE -84
Avatar
Puolituinen
Kultajäsen
 
Viestit: 760
Liittynyt: Ke Elo 2010 25, 11:49
Paikkakunta: Lohja

Seuraava

Paluu Projektit 79- ja uudemmat

Paikallaolijat

Rekisteröityneet käyttäjät: Majestic-12 [Bot]

cron