Hieman ollu motivaatio kateissa tämän kanssa ja tässä ollu vähän kaikkea muutakin murhetta. Kuitenki alko alku kesästä polttelemaan et sais tämän takaisin ajoon. No kun kansikorjaamo oli sitä mieltä et kansi on kunnossa, ni ei mulla jääny vaihtoehtoja kuin epäillä lohkoa ja sitä tässä muutkin epäili. Löysin myös kakkosen sylinteristä epäillyttävän jäljen, en tosin pystynyt varmuudella sanoa oliko naarmu vai halkeama. Päädyin sit etsimään toista lohkoa, vanhemman mallin 4K lohkoja aika heikosti tarjolla, mut lopulta löyty.

Uus lohko porattuna, plaanattuna ja maalattuna.

Kaikki osat purettuna vanhasta lohkosta ja aloitettu osien siirtoa uuteen lohkoon.


Sain kellarin kasattua ja kannen pultattua päälle, kun ajattelin että enpäs kasaakaan vielä konetta enempää. Nostin koneen vaan sen verran paikalleen et sain kaikki vesiletkut kiinni ja vedet sisälle. Kakkosen sylinteriin paineilmaa ja kappas sehän vuotaa edelleen. Koitin muutkin sylinterit paineistaa mut muissa ei ole vuotoja. Otin samantien kannen pois, hain varastosta vakio kannen ja pulttasin samalla tiivisteellä kiinni, eikä sillä vuoda, vaihdoin taas sen toisen kannen ja sillä vuotaa. Eli uuden lohkon teettäminen ja vaihtaminen oli ihan turhaa työtä ja rahan menoa. Pakko siin kannessa on oltava jotain hämärää, vaikka kansikorjaamo ei edelleenkään usko vian olevan kannessa.