KP62 Starlet

Tähän kansioon vm 79- ja uudemmat mutta vain museoikäiset autot
Alueen säännöt
Eli vm 79- ja uudemmat mutta rajana pidetään silti museoikäistä autoa joka on tänä päivänä se 30v vanha auto.
Ennen kuin teet uuden aiheen niin lue tämä

Re: KP62 Starlet

ViestiKirjoittaja Puolituinen » To Heinä 2016 07, 23:05

Kuva
Taka-akseliin polyuretaani puslat, vanhat kun on jo tiensä päässä, yksi tukivarsi kolisee jo koria vasten. Kattoo jos noita vaihtaessa pääsis samalla laittamaan lukon paikalleen.
Toyota Starlet KP62 1,4l 4K-E -81
Toyota Corolla KE70 1,6l 4A-GTE -84
Avatar
Puolituinen
Kultajäsen
 
Viestit: 730
Liittynyt: Ke Elo 2010 25, 11:49
Paikkakunta: Lohja

Re: KP62 Starlet

ViestiKirjoittaja Puolituinen » La Heinä 2016 09, 22:19

Kuva
Puslien vaihtoa, hemmetillinen urakka, mut pakko ne on vaihtaa. Lukkoa ei taida saada vieläkään paikalleen, sopivat vetarit tai itseasiassa koko perä löyty Luisulta (kiitokset vielä!), mut on toi "isomurikka" sen verran pidempi et ei taida uskaltaa laittaa kardaania lyhentämättä.
Toyota Starlet KP62 1,4l 4K-E -81
Toyota Corolla KE70 1,6l 4A-GTE -84
Avatar
Puolituinen
Kultajäsen
 
Viestit: 730
Liittynyt: Ke Elo 2010 25, 11:49
Paikkakunta: Lohja

Re: KP62 Starlet

ViestiKirjoittaja Puolituinen » La Heinä 2016 16, 22:03

Ajettavuus muuttu kummasti puslien vaihdon jälkeen :D

Nyt piti vielä lukko laittaa paikalleen. Taas mittailin ni mielestäni kardaani ei pääse missään vaiheessa tökkäämään laatikkoon, jousituksen pohjatessa menee kyllä aika lähelle, mut täytyy vielä ettiä lyhyempää kardaania tai lyhentää vakio jos toi lukko toimii. Ainakin toistaiseksi vaikuttaisi toimivan, pinjonin stefa vain kusee ja lukko narisee ikävästi tiukasti kääntäen. Stefa ja öljyt vielä vaihtoon, ni jos narinakin loppuisi.

On aika villi ajettava ainakin soratiellä näin kun ei aikasempaa tuntumaa ole lukkoperästä :D
Toyota Starlet KP62 1,4l 4K-E -81
Toyota Corolla KE70 1,6l 4A-GTE -84
Avatar
Puolituinen
Kultajäsen
 
Viestit: 730
Liittynyt: Ke Elo 2010 25, 11:49
Paikkakunta: Lohja

Re: KP62 Starlet

ViestiKirjoittaja Luisu » To Heinä 2016 21, 12:08

Kyllähän se heti alkaa hakemaan pidon irrotessa lukon kassa ja alkaa etenemään. Tuo oma kun herää 6000 kohdalla niin sit on heti soralla noilla semislikseillä ohjelmaa :D
Luisu
Kultajäsen
 
Viestit: 109
Liittynyt: Ma Loka 2015 12, 12:05
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: KP62 Starlet

ViestiKirjoittaja Puolituinen » To Heinä 2016 21, 14:38

Herkästi se poikittain yrittää soralla. En tiedä vain pitäiskö sitä lukkoa kiristää jossain vaiheessa, vaikka kyl se lukko ainakin soralla vaikuttaisi pitävän.

Perä täytyy varmaan viikonloppuna avata, en ymmärrä mikä meni vikaan. Paikaltaan lähtiessä varsinkin oikealle päin kääntäessä joku pitää hirveetä pauketta. Jos auto on valmiiksi liikkeessä ni saa kääntää mihin tahansa eikä ääniä tule. Tunkin nokassa olen lukkoa pyörittäny joka suuntaan eikä ääntä tule, eikä öljyn vaihtokaan vaikuttanu. Samoten joskus moottori jarrutuksessa perä ulvoo ihmeellisesti. En tiedä kävikö kasatessa käpy ja poskilaakereihin jääny älytön välys, muuta en ole keksiny. No täytyy avata ja tutkia.

Löysin lopulta lyhyen kardaaninkin, toivottavasti se ei ravista yhtä pahasti kuin nykyinen :)
Toyota Starlet KP62 1,4l 4K-E -81
Toyota Corolla KE70 1,6l 4A-GTE -84
Avatar
Puolituinen
Kultajäsen
 
Viestit: 730
Liittynyt: Ke Elo 2010 25, 11:49
Paikkakunta: Lohja

Re: KP62 Starlet

ViestiKirjoittaja Puolituinen » La Loka 2016 08, 22:07

Melkein kuukauden päivät tapellu starletin kanssa, kun startilla ei käymään millään, mut työntämällä laakista. Tuli kaikki mahdolliset temput koitettua mutta mikään ei auttanut. Tänään askartelin tiuhemman triggerin paikalleen, ni nyt lähtee taas avaimestakin käyntiin.

Kuva
Toyota Starlet KP62 1,4l 4K-E -81
Toyota Corolla KE70 1,6l 4A-GTE -84
Avatar
Puolituinen
Kultajäsen
 
Viestit: 730
Liittynyt: Ke Elo 2010 25, 11:49
Paikkakunta: Lohja

Re: KP62 Starlet

ViestiKirjoittaja Puolituinen » Su Helmi 2017 05, 18:26

Kuva
Taas näitä asioita kun täytyy opetella kantapään kautta :) Kyllähän siitä mulle sanottiin että ruiskupumppu tulee imemään ilmaa jos sen laittaa imemään suoraan vakio tankista. No eihän sitä tietenkään uskoa voinu, paljon kivempi koittaa ite ja jälkeenpäin korjata :D Eli siinä nyt olis välisäiliö ja siirtopumpun paika tehtynä, vielä täytyis letkut ja sähköt vetää. Harmivaan että vararengas ei sovi enään paikalleen, mut eipä mulla ole ollu autossa pariin vuoteen edes sopivaa avainta pyörän muttereihin :)
Toyota Starlet KP62 1,4l 4K-E -81
Toyota Corolla KE70 1,6l 4A-GTE -84
Avatar
Puolituinen
Kultajäsen
 
Viestit: 730
Liittynyt: Ke Elo 2010 25, 11:49
Paikkakunta: Lohja

Re: KP62 Starlet

ViestiKirjoittaja Puolituinen » La Helmi 2017 25, 21:51

Kuva
Kauan siihenki meni mut nyt on välisäiliö ja siirtopumppu toiminnassa. Tiedä vaan millä ton vararengaskotelon eristäis, kun on hemmetin äänekäs toi siirtopumppu.
Toyota Starlet KP62 1,4l 4K-E -81
Toyota Corolla KE70 1,6l 4A-GTE -84
Avatar
Puolituinen
Kultajäsen
 
Viestit: 730
Liittynyt: Ke Elo 2010 25, 11:49
Paikkakunta: Lohja

Re: KP62 Starlet

ViestiKirjoittaja Puolituinen » La Maalis 2017 04, 22:11

Kuva
Pikku perä jumppa tänään, ei ulvo enään tai no vähän se vieläki ääntää, mut taida täysin hiljasta ollakkaan.
Toyota Starlet KP62 1,4l 4K-E -81
Toyota Corolla KE70 1,6l 4A-GTE -84
Avatar
Puolituinen
Kultajäsen
 
Viestit: 730
Liittynyt: Ke Elo 2010 25, 11:49
Paikkakunta: Lohja

Re: KP62 Starlet

ViestiKirjoittaja Puolituinen » La Huhti 2017 08, 20:50

Kuva
Suolapaskat pesty pois ja kesärenkaat pyöräytetty alle.
Toyota Starlet KP62 1,4l 4K-E -81
Toyota Corolla KE70 1,6l 4A-GTE -84
Avatar
Puolituinen
Kultajäsen
 
Viestit: 730
Liittynyt: Ke Elo 2010 25, 11:49
Paikkakunta: Lohja

Re: KP62 Starlet

ViestiKirjoittaja Puolituinen » Ti Touko 2017 30, 21:57

Kuva
Tulipahan vahattua välillä.

Kuva
Roiskeläpistä tuli aika hienot vaikka itse sanonki :D
Toyota Starlet KP62 1,4l 4K-E -81
Toyota Corolla KE70 1,6l 4A-GTE -84
Avatar
Puolituinen
Kultajäsen
 
Viestit: 730
Liittynyt: Ke Elo 2010 25, 11:49
Paikkakunta: Lohja

Re: KP62 Starlet

ViestiKirjoittaja Puolituinen » Su Syys 2017 17, 22:16

Kuva
Illat pimenee niin starlettikin sai uudet ajovaloumpiot nokalle. Vanhat alko jo tummumaan ja keräämään kosteutta sisälle. Saa sit nähdä valaiseeko noi "tuning" umpiot yhtään paremmin, joku niitä muistaakseni kehui.
Toyota Starlet KP62 1,4l 4K-E -81
Toyota Corolla KE70 1,6l 4A-GTE -84
Avatar
Puolituinen
Kultajäsen
 
Viestit: 730
Liittynyt: Ke Elo 2010 25, 11:49
Paikkakunta: Lohja

Re: KP62 Starlet

ViestiKirjoittaja Puolituinen » To Helmi 2018 22, 22:45

Kuva
Joutuu starlettiinki huoltoa tekee, meni kansipahvi.

Kuva
Onneks Kansiset hoiti plaanauksen aika lyhyellä varoitusajalla ni pääsee samantien kasaamaan.
Toyota Starlet KP62 1,4l 4K-E -81
Toyota Corolla KE70 1,6l 4A-GTE -84
Avatar
Puolituinen
Kultajäsen
 
Viestit: 730
Liittynyt: Ke Elo 2010 25, 11:49
Paikkakunta: Lohja

Re: KP62 Starlet

ViestiKirjoittaja Puolituinen » La Heinä 2019 06, 20:55

Starletti toiminu aika hyvin, tullu aika paljon ajettuaki. Pakosarja vaan halkes siitä mistä ykkösen ja nelosen putket yhtyy, liekö jääny joku jännitys silloin kun sen sarjan korjasin. Eihän tuo olis kun ottaa irti ja hitsata, varmasti hitsaanki, en sitä pois heitä vaikka toisen tilalle löysinki. Eli käytetyn Marteliuksen XL sarjan satuin löytämään, korjata toki sai sitäkin ja kollektorin tilasin ihan uuden.
Kuva

Tuli hommattua toinen öljypohjaki, alkaa hermot menee ku aina on öljypisaroita alla ku vuotaa öljypohjan tiivisteen välistä vaikka viimeks laitoin ihan toyotan orkkis tiivisteen. Koittaa taas vaihtaa tiiviste ja koko öljypohja.
Kuva
Toyota Starlet KP62 1,4l 4K-E -81
Toyota Corolla KE70 1,6l 4A-GTE -84
Avatar
Puolituinen
Kultajäsen
 
Viestit: 730
Liittynyt: Ke Elo 2010 25, 11:49
Paikkakunta: Lohja

Re: KP62 Starlet

ViestiKirjoittaja Puolituinen » La Elo 2019 10, 23:33

Kuva
Öljypohja ja tiiviste vaihdettu, saa nähdä kauanko tälläkertaa kestää..

Pakosarjan vaihdoin jo aikasemmin. Ainakin perstuntumalla tais pirteempiki tulla tolla XL sarjalla. Alavääntö säily ennallaan, mut kierroksille tuli lisää puhtia. Samalla asentelin laajakaista lambdan mittareineen. Yllättävän hyvin on kyllä seokset kohdallaan vaikka kaikki säädöt onki kapeakaistalla tehty. Kuinkakohan moni on mulleki selittäny et kapeakaistalla ei tee säätö hommissa mitään ja kuinka toi seossuhdemittari on väärä paikka säästää. Ite oon sitä mieltä et kyllä tuo kapeakaista on ihan pätevä ainaki tälläsen vapari koneen säätämiseen. Tokihan tuo laajakaista helpottaa säätämistä.

Seuraavaksi jos vaihtais MS2 prossun megaan ja ajelis siihen jonkin näkösiä säätöjä valmiiksi ja jos sitä sit jonain päivänä pääsis ihan dynoon asti koittamaan/säätämään.
Toyota Starlet KP62 1,4l 4K-E -81
Toyota Corolla KE70 1,6l 4A-GTE -84
Avatar
Puolituinen
Kultajäsen
 
Viestit: 730
Liittynyt: Ke Elo 2010 25, 11:49
Paikkakunta: Lohja

Edellinen

Paluu Projektit 79- ja uudemmat

Paikallaolijat

Rekisteröityneet käyttäjät: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä

cron