Corolla KE70 -84

Tähän kansioon vm 79- ja uudemmat mutta vain museoikäiset autot
Alueen säännöt
Eli vm 79- ja uudemmat mutta rajana pidetään silti museoikäistä autoa joka on tänä päivänä se 30v vanha auto.
Ennen kuin teet uuden aiheen niin lue tämä

Re: Corolla KE70 -84

ViestiKirjoittaja KOIKKA » La Elo 2018 18, 22:21

Onpa nätti mylly 8)
Corolla KE-20 -76 kesäkäyttö
Starlet KP-61 -84 ympärivuotiseen käyttöön
Avatar
KOIKKA
Kultajäsen
 
Viestit: 310
Liittynyt: To Syys 2009 10, 21:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Corolla KE70 -84

ViestiKirjoittaja Puolituinen » Su Elo 2018 19, 21:22

Nätti ja lämmin :D
Toyota Starlet KP62 1,4l 4K-E -81
Toyota Corolla KE70 1,6l 4A-GTE -84
Avatar
Puolituinen
Kultajäsen
 
Viestit: 708
Liittynyt: Ke Elo 2010 25, 11:49
Paikkakunta: Lohja

Re: Corolla KE70 -84

ViestiKirjoittaja Puolituinen » La Loka 2018 20, 22:37

Aika vaisusti edenny tämä projekti taas, no jotain saatu aikaseksi kuitenki. Kytkimen kanssa pitkään ihmetelly et millasen kytkimen laittaa et se sit kans pitäis. Yhdeltä kaverilta löyty nelilapainen sintterilevy joka ei ole kuin käynyt paikallaan, mut asetelmaa sit meinas ollaki hankala löytää tuohon gze:n vauhtipyörään. Lopulta lontoosta löyty ihan järkevään hintaan exedy racing asetelma jolle luvataan 40% suurempi puristus voima kuin vakiolla. Saa sit nähdän pitääkö kytkin.
Kuva
Kuva
Kuva
Tuli tota kytkintä soviteltua paikalleenki. Ongelmaksi tuli vain painelaakeri. Ajatuksena oli käyttää ihan dieseli carinan kytkinkäpälää ja painelaakeria, mut painelaakeri jää vähän turhan pieneksi tohon gze:n asetelmaan. Täytyy tutkia löytyykö mistään isompaa painelaakeria joka olis kuitenki samalla sisähalkaisijalla, vai joutuuko jonkun sovite holkin sorvauttaa.
Toyota Starlet KP62 1,4l 4K-E -81
Toyota Corolla KE70 1,6l 4A-GTE -84
Avatar
Puolituinen
Kultajäsen
 
Viestit: 708
Liittynyt: Ke Elo 2010 25, 11:49
Paikkakunta: Lohja

Re: Corolla KE70 -84

ViestiKirjoittaja Puolituinen » Pe Joulu 2018 28, 16:29

Kuva
Kuva
Peräksi tuli hommattua tollanen takaveto hiluxin akseli. Onhan tuo ihan hiton järeä, ainakin jos dexun vakio akseliin vertaa ja monethan haukkuu ton liian painavaksi, mut ei ne Volvon akselitkaan kuulemman sen kevyempiä ole. Ei tosta ainkaan paljoa joutunu köyhtymään, leveyski pitäs olla sama kuin vakio akselin leveys on ja ei noi vakio kitkalukotkaan tähän älyttömiä maksa.

Täytyy varmaan jonkun näkönen jigi suunnitella et saa korvakkeet tehtyä. Jarruiksi varmaan sovitella jotkut levyt. Kukahan tekis edullisesti pulttijaon muutoksen noihin vetareihin?
Toyota Starlet KP62 1,4l 4K-E -81
Toyota Corolla KE70 1,6l 4A-GTE -84
Avatar
Puolituinen
Kultajäsen
 
Viestit: 708
Liittynyt: Ke Elo 2010 25, 11:49
Paikkakunta: Lohja

Re: Corolla KE70 -84

ViestiKirjoittaja JPV » Ti Tammi 2019 01, 13:10

Joo, ei muutakun järeä perä vaan alle!
Eipähän tartte pelätä että on heti vetari poikki :-D

En minä huomannut perus pyörittelyssä mitään eroa huonompaan suuntaan Volvon akselin kanssa, vaikka painava sekin on.
Ehkä sitten jos oikein kilpaa alkaa ajamaan...

Pulttijaon muutos on kohtuu helppo tehdä itse kotioloissakin.
Hitsaa vanhat reiät umpeen, hioo nätisti patit pois että sorvattu pinta jää ehjäksi.
Sitten CADillä piirtää oikealla jaolla pultinreiät ja keskireiän sekä tulostaa kuvan 1:1 ja lyö pultin reiän paikat paperin läpi.
Tein itelleni noin ja tuli hyvä, ei ravista yhtään.
JPV
 
Viestit: 114
Liittynyt: Pe Huhti 2017 14, 12:21
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Corolla KE70 -84

ViestiKirjoittaja Puolituinen » Ti Tammi 2019 01, 23:17

Joo ton kyllä luulis kestävän :) JPV kerran jo vakoilin sun kuvia pulttijaon muutoksesta, mut tiiä viittiinkö ite lähtee niitä porailee, yleensä mun poraukset ei osu sinne mihin pitäis ja tiiä miten vetarin sovittelis meidän pieneen pylväs koneeseen. Sähän voit tehdä mulle ton pulttijaon muutoksen ku oot jo harjotellu :D

Hiacen vakio kitkalukosta olis jo kaupat sovittuna, vielä jos 4.1 välityksen jostain löytäis.
Toyota Starlet KP62 1,4l 4K-E -81
Toyota Corolla KE70 1,6l 4A-GTE -84
Avatar
Puolituinen
Kultajäsen
 
Viestit: 708
Liittynyt: Ke Elo 2010 25, 11:49
Paikkakunta: Lohja

Re: Corolla KE70 -84

ViestiKirjoittaja kyyry » Ke Tammi 2019 02, 07:27

Puolituinen kirjoitti:Joo ton kyllä luulis kestävän :) JPV kerran jo vakoilin sun kuvia pulttijaon muutoksesta, mut tiiä viittiinkö ite lähtee niitä porailee, yleensä mun poraukset ei osu sinne mihin pitäis ja tiiä miten vetarin sovittelis meidän pieneen pylväs koneeseen.


siihen mitää pylväsporakoneita tarvi :lol: oon yhen kerran volvon akseleihin porannut tavallisella porakoneella. jarrulevyä käytin ohjurina johon oli itte tehty sopiva rengäs putkesta. tämä oli aikoja ennen ku mulla itellä oli koneistus vehkeet :lol:
corolla SE70 2,0 16valve
corolla TE20 R/F
corolla SE80 2,0 16valve
mazda 323 F jokkis
vw caravelle T4 TDI
kansien kairausta, moottorien säätöjä, tehonmittauksia
Avatar
kyyry
Kultajäsen
 
Viestit: 1264
Liittynyt: To Syys 2006 28, 23:15
Paikkakunta: ii/haukipudas

Re: Corolla KE70 -84

ViestiKirjoittaja Puolituinen » Ke Tammi 2019 02, 11:08

Meikäläisen poraus taidoilla en kyl lähde tavan porakoneella koittamaan :D mut tossa jarrulevyn ohjaimena käyttämisessä vois olla ideaa. Niin ja hiluxissa on ilmeisesti 5x114,3 jako, eli yhtä pulttia voi kans käyttää ohjaukseen ja porata vaan kolme uutta reikää. Täytyy varmaan suunnitella joku patentti et saa vetarin pylväskoneeseen, töissä tietty olis isompi pylväskone.
Toyota Starlet KP62 1,4l 4K-E -81
Toyota Corolla KE70 1,6l 4A-GTE -84
Avatar
Puolituinen
Kultajäsen
 
Viestit: 708
Liittynyt: Ke Elo 2010 25, 11:49
Paikkakunta: Lohja

Re: Corolla KE70 -84

ViestiKirjoittaja JPV » Ke Tammi 2019 02, 21:20

Toihan tosiaan helpottaa kummasti, jos siinä on 114,3 jakokin valmiina.
Tarttee vaan kolme reikää porata sen jarrulevyn läpi.
Mahtuukohan neljän jako jopa nykyisten väleihin, vai joutuuko pari reikää hitsamaan umpeen?
Itte vaan teet, et sää tuossa apua tarvii :-D

Laitoin motonetin jotkut fordin pinnapultit, jossa oli 13mm boori ja sama kierre kun toyotassa. Ne meni sopivan tiukkaan lyömällä 12,5mm reikään. Muistaakseni toyotan omassa pultissa oli hankalan kokonen boori niin en käyttänyt niitä.
JPV
 
Viestit: 114
Liittynyt: Pe Huhti 2017 14, 12:21
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Corolla KE70 -84

ViestiKirjoittaja Puolituinen » Pe Tammi 2019 04, 21:13

Tänään tossa pohdiskelin vähän tota pulttijaon muutosta. Taitaa ne kolme reikää just osua väleihin, vois kai ne ylimääräiset silti hitsaa umpeen, mut onneks ei tarvii hitsauksen kohdalle alkaa porailee. Hetken niitä vetareita kattelin ni taitaa hommasta tulla liian helppoa :D Näyttää siltä että mun ei tarvii kuin kaksi reikää porata.
Kuva
Niissä navoissa kun näyttää olevan tollanen ylimääräinen reikä, koitin mittailla ni mielestäni se on samalla säteellä muiden pulttien kanssa ja yhden pultin vastakkaisella puolella
Toyota Starlet KP62 1,4l 4K-E -81
Toyota Corolla KE70 1,6l 4A-GTE -84
Avatar
Puolituinen
Kultajäsen
 
Viestit: 708
Liittynyt: Ke Elo 2010 25, 11:49
Paikkakunta: Lohja

Re: Corolla KE70 -84

ViestiKirjoittaja Puolituinen » Su Helmi 2019 10, 00:53

Kuva
Kuva
Hieman kun käyttää mielikuvitusta ni onnistuu noiden pyöränpulttien reikien poraaminen pienelläkin pylväskoneella :D Käytin hyödykseni laipassa olevaa valmista reikää, sitä joutu vaan vähän suurentaa. Seuraavaksi täytyis saada vetarit sorviin ja laippojen ulkohalkaisiasta sorvata aavistus pois et saa primeran jarrulevyt sopimaan. Sitkun levy sopii laipan päälle ni porata loput reiät levyn läpi. 13,5mm terällä porasin, ni ainakin käytetty toyotan pinnapultti menee siihen lievällä väkivallalla.

Kuva
Tuli toi lukkokin avattua, oli mielestäni aika hyvässä kunnossa. Sovitin jo prikanki jousen alle lukon kiristämiseksi, mut lopulta päädyin kuitenki kasaamaan ilman sitä prikkaa. Koittaa ensin miten pitää ihan vakiona, kiristää sitten jos siltä tuntuu :)
Toyota Starlet KP62 1,4l 4K-E -81
Toyota Corolla KE70 1,6l 4A-GTE -84
Avatar
Puolituinen
Kultajäsen
 
Viestit: 708
Liittynyt: Ke Elo 2010 25, 11:49
Paikkakunta: Lohja

Re: Corolla KE70 -84

ViestiKirjoittaja Helmer » Pe Maalis 2019 15, 22:13

Hienon koneen oot saanu duunailtua, jatkoa odotellessa!
Helmer
 
Viestit: 1
Liittynyt: Pe Maalis 2019 15, 21:53

Re: Corolla KE70 -84

ViestiKirjoittaja Puolituinen » Ke Maalis 2019 20, 12:38

Pari viikkoa meni keuhkokuumeessa maatessa ja muita hommia kasaantunu taas siihen tahtiin ettei tarvii kauheesti edes miettiä tätä projektia.

Kuva
No jotain pientä kuitenki saatu aikaan. Tuli tosta hiluxin banjosta leikattua kaikki korvakkeet pois, putsattua ruosteet pois ja vähän vedettyä pohjamaalia ennen ku ruostuu uudestaan. Täytyisi vakio akseli kaivaa irti ja siitä suunitella varmaan jonkinlainen jigi korvakkeiden tekoon.

Kuva
Työkaveri ehti lopulta vetarit sorvaamaan, nyt sopii ja keskittyy jarrulevy paikalleen, myös vannetta varten sorvattiin keskitystä. Nyt pääsis koittaa loppujen pultinreikien poraamista ja suunnittelee satuloiden kiinnitystä.
Toyota Starlet KP62 1,4l 4K-E -81
Toyota Corolla KE70 1,6l 4A-GTE -84
Avatar
Puolituinen
Kultajäsen
 
Viestit: 708
Liittynyt: Ke Elo 2010 25, 11:49
Paikkakunta: Lohja

Re: Corolla KE70 -84

ViestiKirjoittaja Puolituinen » Su Maalis 2019 24, 12:14

Kuva
Kuva
Nyt olis pultinreiät porattu ja pultit lyöty paikalleen. Kaks pulttia osu niin lähelle vanhoja reikiä et hitsasin ne pari vanhaa reikää umpeen. Lähinnä pelkäsin että se murtuu reiästä reikään kun lyö pinnapultin uuteen reikään. Vähän kyllä arvellutti ite alkaa reikiä poraamaan, mut ihan hyvin se kai onnistu kun pultit istuu nätisti jarrulevyn reikiin.
Toyota Starlet KP62 1,4l 4K-E -81
Toyota Corolla KE70 1,6l 4A-GTE -84
Avatar
Puolituinen
Kultajäsen
 
Viestit: 708
Liittynyt: Ke Elo 2010 25, 11:49
Paikkakunta: Lohja

Edellinen

Paluu Projektit 79- ja uudemmat

Paikallaolijat

Rekisteröityneet käyttäjät: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä

cron