Luisu puuhaa kp61

Tähän kansioon vm 79- ja uudemmat mutta vain museoikäiset autot
Alueen säännöt
Eli vm 79- ja uudemmat mutta rajana pidetään silti museoikäistä autoa joka on tänä päivänä se 30v vanha auto.
Ennen kuin teet uuden aiheen niin lue tämä

Re: Luisu puuhaa kp61

ViestiKirjoittaja Luisu » Ti Touko 2017 02, 12:52

Joo. Sitä imuahan sinne kaivataan jotta saadaan soppaa enemmän koneeseen.
Luisu
Kultajäsen
 
Viestit: 98
Liittynyt: Ma Loka 2015 12, 12:05
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Luisu puuhaa kp61

ViestiKirjoittaja markoj » Ti Touko 2017 02, 17:00

Jos nyt ei tule parannusta tehoon niin ei vika ole sarjan halkasijassa vaan mitoituksessa,tuon kollektorin jälkeen kun tekee pikku jutut niin saattaa löytyä niitä kadonneita heppoja :mrgreen:
Toyota Celica GT 2000 orginal
Avatar
markoj
 
Viestit: 198
Liittynyt: La Syys 2013 07, 21:34

Re: Luisu puuhaa kp61

ViestiKirjoittaja Luisu » Ti Touko 2017 02, 20:24

markoj kirjoitti:Jos nyt ei tule parannusta tehoon niin ei vika ole sarjan halkasijassa vaan mitoituksessa,tuon kollektorin jälkeen kun tekee pikku jutut niin saattaa löytyä niitä kadonneita heppoja :mrgreen:


Juttuja on monenlaisia. Koitetaan varautua dynoon niin et päästään tekee juttuja
Luisu
Kultajäsen
 
Viestit: 98
Liittynyt: Ma Loka 2015 12, 12:05
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Luisu puuhaa kp61

ViestiKirjoittaja markoj » Ke Touko 2017 03, 06:23

tee se juttu jo valmiiksi ennen dynoa niin ei tarttee enää uudestaan mennä dynoon,voit samalla säätää sitä juttua dynossa,helppo juttu
Toyota Celica GT 2000 orginal
Avatar
markoj
 
Viestit: 198
Liittynyt: La Syys 2013 07, 21:34

Re: Luisu puuhaa kp61

ViestiKirjoittaja Luisu » Ma Touko 2017 08, 10:14

Asioita paikoilleen.
PC-ikkunoiden liimailua.

Kuva

Kuva

Etusivujen laitto ei ollut ihan helpoimmasta päästä, mutta onnistui kuitenkin.

Ja eihän näitä nyt niitata vieläkään kiinni :D

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Vielä sai vaimentimestakin vähän kevennettyä.
https://youtu.be/0CDmTSSX47U

Uus pakosarja tuntuis pelaavan. Säätölenkillä piti laittaa lisää bensaa. Huomenna uudestaan dynoon.
Luisu
Kultajäsen
 
Viestit: 98
Liittynyt: Ma Loka 2015 12, 12:05
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Luisu puuhaa kp61

ViestiKirjoittaja Luisu » Ma Touko 2017 15, 08:17

Kyllä se voi välillä vastustaa niin maan perkeleesti.
Yritettiin päästä kerhon ratapäiville alastaroon, mutta sitten kun niitä ongelmia on tarpeeks niin ei niitä vaan saanut selätetyä ajoissa :(

Ongelmat alkoi dynossa jossa sytkä alkoi heittämään. Ennakkoa ei saatu yli 15asteen menemään millään ja se sielas 3000rpm ja 6000rpm kohdalla 10stetta.

Vian metsästystä. Ensimmäisenä moottorin ohjauksen vaihto. Megaan ei luotto omalta osalta ole kovin suuri. Joten kms paikalleen, uus trikkeröinti, mutta ongelma jatkui edelleen. Tulppia ja puolia pyriteltiin muutama kierros erilaisia. Edelleen sama ongelma jatkui. Sitten hakemaan uudet tulpanjohdot vaikka ne näyttikin päällepäin olevan täysin kunnossa ja mittaustuloksetkin oli kunnossa.

Noh ongelma poistui tulpanjohtojen vaihdolla. Oli perjantai puoli yö. Ei muuta kuin säätölenkille. Auto alkoi tottelemaan säätöjä ja päästiin ihan hyvään vaiheeseen kunnes imuvuoto pilasi koko homman. Nilkutus takaisin hallille ja tutkimaan mistä vuotaa. Vuoto löytyi ykkösen imusta ja se oli helposti korjattavissa. Tässä kohtaa oltiin jo niin väsyneitä että päätettiin mennä nukkumaan. Lauantaina säätämään pääsy venyi iltaan muiden pienien murheiden johdosta. Säätölenkillä auto ei meinannu millää totella tai vastata mihinkään. Hetken jo pelättiin pahinta että se imuvuoto on päässy rikkomaan jotain koneesta. Puristus paineet ok. Ohivuodot ok. Huoh kone kunnossa.

Auto kävi nätisti kylmänä. Ei muutakuin uudestaan säätölenkille. Kun auto lämpeni niin kakkos sylinteri pytos pelistä pois. Kakkosen tulppa märkä. Uus kierros tulppia ja auto oli taas ehtinyt senverran jäähtyä että kävi taas nätisti. Sama toistui. Sitten osien vaihtoa yks kerrallaan ristiin ja katsomaan missäkohtaa vika siirtyy. Vika siirtyi lopulta kun vaitoi ykkösen ja kakkosen suuttimien paikkaa. Saatana kello veti jo puolta yötä. Faceen avunhuuto onko kellään sopivia suuttimia. Hetkenpäästä oltiinkin jo matkalla nummelaan hakemaan suuttimie lainaa. Toisten suuttimien kanssa hallille ja siinnä sitten pääsi toteamaan näähän on lyhyet. Hanskat naulaan kolmenaikan yöllä.

Noh tänään sitten hakemaan uusia suuttimia. Kyllä tämä tästä vaikka vähän ärsyttääkin.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Jotain positiivistakin. Auto ainakin keventyi talvenaikana kiitettävästi.
-85kg vielä säädetään kulmapainot kohdalleen ja laitetaan kone rockaamaan niin päästään ajamaan.
Luisu
Kultajäsen
 
Viestit: 98
Liittynyt: Ma Loka 2015 12, 12:05
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Luisu puuhaa kp61

ViestiKirjoittaja Luisu » Ma Touko 2017 29, 07:30

Timeattack kausi avattu 25.5.

Kuva

Kuva

Kuva
Luisu
Kultajäsen
 
Viestit: 98
Liittynyt: Ma Loka 2015 12, 12:05
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Luisu puuhaa kp61

ViestiKirjoittaja Luisu » Ti Kesä 2017 13, 07:41

Luisu
Kultajäsen
 
Viestit: 98
Liittynyt: Ma Loka 2015 12, 12:05
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Luisu puuhaa kp61

ViestiKirjoittaja Luisu » Ti Kesä 2017 27, 08:23

Paineasetelmaksi alconia
Kuva

Levyksi ojennuksen pasin tekemä levy
Kuva

Ohjaukseen uutta ristiniveltä.
Kuva

Ja taas se pannuhuone on tyhjänä
Kuva

Kuva
Luisu
Kultajäsen
 
Viestit: 98
Liittynyt: Ma Loka 2015 12, 12:05
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Luisu puuhaa kp61

ViestiKirjoittaja Luisu » Ma Heinä 2017 17, 07:58

Facebook on tietty jo paljastanut nämäkin kuvat.

Imupuolen kun epäiltiin ahdistavan niin rupesin tekemään toimenpiteitä sen suhteen. Nyt sen ei pitäisi olla enään se pullon kaula.

Melkoista mälväämistä jälleen polven päällä ja paskoilla työkaluilla.
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Imutorvien kanssa meinas mennä jo hermo. Onnistui kuitenkin loppujen lopuks.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Imupuoli kasvoi nyt niinpaljon että suuttimet meinas loppua kesken. Vahva tunne et jotain saattoi mennä oikein ja niitä puuttuvia hevosvoimia tuli löydettyä edes vähän.

Nyt on kytkin puolikin taas kunnossa. Pyrivät massat väheni jälleen reilusti.
Kuva
Luisu
Kultajäsen
 
Viestit: 98
Liittynyt: Ma Loka 2015 12, 12:05
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Luisu puuhaa kp61

ViestiKirjoittaja markoj » La Heinä 2017 22, 06:49

Hyvältä näyttää tuo imupuoli,kävitkö dynossä muutosten jälkeen?
t-marko
Toyota Celica GT 2000 orginal
Avatar
markoj
 
Viestit: 198
Liittynyt: La Syys 2013 07, 21:34

Re: Luisu puuhaa kp61

ViestiKirjoittaja Luisu » Ma Loka 2017 23, 13:27

Tuli vähän ylimäärästä hommaa >:(
Kuva

Pajotusta tiedossa kuhan talli on saatu muutettua
Luisu
Kultajäsen
 
Viestit: 98
Liittynyt: Ma Loka 2015 12, 12:05
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Luisu puuhaa kp61

ViestiKirjoittaja Luisu » Ma Joulu 2017 04, 14:13

Saattoi hieman lipsahtaa leikkaamisen puolelle ::)
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kyllä sitä moottori infoa tulee kunhan päästään siihen vaiheeseen.
Tuleekohan siintä moottorista bannia :P
Luisu
Kultajäsen
 
Viestit: 98
Liittynyt: Ma Loka 2015 12, 12:05
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Luisu puuhaa kp61

ViestiKirjoittaja Luisu » To Joulu 2017 07, 13:31

Tästä se lähtee

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Sitten mallaamaan iskaritornin paikkaa.
Luisu
Kultajäsen
 
Viestit: 98
Liittynyt: Ma Loka 2015 12, 12:05
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Luisu puuhaa kp61

ViestiKirjoittaja Luisu » Pe Joulu 2017 08, 08:47

Vielä joutuu muuttamaan takarunkoa. Tahtoo saada perän vielä vähän ylemmäksi jotta tukivarret pysyy sopivassa kulmassa.
Hieman taa painaa lattiaa uusiks. Muuten tulee kardaani kabiiniin ;D

Kuva

Kyljetkin saa painaa uusiks 8-)
Kuva

Kuva

Jospa sitä viikonloppuna pääsis pudottamaan vähän pyörilleen ja pääsis etupään kimppuun.
Luisu
Kultajäsen
 
Viestit: 98
Liittynyt: Ma Loka 2015 12, 12:05
Paikkakunta: Hyvinkää

EdellinenSeuraava

Paluu Projektit 79- ja uudemmat

Paikallaolijat

Rekisteröityneet käyttäjät: Google [Bot]