Mikähän vika corollassa...?

Kaikki autosähköön liittyvä
Alueen säännöt
Keskustelu rajataan museoikäisiin ajoneuvoihin

Mikähän vika corollassa...?

ViestiKirjoittaja Markkis » Su Kesä 2013 02, 10:32

Joo tosiaan autohan on semmoinen ke70 -80, siinä onpi semmonen onkelma ollu pitemmän aikaa, ettei se taho oikee innokkaasti lähtä käyntiin. Tässäpä muuan pikku kertomus miten mulla on sen kans käyny..

Noh niinkin nolo juttu kuin sammutinpa oulussa tuon auton ku yritin lähtä liian vähällä kaasulla. Olin siinä valoristeyksessä ensimmäisenä ja en tosiaan päässy puuta pitemmälle. No rupesin siinä äkkiä käynnistelleen uuelleen ennenku takana olijat hermostuu, vaa YLLÄTTÄIN tennari ei halunnu käyntiin.
Ei muuta hätävilikut päälle ja ikkunasta huitua ihimisille että menkäähä ohi en oo lähössä tästä vielä yhtään mihinkään.
Ja mitäkö se auto sitte tekkee ku ei lähe käyntiin? No nakuttaa tarttia. (nappi startti) ja ei niin ei ihan millään käyntiin ei pienintäkään yritystä kuuluu vaan nak nak nak nak...
Ja pieni huomio lämpimillä keleillä se ei oikee oo innokas lähtee käyntiin. Onneksi minut sitte pelasti joku mies! Ajo vieree ja huuteli "tarvitko apua?" no kyllä tarvin. Ja niin se pukkasi tennarin käyntiin. Nii ja vihiriät kerkesi mennä ainaki yli 10 kertaa siinä risteyksessä ennenku mut pelastettiin. Pitkä teksti mutta josko joku ossais neuvua mua täällä mikä siinä vois olla ongelmana.

Nii ja en tiiä kirjotinko oikiaan paikkkaa tämän mutta antakaas anteeksi :)
Markkis

Re: Mikähän vika corollassa...?

ViestiKirjoittaja Pasi » Su Kesä 2013 02, 11:33

Siirsin aiheen tänne sähköpuolelle.

Onko akussa virtaa? Startin maadoitus kunnossa? Käynnistin napissa johdot kunnolla kiinni? Yhdessä autossa oli tälläinen nappistartti ja ei saanut kunnolla kosketusta.
Pasi

ViestiKirjoittaja Markkis » Su Kesä 2013 02, 11:44

Akussa kyllä on virtaa. Jaa no joo pittääpä tarkistaa nuo maadotukset ja sen nappitartin johotukset. Kiitos vinkeistä!
Markkis

ViestiKirjoittaja Jansku99 » Su Kesä 2013 02, 23:29

Mulla on ihan sama ongelma jäärata KE70 pikkulamppusessa. Vaihtelin jo startinkin kokeilumielessä, ei muuttunu mihinkään. Aikansa kun nakuttelee niin starttaa ja lähtee käyntiin, että ei sinäänsä ongelma. Katuautossa tietysti eri juttu :lol:

Jos tälle selitys löytyy niin oishan se hyvä. Ja mulla on ihan normaali alkuperänen virtalukko että ei oo sätöksiä siellä.
Corolla KE15 Sprinter "IV" -69 [3K] Kesäkulkine
Corolla KE70 -80 [3K] Jäärata-ajokki
Carina E -93 [4A-FE]
Daihatsu Charmant -83 [4K]
Caldina GT-T ST215W -97 [3S-GTE] Arkiajokki
Corolla CE70 STW -84 [1C] Arkiajokki

Muita autoja yli 20kpl
Jansku99
Kultajäsen

ViestiKirjoittaja Turbob » To Loka 2013 17, 18:06

Jansku99 kirjoitti:Ja mulla on ihan normaali alkuperänen virtalukko että ei oo sätöksiä siellä.

Virtalukon pohjassaki saattaa olla häikkää jos tuolleen oikkuilee. Näin ainaki mulle kerrottiin ku startti kyrvähti tuossa kesällä niin piti eliminoida kaikki muut vaihtoehdot ennenku viihti rueta starttia repimään pois. :lol: Solenoidin navat oli palanu niin ei saanu kunnolla kosketusta.
Turbob

ViestiKirjoittaja wellu86 » Su Loka 2013 27, 19:29

Vika löytyy heräte virrasta. itse ole tuskaillut lukuisten ke70 kanssa ja kaikissa sama vika. Heräte virta on heikko ja vika löytyy yleensä tulipelissä, konehuoneen puolella olevasta ( muistaakseni 6 napaa) pistokkeesta. Siinä pistokkeessa on sulakeliitos joka hapettuu. Taisi olla mustavalkea johto.
Toyota corona rt-81 hätävara
Toyota corolla ke-70 stw käyttis
Toyota corona rt-72 projekti
wellu86

ViestiKirjoittaja vekkipappa » To Heinä 2014 10, 18:10

Mulla taas teki corolla sen takia tollasta kun oli maadotus heikkoa jostain syystä. Kaikki omat maakaapelit oli kii mutta vedin suoraa akulta imusarjaan paksun maakaapelin niin alkoi starttaamaan.
Luulin alkuun että akku oli valmis kun apuvirralla aina paukahti tulille mutta laitoin kaapelin kii aina koneeseen kun apuvirtaa annoin niin sai maata siitä
Corolla 2.0D -96 pakettiauto (ex-käyttis,nykyään harraste Tdic)
Carina Ta-12 -75 (exprojekti)
Celica 2.0 Gti -85 (ex)
Celica RA23 -77 projekti
Corona mk2 mx12 projekti
vekkipappa

ViestiKirjoittaja Kalle » To Heinä 2014 10, 18:27

virtalukon pohja kulunut,itsellä sama vika :lol:
Kalle

ViestiKirjoittaja vekkipappa » To Heinä 2014 10, 19:04

Kalle kirjoitti:virtalukon pohja kulunut,itsellä sama vika :lol:

Mutta jos kerran nappistartti tehty..
Corolla 2.0D -96 pakettiauto (ex-käyttis,nykyään harraste Tdic)
Carina Ta-12 -75 (exprojekti)
Celica 2.0 Gti -85 (ex)
Celica RA23 -77 projekti
Corona mk2 mx12 projekti
vekkipappa

ViestiKirjoittaja Kalle » To Heinä 2014 10, 21:50

niin, eipä tullu luettua tarkemmin. Äkkiseltään voisin sanoa että piuhat huonot startin ja napin välillä(jos alkuperäsestä johtosarjasta otettu)
Kalle

Paluu Sähkölaitteet