Corolla KE30 etuiskarit ja camper-kulmat

Alueen säännöt
Keskustelu rajataan museoikäisiin ajoneuvoihin

Corolla KE30 etuiskarit ja camper-kulmat

ViestiKirjoittaja asko1960 » La Helmi 2018 24, 16:13

Vaihdoin KE30 etuiskarit ja alatukivarret, molemmat uusia. Nyt pyörien Camper-kulmat on pielessä. Onko iskarin ylälautasella merkitystä, mihin asentoon se laitetaan? Pulttijako on sama lautasessa ja sen voi asentaa miten päin vain. Muistelen, että jossakin merkissä/mallissa piti tietty merkki asentaa ylälautasessa tiettyyn suuntaan. Onko KE30 vaikutusta siihen, mihin asentoon ylälautanen tulee. Kumin fulkanoinnissa on joku kumi tappi koholla, olisko se merkki johonkin suuntaan? Camper-kulmia ei varmaan muuten saa muutettua kyseisessä mallissa, vai miten on? Kiitos vastauksista etukäteen!
asko1960
 
Viestit: 3
Liittynyt: To Joulu 2015 03, 22:17

Re: Corolla KE30 etuiskarit ja camper-kulmat

ViestiKirjoittaja J-M Kujala » Su Helmi 2018 25, 19:38

Ulkomuistista et ei pitäs muuttuu, minkään noista ei pitäs vaikuttaa, ettei olis väärät tukivarret?
Toyota Celica TA-22
Toyota IQ
Lexus IS250
J-M Kujala
 
Viestit: 716
Liittynyt: To Huhti 2008 24, 18:24
Paikkakunta: Vaasa

Re: Corolla KE30 etuiskarit ja camper-kulmat

ViestiKirjoittaja kyyry » Ma Helmi 2018 26, 12:30

yläpään kiinnikeessä reikä keskellä joten ei oo merkitystä asenolla. epäilen kans että tukivarret on väärät. ei oo camper säätöä. onko muuten keula samalla korkeudella ku ennen?
corolla SE70 2,0 16valve
corolla TE20 R/F
corolla SE80 2,0 16valve
mazda 323 F jokkis
vw caravelle T4 TDI
kansien kairausta, moottorien säätöjä, tehonmittauksia
Avatar
kyyry
Kultajäsen
 
Viestit: 1250
Liittynyt: To Syys 2006 28, 23:15
Paikkakunta: ii/haukipudas

Re: Corolla KE30 etuiskarit ja camper-kulmat

ViestiKirjoittaja asko1960 » Ke Helmi 2018 28, 15:27

Mittasin tukivarret, oikean mittaiset olivat. Vastauksesta, missä kysyit, onko keula samalla korkeudella, kuin ennen tuli mieleen, että onko tässä sama tilanne, kuin kupla volkkarissa, tai vanhassa takamoottorisessa autossa. Eli camper-kulmat muuttuu kuorman mukaan. Iskareiden jouset oli melkein vuoden irti, kun etsin parempia joustintukia. Nyt tosiaan on keula koholla, sillä jousissa on nostovoimaa enemmän. Tästä johtuu nyt, että pyörän yläreuna on ulompana, kuin alapuoli. Eiköhän aika korjaa "ongelman". Kiitos vastauksista!
asko1960
 
Viestit: 3
Liittynyt: To Joulu 2015 03, 22:17

Re: Corolla KE30 etuiskarit ja camper-kulmat

ViestiKirjoittaja J-M Kujala » To Maalis 2018 01, 08:00

Ihanne tilanteessakin tilanne näissä on etupyörät suht suorassa.

Ja aika usein muuten on etutolpat taipuneet juuri noinpäin, vähä pyörät vinossa luistettu penkkaan talvella tai kanttariin, ni vinossa on. Monia tolppia oon ite pannu hylkyyn tai taivutellut takaisin asentoonsa, se nitkahtaa siitä iskariputken ja valuosan liitoksesta. Pieni lisä camber ei näissä ois pahaksi, eikä pieni lisäcaster.
Toyota Celica TA-22
Toyota IQ
Lexus IS250
J-M Kujala
 
Viestit: 716
Liittynyt: To Huhti 2008 24, 18:24
Paikkakunta: Vaasa

Re: Corolla KE30 etuiskarit ja camper-kulmat

ViestiKirjoittaja st seitenkaks » Pe Maalis 2018 02, 00:38

Juu, ei ne kuoleutuneet jouset palaudu vaikka "levähtäisivät" tuomiopäivään asti! Kyse jostain muusta! Joko toi Kujalan mainitsema tai onko varmasti oma etupalkki?
st seitenkaks
 
Viestit: 97
Liittynyt: Pe Maalis 2008 21, 16:19
Paikkakunta: maksniemi

Re: Corolla KE30 etuiskarit ja camper-kulmat

ViestiKirjoittaja kyyry » Pe Maalis 2018 02, 02:21

asko1960 kirjoitti:Mittasin tukivarret, oikean mittaiset olivat. Vastauksesta, missä kysyit, onko keula samalla korkeudella, kuin ennen tuli mieleen, että onko tässä sama tilanne, kuin kupla volkkarissa, tai vanhassa takamoottorisessa autossa. Eli camper-kulmat muuttuu kuorman mukaan. Iskareiden jouset oli melkein vuoden irti, kun etsin parempia joustintukia. Nyt tosiaan on keula koholla, sillä jousissa on nostovoimaa enemmän. Tästä johtuu nyt, että pyörän yläreuna on ulompana, kuin alapuoli. Eiköhän aika korjaa "ongelman". Kiitos vastauksista!


kasaa eturipustus ilman jousia ja nostele tunkilla tukivarresta ni näet kui paljon muuttuu camperit ja auraukset ku korkeus muuttuu ;) etäisyys lyhenee tolpan alapään kiinitys tukivarren sisäpään kiinnitykseen nähen alatukivarren osottaessa alaspäin. sama juttu ku menee vaakatason yläpuolelle.
corolla SE70 2,0 16valve
corolla TE20 R/F
corolla SE80 2,0 16valve
mazda 323 F jokkis
vw caravelle T4 TDI
kansien kairausta, moottorien säätöjä, tehonmittauksia
Avatar
kyyry
Kultajäsen
 
Viestit: 1250
Liittynyt: To Syys 2006 28, 23:15
Paikkakunta: ii/haukipudas

Re: Corolla KE30 etuiskarit ja camper-kulmat

ViestiKirjoittaja asko1960 » Ma Maalis 2018 05, 21:17

J-M Kujala kirjoitti:Ihanne tilanteessakin tilanne näissä on etupyörät suht suorassa.

Ja aika usein muuten on etutolpat taipuneet juuri noinpäin, vähä pyörät vinossa luistettu penkkaan talvella tai kanttariin, ni vinossa on. Monia tolppia oon ite pannu hylkyyn tai taivutellut takaisin asentoonsa, se nitkahtaa siitä iskariputken ja valuosan liitoksesta. Pieni lisä camber ei näissä ois pahaksi, eikä pieni lisäcaster.


Miten olet taivutellut tolppia? Kiinnostaisi kokeilla miten käy kunhan tietäisin miten taivutus kannattaisi tehdä. Ehjät tolpat tuntuu olevan melkoisen etsinnän takana.
asko1960
 
Viestit: 3
Liittynyt: To Joulu 2015 03, 22:17


Paluu Alusta ja Vanteet

Paikallaolijat

Rekisteröityneet käyttäjät: Google [Bot], J-M Kujala