carinan alusta.

Alueen säännöt
Keskustelu rajataan museoikäisiin ajoneuvoihin

Re: carinan alusta.

ViestiKirjoittaja toypower » Pe Marras 2015 20, 23:55

masamainio kirjoitti:niin se pitäskin hommata. hei olisko heittää vinkkejä miten tekasit sen säädettävän panhardin? ja mikäs se watt linkki vai minkä sanoit niin mites sen teko sitte? on tuo ylimääränen pannitanko niin tekasta siittä se säädettävä.


Hommaat 2kpl semmosia pitkiä jatkomuttereita ja niihin passaavaa jenkatankoa joka mahtuu sinne panhardin putken sisään. Katkaaset sopivan pätkän siitä panhardin putkesta eli esim 5cm enemmän mitä ne 2 jatkomutteria on yhteensä pitkiä. Sitte hitsaat molempiin päihin sen jatkomutterin ja ruuvaat sen jenkatangon niihin että tanko on taas yhtenäinen ja avot sulla on säädettävä tanko. Löytyy varmasti googlettamalla hyvin kuvia mistä selviää mitä meinaan. Tosi helppo tehdä. Googlettamalla löytyy myös watt linkage kuvia hyvin mutta tota noin jos ny yrittää selittää mahd helposti niin siinä on perämurikkaan tehty teline missä keskellä esim jenkatanko taakseppäin ja sii ä kiinni vaikkapa latan pätkä pystysuorassa jossa reikä molemmissa päissä (keskeltä kiinni perässä) ja niistä reijistä tavallaan esim ylhäältä vasemmalle panhardin tapainen tanko ja alhaalta oikeelle. Joustaessa se latan pätkä murikassa pyörähtää sivuttain tankojen liikkuessa ja perä pysyy keskellä... Tosi hankala selittää järkevästi ja ku lukee omaa kirjotusta nii ei tuosta ymmärrä ittekkää mitää. Google kuvahakuun watt linkage niin selviää heti mitä meinaan.
toypower
 
Viestit: 57
Liittynyt: To Maalis 2012 08, 19:43

Re: carinan alusta.

ViestiKirjoittaja AnssiKoljonen » La Marras 2015 21, 09:29

Valmis palikka löytyy keravan rallyracesta n,20€
Toyota carina Ta-12 3T-TE tulossa
Avatar
AnssiKoljonen
 
Viestit: 129
Liittynyt: La Tammi 2011 22, 15:28
Paikkakunta: Hyvinkää/Karijoki/Mikkeli

Re: carinan alusta.

ViestiKirjoittaja masamainio » La Marras 2015 21, 17:25

juu pittääpä alkaa jossakin vaiheessa tekemään se säädettävä ainakin. oli tuossa eilen kaverin kanssa vähän ajatus pallon heittoo tuosta säädettävästä tankon tekemisestä että jos tekee silleen että katkasoo jonkun 20cm pätkän tankosta vaan poijes sitten siihen panhardtankojen omiin molempiin päihin porais reikää ja putkien sisälle kierteet vaan laittais ja sitten kierretanko siihen väliin niin sais sit auton alla käänneltyä sen kohilleen sitten. toinen oli sitten että katkoo sen tankon ja tekee kierteet siihen toiseenpäähän tankoo ja sitten toiseen porais reijän ja kierteet sisälle mutta sekin kusis siihen että ei sit saa kiinni kun se on siellä autossa niin säädettyä sitä
masamainio
 
Viestit: 35
Liittynyt: Pe Loka 2015 16, 12:14

Re: carinan alusta.

ViestiKirjoittaja masamainio » La Marras 2015 21, 17:28

just kahoin tuosta watt tankosta niin oon ennenkin sellasia nähnynä eikä se nyt silleen oo vaikee tehäkkään kanssa.
masamainio
 
Viestit: 35
Liittynyt: Pe Loka 2015 16, 12:14

Re: carinan alusta.

ViestiKirjoittaja J-M Kujala » La Marras 2015 21, 17:36

Tarviikos panhaartia monestikki säätää ?

Kerralla mun mielestä onnaa, ni sen voi tehä kiinteästi katkaise ja hitsaa tyyliin.
Toyota Celica TA-22
Toyota IQ
Lexus IS250
J-M Kujala
 
Viestit: 721
Liittynyt: To Huhti 2008 24, 18:24
Paikkakunta: Vaasa

Re: carinan alusta.

ViestiKirjoittaja masamainio » La Marras 2015 21, 17:39

J-M Kujala kirjoitti:Tarviikos panhaartia monestikki säätää ?

Kerralla mun mielestä onnaa, ni sen voi tehä kiinteästi katkaise ja hitsaa tyyliin.



niin kyllä se varmaan kiintestikin saapi mutta siinä tietty olis hyvä tietää paljonko sitä pittää lyhentään että onnistuis kerralla.
masamainio
 
Viestit: 35
Liittynyt: Pe Loka 2015 16, 12:14

Re: carinan alusta.

ViestiKirjoittaja J-M Kujala » Su Marras 2015 22, 11:53

masamainio kirjoitti:
J-M Kujala kirjoitti:Tarviikos panhaartia monestikki säätää ?

Kerralla mun mielestä onnaa, ni sen voi tehä kiinteästi katkaise ja hitsaa tyyliin.



niin kyllä se varmaan kiintestikin saapi mutta siinä tietty olis hyvä tietää paljonko sitä pittää lyhentään että onnistuis kerralla.


Yleensä pitää jatkaa noin 5mm.

Eihän se oo kuin mitata ja tehdä :)

Ite katkaisin, pultin varresta "tanko" sisään, sit pieni kulmarauta lukkopihdeillä kiinni putkeen ja mittaa muuttamaan ja mittailemaan. Sitte kuon kohillan ni yskästä kii ja hioo + maalaus ni konttorin setäkään ei yski.

Ite säädin vain renkaiden raapimisien takia niin, että molemminpuolin käy kanttiin yhtäaikaa.
Toyota Celica TA-22
Toyota IQ
Lexus IS250
J-M Kujala
 
Viestit: 721
Liittynyt: To Huhti 2008 24, 18:24
Paikkakunta: Vaasa

Re: carinan alusta.

ViestiKirjoittaja masamainio » Ma Marras 2015 30, 21:28

Tulipa mieleen kun porukka on varmaankin käyttänyt ta60 nelipyöräsuuntauksessa niin onko löytynyt ihan ta60 omia nuita suuntauksia sieltä vaiko millä laitettu? ite tebboililla yritin ehtiä sitä että olis olluna ta60 suuntaukset mutta ei olluna niin laitettiin celica-supra ma61 tiedoilla sitten säädettiin se.
masamainio
 
Viestit: 35
Liittynyt: Pe Loka 2015 16, 12:14

Edellinen

Paluu Alusta ja Vanteet

Paikallaolijat

Rekisteröityneet käyttäjät: Google [Bot]