ke20 pulttijaon muutos 110->114,3

Alueen säännöt
Keskustelu rajataan museoikäisiin ajoneuvoihin

ke20 pulttijaon muutos 110->114,3

ViestiKirjoittaja tenuseta » Ma Syys 2009 28, 11:08

elikkäs meinasin muuttaa pulttijaon 110 -> 114,3
mites ne ke30/starlet etunavat siihen ke20 tolppaan käy? jarrut ke30/starlet eteen samalla?
sitten ke30 vetarit käy ilmeisesti ke20 akseliin lyhentämällä mutta montako milliä lyhennetään?

näistä paljon juttua joka paikassa mutta harvoin kukaan sanoo mitään varmaks(ehkä,muistelisin ja voi olla)
kai nyt joku tietää? :?
KP60 -79
tenuseta
Kultajäsen
 
Viestit: 418
Liittynyt: Ti Kesä 2008 10, 22:54
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: ke20 pulttijaon muutos 110->114,3

ViestiKirjoittaja Dziuh » Ma Syys 2009 28, 11:27

Miks et laita jaon muuttavia spacereita.. Vai tulisko tuollaisella kikkailulla pyörät liian ulos...
Muut tekee mitä ne osaa, mä teen mitä mä haluan...
•••??•••
TurhaOoppelillaYrittääOhittaaTätäAutoa
Avatar
Dziuh
Kultajäsen
 
Viestit: 143
Liittynyt: To Maalis 2007 15, 22:21
Paikkakunta: Huittinen

Re: ke20 pulttijaon muutos 110->114,3

ViestiKirjoittaja KOIKKA » Ma Syys 2009 28, 11:39

toi pulttijaon muutos käy helposti. itselläni on KE-20:ssä 4x114,3 jako. elikkäs Starletin navat sopivat etutolppaan suoraan laakereineen ja KE-30:pin jarrusatulat käy suoraan kakskymppisen tolppaan. niitä kolmekymppisen vetareita joutuu lyhentään 6mm sit menee heittämällä. ja taakse voit laittaa minkä jarrut vaan. itse laitoin Carinan jarrut :)
Corolla KE-20 -76 kesäkäyttö
Starlet KP-61 -84 ympärivuotiseen käyttöön
Avatar
KOIKKA
Kultajäsen
 
Viestit: 301
Liittynyt: To Syys 2009 10, 21:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: ke20 pulttijaon muutos 110->114,3

ViestiKirjoittaja tenuseta » Ma Syys 2009 28, 13:51

juu jaon muuttavilla spacereilla tulee varmaan aika ulos ku on 7 tuumaa levee vanne ja ET10.
noniin kiitos KOIKKA tuosta tiedosta tuli kerrankin selvästi :)
mites ne ke30 navat menis? siitä tietoa kellään?
KP60 -79
tenuseta
Kultajäsen
 
Viestit: 418
Liittynyt: Ti Kesä 2008 10, 22:54
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: ke20 pulttijaon muutos 110->114,3

ViestiKirjoittaja kyyry » Ma Syys 2009 28, 16:52

tenuseta kirjoitti:mites ne ke30 navat menis? siitä tietoa kellään?


jos en ihan väärin muista ni mulla on kilpurin varaosakotelossa dx corollan navat KE20 tolpissa.
pitäs kysyä siltä joka on rakentanut kopan että minkä navat on.
corolla SE70 2,0 16valve
corolla TE20 R/F
corolla SE80 2,0 16valve
mazda 323 F jokkis
vw caravelle T4 TDI
kansien kairausta, moottorien säätöjä, tehonmittauksia
Avatar
kyyry
Kultajäsen
 
Viestit: 1248
Liittynyt: To Syys 2006 28, 23:15
Paikkakunta: ii/haukipudas

Re: ke20 pulttijaon muutos 110->114,3

ViestiKirjoittaja pienari » Ma Syys 2009 28, 17:34

Itelläkin oli KE-30 navat 20:sen tolpissa , takana KE-30 rummut ja vetarit joita lyhensin 10mm .
KE-20 -74 (projekti),KE-20 -75 (varaosa),TA-12 pari kpl projekteja,CM-20 -85 1C diesel (ei rekisterissä),CE-70 -83 2C diesel 4d (ei rekisterissä),AE-82 -87 4A (varaosa),CT-190 -93 2C (varaosa),AE-101 -95 4A-FE,AT-190 -96 4A-FE,CDT-220L varaosa,CDT-220L .
pienari
Kultajäsen
 
Viestit: 896
Liittynyt: La Helmi 2009 21, 18:51
Paikkakunta: Haapavesi

Re: ke20 pulttijaon muutos 110->114,3

ViestiKirjoittaja KahviPoika95 » To Marras 2013 21, 13:48

Morjesta
Itellä vähä samaa juttu käyny mielessä mutta muutoksen kohteena olis ke10 corolla.
Tuli ostettua ''väärät'' vanteet laskuvirheen takia ja pitäis jotenki muuttaa jako tosta 4x110 ->4x114.3
Jaonmuutos adaptereilla homma menee vähä hankalaks ku meinaa sitte tulla liian ulos vanne..

Tässä puhuttiink että Starletin navat käypi ke20 mutta onko mahollista ke10,ja entäpä sitten miten homma hoituu takana? :?
Ajatuksena käyny että tekis tuplajaon napoihin jotta sais sitten kumpaaki jakoa olevia vanteita alle,mutta ke10 ne navat on hieman neliskanttisen muotoiset ja sen takia varmaa hankala lisää reikiä porailla.
Uusien napojen teettäminen/vanhojen muokkaaminen tulis sitte liian kalliiks??
Harmittaa kyllä vähän,hienot vanteet tuli hommattua eikä niistä kehtaisi vielä luopua :cry:
Osaako kukaan auttaa?

Kiitos jo etukäteen!!
Toyota Corolla KE10 1969
KahviPoika95
 
Viestit: 58
Liittynyt: Ma Kesä 2013 03, 16:44
Paikkakunta: Joensuu

Re: ke20 pulttijaon muutos 110->114,3

ViestiKirjoittaja PekkaIltanen » To Marras 2013 21, 18:56

KahviPoika95 kirjoitti:Morjesta
Itellä vähä samaa juttu käyny mielessä mutta muutoksen kohteena olis ke10 corolla.
Tuli ostettua ''väärät'' vanteet laskuvirheen takia ja pitäis jotenki muuttaa jako tosta 4x110 ->4x114.3
Jaonmuutos adaptereilla homma menee vähä hankalaks ku meinaa sitte tulla liian ulos vanne..

Tässä puhuttiink että Starletin navat käypi ke20 mutta onko mahollista ke10,ja entäpä sitten miten homma hoituu takana? :?
Ajatuksena käyny että tekis tuplajaon napoihin jotta sais sitten kumpaaki jakoa olevia vanteita alle,mutta ke10 ne navat on hieman neliskanttisen muotoiset ja sen takia varmaa hankala lisää reikiä porailla.
Uusien napojen teettäminen/vanhojen muokkaaminen tulis sitte liian kalliiks??
Harmittaa kyllä vähän,hienot vanteet tuli hommattua eikä niistä kehtaisi vielä luopua :cry:
Osaako kukaan auttaa?

Kiitos jo etukäteen!!

Mites epäkeskopyöränmutterit, tommoset pikasella googletuksella löyty.
Käyttöpeli: Caldina GT-T ST215 -98 (3S-GTE)
Iisakin kirkko: Celica LT TA22 -72 (18R-G)--> 1G-GTE
PekkaIltanen
 
Viestit: 16
Liittynyt: Pe Kesä 2013 14, 22:37
Paikkakunta: Lavia/ Ikaalinen

Re: ke20 pulttijaon muutos 110->114,3

ViestiKirjoittaja KahviPoika95 » Pe Marras 2013 22, 12:40

Ne epäkeskomutterit korjaa maks 2mm heitot,koko ajan kuvittelin että uudet vanteet heittää jaossa puolmillii vaikka heitto onki sen lähemmäs puol senttii (4.3mm). :oops:
Mutta tullu semmosee tuloksee että taian myyvä pois/vaihtaa kun en viiti pilailla k10 orkkis osia.
Mutta jos jollakin tietoa navan vaihoista ke10 corollaan niin kertokaa ihmeessä.
Toyota Corolla KE10 1969
KahviPoika95
 
Viestit: 58
Liittynyt: Ma Kesä 2013 03, 16:44
Paikkakunta: Joensuu

Re: ke20 pulttijaon muutos 110->114,3

ViestiKirjoittaja corolla_ke20 » La Marras 2013 23, 14:22

Ainakin eteen saa vaihdettua jaon näillä ohjeilla ja samalla vaikka isommat levyjarrut http://www.rollaclub.com/wiki/index.php ... Conversion
Toyota Corolla ke20 -73 3k kesäauto
Toyota Corolla ke30 -80 4k varaosa?!?
Toyota Corolla ke36 -79 3k leimattu 4 vuoden seisomisen jälkeen 2013
Toyota Corolla ke20 -75 ?k 2kpl varaosa/projekteja
Toyota Corolla ke30 -7? ?k turvakaarellinen kori
corolla_ke20
Kultajäsen
 
Viestit: 331
Liittynyt: To Touko 2008 22, 10:56
Paikkakunta: Raahe

Re: ke20 pulttijaon muutos 110->114,3

ViestiKirjoittaja KahviPoika95 » Ma Marras 2013 25, 23:22

Kiitos vastauksesta
Mielenkiintosen helppo tuo ke70 navan vaihto ja samalla sais levyjarrut etee 8)
Vois joskus jopa totetuttaako tommose homma.
Takana sitte joutuu varmaan muihin kompromisseihin.
Toyota Corolla KE10 1969
KahviPoika95
 
Viestit: 58
Liittynyt: Ma Kesä 2013 03, 16:44
Paikkakunta: Joensuu

Re: ke20 pulttijaon muutos 110->114,3

ViestiKirjoittaja Jansku99 » Ti Marras 2013 26, 12:39

KahviPoika95 kirjoitti:Kiitos vastauksesta
Mielenkiintosen helppo tuo ke70 navan vaihto ja samalla sais levyjarrut etee 8)
Vois joskus jopa totetuttaako tommose homma.
Takana sitte joutuu varmaan muihin kompromisseihin.

Vaihat koko taka-akselin :lol: . Hiacen akseli kavennettuna, saisit samalla lukkoperänkin. Siitä en kyllä ole varma saako tarpeeks kapeaksi, en oo itte toteuttanu. Työkaveri laitto KE70 Corollaan, mutta se tais mennä ilman kavennuksia.
Toyota Corolla KE15 Sprinter "IV" -69 [3K] Kesäkulkine
Toyota Corolla KE70 -80 [3K] Jäärata-ajokki
Toyota Carina E -93 [4A-FE]
Daihatsu Charmant -83 [4K] Arkiajokki
Toyota Caldina GT-T ST215W -97 [3S-GTE] Arkiajokki

Muita autoja yli 20kpl
Avatar
Jansku99
Kultajäsen
 
Viestit: 434
Liittynyt: To Marras 2008 06, 22:56
Paikkakunta: Muuruvesi

Re: ke20 pulttijaon muutos 110->114,3

ViestiKirjoittaja PekkaIltanen » Ti Marras 2013 26, 20:34

KahviPoika95 kirjoitti:Kiitos vastauksesta
Mielenkiintosen helppo tuo ke70 navan vaihto ja samalla sais levyjarrut etee 8)
Vois joskus jopa totetuttaako tommose homma.
Takana sitte joutuu varmaan muihin kompromisseihin.

Meniskö takana pelkästään vetarit vaihtamalla KE70:n vastaaviin... :?:
Käyttöpeli: Caldina GT-T ST215 -98 (3S-GTE)
Iisakin kirkko: Celica LT TA22 -72 (18R-G)--> 1G-GTE
PekkaIltanen
 
Viestit: 16
Liittynyt: Pe Kesä 2013 14, 22:37
Paikkakunta: Lavia/ Ikaalinen

Re: ke20 pulttijaon muutos 110->114,3

ViestiKirjoittaja Tonpsa » Ti Marras 2013 26, 23:41

Ehkä kuitenki helpointa olisi vaihtaa ke30 taka-akseli? :roll:
Tonpsa
 
Viestit: 68
Liittynyt: Ke Loka 2012 24, 15:30
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: ke20 pulttijaon muutos 110->114,3

ViestiKirjoittaja corolla_ke20 » Ke Marras 2013 27, 09:09

Tonpsa kirjoitti:Ehkä kuitenki helpointa olisi vaihtaa ke30 taka-akseli? :roll:

tai sitte ke20 akseli ke30:sen vetareilla. en muista kuinka monta senttiä levempi oli mikäkin taka-akseli, mutta jo pelkästää ke20-ke30 ihan silmillä havaittava, saati sitte ke10-ke30 ero :?:
Toyota Corolla ke20 -73 3k kesäauto
Toyota Corolla ke30 -80 4k varaosa?!?
Toyota Corolla ke36 -79 3k leimattu 4 vuoden seisomisen jälkeen 2013
Toyota Corolla ke20 -75 ?k 2kpl varaosa/projekteja
Toyota Corolla ke30 -7? ?k turvakaarellinen kori
corolla_ke20
Kultajäsen
 
Viestit: 331
Liittynyt: To Touko 2008 22, 10:56
Paikkakunta: Raahe

Seuraava

Paluu Alusta ja Vanteet

Paikallaolijat

Rekisteröityneet käyttäjät: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä