ke20 pulttijaon muutos 110->114,3

Alueen säännöt
Keskustelu rajataan museoikäisiin ajoneuvoihin

Re: ke20 pulttijaon muutos 110->114,3

ViestiKirjoittaja KahviPoika95 » La Tammi 2014 18, 21:48

Joo onhan noita vaikka mitä vaihtoehtoja jos taakse vaihtaa koko akselin mutta mikä olis sitte se paras maholline jos ke10 puhutaan?


[/quote]
Vaihat koko taka-akselin :lol: . Hiacen akseli kavennettuna, saisit samalla lukkoperänkin. Siitä en kyllä ole varma saako tarpeeks kapeaksi, en oo itte toteuttanu. Työkaveri laitto KE70 Corollaan, mutta se tais mennä ilman kavennuksia.[/quote]

Joo mutta onkos mite paljon painavampi tää hiacen akseli :D
jollain sivulla olis myös puhetta ke10 takaakselin vaihosta ja siellä kehotettiin hankkimaan hiacen akseli mutta kaveri oli sitä mieltä että painaisi liikaa :)
Ja tuosta lukosta niin luulin että olisi vanhemmissa valmiina jo lukkoperä,tai ajattelin että olisi vähä vanhempaa tekniikkaa tää lukko homma :roll: ei se sitten ole?
Ja toimiiko lyhennys sillälailla että vetarit ja akseli sitte poikki jostain kohtaa tarkasti ja hitsailla kasaan?
valitettavasti ei itellä vielä löydy miggiä mutta veikkaan et paras olis puikkoilla kiinni.
Suosin mieluummi pura/kasaa periaatetta eli jos hankkisi jonkun tietyn akselin semmone sopivan pitune ja painoinen ja siihen sitten tarpeen mukaan uusia sisuskaluja(toiset vetarit).


Ja niin ei sitten käy ke70 vetarit kympin akseliin niinkun Iltanen ehotti? taikka muiden ke sarjan autojen vetarit...ke30tms?
olishan ne levyt takana tietysti plussaa 8)

Onko tonpsalla kokemusta tästä ke30 akselin vaihosta ke10?
Onko mimmone homma ja joutuuko alustaan uusia kiinikkeitä jne?


Niin ja onko corolla ke20 käyttäjällä muistia tai tietoa oliko ke20:lla kapeampi akseli kuin ke30?

Kiitän ja kuittaan

Vili
Toyota Corolla KE10 1969
KahviPoika95
 
Viestit: 58
Liittynyt: Ma Kesä 2013 03, 16:44
Paikkakunta: Joensuu

Re: ke20 pulttijaon muutos 110->114,3

ViestiKirjoittaja KahviPoika95 » La Tammi 2014 25, 23:30

Terve vaan kaikille!
Tuli semmosta tietoa haalittua että Australia mallin ke10:sä olisi sama perämurikka kuin Datsun 1200:ssa,mutta näissä Datsunin murikoissa olis sitte nämä 4x114.3 jaolla olevat vetarit ja sitten murikan ''laippa'' olisi hieman erillainen...(käypikö ke10 kardaani?)

Eli olisi ihan bolt on juttu kuhan sais käsiin jostakin datsunin vetarit,niille sitten ke20 levyt ja sitten ke30 navat.
Onko kellään tietoa tästä asiasta?
Olisi kiva jos jollain sattus olemaan nurkissa kyseiset osat taikka tutulla/kaverilla ja varmistaa tämä asia?
Siinä olis suht helppo tapa muuntaa jako 110:stä tolle 114.3:lle,ja edessä sitten topicilla mainittu ke70 napojen vaiholla saapi auton eteen ton 114.3 jaon.
Siinäpä se vanne valikoima kasvais huomattavasti! 8)

Vili
Toyota Corolla KE10 1969
KahviPoika95
 
Viestit: 58
Liittynyt: Ma Kesä 2013 03, 16:44
Paikkakunta: Joensuu

Re: ke20 pulttijaon muutos 110->114,3

ViestiKirjoittaja pienari » To Tammi 2014 30, 13:09

[quote=KahviPoika95 ]
Niin ja onko corolla ke20 käyttäjällä muistia tai tietoa oliko ke20:lla kapeampi akseli kuin ke30?

Vili
[/quote]
Akseli itessään on aika lailla sama mutta jousien kiinnitys luonnollisesti eri.

Vetoakselit on eri mittaiset eli kun laikalla lyhentää ke-30 vetarit ~8mm niin menee ke-20 banjoon ja samalla raideleveys kasvaa kun laippa on leveemmällä laakeriin nähden.

Tulikohan tämä nyt tarpeeksi selvästi ilmastua. :D
KE-20 -74 (projekti),KE-20 -75 (varaosa),TA-12 pari kpl projekteja,CM-20 -85 1C diesel (ei rekisterissä),CE-70 -83 2C diesel 4d (ei rekisterissä),AE-82 -87 4A (varaosa),CT-190 -93 2C (varaosa),AE-101 -95 4A-FE,AT-190 -96 4A-FE,CDT-220L varaosa,CDT-220L .
pienari
Kultajäsen
 
Viestit: 896
Liittynyt: La Helmi 2009 21, 18:51
Paikkakunta: Haapavesi

Re: ke20 pulttijaon muutos 110->114,3

ViestiKirjoittaja KahviPoika95 » Pe Tammi 2014 31, 15:14

Terve
Joo kyllä mie ymmärsin asian ja ite aatelukki just sitä enemmänki et miten akselin kiinnitys on toteutettu.
Tosiaan en itekkää olis uskonut että itse akseleissa on isoja eroja.

Meinaatkos sie tolle ''laipalla'' napaa johon rengas tulee kiinni?

No tuo olis kyllä ihan hyvä vaihtoehto mutta kiinnostunut olisin kuulemaan tosta Datsun Finin vetareista ke10 perään jos kellää lisä infoo asialle.

Vili
Toyota Corolla KE10 1969
KahviPoika95
 
Viestit: 58
Liittynyt: Ma Kesä 2013 03, 16:44
Paikkakunta: Joensuu

Edellinen

Paluu Alusta ja Vanteet

Paikallaolijat

Rekisteröityneet käyttäjät: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä

cron