Timangiin käy KE30 jarrut

Alueen säännöt
Keskustelu rajataan museoikäisiin ajoneuvoihin

Timangiin käy KE30 jarrut

ViestiKirjoittaja Timangi1976 » La Elo 2021 07, 11:41

Tiedoksi timangin tai KE20:n tuunaajille:

Timangin tolppiin käy suoraan KE30 corollan etujarrut, kun laittaa myös KE30:n pyörän navat. Eli jarrukilpi, satula, levyt, ja napa vaihtoon. Ainut speciaali juttu, mitä pitää tehdä, on vaihtaa KE30 napaan KE20:n laakerit (sisemmän laakerin sisäreikä on eri kokoinen, KE30:n olka-akseli on tyvestä vähän paksumpi kuin timangin tai pikkukorollan)

HUOM! pulttijako muuttuu näin toimien 4x110 --> 4x114,3
Jos haluaa taaksekin 4x114,3 jaon, niin pitää vaihtaa DX:n vetarit (rälläkällä noin 6mm pätkä pois booripäästä, niin käy)

KE20:n napa on pari milliä lyhyempi, kuin KE30 napa, joten sitä ei voi käyttää (pyöränpulttien jako säilyisi 4x110 mutta tosiaan ei voi käyttää tuon pituuseron takia - levy ottaa satulan kiinnitysrautaan kiinni)

DX:n jarrukilvessä on eri pulttijako kuin timangi/KE20/KE30 Ilmeisesti senkin saa käymään muokkaamalla. KE30 menee heittämällä.

Alkuperäiset rumpujarrut timangissa on surkeat ja niihin ei tahdo löytyä osia enään. Toivottavasti tästä tiedosta on apua joillekin.
Timangi1976
 
Viestit: 1
Liittynyt: Ti Loka 2020 20, 22:29

Paluu Alusta ja Vanteet

Paikallaolijat

Rekisteröityneet käyttäjät: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä