Timantti jarrupääsylinterin sijoittelu.

Alueen säännöt
Keskustelu rajataan museoikäisiin ajoneuvoihin

Timantti jarrupääsylinterin sijoittelu.

ViestiKirjoittaja trage » Ke Heinä 2019 31, 19:35

Ongelmaksi on nyt muuttunut tuplien kanssa jarrupääsylinterin sijoitus eli timangin kone huone on nyt niin täynnä ,että ei enään saa sylinteriä mahtumaan alkuperäiselle paikalleen millään.
Sekä kiitos jarrujen päivityksen pitää tuo nykyinen muuttaa vielä 2 piiriseksi jotta tehot riittää ---> vielä isompi sylinteri pitäisi saada mahtumaan :lol: .

Yritin etsiä kaikki mahdolliset haut mutta ei oikein napannut mitää järkevää ideaa.
Sama ongelmahan luulisi olevan ke1x tupla miehillä vai ängennyt pedalboxin jalkatilaan kaikki ?
Eräs mestari oli muuttanut oikealle puolelle ja tehostinkin jo mahtuu sille puolen mutta laite ei ollut kilvissä joten saako tuon toteuttaa suomen lain mukaan joko vivustolla / laittaa sisälle pienen työ ja pää sylkyn joka välittää hydraulisesti liikkeen jarruille :D :D Kummatkin kuulostaa epäilyttävälle tuleeko jo kuorma-auton jarru viive tuolla hydraulisella ja vivusto voi katketa hädän tullessa :|
kojelaudan alle saisi sylkän mutta onko ns. Vetävää mallia edes olemassa ja saati 2 toimisena.

Moottori pystyyn? ei taida auttaa kun pakosarja tulee sitten eteen...

Japanin malleissahan se mahtuu sinne mukavasti :lol:

Ideoita?
trage
 
Viestit: 43
Liittynyt: Su Loka 2012 21, 12:24

Re: Timantti jarrupääsylinterin sijoittelu.

ViestiKirjoittaja Puolituinen » La Elo 2019 03, 21:57

Ensinnäkin se kaks piirisyys ei jarru tehoihin vaikuta, sillä kahdella piirillä on vaan se idea et jos jarruputki poksahtaa ni jarrut ei häviä kokonaan kun toinen piiri toimii vielä. Toiseks pääsylinterin suurentaminen heikentää jarrutehoa. Pienellä pääsylinterillä tulee poljin voimaa enemmän, mut polkimen liike on myös suurempi. Toki tohon asiaan vaikuttaa pääsylinterin koon lisäksi polkimen vipusuhde.

Esim. Mitsu lancereissa on pääsylinteri ja tehostin oikealla puolella vaikka ohjaus onkin vasemmalla. Siellä menee kojetaulun alla akseli puolelta puolelle ja on ihan toimiva systeemi, mut siihen en sit ota kantaa onko kuinka laillista alkaa itse tollasta tekemään ja jos sellasen saa tehdä ni pystyiskö tota lancerin systeemiä käyttämään hyödyksi. Lämppärin kanssa voi tulla ongelma. Muistaisin nähneeni jossain corollassa et oli pääsylinteri toteutettu ahtimen takia escort tyylisesti, eli pääsylinteri oli tuotu lähes maskin taakse ja polkimelta pitkä tanko, mut en tiiä helpottaako tämäkään sinun tilanteessa. Kojetaulun alle jos laittaa pääsylinterin, ni laittaa sen polkimen nivelpisteen yläpuolelle, ni toimii ihan tavallinen pääsylkky.
Toyota Starlet KP62 1,4l 4K-E -81
Toyota Corolla KE70 1,6l 4A-GTE -84
Avatar
Puolituinen
Kultajäsen
 
Viestit: 730
Liittynyt: Ke Elo 2010 25, 11:49
Paikkakunta: Lohja


Paluu Alusta ja Vanteet

Paikallaolijat

Rekisteröityneet käyttäjät: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä

cron