KE10 rinnastus katsastuksessa?

Rekisteröintiin ja katsastukseen liittyvät aiheet
Alueen säännöt
Keskustelu rajataan museoikäisiin ajoneuvoihin

KE10 rinnastus katsastuksessa?

ViestiKirjoittaja Hippo » Pe Huhti 2017 28, 14:51

Onko kellään faktatietoa tai omakohtaisia kokemuksia, rinnastetaanko KE10 Corolla moottorin muutoskatsastuksessa pelkkään KE10- malliin, KE10-,15-ja 16-malleihin vai koko KE1* mallisarjaan? Kolmelta eri katsastusmieheltä olen tuota kysynyt, mutta kaikilta tuli eri vastaus. :roll:

Olen aloittelemassa KE10- projektia ahdettuna ja ECU:lla. Pitää saada selville tehoraja dynolappua varten. Helpoittaisi hommaa, kun tietäisi mistä moottorista rajat lasketaan. Ei viitsisi ensin rakentaa ja sitten todeta ettei voi saada kilpiin...

Kiitos asiallisista vastauksista! :D
Hippo

Re: KE10 rinnastus katsastuksessa?

ViestiKirjoittaja Tate » La Huhti 2017 29, 20:45

Joku toinenkin on asian kanssa paininut mutta ke11 kanssa
http://www.oldtoyotaclub.com/phpBB3/vie ... f=2&t=2457
Tate
Kultajäsen

ViestiKirjoittaja jukiv » Ma Kesä 2017 05, 16:38

Noni. Mulla on ke11 4k koneella ja turbolla. Eli ke1 sarjaan verrataan ja tehokkain kone on 3k. Siitä ei paperille kummosia tehoja saa. Mutta leimattu on. Eli 3k teho + 20%. penkkilappu piti olla. 3k tehot oli ilmotettu sae heppoina ja penkkilappu din heppoina niin siitä tuli jotain kädenvääntöö, mutta siihen oli joku laskukaava. Tyyliin sae heppa on 0.8 kertaa din hv. Ja siitä laskemaan. En nyt muista mikä oli tarkka luku papereissa
Corolla KE11 4k-te rujotec
jukiv

ViestiKirjoittaja Hippo » Ti Kesä 2017 13, 13:07

jukiv kirjoitti:Noni. Mulla on ke11 4k koneella ja turbolla. Eli ke1 sarjaan verrataan ja tehokkain kone on 3k. Siitä ei paperille kummosia tehoja saa. Mutta leimattu on. Eli 3k teho + 20%. penkkilappu piti olla. 3k tehot oli ilmotettu sae heppoina ja penkkilappu din heppoina niin siitä tuli jotain kädenvääntöö, mutta siihen oli joku laskukaava. Tyyliin sae heppa on 0.8 kertaa din hv. Ja siitä laskemaan. En nyt muista mikä oli tarkka luku papereissa

Jees, hyvä tietää että en ole ensimmäinen, kuka vastaavan projektin kanssa taistelee/on taistellut. :D
Mikäs ahdin sulla on ja minkälaisilla hilkkeillä pata on kasattu? Tehot? Saitko ahtimen mahtumaan järkevästi imusarjan alle kopan ja moottorin väliin? Olen kiitollinen kaikesta aiheeseen liittyvästä tiedosta, ei tarvitse välttämättä kaikkea oppia kantapään kautta...
Ja saa vastata myös YV:llä jos ei ole julkista tietoa... :D
Hippo

Paluu Rekisteröinti / katsastus