Liikennekäytöstä poistetulla autolla vuosikatsastukseen

Rekisteröintiin ja katsastukseen liittyvät aiheet
Alueen säännöt
Keskustelu rajataan museoikäisiin ajoneuvoihin

Liikennekäytöstä poistetulla autolla vuosikatsastukseen

ViestiKirjoittaja Liina » Su Heinä 2013 14, 17:07

Sellainen on askarruttanut, että miten on liikennekäytöstä poistetulla autolla vuosikatsastukseen menemisen suhteen.

Sen verran olen selvitellyt katsastusmiehiltä, että katsastukseen saa ajaa, kunhan on vaan ennakkoon ilmoittanut/varannut ajan, että on tulossa konttorille, vaikka viimeisestä vuosikatsastuksesta on kulunut jo useampi vuosi. Myös varsinainen katsastustoimenpidekkin onnistuu liikennekäytöstä poistetulla autolla. Tarkennetaan sen verran, että autohan on kyllä hyvässä kunnossa, vaikka ei olekkaan ollut liikenteessä muutamaan vuoteen.

Tähän asti kaikki OK, mutta ristiriitaista (osin Esson baarin juttujakin) olen sitten kuullut, että uuden tuoreella leimalla varustetun rekisteriotteen tulostaminen katsastuskonttorin järjestelmästä ei ehkä onnistu, mikäli auto on edelleenkin liikennekäytöstä poistettuna. Onko siis kokemuksia vastaavasta tilanteesta?

Omalla kohdalla ajatuksena olisi saattaa -83 KE70 Corolla tämän kesän keslomien aikana sellaiseksi, että sen saisi suoraan ajamalla viedä ensi vuonna musekatsastukseen. Siksi olisin halukas hakemaan vain voimassa olevan vuosikatsastusleiman valmiiksi ensi vuotta varten, mutta ajoon en silti ollut ajatellut autoa ottaa vielä tänä vuonna.
Liina

Re: Liikennekäytöstä poistetulla autolla vuosikatsastukseen

ViestiKirjoittaja lekus » Ma Heinä 2013 15, 00:53

Konttorille saa ajaa, jos on ilmoittanut etukäteen. Autossa on oltava voimassa oleva liikennevakuutus. Olen katsastanut liikenteestä poistetun auton pari kertaa, eikä ongelmia uuden rekisteriotteen saamisessa ole ollut. Ja tuleehan uusi rek.ote viimeistään, kun otat auton liikenteeseen.
carina ta-12 -74
celica ta-22 -72 projekti
celica ta-22 -73 varaosa värkki
avensis t22 -99 td paku koirankuljetus auto
volvo v70 tdi -01
lekus
Kultajäsen

Paluu Rekisteröinti / katsastus