Hilux N3/N4

Rekisteröintiin ja katsastukseen liittyvät aiheet
Alueen säännöt
Keskustelu rajataan museoikäisiin ajoneuvoihin

Hilux N3/N4

ViestiKirjoittaja toyopet » Pe Huhti 2012 27, 08:40

Mennään nyt hiukan rajoilla vanhan toyotan suhteen mutta N3 hilux on kuitenkin 1978 esitelty. :D
Toiseksi mennään nyt hiukan rajoilla tuon aihealueen suhteen, kun on tässä muutakin kuin rekisteröinti/katsastuskysymyksiä.

Mutta...

Ensinnäkin, onko *N3* ja *N4* hiluxeissa muuta käytännön eroa, kuin maski ja ajovalot?

nettisivuilla selatessa myös totesin, että jenkkivienneissä bensakoneina on ollut 18R, 20R ja 22R (RN44) ja euroopassa taas 12R ja 18R.
Toyodiyn mukaan ameriikkaan viedyissä olisi ollut ainoastaan levyjarruja edessä, kun taas euromalleissa rumpuja ja levyjä.
Ei kellään kuitenkaan faktaa löydy, että 22R koneista olisi saanut samoilla rumpujarruilla kuin tuota L-koneista?

Ja löytyykö mitään kirjallista, luotettavaa dokumenttia noista eroista, joita voisi mahdollisesti käyttää hyödyksi esim. muutoskatsastuksessa todistellessaan näitä eroja?

Vähän houkuttelisi tuo dieseli nostaa pois hiluxin keulalta ja korvata se bensiiniä polttavalla voimapatilla. Pitäisi vaan tutkailla, että miten se käytännössä olisi mahdollista.

~1976 vuodelta olevan 4M:n dokumentoitu teho kiinnostaisi myös (sillä kantikkaalla venttiilikopalla, jossa ei kuitenkaan ole huohotinta). Luultavasti se on ~108hv mutta...

18R ja 4M painoerokin taitaa mahtua rajoihin ja tehoeroakaan ei pitäisi olla mutta tilavuutta ei ole riittävästi.

Tietysti jos tehot voisi ottaa esimerkiksi rumpujarrullisesta RN41:stä eli 18R moottorisesta (dokumentti, että niitä on rumpujarrulisena ollut) ja tilavuus sekä paino tuosta alkuperäisestä dieselistä, niin eihän se tarvitsisi muuta kuin 4M keulille eli vähän sähkötöitä ym. pientä. Ja aikaa sekä viitseliäisyyttä. :roll:
Avatar
toyopet
 
Viestit: 190
Liittynyt: Ti Syys 2008 16, 16:55
Paikkakunta: Äijälä

Paluu Rekisteröinti / katsastus

Paikallaolijat

Rekisteröityneet käyttäjät: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä