2t:n tilalle 2tg

Rekisteröintiin ja katsastukseen liittyvät aiheet
Alueen säännöt
Keskustelu rajataan museoikäisiin ajoneuvoihin

2t:n tilalle 2tg

ViestiKirjoittaja carina72 » Ke Tammi 2011 05, 23:54

2t:n tilalle 2tg
Ajattelin hommata tohon ta12:seen ton 2tg:n.Joten onko sitä mahdollista
saada muutoskatsastettua siihen?Ja tartteko siihen muutella jarruja tai jotain? Ja nyt on ihan vakio 2t.
Josko jollain olis tietoa.?
carina72
 
Viestit: 13
Liittynyt: Pe Helmi 2010 19, 17:17

Re: 2t:n tilalle 2tg

ViestiKirjoittaja HighCast » To Tammi 2011 06, 00:25

Kannattanee kysäistä konttorilta.

Muista varata kysymistä varten tarkat tekniset tiedot 2T-koneesta ja 2TG-koneesta, eli teho ja paino nyt ainakin.
Joskus vissiin kaverin TE71-projektissa riitti tehokkaammat jarrut, kallistuksenvakaajat ja jotain muuta pientä.
Nykyään en enää tiedä noista.
Ei yhtään Toyotaa enää taloudessa :shock:
HighCast
Kultajäsen
 
Viestit: 766
Liittynyt: Su Kesä 2008 15, 13:24

Re: 2t:n tilalle 2tg

ViestiKirjoittaja Sonni » To Tammi 2011 06, 12:59

Ei tiedä joo miten nuo leimahommat ovatkin menneet tuollaiseksi ( Näppäile virtuaalilemmikkiä hommaksi ). Ennen hyvään aikaan jos olisi halunnut 2T:n tilalle 2 TG:n, niin ei olisi tarvinnut tehdä muuta kuin vaihtaa se sinne. Nykyään kun ei voi olla enää varma mistään, mikä koskee katsastusta. Herää vain kysymys, että miksi se 2-T pitää poistaa sieltä nokalta? Noissa kahdessa koneessa ei ole niin huomattava tehoero, että kannattaisi sitä 2-T konetta ottaa pois. Kutittele mieluummin tota 2-T mosaa jos tuntuu, että tehoja ei ole tarpeeksi. :lol:

Ei siis ainakaan tarvinnut vaihtaa jarruja, eikä muutoskatsastaa aikaisemmin. 18 R-G ja muut koneet ovatkin jo toinen juttu.

Onhan sitäpaitti ihmisiä, jotka ovat muutoskatsastaneet yhtä tuumakokoa isommat renkaatkin, vaikka ei olisi tarvis. Saa sitä rahaa sillainkin tuhlattua. 8)
soitto vaan ja sonni tulee! (jos tulee..)
Avatar
Sonni
Kultajäsen
 
Viestit: 280
Liittynyt: Ma Tammi 2007 08, 04:18
Paikkakunta: helsinki

Re: 2t:n tilalle 2tg

ViestiKirjoittaja lekus » To Tammi 2011 06, 13:44

Herää vain kysymys, että miksi se 2-T pitää poistaa sieltä nokalta? Noissa kahdessa koneessa ei ole niin huomattava tehoero, että kannattaisi sitä 2-T konetta ottaa pois. Kutittele mieluummin tota 2-T mosaa jos tuntuu, että tehoja ei ole tarpeeksi. :lol:



Samaa mieltä, ei kyllä maksa vaivaa. Tietysti jos haluaa pellin alle "komeamman" motin, niin mikäs siinä. :)
carina ta-12 -74
celica ta-22 -72 projekti
celica ta-22 -73 varaosa värkki
avensis t22 -99 td paku koirankuljetus auto
volvo v70 tdi -01
Avatar
lekus
Kultajäsen
 
Viestit: 197
Liittynyt: Ke Joulu 2007 12, 19:25
Paikkakunta: karijoki

Re: 2t:n tilalle 2tg

ViestiKirjoittaja lahdekorpi » To Tammi 2011 06, 15:57

Ei leima mies mitään noista älyä ihan sama melki mikä kone on niin ei ne niistä tajua.
Kaikki vanhat katsastusmiehet on melki siirtyneet eläkkeelle. ainakin tampereella konttorit täynnä ihan pölhöjä insinöörin alkuja :mrgreen: Mutta eks auto pitäis pitää aina alkperäisenä :wink:
Avatar
lahdekorpi
Moderaattori
 
Viestit: 198
Liittynyt: Ke Marras 2010 03, 19:21
Paikkakunta: Ikaalinen

Re: 2t:n tilalle 2tg

ViestiKirjoittaja J-M Kujala » To Tammi 2011 06, 22:14

no ta12 seen on jonkin verta vaivaa...

Mutta jos sun autoo ei olis ikinä vielä moottorin osalta muutoskatsastettu, ja sinne oliskin asennettu ennen vuotta -97 TG:N kansi ja jakopää, ni sitä ei olis tarvinnut leimata tolle koneelle, sen kun katsastaa vain. eli oma lohko ois jäänyt, ja sitähän ei erota :mrgreen:

niin joo laitointa tehdä jälkikäteen :o ..... :wink:
Toyota Celica TA-22
Toyota IQ
Ducati Monster -99
Toyota Corolla T-sport TTE 2ZZ-GE
J-M Kujala
 
Viestit: 774
Liittynyt: To Huhti 2008 24, 18:24
Paikkakunta: Vaasa

Re: 2t:n tilalle 2tg

ViestiKirjoittaja MN1 » Pe Tammi 2011 07, 01:16

Te71 coupe corollaan ei ainakaa tarvinnu muutella yhtään mitään..senku vei leimalle..otteeseen tuli vaan koneesta muutos..
MN1
 
Viestit: 19
Liittynyt: Pe Loka 2010 15, 20:22

Re: 2t:n tilalle 2tg

ViestiKirjoittaja J-M Kujala » Pe Tammi 2011 07, 16:37

MN1 kirjoitti:Te71 coupe corollaan ei ainakaa tarvinnu muutella yhtään mitään..senku vei leimalle..otteeseen tuli vaan koneesta muutos..

Mut Carina ei oo Corolla .. tai ei ainakaan mun miälestä :lol:
Toyota Celica TA-22
Toyota IQ
Ducati Monster -99
Toyota Corolla T-sport TTE 2ZZ-GE
J-M Kujala
 
Viestit: 774
Liittynyt: To Huhti 2008 24, 18:24
Paikkakunta: Vaasa

Re: 2t:n tilalle 2tg

ViestiKirjoittaja HighCast » Pe Tammi 2011 07, 16:55

Mennäänpä asiaan.
Nähtävästi TA12:sta on tehty Twincamilla, ainakin kun katsoo tehoja, joita Wikipedian taulukko antaa:
Sivulta http://fi.wikipedia.org/wiki/Toyota_Car ... _-_1975.29:
*******************
Carina (TA12) (1970 - 1975)

Ensimmäinen Carina tuli myyntiin vuonna 1970.

Ensimmäinen kasvojenkohotus tapahtui jo vuonna 1972, kun maski, konepelti ja kojelauta saivat uuden ilmeen. Vuonna 1974 tapahtui seuraava kasvojenkohotus, jolloin etuparkit hieman siirtyivät. Moottorivaihtoehdot olivat kaikki 1.6 -litraisia lukuun ottamatta 19R -moottoria, jota myytiin vain Japanin markkinoilla.

Carina oli 1600 kuutioisella moottorillaan aikaisekseen ripeäliikkeinen perheauto. Kiihdytys 0-100 kilometriin tunnissa sujui 11,5 sekunnissa. Tekniikka on myös erittäin luotettava, mikä on yksi tärkeimmistä syistä, miksi TA12 Carinoita on edelleenkin liikenteessä jonkin verran.

Moottorivaihtoehdot:

* 1400 De Luxe (1407 cc) - 86 hp @ 6000 rpm, 115 Nm @ 3800 rpm
* 1600 Super De Luxe (2T, 1588 cc) - 100 hp @ 6000 rpm, 134 Nm @ 3800 rpm
* 1600 ST (2TB, 1588 cc) - 105 hp @ 6000 rpm, 143 Nm @ 4200 rpm
* 1600 GT (1588 cc) - 115 hp @ 6400 rpm, 143 Nm @ 5200 rpm
*****************************************

Eli nyt kaivat vaan tiedot, miten alusta eroaa tuosta GT-mallista ja muutat alustan sen mukaiseksi. Ei kai se sen enempää vaadi muutoksia. Tuo ST riittäisi myös tehojen puolesta. Kaiken järjen mukaan tuon pitäisi mennä muutoskatsastuksella läpi.
Ei yhtään Toyotaa enää taloudessa :shock:
HighCast
Kultajäsen
 
Viestit: 766
Liittynyt: Su Kesä 2008 15, 13:24

Re: 2t:n tilalle 2tg

ViestiKirjoittaja J-M Kujala » Pe Tammi 2011 07, 17:36

on tehty 2TG:llä , ja on tehty 18RG:llä kuhan saatte japskit kelpaamaan vertailuks, 2TG:llä varustetussa ei käytännössä oo juuri eroja, tasauspyörästön lukkoo, eri jouset ja eri iskarit, ja jotain pientä, mut ei periaattees mitään mitä tarttis TA12 vaihtaa. RG versios onkin enemmän eroja.....etujarrut, taka-akselisto, etupalkki......
Toyota Celica TA-22
Toyota IQ
Ducati Monster -99
Toyota Corolla T-sport TTE 2ZZ-GE
J-M Kujala
 
Viestit: 774
Liittynyt: To Huhti 2008 24, 18:24
Paikkakunta: Vaasa


Paluu Rekisteröinti / katsastus

Paikallaolijat

Rekisteröityneet käyttäjät: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä