muutos katsastus

Rekisteröintiin ja katsastukseen liittyvät aiheet
Alueen säännöt
Keskustelu rajataan museoikäisiin ajoneuvoihin

Re: muutos katsastus

ViestiKirjoittaja juippi76 » Ma Heinä 2010 19, 13:54

nyt on muutoskatsastettu. rekisteriotteessa lukee (autoon vaihdettu 4k moottori ja weberin kaasuttimet 16%)
paperi oli mistä ilmenee ettei tartte mitään osia vaihtaa. mutta ei ollu mitään leimaa tai allekirjoutuksia niin ei ollut virallinen paperi katastus mies sano että kokeillaan että sillä paperilla mitä sanovat travilla voi olla että tulee
lisäselvitys pyyntö. viikolla tuli corollan myynti osa ja luovari postissa.

kaasuttimista tuli 2% muutosta kun oli nyt samalla vaihdettu kun moottori.
muuten kaasuttimia ei tartte muutoskatsastaa.

pääasia on se että leima on paperissa ja ettei tulisi lisäselvitys pyyntöä.

corolla on madallettu 3cm takaa. eessä säädettävät kynätolpat ite hitsattu kierre osa kiinni
sano katastus mies että on jousitusta parannettu sanoin että oli vanhat lautaset lahot että laitoin tollaset
sit tais unohtaa koko jutun ei puhunnut iskareista mitään enää :)
Avatar
juippi76
Kultajäsen
 
Viestit: 23
Liittynyt: Ma Marras 2007 26, 22:41
Paikkakunta: jyväskylä

Re: muutos katsastus

ViestiKirjoittaja KOIKKA » Ma Heinä 2010 19, 15:01

No Voi Herran Jumala,Mitä touhuu :shock: !!!! eihän täs kohta uskalla viedä omaakaan leimalle :?
Corolla KE-20 -76 kesäkäyttö
Starlet KP-61 -84 ympärivuotiseen käyttöön
Avatar
KOIKKA
Kultajäsen
 
Viestit: 317
Liittynyt: To Syys 2009 10, 21:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: muutos katsastus

ViestiKirjoittaja pienari » Ma Heinä 2010 19, 15:35

Kerroppas mikä konttori niin ei tarvii siellä ainakaan kenenkään käyttää.
KE-20 -74 (projekti),KE-20 -75 (varaosa),TA-12 pari kpl projekteja,CM-20 -85 1C diesel (ei rekisterissä),CE-70 -83 2C diesel 4d (ei rekisterissä),AE-82 -87 4A (varaosa),CT-190 -93 2C (varaosa),AE-101 -95 4A-FE,AT-190 -96 4A-FE,CDT-220L varaosa,CDT-220L .
pienari
Kultajäsen
 
Viestit: 896
Liittynyt: La Helmi 2009 21, 18:51
Paikkakunta: Haapavesi

Re: muutos katsastus

ViestiKirjoittaja kyyry » Ti Heinä 2010 20, 10:59

juippi76 kirjoitti:nyt on muutoskatsastettu. rekisteriotteessa lukee (autoon vaihdettu 4k moottori ja weberin kaasuttimet 16%)

kaasuttimista tuli 2% muutosta kun oli nyt samalla vaihdettu kun moottori.
muuten kaasuttimia ei tartte muutoskatsastaa.



mitä hel####iä. mistä lähtien kaasareista tulee prosentteja. jos asia on näin ni meijän dexissä taita mennä vaihettujen osien prosentit yli :lol:
meillä lukee että moottori vaihettu apulaitteineen ja kaasarit/läppärunkot kuuluu apulaitteisiin.

kannattaa tosiaan kiertää kyseinen konttori kaukaa.
corolla SE70 2,0 16valve
corolla TE20 R/F
corolla SE80 2,0 16valve
mazda 323 F jokkis
vw caravelle T4 TDI
kansien kairausta, moottorien säätöjä, tehonmittauksia
Avatar
kyyry
Kultajäsen
 
Viestit: 1281
Liittynyt: To Syys 2006 28, 23:15
Paikkakunta: ii/haukipudas

Re: muutos katsastus

ViestiKirjoittaja Puolituinen » Ma Marras 2011 28, 14:01

Onks kellään tietoa kun trafin sivuilla sanotaan että, "Ellei muuta osoiteta, katsotaan kaasuttimen tai kaasuttimien korvaamisen polttoaineen suihkutuslaitteistolla lisäävän moottorin tehoa 10 %." niin päteekö toi päin vastoin? Eli siis katsotaanko suihkutuslaitteiston korvaamisen kaasuttimella/kaasuttimilla vähentävän tehoa 10%?

Jos auto on muutoskatsastettu toisella moottorilla ja siit on tullut muutosprosentit ja nyt jos sen haluis muutoskatsastaa taas jollakin toisella moottorilla niin tuleeko siitä uudestaan muutosprosentit?

No näihin sais tietyst vastaukset katsastuskonttorilta, kun vaan sais aikaiseksi käytyä siellä. :)
Toyota Starlet KP62 1,4l 4K-E -81
Toyota Corolla KE70 1,6l 4A-GTE -84
Avatar
Puolituinen
Kultajäsen
 
Viestit: 760
Liittynyt: Ke Elo 2010 25, 11:49
Paikkakunta: Lohja

Re: muutos katsastus

ViestiKirjoittaja MikaN » Ma Marras 2011 28, 15:07

kaverilla oli aikoinaan toyota corolla lb vm87 4a-f moottori jossa oli tuplat ja peltisarja niin sillä tuli merkintä niistä. katsastusmies oli kysyny dynolappua mutta kaverilla ei sitä ollu niin tuli tuo 10% tehonlisäys automaattisesti.

veljellä on vm-88 gt-i corolla johon on laitettu tuplat niin katsastusmies ei ollu puhunu mitään kaasareista :roll:

jos auto on jo muutoskatsastettu jollekkin moottorille niin ei siitä enää prosentteja tule jos vaihtaa toisen moottorin ja sen sit muutoskatsastaa. näin sanoi katsastusmies aikoinaan ku kyselin tosta prosentti jutusta.
Mika Niskanen (cb-kotka)
avensis t22 7A-FE -98 (käyttis)
avensis t22 7A-FE -98 (käyttis)
carina II at171 4A-FE -91 (käyttis)
corolla ke35 4A-GE -76 (prokkis)
Avatar
MikaN
Kultajäsen
 
Viestit: 119
Liittynyt: La Kesä 2010 12, 23:29
Paikkakunta: sotkamo

Re: muutos katsastus

ViestiKirjoittaja Puolituinen » Ma Marras 2011 28, 16:07

Joo mulla siis toi starletti muutoskatsastettu 4k:lle jossa tuplat, peltisarja ja kaikkee muuta mukavaa. Mulle ei oo ikinä katsastuksessa huomautettu tuplista mitään, ei edes muutoskatsastuksessa ja prosentteja tuli se 14% niinkuin muistaakseni kuuluukin.

Nyt vaan toi 4k sanoi työsopimuksensa irti, no ei se mikään paha olis korjata, mut oon nyt miettiny vähän muita moottori vaihtoehtoja. Starletin tehoraja on nykyään vaan 106hp, tämän kävin ihan katsastuskonttorilta kysymässä muutama vuosi sitten. 4A-ge tottakai himottais, mut sitä kun ei enään nykyään saa starlettiin laittaa :( No nyt miettisin sitä uudemman mallin 4A-fe konetta jossa on 115hp, ni se menis just sallittuihin rajoihin jos ruiskun korvaaminen kaasuttimilla katsottais vähentävän tehoa sen 10%, olis vaan lyöny tuplat kylkeen :) Tietyst sen vanhemman 4A-fe koneen sais laittaa ihan ruiskuineen päivineen kun siin ei ole kun 102hp vai 105hp, en oo ihan varma.

Voi olla et laitan vaan sen 4k:n takas kuntoon, kun siinäkin ainakin pitäis olla reilusti yli sata heppaa.
Toyota Starlet KP62 1,4l 4K-E -81
Toyota Corolla KE70 1,6l 4A-GTE -84
Avatar
Puolituinen
Kultajäsen
 
Viestit: 760
Liittynyt: Ke Elo 2010 25, 11:49
Paikkakunta: Lohja

Re: muutos katsastus

ViestiKirjoittaja MikaN » Ma Marras 2011 28, 16:58

Puolituinen kirjoitti:Joo mulla siis toi starletti muutoskatsastettu 4k:lle jossa tuplat, peltisarja ja kaikkee muuta mukavaa. Mulle ei oo ikinä katsastuksessa huomautettu tuplista mitään, ei edes muutoskatsastuksessa ja prosentteja tuli se 14% niinkuin muistaakseni kuuluukin.

Nyt vaan toi 4k sanoi työsopimuksensa irti, no ei se mikään paha olis korjata, mut oon nyt miettiny vähän muita moottori vaihtoehtoja. Starletin tehoraja on nykyään vaan 106hp, tämän kävin ihan katsastuskonttorilta kysymässä muutama vuosi sitten. 4A-ge tottakai himottais, mut sitä kun ei enään nykyään saa starlettiin laittaa :( No nyt miettisin sitä uudemman mallin 4A-fe konetta jossa on 115hp, ni se menis just sallittuihin rajoihin jos ruiskun korvaaminen kaasuttimilla katsottais vähentävän tehoa sen 10%, olis vaan lyöny tuplat kylkeen :) Tietyst sen vanhemman 4A-fe koneen sais laittaa ihan ruiskuineen päivineen kun siin ei ole kun 102hp vai 105hp, en oo ihan varma.

Voi olla et laitan vaan sen 4k:n takas kuntoon, kun siinäkin ainakin pitäis olla reilusti yli sata heppaa.


tai sit laitat 2A alakerran ja 4a-ge:n kannen :wink:
Mika Niskanen (cb-kotka)
avensis t22 7A-FE -98 (käyttis)
avensis t22 7A-FE -98 (käyttis)
carina II at171 4A-FE -91 (käyttis)
corolla ke35 4A-GE -76 (prokkis)
Avatar
MikaN
Kultajäsen
 
Viestit: 119
Liittynyt: La Kesä 2010 12, 23:29
Paikkakunta: sotkamo

Re: muutos katsastus

ViestiKirjoittaja TumppU » Ma Marras 2011 28, 19:26

MikaN kirjoitti:
tai sit laitat 2A alakerran ja 4a-ge:n kannen :wink:


Tai sit vaan laitat ihan 4A lokin ja teet siitä "2A":n :lol:
Toyota Celica TA22 1600 ST -75
Lexus GS300 2JZ-GE -96
TumppU
 
Viestit: 842
Liittynyt: Ke Kesä 2008 04, 20:15
Paikkakunta: Ii

Re: muutos katsastus

ViestiKirjoittaja Puolituinen » Ti Marras 2011 29, 13:33

Arvatkaa vaan olenko miettiny kumpaakin vaihtoehtoa :D

Toi 2A-ge:n rakentaminen ei oikein nappaa, kun siin pitäis sit melkeen kumminkin hommata se 4A-ge mistä sit siirtää hilut siihen 2A:n lohkoon. Tota mä yritin fintoysin puolelt kysellä et onks 2A:n ja 4A:n lohkois mitään huomattavia eroja, mut en mä sielt mitään vastaust taas saanu. Just kun sitä miettisin et jos hommais suoraan 4A-ge:n sit hiois 4A merkinnän lohkosta pois ja löis 2A merkin tilal, ni kuinka suuri riski olis et ne konttoril huomaa sen. Sen verta luin fintoysin puolelt niit vanhoi juttui et sen 2A-ge:n sais laitettuu ihan pelkäl muutoskatsastuksel ettei tarvii mitää dyno lappui.

Japanmotorsilt saa takaveto 4A-ge:n 800eurol ni ei oo mun mielest kovin paha ja T40 laatikko mult löytyis valmiina, tietyst A kopan siihen viel tarveis.

Vituttaa vaan kun just rakensin starlettiin uuden sen 4k koneen ja oon upottanu siihen kaiken kaikkiaan reilu 2000e, ehtisin ajaa sil vajaa 10tkm kun se hajos, tosin syy miks se hajos ni oli ihan omaa tyhmyyttä. Ei sen korjaamiseen kyl menis ku joku 200-300e, mut aloin vaan jotenkin himoitsee sellaset konet mis olis jo vakiona enemmän tehoa. Pitäis vaan löytää tolle 4k:lle eka joku hyvä ostaja, muuten laitan sen kyl itelleni kuntoon, siihen on sen verta laitettu rahaa etten viittii sitä jättää ihan tallin nurkkaan seisomaan.
Toyota Starlet KP62 1,4l 4K-E -81
Toyota Corolla KE70 1,6l 4A-GTE -84
Avatar
Puolituinen
Kultajäsen
 
Viestit: 760
Liittynyt: Ke Elo 2010 25, 11:49
Paikkakunta: Lohja

Re: muutos katsastus

ViestiKirjoittaja kyyry » Ti Marras 2011 29, 19:03

Puolituinen kirjoitti: No nyt miettisin sitä uudemman mallin 4A-fe konetta jossa on 115hp, ni se menis just sallittuihin rajoihin jos ruiskun korvaaminen kaasuttimilla katsottais vähentävän tehoa sen 10%, olis vaan lyöny tuplat kylkeen :) Tietyst sen vanhemman 4A-fe koneen sais laittaa ihan ruiskuineen päivineen kun siin ei ole kun 102hp vai 105hp, en oo ihan varma.


105hv on tossa GEN1 4A-FE:ssa. meilä oli "vakiossa" 4A-F:ssa 102hv, ainoot viriosat peltisarja ja 2" putki.
voi olla ettei se katastusukko hoksaa GEN1 ja GEN2 eroa. sanot vaan että on uudemmasta koneesta komeempi venakoppa jos kiinittää huomiota :lol:
kaveri katasti KE70:een GEN2 131hv 3S-FE GEN1 128hv papereilla ja ei mitää mainintaa konttorilla.

virttämisen kannalta parempi lähtökohta on tuo GEN2 4A-FE koska kansi virtaa paremin vakiona ku GEN1 kansi.
corolla SE70 2,0 16valve
corolla TE20 R/F
corolla SE80 2,0 16valve
mazda 323 F jokkis
vw caravelle T4 TDI
kansien kairausta, moottorien säätöjä, tehonmittauksia
Avatar
kyyry
Kultajäsen
 
Viestit: 1281
Liittynyt: To Syys 2006 28, 23:15
Paikkakunta: ii/haukipudas

Re: muutos katsastus

ViestiKirjoittaja TumppU » Ti Marras 2011 29, 23:42

Ei muuta, ko 4A loki ja lyöt sen 2A vaan 4A:n tilalle. Ne mitään siellä konttorilla tiedä. :lol:
Toyota Celica TA22 1600 ST -75
Lexus GS300 2JZ-GE -96
TumppU
 
Viestit: 842
Liittynyt: Ke Kesä 2008 04, 20:15
Paikkakunta: Ii

Re: muutos katsastus

ViestiKirjoittaja kyyry » Ke Marras 2011 30, 01:04

TumppU kirjoitti:Ei muuta, ko 4A loki ja lyöt sen 2A vaan 4A:n tilalle. Ne mitään siellä konttorilla tiedä. :lol:


onhan meilläkin ihmeen pirtee "4A-FE" paikallaa fx corollassa :lol:
corolla SE70 2,0 16valve
corolla TE20 R/F
corolla SE80 2,0 16valve
mazda 323 F jokkis
vw caravelle T4 TDI
kansien kairausta, moottorien säätöjä, tehonmittauksia
Avatar
kyyry
Kultajäsen
 
Viestit: 1281
Liittynyt: To Syys 2006 28, 23:15
Paikkakunta: ii/haukipudas

Re: muutos katsastus

ViestiKirjoittaja Puolituinen » Ke Marras 2011 30, 13:33

Kaverilla on pelto/jää autona lippalakki corolla jossa on toi vanhempi 4A-fe ja ihan vakio, ni mitä sillä oon pari kertaa ajanu ni kyl se aika rivakalt tuntuu. Starletin koppa on tietyst viel joku 300kg kevyempi. Sen corollan saattaisin saada viel ostettuakin kaverilt edullisest, jos se vaan suostuu myymään sen. Mut mua just kiinnostais se uudempi 4A-fe sen paremman kannen takia ja onhan siinä tosiaan komeempi venakoppa :D Tietyst nois 4A-fe koneis omat hankaluutensa jos meinaa takavetoiseen sovittaa, ainakin virranjakajan joutuu siirtää jakopään puolle tai sit pitää laittaa hukkakipinä systeemi ja toinen mitä oon miettiny ni varmaan termarikoppaakin voi joutuu mulkkaa, koska en kovin mielellää tulipeltiä alkais pilkkomaan. Et olishan se 4A-ge huomattavasti helpompi laittaa sinne keulil.

Mut osaaks kukaan sanoa et onko 2A:n ja 4A:n lohkoissa jotain huomattavaa ulko puolista eroa? Ja missä kohtaan A lohkoissa on se tyyppimerkintä, et onks se kovin näkyväl paikal? Aattelin vaan et mulla ei oo 4k koneesta kertaakaan katsastuksessa katottu tyyppimerkintää vaikka siinä se on ihan näkyväl paikal, ei katottu edes muutoskatsastukses. Mä vaan sanoin inssil et siihen on vaihdettu 4k kone ni se vaan kirjoitti sen papereihin ja prosentit. Sen verta se vaan kurkkas konepellin alle et se tarkasti auton valmistenumeron. :) Tietyst mä varmuuden vuoks yrittäisin sen 4A:n muuttaa 2A:ksi.

Jaa-a tuleekohan täst sanomista kun taitaa noi A tyypin koneet olla vähän turhan uutta tekniikkaa tälle forumille. :)
Toyota Starlet KP62 1,4l 4K-E -81
Toyota Corolla KE70 1,6l 4A-GTE -84
Avatar
Puolituinen
Kultajäsen
 
Viestit: 760
Liittynyt: Ke Elo 2010 25, 11:49
Paikkakunta: Lohja

Re: muutos katsastus

ViestiKirjoittaja kyyry » Ke Marras 2011 30, 18:33

Puolituinen kirjoitti:Tietyst nois 4A-fe koneis omat hankaluutensa jos meinaa takavetoiseen sovittaa, ainakin virranjakajan joutuu siirtää jakopään puolle tai sit pitää laittaa hukkakipinä systeemi ja toinen mitä oon miettiny ni varmaan termarikoppaakin voi joutuu mulkkaa, koska en kovin mielellää tulipeltiä alkais pilkkomaan. Et olishan se 4A-ge huomattavasti helpompi laittaa sinne keulil.

Mut osaaks kukaan sanoa et onko 2A:n ja 4A:n lohkoissa jotain huomattavaa ulko puolista eroa? Ja missä kohtaan A lohkoissa on se tyyppimerkintä, et onks se kovin näkyväl paikal?


imusarjan joudut tekee ite koska etuvetosessa lähtee väärään suuntaan.
laita läppärungot ja hukkakipinälle, ohjaus esim megalla. on varmasti noilla osilla enemän tehoa ku vakioruiskulla.
fintoysin puolella on aika monta 4A-F/FE:tä ollut takaveto asennuksina joten sieltä löytyy neuvoja. meilläkin on tulossa KE30 4A-FE:lle.

A-sarjanlohkossa tunnistenumero on pakosarjanpuolella koneen kyljessä vauhtipyöränpuoleisessa päässä eli aika näkyvällä paikalla.
corolla SE70 2,0 16valve
corolla TE20 R/F
corolla SE80 2,0 16valve
mazda 323 F jokkis
vw caravelle T4 TDI
kansien kairausta, moottorien säätöjä, tehonmittauksia
Avatar
kyyry
Kultajäsen
 
Viestit: 1281
Liittynyt: To Syys 2006 28, 23:15
Paikkakunta: ii/haukipudas

EdellinenSeuraava

Paluu Rekisteröinti / katsastus

Paikallaolijat

Rekisteröityneet käyttäjät: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä