18 rg kannenpultit

18 rg kannenpultit

ViestiKirjoittaja st seitenkaks » To Tammi 2020 16, 21:49

Onkelmana löytää paremmat kannenpultit 18rg:hen. Arp ois tietty hyvä mutta kun noihin ei löydä arpin luettelosta eikä luettelossa minkään pultin mittoja tai kierteitä että löytäisi hakemalla sopivat. Onkohan kukaan koskaan löytänyt mitään korvaavaa vaikka toisesta mallista tai merkistä? Redditissä jotain juttua 7m gte:n (203-5402) pulttien mahdollisesta sopivuudesta mutta ymmärtääkseni pitäisi pultin tornia 19mm laskea! :shock: Arpin luettelun mukaan noikin 14mm. Laitan vielä rg:n pulttien mitat josko joku jotain keksisi!
-vahvuus 12mm
-pituus 155mm kantoineen
-kierre 125 nousulla
Mitä mieltä olette josko pulttiliikkeestä löytyisi?
Että tällanen pähkinä!
st seitenkaks
 
Viestit: 116
Liittynyt: Pe Maalis 2008 21, 16:19
Paikkakunta: maksniemi

Re: 18 rg kannenpultit

ViestiKirjoittaja markoj » To Maalis 2020 19, 20:14

käytä vakio kannenpultteja jos niitä löydät,noitten kannenpulttien kanssa ei pidä hullutella,ei tule kuin murheita,jengat korkaa lohkosta tai rupee nousemaan lohkosta ylöspäin,sylinteripaine on reilusti alle 200bar,periaatteessa jos pystyisi käyttämään 1 pulttia per syl niin sekin riittäisi pitämään,jos kannetiiviste pettää niin nakutus sen tekee ei voima,eli perus asiat kuntoon niin hyvä tulee
Toyota Celica GT 2000 orginal
Avatar
markoj
 
Viestit: 204
Liittynyt: La Syys 2013 07, 21:34

Re: 18 rg kannenpultit

ViestiKirjoittaja st seitenkaks » Pe Maalis 2020 20, 14:00

markoj kirjoitti:käytä vakio kannenpultteja jos niitä löydät,noitten kannenpulttien kanssa ei pidä hullutella,ei tule kuin murheita,jengat korkaa lohkosta tai rupee nousemaan lohkosta ylöspäin,sylinteripaine on reilusti alle 200bar,periaatteessa jos pystyisi käyttämään 1 pulttia per syl niin sekin riittäisi pitämään,jos kannetiiviste pettää niin nakutus sen tekee ei voima,eli perus asiat kuntoon niin hyvä tulee


Kiitos vastauksesta. Asia saatu kuntoon toisilla pulteilla. Oli epäilys että edellisistä joku tai jotkut venyivät kun kiristeltäessä tuntuivat siltä. Myöhemmin myös nakutus tullut tutuksi ja onkin tällähetkellä työn alla. Tosin moottoriin tehty muutakin tuossa välissä!
st seitenkaks
 
Viestit: 116
Liittynyt: Pe Maalis 2008 21, 16:19
Paikkakunta: maksniemi

Re: 18 rg kannenpultit

ViestiKirjoittaja markoj » Ma Maalis 2020 23, 21:13

Nakutus on mikä moottorin tappaa,nakutuksen aikana sylinteripaine voi kohota 5-10 kertaiseksi vs normaalisylinteripaine,tämä tuhoaa sitten kaiken mahdollisen,eka merkki on kiertokangennlaakerit,männän tappi menee mutkalle,tiiviste pettää jne.....
Toyota Celica GT 2000 orginal
Avatar
markoj
 
Viestit: 204
Liittynyt: La Syys 2013 07, 21:34


Paluu Moottori- ja voimansiirto

Paikallaolijat

Rekisteröityneet käyttäjät: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä