Sivu 1/1

13T männät TG kansi

ViestiLähetetty: Su Loka 2019 13, 21:36
Kirjoittaja Misaarikko
Pöydältä löytyy nyt purettuna 2TG - ja 13T koneet.

Kannattaako noista 13T männistä alkaa askartelemaan 2TG kanteen sopivia?

Re: 13T männät TG kansi

ViestiLähetetty: Ma Loka 2019 14, 13:15
Kirjoittaja st seitenkaks
2T:n 025 ylikoko männät näkyy olevan nettivaraosissa ja torissa! niitä pikkaisen työstämällä....

Re: 13T männät TG kansi

ViestiLähetetty: Ma Loka 2019 14, 18:04
Kirjoittaja kyyry
13T mäntä on ihan väärän mallinen kupu ellei sitte oo joku vaihtanut normi T moottorin mäntiä niiku mulla sattu oleen yhessä 13T moottorissa. iskunpituus sanoo myös jotain että millä iskulla teet sen.

Re: 13T männät TG kansi

ViestiLähetetty: Ma Loka 2019 14, 23:53
Kirjoittaja Misaarikko
Näin vähän arvelinkin kun sain koneen auki. 13T:n männän patti on sellainen toispuoleinen. Ilmeisesti liittyy jotenkin siihen pakokaasujen kierrätykseen :/
Silmämääräisesti venttiileille joutuisi vähän tehdä tilaa, mutta jos tuo toispuoleisuus aiheuttaa ongelmia niin ei taida maksaa vaivaa. Elättelin silti toivoa.

Suosituksia 3TG männiksi? Vanhojen viestiketjujen myymälät ei vaikuta olevan voimissaan.

Re: 13T männät TG kansi

ViestiLähetetty: Ti Loka 2019 15, 14:43
Kirjoittaja Misaarikko
st seitenkaks kirjoitti:2T:n 025 ylikoko männät näkyy olevan nettivaraosissa ja torissa! niitä pikkaisen työstämällä....


2T männät on vaan aika matalat 3T kampiakselille.

Re: 13T männät TG kansi

ViestiLähetetty: Ti Loka 2019 15, 18:02
Kirjoittaja st seitenkaks
Misaarikko kirjoitti:
st seitenkaks kirjoitti:2T:n 025 ylikoko männät näkyy olevan nettivaraosissa ja torissa! niitä pikkaisen työstämällä....


2T männät on vaan aika matalat 3T kampiakselille.


Eikös 2T mäntä ole korkeampi kuin 3T:n?
Tilasin tossa kuukausi sitten 3Tc Wisecot 33,5cc patilla. Meni tehdas tilaukseen joten joutuu vielä odotteleen!

Re: 13T männät TG kansi

ViestiLähetetty: Ti Loka 2019 15, 22:48
Kirjoittaja kyyry
2T männät liian korkeet 3T akselille. 4mm on männissä eroa 2T ja 3T

Re: 13T männät TG kansi

ViestiLähetetty: Pe Loka 2019 18, 18:55
Kirjoittaja JPV
Misaarikko kirjoitti:Pöydältä löytyy nyt purettuna 2TG - ja 13T koneet.

Kannattaako noista 13T männistä alkaa askartelemaan 2TG kanteen sopivia?


Ajelin pari vuotta sitten 12T-männillä ja 2T-kannella yhden kesän noin 3000Km ja kokemukset oli erittäin hyviä.
Tuossa 12T männässä on isompi kupu kun vakiossa, joten puristukset oli kovemmat ja sen myötä teho.
Mitään muotoon liittyvää murhetta ei ollut, eli ei nakuttanut missään vaiheessa.

Mahtu hyvin pyörimään 2T kannen kanssa, 2TG:n kanssa voipi joutua tekemään isommille venttiileille lisää tilaa.

Luultavasti 13T mäntä on vastaavan muotoinen ja toimisi myös.

Jos hylkäät nuo 13T männät, niin minä voin ostaa ne pois :-D

Re: 13T männät TG kansi

ViestiLähetetty: Pe Loka 2019 18, 19:11
Kirjoittaja JPV
Misaarikko kirjoitti:Näin vähän arvelinkin kun sain koneen auki. 13T:n männän patti on sellainen toispuoleinen. Ilmeisesti liittyy jotenkin siihen pakokaasujen kierrätykseen :/
Silmämääräisesti venttiileille joutuisi vähän tehdä tilaa, mutta jos tuo toispuoleisuus aiheuttaa ongelmia niin ei taida maksaa vaivaa. Elättelin silti toivoa.

Suosituksia 3TG männiksi? Vanhojen viestiketjujen myymälät ei vaikuta olevan voimissaan.


Ja vielä, jos ei halua toispuoleista pattimäntää käyttää, niin tästä ihan uutta normi 3T mäntää kohtuu hintaan.
Näyttää olevan vakio ja ylikokoa tarjolla
https://www.rockauto.com/en/catalog/toy ... +kit,14008

Re: 13T männät TG kansi

ViestiLähetetty: Ma Loka 2019 21, 18:24
Kirjoittaja Misaarikko
JPV kirjoitti:
Misaarikko kirjoitti:Näin vähän arvelinkin kun sain koneen auki. 13T:n männän patti on sellainen toispuoleinen. Ilmeisesti liittyy jotenkin siihen pakokaasujen kierrätykseen :/
Silmämääräisesti venttiileille joutuisi vähän tehdä tilaa, mutta jos tuo toispuoleisuus aiheuttaa ongelmia niin ei taida maksaa vaivaa. Elättelin silti toivoa.

Suosituksia 3TG männiksi? Vanhojen viestiketjujen myymälät ei vaikuta olevan voimissaan.


Ja vielä, jos ei halua toispuoleista pattimäntää käyttää, niin tästä ihan uutta normi 3T mäntää kohtuu hintaan.
Näyttää olevan vakio ja ylikokoa tarjolla
https://www.rockauto.com/en/catalog/toy ... olla,1.8l+
l4,1274701,engine,piston+&+piston+ring+kit,14008


Sovitin kampiakselia mäntineen ja kaikki mahtui suoraan paikalleen. Linkissä olevista männistä ei löytynyt tapin mitoista tietoja. Onko merkki kenellekään tuttu, löytyykö kokemuksia?
13T mäntiin täytyy tosiaan tehdä TG-kannen venttiileille hieman lisää tilaa.

Re: 13T männät TG kansi

ViestiLähetetty: Ke Loka 2019 23, 09:55
Kirjoittaja J-M Kujala
13T männillä kantsii kattoa ettei huonoa paljealuetta, mitä epäilen et voi jäädä.
Se palje alue ei sais olla yli milliä. Eli kannen ja männän patin välin mittausta.

Perus 3T mäntä 2TG kannella venttiilinkolot kaivettuna = puristukset noin 8.5. Mut sopii nuo linkin mukit kunhan venttiilikolot tekee.

Puristukset sais olla luokkaa 10 vähintään vakiomoottorissakin.

ITM on halvimman pään varaosa ja kestoa TG kannen kera saanen epäillä..

Wisecolta saa pulttaakii mäntää edullisesti ku tilaa ulkomailta ja asiat on kerralla kunnossa 2TG kannelle ja 3T kammelle. Moottorin ku tekee ni parin sadan säästö männissä on se typerin teko, minkä voi tehä, lisäksi jälleenmyyntiarvo on täysin eri ku tehty kunnollisin osin.