K-sarjan laatikoiden erot?

K-sarjan laatikoiden erot?

ViestiKirjoittaja lekus » Su Tammi 2019 13, 21:52

Onko K40 laatikoiden sisäkaluissa eroja? Eli onko KE10 laatikko samoilla sisäkaluilla, kun esim KE30? KE10 pitäis löytää kestävämpi laatikko, välityksillä ei oo väliä. Minkälaisia tehoja nämä muuten kestävät? Koneeksi tulee ahdettu 4k, noin 140hv.
carina ta-12 -74
celica ta-22 -72 projekti
celica ta-22 -73 varaosa värkki
avensis t22 -99 td paku koirankuljetus auto
volvo v70 tdi -01
Avatar
lekus
Kultajäsen
 
Viestit: 194
Liittynyt: Ke Joulu 2007 12, 19:25
Paikkakunta: karijoki

Re: K-sarjan laatikoiden erot?

ViestiKirjoittaja Puolituinen » Ti Tammi 2019 15, 19:50

Nyt ei oo varmaa tietoa sit ollenkaan, mut jotain huhua muistan kuulleeni et ihan ekoissa (KE10, Timangi) K40 askeissa olis ollu jotain eroja, jopa kytkimen booritus olis ollu eri. Muuten noissa ei tietääkseni eroja ole ollut kuin kepin paikassa.

Ajotavastahan tuo on kiinni mikä kestää ja mikä ei :) Noilla tehoilla mielestäni K40 pitäis kestää ihan hyvin, toki rikki saa jos haluaa. T40 olis kai vähän vahvempi, mut ei sekään vissiin kauheesti enempää kestä. W-sarjan askit alkaa sit kestämään, mut ainaki vanhemmat valukuoriset painaa ihan hitosti.
Toyota Starlet KP62 1,4l 4K-E -81
Toyota Corolla KE70 1,6l 4A-GTE -84
Avatar
Puolituinen
Kultajäsen
 
Viestit: 719
Liittynyt: Ke Elo 2010 25, 11:49
Paikkakunta: Lohja

Re: K-sarjan laatikoiden erot?

ViestiKirjoittaja Jansku99 » Su Tammi 2019 20, 13:38

KE1x sarjalaisissa on eri kytkimen boori ja vaihdekeppi edempänä, kyseessä siis ns. "Pitkäkeppinen" laatikko. Kestää huonommin kuin KE2x sarjalaiset ja siitä eteenpäin. Faktaa tietoa, isäukko on omien sanojensa mukaan nuorena tuhonnut useampia pitkäkeppisiä väljillä 3K moottoreilla tuossa mulla nyt olevassa KE15 korissa :lol:
Corolla KE15 Sprinter "IV" -69 [3K] Kesäkulkine
Corolla KE70 -80 [3K] Jäärata-ajokki
Carina E -93 [4A-FE]
Daihatsu Charmant -83 [4K]
Caldina GT-T ST215W -97 [3S-GTE] Arkiajokki
Corolla CE70 STW -84 [1C] Arkiajokki

Muita autoja yli 20kpl
Avatar
Jansku99
Kultajäsen
 
Viestit: 456
Liittynyt: To Marras 2008 06, 22:56
Paikkakunta: Muuruvesi

Re: K-sarjan laatikoiden erot?

ViestiKirjoittaja lekus » Su Tammi 2019 20, 21:37

Jansku99 kirjoitti:KE1x sarjalaisissa on eri kytkimen boori ja vaihdekeppi edempänä, kyseessä siis ns. "Pitkäkeppinen" laatikko. Kestää huonommin kuin KE2x sarjalaiset ja siitä eteenpäin. Faktaa tietoa, isäukko on omien sanojensa mukaan nuorena tuhonnut useampia pitkäkeppisiä väljillä 3K moottoreilla tuossa mulla nyt olevassa KE15 korissa :lol:


Juu, tallista löytyy KE1X, KE2X ja KE7x laatikot, kaikissa keppi eri paikassa. Hommasin 3 kappaletta ke20 laatikkoa, niin on vara hajottaa :D
carina ta-12 -74
celica ta-22 -72 projekti
celica ta-22 -73 varaosa värkki
avensis t22 -99 td paku koirankuljetus auto
volvo v70 tdi -01
Avatar
lekus
Kultajäsen
 
Viestit: 194
Liittynyt: Ke Joulu 2007 12, 19:25
Paikkakunta: karijoki


Paluu Moottori- ja voimansiirto

Paikallaolijat

Rekisteröityneet käyttäjät: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä