KE10 kestävämpi taka-akseli?

KE10 kestävämpi taka-akseli?

ViestiKirjoittaja lekus » Ti Elo 2018 21, 11:56

Mistähän mahtaisi sopia ke10 Corollaan kestävämpi akseli, mikä olisi maks. saman levyinen, mielellään vähän kapeampi, kun alkuperäinen? Kiinnitys toki pitää varmasti rakennella uusiksi, mutta kavennukseen ei huvittaisi ryhtyä. Koneena tulee olemaan n.~150 hv ahdettu 4k.
carina ta-12 -74
celica ta-22 -72 projekti
celica ta-22 -73 varaosa värkki
avensis t22 -99 td paku koirankuljetus auto
volvo v70 tdi -01
Avatar
lekus
Kultajäsen
 
Viestit: 188
Liittynyt: Ke Joulu 2007 12, 19:25
Paikkakunta: karijoki

Re: KE10 kestävämpi taka-akseli?

ViestiKirjoittaja J-M Kujala » Ti Elo 2018 21, 20:40

Ongelma on akselin koko, juuri mikään alle 6.62/6.7” ei tarjoa juurikaan kestoa. Ja käsittääkseni kapein D/T perä on TA12-22.

Näistä Ford yms peristä ei ole niin tarkkaa tietoa, mut tuolla leveydellä ei taatusti helppo nakki.
Toyota Celica TA-22
Toyota IQ
Lexus IS250
J-M Kujala
 
Viestit: 747
Liittynyt: To Huhti 2008 24, 18:24
Paikkakunta: Vaasa

Re: KE10 kestävämpi taka-akseli?

ViestiKirjoittaja lekus » Ti Elo 2018 21, 20:45

Vähän oon sitä epäillytki, että kavennus hommiksi menee.
carina ta-12 -74
celica ta-22 -72 projekti
celica ta-22 -73 varaosa värkki
avensis t22 -99 td paku koirankuljetus auto
volvo v70 tdi -01
Avatar
lekus
Kultajäsen
 
Viestit: 188
Liittynyt: Ke Joulu 2007 12, 19:25
Paikkakunta: karijoki

Re: KE10 kestävämpi taka-akseli?

ViestiKirjoittaja st seitenkaks » Ti Elo 2018 21, 22:46

Mitenkäs Ladan taka-akseli? Ainakin F ryhmässä jonkinverta käyttävät 3k:n jatkona! Tiedä sitten onko kestoa minkäverran.
st seitenkaks
 
Viestit: 98
Liittynyt: Pe Maalis 2008 21, 16:19
Paikkakunta: maksniemi

Re: KE10 kestävämpi taka-akseli?

ViestiKirjoittaja J-M Kujala » Ti Elo 2018 21, 23:38

Epäilen leveydeksi carinan tasoa, mutta ihan ok perä se on. Pitäisi tuon kestää.


Edit:
Raideleveys takana ladassa pikakooklella noin 3cm leveämpi.. eli ei ainakaan paljoa kapeampaa löydy kuin ta12-22
Toyota Celica TA-22
Toyota IQ
Lexus IS250
J-M Kujala
 
Viestit: 747
Liittynyt: To Huhti 2008 24, 18:24
Paikkakunta: Vaasa

Re: KE10 kestävämpi taka-akseli?

ViestiKirjoittaja Puolituinen » Ke Elo 2018 22, 10:16

Jos lukkoa haluu ni ainaki tohon ladan akseliin lukot on lähes ilmasia ja luulis noi tehot kestävän. Noista ladan akseleista tuskin montaa kymppiä tarvii köyhtyä. Raideleveys ei paljoa kerro akselin leveydestä, toki jos tietää vanteen ET:n jolla raideleveys on mitattu ni siitä pystyy akselin leveyden laskemaan.
Toyota Starlet KP62 1,4l 4K-E -81
Toyota Corolla KE70 1,6l 4A-GTE -84
Avatar
Puolituinen
Kultajäsen
 
Viestit: 691
Liittynyt: Ke Elo 2010 25, 11:49
Paikkakunta: Lohja

Re: KE10 kestävämpi taka-akseli?

ViestiKirjoittaja lekus » Ke Elo 2018 22, 13:50

Kyllä siihen ladan akseli tulee kavennettuna, siihen tulekseen päädyin.
carina ta-12 -74
celica ta-22 -72 projekti
celica ta-22 -73 varaosa värkki
avensis t22 -99 td paku koirankuljetus auto
volvo v70 tdi -01
Avatar
lekus
Kultajäsen
 
Viestit: 188
Liittynyt: Ke Joulu 2007 12, 19:25
Paikkakunta: karijoki

Re: KE10 kestävämpi taka-akseli?

ViestiKirjoittaja J-M Kujala » Ke Elo 2018 22, 15:41

Puolituinen kirjoitti:Jos lukkoa haluu ni ainaki tohon ladan akseliin lukot on lähes ilmasia ja luulis noi tehot kestävän. Noista ladan akseleista tuskin montaa kymppiä tarvii köyhtyä. Raideleveys ei paljoa kerro akselin leveydestä, toki jos tietää vanteen ET:n jolla raideleveys on mitattu ni siitä pystyy akselin leveyden laskemaan.


Juu totta, mutta lavan vanne ei tuo juurikaan ulos, tai no ei olla kaukana toyotan takaveto offsetista.

~300€ ollu ladan torseenit, mansemotor niitä tais myyä. Aitoo idän osaa.
Toyota Celica TA-22
Toyota IQ
Lexus IS250
J-M Kujala
 
Viestit: 747
Liittynyt: To Huhti 2008 24, 18:24
Paikkakunta: Vaasa

Re: KE10 kestävämpi taka-akseli?

ViestiKirjoittaja kyyry » Ke Elo 2018 22, 22:19

meillä on ladan akseleita irtaalaan ni voin mitata leveyden
corolla SE70 2,0 16valve
corolla TE20 R/F
corolla SE80 2,0 16valve
mazda 323 F jokkis
vw caravelle T4 TDI
kansien kairausta, moottorien säätöjä, tehonmittauksia
Avatar
kyyry
Kultajäsen
 
Viestit: 1257
Liittynyt: To Syys 2006 28, 23:15
Paikkakunta: ii/haukipudas

Re: KE10 kestävämpi taka-akseli?

ViestiKirjoittaja kyyry » Ke Elo 2018 22, 22:21

J-M Kujala kirjoitti:
Puolituinen kirjoitti:Jos lukkoa haluu ni ainaki tohon ladan akseliin lukot on lähes ilmasia ja luulis noi tehot kestävän. Noista ladan akseleista tuskin montaa kymppiä tarvii köyhtyä. Raideleveys ei paljoa kerro akselin leveydestä, toki jos tietää vanteen ET:n jolla raideleveys on mitattu ni siitä pystyy akselin leveyden laskemaan.


Juu totta, mutta lavan vanne ei tuo juurikaan ulos, tai no ei olla kaukana toyotan takaveto offsetista.



takaveto ladan vakio et on 30-35 riippuen vanne mallista
corolla SE70 2,0 16valve
corolla TE20 R/F
corolla SE80 2,0 16valve
mazda 323 F jokkis
vw caravelle T4 TDI
kansien kairausta, moottorien säätöjä, tehonmittauksia
Avatar
kyyry
Kultajäsen
 
Viestit: 1257
Liittynyt: To Syys 2006 28, 23:15
Paikkakunta: ii/haukipudas


Paluu Moottori- ja voimansiirto

Paikallaolijat

Rekisteröityneet käyttäjät: Google [Bot], Majestic-12 [Bot]