T-koneen saastelaitteiden poisto

T-koneen saastelaitteiden poisto

ViestiKirjoittaja turska » To Tammi 2018 18, 21:04

Tuonti ta47 carinassa 3TC kone, eli löytyy saaste härveleitä ja kaasarissa parikymmentä letkua.. elikkäs mitä täytyy ottaa huomioon kun alkaa saaste härveleitä ottamaan pois? Kaasari tulee vaihtumaan tupla lorttoihin.

Lohkon imupuolelta löytyy googletuksen mukaan smog air pump, voiko ihan surutta poistaa?
Kuva

Sitten löytyy joku tälläinen, menee pumpulle? Poisto?
Kuva

Sitten lohkon kyljessä joku tämmöinen? Pakopuolella pakosarjan alla oli kans jotku reiät, ne tulppasin jo..
Kuva

Sitten seuraavanlainen kysymys: Virranjakajalle tarvisi alipaineen?? , lortoissa on vissiin alipaineen saisi kuvan osoittamista paikoista, tarviiko molemmista ottaa? vai toisesta vain? Vai olisiko järkevämpi ottaa imusarjasta.
Kuva
turska
 
Viestit: 36
Liittynyt: Ti Helmi 2014 04, 14:11

Re: T-koneen saastelaitteiden poisto

ViestiKirjoittaja Puolituinen » To Tammi 2018 18, 23:59

Kaikki ylimääräiset vaan pois, kun kerta tuplat tulee, tulppaa vaan ylimääräiset aukot. Itellä tuli aikoinaan tuplien kanssa virranjakajan alipaine yhdeltä kaasarin kurkulta, mut ei se vakio alipainekello tule tuplilla kuitenkaan toimii oikein, eli oikeastaan sama jättää letku kokonaan pois.
Toyota Starlet KP62 1,4l 4K-E -81
Toyota Corolla KE70 1,6l 4A-GTE -84
Avatar
Puolituinen
Kultajäsen
 
Viestit: 673
Liittynyt: Ke Elo 2010 25, 11:49
Paikkakunta: Lohja

Re: T-koneen saastelaitteiden poisto

ViestiKirjoittaja st seitenkaks » Pe Tammi 2018 19, 00:14

Mulla tullut imusarjasta ja loppuajasta ollu irti! En huomannu eroa oliko kiinni vai ei! :(
st seitenkaks
 
Viestit: 97
Liittynyt: Pe Maalis 2008 21, 16:19
Paikkakunta: maksniemi

Re: T-koneen saastelaitteiden poisto

ViestiKirjoittaja turska » Pe Tammi 2018 19, 11:39

Puolituinen kirjoitti:Kaikki ylimääräiset vaan pois, kun kerta tuplat tulee, tulppaa vaan ylimääräiset aukot. Itellä tuli aikoinaan tuplien kanssa virranjakajan alipaine yhdeltä kaasarin kurkulta, mut ei se vakio alipainekello tule tuplilla kuitenkaan toimii oikein, eli oikeastaan sama jättää letku kokonaan pois.


Onko tietoo, voiko saada toimimaan oikein vakio virranjakajalla? Vai joutuuko uutta virranjakajaa/alipaine kelloa sovittelemaan. Voi tosin olla helpompaa jättää vetämättä koko letku mutta miten sitten kierroksilla sytytyksen ajotus?
turska
 
Viestit: 36
Liittynyt: Ti Helmi 2014 04, 14:11

Re: T-koneen saastelaitteiden poisto

ViestiKirjoittaja KOIKKA » Pe Tammi 2018 19, 12:40

Tuplien kanssa EI Tarvi tota jakajan alipainetta. Tulppaa kaasarista tai imusarjasta sen lähdön.
Corolla KE-20 -76 kesäkäyttö
Starlet KP-61 -84 ympärivuotiseen käyttöön
Avatar
KOIKKA
Kultajäsen
 
Viestit: 301
Liittynyt: To Syys 2009 10, 21:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: T-koneen saastelaitteiden poisto

ViestiKirjoittaja Puolituinen » Pe Tammi 2018 19, 13:31

Kierroksilla keskipakosäädin säätää ennakon. Alipainesäädin säätää oikeastaan matalilla kierroksilla silloin kun aletaan konetta kuormittaa. Jos se alipainesäädin halutaan saada toimii oikein ni siihen joutuis sit yrittää vaihdella sopivan jäykkyistä jousta, mut se kello on prässätty kasaan joten sen säätely on aika työlästä. Eli jätä letku pois ja laita vaikka perusennakkoa vähän aikaisemmalle kunhan ei ala nakuttamaan.
Toyota Starlet KP62 1,4l 4K-E -81
Toyota Corolla KE70 1,6l 4A-GTE -84
Avatar
Puolituinen
Kultajäsen
 
Viestit: 673
Liittynyt: Ke Elo 2010 25, 11:49
Paikkakunta: Lohja

Re: T-koneen saastelaitteiden poisto

ViestiKirjoittaja turska » Pe Tammi 2018 19, 15:24

Puolituinen kirjoitti:Kierroksilla keskipakosäädin säätää ennakon. Alipainesäädin säätää oikeastaan matalilla kierroksilla silloin kun aletaan konetta kuormittaa. Jos se alipainesäädin halutaan saada toimii oikein ni siihen joutuis sit yrittää vaihdella sopivan jäykkyistä jousta, mut se kello on prässätty kasaan joten sen säätely on aika työlästä. Eli jätä letku pois ja laita vaikka perusennakkoa vähän aikaisemmalle kunhan ei ala nakuttamaan.


Ok kiitokset tiedosta! Jätän sen letkun suosiolla pois.. :D
turska
 
Viestit: 36
Liittynyt: Ti Helmi 2014 04, 14:11

Re: T-koneen saastelaitteiden poisto

ViestiKirjoittaja J-M Kujala » Ke Tammi 2018 24, 11:54

Jakajasta ennakot silleen et kierrätettäessä Saat maksimi ennakoksi 28-30 astetta, suht optimi T hemille muusta setupista riippumatta, jos siis vakio jakajalla (joku niistä monista) perus ennakko tällöin on noin 10-15 tuntumilla.


JOS tuplissa on ns alipainelähtö kaasuläpän luona, eli pienillä läpän aukeamilla putsarin puolella ja läppiä enemmän avattaessa onkin jo moottorin puolella, niin ehdottomasti kytket käyttöön, ja yhteen kurkkuun piisaa.
Tarkoitus on saada maantiellä 60-100kmh lisäennakkoa Tasakaasulla,

alipaine ennakoita et saa autotallissa näkyviin kuin kierrätämällä konetta sen vaikka 3000rpm ja veihde päälle ja jarrulla moottorille kuormaa.. tuo ei näy inertia dynossa eikä tallissa..

Jos ei ole moista, eli on vain synkkaus reiät tms, niin ei missään nimessä niihin, sit vetää ennakot täysille liian aikaisin tai pompottaa ennakko.

Tosin voit jättää poiskin, tosin kulutuksessa näkyy aika hyvin ja joissain tapauksissa seoksien säätämisen vaikeutena. Monesti ilman lisäennakoita rupee vetämään myöhäisen ennakon takia 100kmh - 120kmh välissä pääsuutinpiiriltäkin kakkua ja lykkää auton motarivauhissa pirun paksulle.

Mun mielipie on, että jos on ennakkoalipaine lähdöt, niin laita. Jos jotkut muut niin älä!!
T koneen vakiojakajat pelaa hyvin alipaine-ennakoiltaan ilman säätelyä tuplienkans, missä on sille kuuluva lähtö!!

Imusarja on ehdoton nou nou minkään jakajan alipaineelle!!

Ja saaste kamat olan yli lepikkoon!!
Toyota Celica TA-22
Toyota IQ
Lexus IS250
J-M Kujala
 
Viestit: 734
Liittynyt: To Huhti 2008 24, 18:24
Paikkakunta: Vaasa


Paluu Moottori- ja voimansiirto

Paikallaolijat

Rekisteröityneet käyttäjät: Google [Bot], Majestic-12 [Bot]