S ja T sarjan perien yhteensopivuus

Re: S ja T sarjan perien yhteensopivuus

ViestiKirjoittaja Jansku99 » La Huhti 2018 14, 08:52

Tojon logo, D kirjain ja numerot 18 löytyy, rivoista ei mitään merkintöjä, ripojen välissä epäselvä numerosarja, ehkä H80208


Kuva

Kuva
Corolla KE15 Sprinter "IV" -69 [3K] Kesäkulkine
Corolla KE70 -80 [3K] Jäärata-ajokki
Carina E -93 [4A-FE]
Daihatsu Charmant -83 [4K] Arkiajokki
Caldina GT-T ST215W -97 [3S-GTE] Arkiajokki
Corolla CE70 STW -84 [1C]

Muita autoja yli 20kpl
Avatar
Jansku99
Kultajäsen
 
Viestit: 442
Liittynyt: To Marras 2008 06, 22:56
Paikkakunta: Muuruvesi

Re: S ja T sarjan perien yhteensopivuus

ViestiKirjoittaja corolla_ke20 » La Huhti 2018 14, 11:20

Tuolla ainaki jotain selvitystä noista kirjaimista ja numeroista, jos ois apua? :roll:
http://members.iinet.net.au/~stepho/diff.htm
Toyota Corolla ke20 -73 3k kesäauto
Toyota Corolla ke30 -80 4k varaosa?!?
Toyota Corolla ke36 -79 3k leimattu 4 vuoden seisomisen jälkeen 2013
Toyota Corolla ke20 -75 ?k 2kpl varaosa/projekteja
Toyota Corolla ke30 -7? ?k turvakaarellinen kori
corolla_ke20
Kultajäsen
 
Viestit: 331
Liittynyt: To Touko 2008 22, 10:56
Paikkakunta: Raahe

Re: S ja T sarjan perien yhteensopivuus

ViestiKirjoittaja Jansku99 » La Huhti 2018 14, 18:47

Joops, 5cm kokonaismitaltaan kapeampi kun KE70 akseli, sisä/ylävarsien mitta 4,5cm kapeampi, perämurikan ison hammaspyörän halkaisija on 167mm eikä 170mm niinkun ilmeisesti pitäis olla T sarjan 6.7" perässä. Ilmeisesti ei siis olekkaan TA40 akseli... Mistä lie, missä on ollu tuommoinen akseli 10" jarruilla? Paikalleen ei kyllä kannata laittaa, tyhmää kaventaa entisestään tuota, pitäis laittaa 2,5cm spacerit että sais vakio raideleveyden
Kuva
Corolla KE15 Sprinter "IV" -69 [3K] Kesäkulkine
Corolla KE70 -80 [3K] Jäärata-ajokki
Carina E -93 [4A-FE]
Daihatsu Charmant -83 [4K] Arkiajokki
Caldina GT-T ST215W -97 [3S-GTE] Arkiajokki
Corolla CE70 STW -84 [1C]

Muita autoja yli 20kpl
Avatar
Jansku99
Kultajäsen
 
Viestit: 442
Liittynyt: To Marras 2008 06, 22:56
Paikkakunta: Muuruvesi

Re: S ja T sarjan perien yhteensopivuus

ViestiKirjoittaja kyyry » Su Huhti 2018 15, 11:51

olisko lite acen takaakseli? tosin se on lehtijousilla ja oisko joku laittanut ite nuo korvakot.
corolla SE70 2,0 16valve
corolla TE20 R/F
corolla SE80 2,0 16valve
mazda 323 F jokkis
vw caravelle T4 TDI
kansien kairausta, moottorien säätöjä, tehonmittauksia
Avatar
kyyry
Kultajäsen
 
Viestit: 1254
Liittynyt: To Syys 2006 28, 23:15
Paikkakunta: ii/haukipudas

Re: Mikä ihmeen akseli tämä on, 10" jarrut

ViestiKirjoittaja J-M Kujala » Pe Heinä 2018 27, 14:14

Jansku99 kirjoitti:Rumpu on saman kokoinen kuin jarrukilven "huullos" jonka yli rummun pitäisi mennä. Kuvissa olevan rummun sisähalkaisia on n.23cm. Tulikohan taas ostettua jotain paskaa? Minkähän lienee akseli tuo sit oikein on. Pulttijako on 4x114,3, perä on 10 mutterilla kiinni, kiinnityspisteet noille tukivarsille on suurinpiirtein samalla etäisyydellä ja akselin leveys on suurinpiiretein sama jarrukilvestä mitattuna kun KE70 akselissa. Jarrukilvet on vaan 10" jarruille!

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Mitä hemmettiä sanon minä..


Äkkiä sanoisin et väärän mallinen 9” rumpu, tarkemmin ku aattelee.
Toyota Celica TA-22
Toyota IQ
Lexus IS250
J-M Kujala
 
Viestit: 741
Liittynyt: To Huhti 2008 24, 18:24
Paikkakunta: Vaasa

Re: S ja T sarjan perien yhteensopivuus

ViestiKirjoittaja J-M Kujala » Pe Heinä 2018 27, 17:38

Kyllä jarrukilpi on 9” jarrukilpi mitanki perusteella, sulla on nyt 8” rumpu tai joku muu, muttei vanhan takavedon 9” rumpu.
Toyota Celica TA-22
Toyota IQ
Lexus IS250
J-M Kujala
 
Viestit: 741
Liittynyt: To Huhti 2008 24, 18:24
Paikkakunta: Vaasa

Re: S ja T sarjan perien yhteensopivuus

ViestiKirjoittaja J-M Kujala » Pe Heinä 2018 27, 17:40

Jansku99 kirjoitti:Joops, 5cm kokonaismitaltaan kapeampi kun KE70 akseli, sisä/ylävarsien mitta 4,5cm kapeampi, perämurikan ison hammaspyörän halkaisija on 167mm eikä 170mm niinkun ilmeisesti pitäis olla T sarjan 6.7" perässä. Ilmeisesti ei siis olekkaan TA40 akseli... Mistä lie, missä on ollu tuommoinen akseli 10" jarruilla? Paikalleen ei kyllä kannata laittaa, tyhmää kaventaa entisestään tuota, pitäis laittaa 2,5cm spacerit että sais vakio raideleveyden
Kuva



Ta12 / TA22 peltipanjolta näyttäis joka on T perän edeltäjä D = 6.62” jos oikein muistan.

Leveyskin muistin varaisesti täsmäisi, sekä jarrukilpi on se 9” sun mittojes perusteella.
Toyota Celica TA-22
Toyota IQ
Lexus IS250
J-M Kujala
 
Viestit: 741
Liittynyt: To Huhti 2008 24, 18:24
Paikkakunta: Vaasa

Re: S ja T sarjan perien yhteensopivuus

ViestiKirjoittaja Jansku99 » Su Elo 2018 12, 08:20

Kiitoksia vastauksista. Tämän mysteeriakselin kanssa kävi tuuri ja vaihtui rahaan.

Hallissa odottelee nyt TA60 farkun akseli, leveys sattuu kohdalleen, on isot rummut ja PITÄIS olla T-Sarjalainen. On jopa kallistuksenvakaajakin! Ja nyt on VARMA mistä autosta on - Purin nimittäin itse koko auton osiksi.
Tukivarret ei tietenkään satui sinne päinkään mut eihän se ole kun mittaa tarkasti/tekee jigin ja muuttaa KE70 akselista. Murikka lienee paska, välystä on laipasta kokeillessa hitosti, luovuttaja-autolla oli ajettu melkein puoli miljoonaa. Näitä T-Sarjalaisia lienee joka nurkalla ja haaveissa olis kuitenkin se AE86 LSD murikka.
Corolla KE15 Sprinter "IV" -69 [3K] Kesäkulkine
Corolla KE70 -80 [3K] Jäärata-ajokki
Carina E -93 [4A-FE]
Daihatsu Charmant -83 [4K] Arkiajokki
Caldina GT-T ST215W -97 [3S-GTE] Arkiajokki
Corolla CE70 STW -84 [1C]

Muita autoja yli 20kpl
Avatar
Jansku99
Kultajäsen
 
Viestit: 442
Liittynyt: To Marras 2008 06, 22:56
Paikkakunta: Muuruvesi

Re: S ja T sarjan perien yhteensopivuus

ViestiKirjoittaja J-M Kujala » Ma Elo 2018 13, 14:11

Laipasta kokeiltu välys ei sano juuri mitään perän kunnosta.

Muistaakseni perän vetarit ja ehkä laakeritkin oli omansa ta60 farkussa. Sekä jarrukilvet ja joissain tapauksissa kengätkin, saattaa olla hiukan kiinni vuosmallista.

Muista tehä akselin suoristus ennen uusien korvien hitsuuta ja kato haritukset ja camberit kuntoon ku perä hitsattuna.. on muuten kiero ko helevetti operaation jälkeen.
Toyota Celica TA-22
Toyota IQ
Lexus IS250
J-M Kujala
 
Viestit: 741
Liittynyt: To Huhti 2008 24, 18:24
Paikkakunta: Vaasa

Edellinen

Paluu Moottori- ja voimansiirto

Paikallaolijat

Rekisteröityneet käyttäjät: Majestic-12 [Bot]

cron