4k kone apuja!??

4k kone apuja!??

ViestiKirjoittaja EsaH » Su Loka 2015 18, 19:57

Eli kyseessä uudempi 4k lohko plommikannella, kireemmällä nokalla ym. piristely hiluilla. Moottorissa toyotan omat tasalakimännät ja pidemmät työntötangot mutta puristukset huitelevat pilvissä (17kg) :roll: missä vika? Kantta laskettu jonkin verran mutta ei pitäisi olla lähelläkään nykyistä lukemaa. :|
EsaH
 
Viestit: 25
Liittynyt: Ti Syys 2014 23, 14:22

Re: 4k kone apuja!??

ViestiKirjoittaja masi71 » Ma Loka 2015 19, 16:37

Se on vaan hyvässä kunnossa jos noinkin korkeat puristuspaineet on.
Käykö se ihan ok, vai mikä vika siinä on ?
masi71
 
Viestit: 111
Liittynyt: Su Maalis 2009 15, 21:31

Re: 4k kone apuja!??

ViestiKirjoittaja masi71 » Ma Loka 2015 19, 16:39

Älä sekota puristussuhdetta ja puristuspainetestiä keskees
masi71
 
Viestit: 111
Liittynyt: Su Maalis 2009 15, 21:31

Re: 4k kone apuja!??

ViestiKirjoittaja kyyry » Ma Loka 2015 19, 17:31

masi71 kirjoitti:Älä sekota puristussuhdetta ja puristuspainetestiä keskees


aika moni näin tekee. puristussuhdetta on myös kahta erilaista, staattinen ja dynaaminen :wink:
15-16bar paineita oon mä mittailut jokkis ja rallimoottoreista mutta ne on olleet volvoa, voortia ja volkkaria.
corolla SE70 2,0 16valve
corolla TE20 R/F
corolla SE80 2,0 16valve
mazda 323 F jokkis
vw caravelle T4 TDI
kansien kairausta, moottorien säätöjä, tehonmittauksia
Avatar
kyyry
Kultajäsen
 
Viestit: 1281
Liittynyt: To Syys 2006 28, 23:15
Paikkakunta: ii/haukipudas

Re: 4k kone apuja!??

ViestiKirjoittaja EsaH » Ma Loka 2015 19, 20:55

En ole sekoittanut, mittari näyttää 17kg. Onko 4k kansi mahdollista saada näyttämään plommikannelta jos sen peltilätkän vaihtaa plommiin? Mietin onko viilattu linssiin myymällä normi 4k kansi "plommikantena" ja minä hyväuskoisena tarkemmin katsomatta lyönyt suoraan koneeseen kiinni ja nyt puuttuu palotilat kokonaan?
EsaH
 
Viestit: 25
Liittynyt: Ti Syys 2014 23, 14:22

Re: 4k kone apuja!??

ViestiKirjoittaja EsaH » Ma Loka 2015 19, 20:57

Sen verran hirvittäviä lukuja näyttää ja kone alkaa kalkattamaan kierrosten mennessä yli 3000
EsaH
 
Viestit: 25
Liittynyt: Ti Syys 2014 23, 14:22

Re: 4k kone apuja!??

ViestiKirjoittaja tukse » Ma Loka 2015 19, 23:03

plommikannessa ei ole ykkös ja nelos sytytystulpan alla noita "nypyköitä" jos ne puuttuu ja se "plommi" o siellä kannenpäässä, niin melkovarmasti voisin väittää että kyseessä on silloin plommikansi :D Ei se kuitenkaan mikään rolexi oo et noita kannattais hirveästi lähteä väärentämään
tukse
 
Viestit: 40
Liittynyt: Su Syys 2015 06, 19:46

Re: 4k kone apuja!??

ViestiKirjoittaja tukse » Ti Loka 2015 20, 09:23

Ootko sä sytkän kattonu kohdilleen / säätäny venttiilit? Jos ne on pielessä, niin saattaa senki takia nakuttaa.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Puristussuhde

Tuolla on kaava millä voit laskea paljonko sun puristusSUHDE on
tukse
 
Viestit: 40
Liittynyt: Su Syys 2015 06, 19:46

Re: 4k kone apuja!??

ViestiKirjoittaja kyyry » Ti Loka 2015 20, 12:30

onko nokkaakselin ajoitus oikeen? puristuspaine alkaa siittä hetkestä ku imuventtiili sulkeutuu.
öljyä vuotava ohjuri myös nostaa puristuspainetta ku mäntä ja renkaat tiivistyy paremin.
minkä kuulonen se sun kalkatus on?
corolla SE70 2,0 16valve
corolla TE20 R/F
corolla SE80 2,0 16valve
mazda 323 F jokkis
vw caravelle T4 TDI
kansien kairausta, moottorien säätöjä, tehonmittauksia
Avatar
kyyry
Kultajäsen
 
Viestit: 1281
Liittynyt: To Syys 2006 28, 23:15
Paikkakunta: ii/haukipudas

Re: 4k kone apuja!??

ViestiKirjoittaja Puolituinen » Ti Loka 2015 20, 12:33

Mittaa kannen paksuus, vakio kansi on muistaakseni 82mm paksu, ni siitä näkee paljon sitä on laskettu.

Plommikannessa ei ole ollenkaan sitä pulteilla kiinni olevaa lätkää takapäässä. Plommikannessa se takapää on umpeen valettu, valussa vain sellanen pyöreä plommi, josta tulee toi plommikansi nimitys. Eli aika paha on normaali kantta naamioida plommikanneksi.
Toyota Starlet KP62 1,4l 4K-E -81
Toyota Corolla KE70 1,6l 4A-GTE -84
Avatar
Puolituinen
Kultajäsen
 
Viestit: 829
Liittynyt: Ke Elo 2010 25, 11:49
Paikkakunta: Lohja

Re: 4k kone apuja!??

ViestiKirjoittaja EsaH » Ti Loka 2015 20, 18:52

Mittasin koneessa olevan kannen paksuudeksi 79,4mm ja vakio plommikannesta 81mm. Voiko 1,5mm pudotus nostaa paineet noin korkealle.
Kone pitää kalkattavaa ääntä kierrosten noustessa, kuulostaa aivan kuin ketju hakkaisi jakopäänkoppaan mutta niin ei ole. Ääntä ei pysty juurikaan paikallistamaan.
EsaH
 
Viestit: 25
Liittynyt: Ti Syys 2014 23, 14:22

Re: 4k kone apuja!??

ViestiKirjoittaja Puolituinen » Ti Loka 2015 20, 22:08

Eiku 81mm se tais ollakin, ei pitäis mitään huudella ulkomuistista kun muisti niin huono :-D mielestäni 1,5mm ei pitäis nostaa paineita niin korkealle, mun mielestä toi 1,5mm on aika normaali madallus katuvirittelyssä. Mulla pari plommikantta mistä höylätty lähes 3mm pois, mut niistä on tosin palotiloja hieman muotoiltu ja mulla 79mm alakerta.
Toyota Starlet KP62 1,4l 4K-E -81
Toyota Corolla KE70 1,6l 4A-GTE -84
Avatar
Puolituinen
Kultajäsen
 
Viestit: 829
Liittynyt: Ke Elo 2010 25, 11:49
Paikkakunta: Lohja

Re: 4k kone apuja!??

ViestiKirjoittaja kyyry » To Loka 2015 22, 00:59

EsaH kirjoitti:Kone pitää kalkattavaa ääntä kierrosten noustessa, kuulostaa aivan kuin ketju hakkaisi jakopäänkoppaan mutta niin ei ole. Ääntä ei pysty juurikaan paikallistamaan.



korkeesta puristussuhteesta tai liian aikasesta ennakosta johtuva nakutus kuuluu yleensä 3000 paikkeilla ja ääni on sellannen niiku pikkukiviä puodetaan peltiämpäriin eli ei kolise/kolkata.
corolla SE70 2,0 16valve
corolla TE20 R/F
corolla SE80 2,0 16valve
mazda 323 F jokkis
vw caravelle T4 TDI
kansien kairausta, moottorien säätöjä, tehonmittauksia
Avatar
kyyry
Kultajäsen
 
Viestit: 1281
Liittynyt: To Syys 2006 28, 23:15
Paikkakunta: ii/haukipudas

Re: 4k kone apuja!??

ViestiKirjoittaja EsaH » To Loka 2015 22, 11:49

Ääni kuulostaa kutakuinkin tuolta mitä kyyry sanoi, todennäköisesti johtuu puristuksista mutta mikä nostaa paineet noin korkealle?
EsaH
 
Viestit: 25
Liittynyt: Ti Syys 2014 23, 14:22

Re: 4k kone apuja!??

ViestiKirjoittaja Puolituinen » Pe Loka 2015 23, 10:46

Oletko sä sen sytytyksen tarkistanu, ettei vain johdu siitä se nakuttaminen? Ja oliko siellä joka pytyssä paineet tuon 17kg? Ei kai siinä muu auta kuin kaivaa kansi pois ja selvittää mistä korkeat paineet johtuu.
Toyota Starlet KP62 1,4l 4K-E -81
Toyota Corolla KE70 1,6l 4A-GTE -84
Avatar
Puolituinen
Kultajäsen
 
Viestit: 829
Liittynyt: Ke Elo 2010 25, 11:49
Paikkakunta: Lohja

Seuraava

Paluu Moottori- ja voimansiirto

Paikallaolijat

Rekisteröityneet käyttäjät: Google [Bot]

cron