Crown RS56 perä

Crown RS56 perä

ViestiKirjoittaja arthorius » Pe Syys 2014 26, 15:16

Onko kellään tietoo mitä tällasen piilofarkun kone kiertää 80:n nopeudessa? Ostaessani omani moni sanoi ettei tolla kannata ajaa kun 80 kmh. Perän välitys nääs.
Mökkinaapurini osoittautui entiseksi toyon -70-l varaosamyyjäksi ja kysyi mikä moinen juttu on. Kyllä sillä ajajaa voi mitä kulkee. Mikä on totuus? Korvalla kone kyllä kiertää aikalailla 80:ssä mutta onko 100kmh liikaa tällä välityksellä.
Hiacen akseleita on vaihdettu kauheella sovittamisella mutta tarvitaanko sitä? Mökkitiellä on pätkiä 100;sta eikä ole
kivaa körötellä 80 ja välillä pysähtyä bussipysäkille päästämään letkaa ohi. Vaarallistakinhan toi on.
Alkuper. kysymys siis oli että mitä matkanopeutta voi perus-crown RS56:lla pitää ilman että mäntä loukkaa toista
silmää?
arthorius
 
Viestit: 11
Liittynyt: To Maalis 2014 06, 17:54

Re: Crown RS56 perä

ViestiKirjoittaja Turbob » La Syys 2014 27, 18:18

arthorius kirjoitti:Onko kellään tietoo mitä tällasen piilofarkun kone kiertää 80:n nopeudessa? Ostaessani omani moni sanoi ettei tolla kannata ajaa kun 80 kmh. Perän välitys nääs.
Mökkinaapurini osoittautui entiseksi toyon -70-l varaosamyyjäksi ja kysyi mikä moinen juttu on. Kyllä sillä ajajaa voi mitä kulkee. Mikä on totuus? Korvalla kone kyllä kiertää aikalailla 80:ssä mutta onko 100kmh liikaa tällä välityksellä.
Hiacen akseleita on vaihdettu kauheella sovittamisella mutta tarvitaanko sitä? Mökkitiellä on pätkiä 100;sta eikä ole
kivaa körötellä 80 ja välillä pysähtyä bussipysäkille päästämään letkaa ohi. Vaarallistakinhan toi on.
Alkuper. kysymys siis oli että mitä matkanopeutta voi perus-crown RS56:lla pitää ilman että mäntä loukkaa toista
silmää?


Ei kyllä oo suoraa kokemusta Crownista itessään mutta mulla oli -71 farmari Corolla ja siinä oli niinkin tiuha välitys kuin 4,44. Ei sillä ihan melunkaan takia viihtiny montaa kymmentä kilsaa satasta ajaa. :D Eikös vanhoissa farmareissa ruukaakkin olla tiuhempi välitys mitä sedaneissa. Voihan sillä varmaan satastaki ajaa jos kehtaa, vaan tuossa Corollassa ainaki oli 100km/h vauhdissa kierrokset jotain 4500rpm niin kyllähän se aika kova kierrosluku on. Koita etsiä jostain sedanin välitys siihen, luulis olevan ainaki harvempi mitä farmarissa.

Saa joku Crown-spesialisti jatkaa tästä. 8)
Turbob
 
Viestit: 110
Liittynyt: To Tammi 2010 21, 23:54
Paikkakunta: Oulu

Re: Crown RS56 perä

ViestiKirjoittaja Teppe » La Syys 2014 27, 21:30

Omat Raunot eivät ole möksähtäneet motari vauhdeistakaan... Höpö juttuja että vauhti ne perät tappas :wink:
T:nimim. 30tkm/vuosi
Avatar
Teppe
Kultajäsen
 
Viestit: 887
Liittynyt: Ke Touko 2007 30, 22:51
Paikkakunta: Hausjärvi/Mommila

Re: Crown RS56 perä

ViestiKirjoittaja toyopet » Ma Syys 2014 29, 09:06

Jonkun lähteen mukaan perässä voisi olla 4.375:1 välitys ja alkuperäishalkaisijaisella renkaalla 100km/h olisi teoriassa 3600rpm.
MS41L
4M
Cherokee XJ 4.0
RS56L
Avatar
toyopet
 
Viestit: 178
Liittynyt: Ti Syys 2008 16, 16:55
Paikkakunta: Äijälä

Re: Crown RS56 perä

ViestiKirjoittaja smuige » La Loka 2014 04, 19:34

Säähän se vasta kriminaali olet jos satasta päästelet piilofarkulla. Pakulla kun maks nopeus on lain mukaan 80...
No, varsinaiseen asiaan, käyttöohjekirjan mukaan rs56 crownissa ois 4.875 perävälitys. 50-sarjassa myös käytetty 4,11 ja 4,375 välityksiä. Järkevintä ois laittaa sedanin välitys jos vähänkin enemmän tykkää ajella. Pitä. myös muistaa että alkuperäiset 13" renkaissa oli aivan järkyttävän korkea profiili mikä kompensoi välitystä, nykyrenkaat on paljon pienempiä.
Ilo ilman toyotaa on teeskentelyä...
ex. 71 crown stw 2.2 turbodiesel TAJ-64
69 crown pickup
81 starlet talviauto
smuige
 
Viestit: 107
Liittynyt: Ke Loka 2008 15, 21:38
Paikkakunta: parainen

Re: Crown RS56 perä

ViestiKirjoittaja RockHQ » Pe Helmi 2015 13, 22:44

Pakko kommentoida tähän, ostin ensin nettiautosta rs56 crownin noin 400eur joka oli täysin mätä mitä en yhtään ihmetellytkään, ja pari kuukautta myöhemmin rakastuttuani ko. autoon lähes ruosteettoman vastaavan joka maksoi noin 8x enemmän tampereen suunnalta. No, tämä ns. hyvä yksilö ei kestänyt mittarin mukaan 145km/h ajoa yli kymmentä kilometriä vaan vuotavan perän päälle ruiskittu alustamassa alkoi savuamaan ja perä huutamaan niin että ideaparkin pihalla piti nostaa perä ilmaan ja lisäämään puuttuvat peräöljyt. Autossa on rundikello mutta se näyttää ihan mitä sattuu, tod. näk. rundeja oli yli 4500. Parikytkilsaa kesti ennen kuin kytkimen pääsylinterin rungon vuotava kuparitiiviste päästi loputkin kytkinmehut pihalle, sen jälkeen mentiin ilman kytkintä.

Anyway, R-sarjan kone kyllä kestää rundeja ehjänä mutta perä ei jos annat pinjonin stefan vuotaa parikytvuotta hitaasti. Sama juttu askissa, nykyinen huutaa ykkösellä, kytkin ravistaa ihan helvetisti mutta muuten auto toimii. Jännä juttu, että sen 400eur mädän paskan tekniikka toimii paremmin kuin nykyisen museoauton.
RockHQ
 
Viestit: 11
Liittynyt: To Helmi 2014 13, 23:36

Re: Crown RS56 perä

ViestiKirjoittaja pate1650 » Ti Helmi 2015 17, 00:41

Itsellä ainakin rs60 crownissa löytyy pari perävälitystä toinen on 3,9 ja toinen 4,2
pate1650
 
Viestit: 13
Liittynyt: Su Huhti 2014 13, 00:07


Paluu Moottori- ja voimansiirto

Paikallaolijat

Rekisteröityneet käyttäjät: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä