tekniikan vaihto ke20 mikä tekniikka tilalle ?

tekniikan vaihto ke20 mikä tekniikka tilalle ?

ViestiKirjoittaja egiboy » Pe Elo 2014 15, 00:56

Tuli tommonen ke20 corolla ostettua ja ajatuksena tuli mieleen vaihtaa pirteämpi tekniikka siihen. Mitä suosittelette?
egiboy
 
Viestit: 14
Liittynyt: Ke Elo 2014 13, 22:26

Re: tekniikan vaihto ke20 mikä tekniikka tilalle ?

ViestiKirjoittaja toyopet » Pe Elo 2014 15, 12:23

Olen joskus visioinut, että jos sattuisi olemaan tuollainen KE20, rahaa, aikaa ja inspiraatiota, niin 2E-E ahdettuna ja sovitettuna (R)E85:lle.
Teoreettisesti saisi polttoainetaloudellisen "ekoauton" ja siitä pitäisi saada aika pirteäkin.

Puuttuu vaan kaikki em. edellytykset sen toteuttamiseen.
MS41L
4M
Cherokee XJ 4.0
RS56L
Avatar
toyopet
 
Viestit: 172
Liittynyt: Ti Syys 2008 16, 16:55
Paikkakunta: Äijälä

Re: tekniikan vaihto ke20 mikä tekniikka tilalle ?

ViestiKirjoittaja Puolituinen » La Elo 2014 16, 23:42

2E:stä vähän nykyaikaisempi versio olisi 4E-fe, mut E-tyypin koneeseen ei saa sopimaan suoraan mitään takaveto laatikkoa, et siin menee kytkinkoppa askarteluks. Itellä jos rahaa olis ni lähtisin 2A-ge:ta rakentamaan ja siihen kun joutuu teholaput joka tapaukses hakemaan ni samantien siihen sit laittais ahtimen :D Sellasta vähän himoinnu starletin keulalle, mut oikein oo rahaakaan eikä aikaa ja upotin jo omaisuuden tohon 4K:hon, silläkään kovin paljoa ehtiny vielä ajamaan, et siihen tuhlatut rahat menis oikeastaan hukkaan jos alkais taas uutta tekniikkaa rakentaa :)

Mut niin tässä oikein osaa mitään suositella, kun tiedä mikä on teho tavote ja paljonko on euroja käytettävissä :D
Toyota Starlet KP62 1,4l 4K-E -81
Toyota Corolla KE70 1,6l 4A-GTE -84
Avatar
Puolituinen
Kultajäsen
 
Viestit: 639
Liittynyt: Ke Elo 2010 25, 11:49
Paikkakunta: Lohja

Re: tekniikan vaihto ke20 mikä tekniikka tilalle ?

ViestiKirjoittaja hevikorolla » Su Elo 2014 17, 00:23

18rg tai sit 2c-t diiselikattila.Menee kuutitilavuuden ja tehojen mukaan ihan helposti...Te27 vertailumallina
Carina e stw,corolla ke25,2#ke20,Ke70,Ke18,ae92,ee90 ja corona rt61
hevikorolla
Kultajäsen
 
Viestit: 170
Liittynyt: To Maalis 2008 13, 00:17
Paikkakunta: Lahti/hämeenlinna

Re: tekniikan vaihto ke20 mikä tekniikka tilalle ?

ViestiKirjoittaja pienari » Su Elo 2014 17, 22:18

18rg ei menekuutiot ja paino,onko 2C-T liian painava?.
KE-20 -74 (projekti),KE-20 -75 (varaosa),TA-12 pari kpl projekteja,CM-20 -85 1C diesel (ei rekisterissä),CE-70 -83 2C diesel 4d (ei rekisterissä),AE-82 -87 4A (varaosa),CT-190 -93 2C (varaosa),AE-101 -95 4A-FE,AT-190 -96 4A-FE,CDT-220L varaosa,CDT-220L .
pienari
Kultajäsen
 
Viestit: 896
Liittynyt: La Helmi 2009 21, 18:51
Paikkakunta: Haapavesi

Re: tekniikan vaihto ke20 mikä tekniikka tilalle ?

ViestiKirjoittaja hevikorolla » Su Elo 2014 17, 22:36

Kuutioita saa olla 1985 jos on 2t vertailumallina.18rg on 1.8kg ylipainoinen mut kuutioiden puolesta menee(1968).Perus 2c painaa 155kg ja kuutioita on 1974 eli puntarin kanssa voi pelailla tässäkin ettei tuu liian painava.Ja 2tg on painavampi eli ei oo 18rg:n kanssa ongelmia. :D
Carina e stw,corolla ke25,2#ke20,Ke70,Ke18,ae92,ee90 ja corona rt61
hevikorolla
Kultajäsen
 
Viestit: 170
Liittynyt: To Maalis 2008 13, 00:17
Paikkakunta: Lahti/hämeenlinna

Re: tekniikan vaihto ke20 mikä tekniikka tilalle ?

ViestiKirjoittaja pienari » Ke Elo 2014 20, 17:45

Jos ..
3k - 95kg
4K - 102kg
2T - 115kg
4A-GE (pikkureikä) - 120kg
2TG -140kg
18R-G - 170 kg
1G-FE - 176kg 1,988cc

T40 - 25.5kg
T50 - 29kg
P51 - 42kg
W50 - 42kg
W55 - 35kg
W56 - 35kg
W57 - 35kg
W58 - 35kg
W59 - 35kg
J160 - 39kg
R154 - 48kg

Eikö se olis sama laittaa 1G-FE ja J160
KE-20 -74 (projekti),KE-20 -75 (varaosa),TA-12 pari kpl projekteja,CM-20 -85 1C diesel (ei rekisterissä),CE-70 -83 2C diesel 4d (ei rekisterissä),AE-82 -87 4A (varaosa),CT-190 -93 2C (varaosa),AE-101 -95 4A-FE,AT-190 -96 4A-FE,CDT-220L varaosa,CDT-220L .
pienari
Kultajäsen
 
Viestit: 896
Liittynyt: La Helmi 2009 21, 18:51
Paikkakunta: Haapavesi

Re: tekniikan vaihto ke20 mikä tekniikka tilalle ?

ViestiKirjoittaja pienari » Ke Elo 2014 20, 17:49

Ai niin oon nähnyt ihan suomessa rekisteröitynäkin 3S-GTE koneella joten sellaisenkin saa.
KE-20 -74 (projekti),KE-20 -75 (varaosa),TA-12 pari kpl projekteja,CM-20 -85 1C diesel (ei rekisterissä),CE-70 -83 2C diesel 4d (ei rekisterissä),AE-82 -87 4A (varaosa),CT-190 -93 2C (varaosa),AE-101 -95 4A-FE,AT-190 -96 4A-FE,CDT-220L varaosa,CDT-220L .
pienari
Kultajäsen
 
Viestit: 896
Liittynyt: La Helmi 2009 21, 18:51
Paikkakunta: Haapavesi

Re: tekniikan vaihto ke20 mikä tekniikka tilalle ?

ViestiKirjoittaja Tonpsa » To Elo 2014 21, 11:13

Tuohan on ihan konttorikohtasta ottaako ne millilleen ton kuutiotilavuuden. Esim. tuo 1G on 3 kuutiosenttiä liian iso jos pilkulleen mennään. Ja 3S on 1998cm3 eli sekin 13 kuutiosenttiä liian suuri tilavuudeltaan.
Tonpsa
 
Viestit: 67
Liittynyt: Ke Loka 2012 24, 15:30
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: tekniikan vaihto ke20 mikä tekniikka tilalle ?

ViestiKirjoittaja Puolituinen » Pe Elo 2014 22, 19:29

Kyllähän sinne saa ihan mitä vain erikoisluvalla, kunhan vain osaa runoilla jonkun hemmetin hyvän selityksen miksi sellainen täytyy saada. No jotain tekniikoita saa keploteltua "omavalmisteena", mut se vaatii penkitys todistuksen et tehot ei ylitä sallittua ja kuutioidenkin pitää pysyy sallituissa rajoissa. Kyllähän noita vanhoja autoja näkee suomessa erikoisillakin tekniikoilla, mut siinä on sekin että ne saattaa olla tehty jo silloin kun noi rajoitukset ei ollut vielä niin tiukat. Esim. suomessa on muutama starletti kilvissä 2T-g ja 4A-ge koneella, mut tänä päivänä ei kumpaakaan saa laittaa tosta vaan, kummassakin menee tehot ylitte, eli ne on tehty jo vanhaan hyvää aikaan. En vain muista minä vuonna noi rajoitukset muuttu.
Toyota Starlet KP62 1,4l 4K-E -81
Toyota Corolla KE70 1,6l 4A-GTE -84
Avatar
Puolituinen
Kultajäsen
 
Viestit: 639
Liittynyt: Ke Elo 2010 25, 11:49
Paikkakunta: Lohja

Re: tekniikan vaihto ke20 mikä tekniikka tilalle ?

ViestiKirjoittaja J-M Kujala » Pe Elo 2014 22, 21:00

Saahan sen laillisesti pienentää esim 3sgte:n litraseks puolittamalla iskun pituuden, teho muutos leimalla lasketaan kannen litratehon mukaan. Jollei muuta oisoiteta tai halua osoittaa.

Konstit on monet ku keplottemaan aletaan.

10% saa isontaa jälkeenpäin.

Eli 2000cc saa pienentää 1900cc ja leimata + palauttaa sen 10% varalla takaisin.

Vaatii yleensä todistuksen hiomolta (esim putkituksesta) tai käytetyistä osista. (Lyhyempi isku) tai kiertokaulan alikoko hiottu epäkeskeisesti inan sisemmäks (noi parit cc:t)

Omavalmisteena tai tehotodistus penkitettynä jälkeistä tehoa ei saisi nostaa edes vaparissa. Muuten kyllä ;)
Toyota Celica TA-22
Toyota IQ
Lexus IS250
J-M Kujala
 
Viestit: 696
Liittynyt: To Huhti 2008 24, 18:24
Paikkakunta: Vaasa

Re: tekniikan vaihto ke20 mikä tekniikka tilalle ?

ViestiKirjoittaja Puolituinen » Pe Elo 2014 22, 21:13

Eihän niitä saisi nostaa ei penkityksen jälkeen, mut varsinkin nämä turbo projektit jotka on jouduttu penkittää ni mahtaako niistä ykskään olla niillä tehoilla liikenteessä mitä teholapus sanotaan :D Monta kertaa törmänny sellasiin projekteihin et siinä moottorissa on vaparinakin 5hp vajaa sallitun, ni sit se vielä turbotetaan, ni sen 5hepan takiahan se turbo sinne laitetaan :lol: Sinäänsä ihme että niitä edes teholapuilla vielä kilpiin saa, koska kyllä niitä penkityksen jälkeen ruuvataan.
Toyota Starlet KP62 1,4l 4K-E -81
Toyota Corolla KE70 1,6l 4A-GTE -84
Avatar
Puolituinen
Kultajäsen
 
Viestit: 639
Liittynyt: Ke Elo 2010 25, 11:49
Paikkakunta: Lohja

Re: tekniikan vaihto ke20 mikä tekniikka tilalle ?

ViestiKirjoittaja J-M Kujala » Pe Elo 2014 22, 21:30

OMA VASTUU

Sama koskee tehotodistettua vaparia, ei saa nostaa tehoa, mut laskennallista saa !!


Tehään sillee ku onnistuu ja näyttää paperilla uskottavalle.

Liki kaiken saa leimaan, toiset vaan kestää vähemmän päivänvaloa kuin toiset.
Toyota Celica TA-22
Toyota IQ
Lexus IS250
J-M Kujala
 
Viestit: 696
Liittynyt: To Huhti 2008 24, 18:24
Paikkakunta: Vaasa

Re: tekniikan vaihto ke20 mikä tekniikka tilalle ?

ViestiKirjoittaja egiboy » Ti Syys 2014 02, 22:47

tarkoitus olisi lyödä ahdin tuohon ke20 mutta pitäisi pähkäillä minkä koneen sinne iskee
egiboy
 
Viestit: 14
Liittynyt: Ke Elo 2014 13, 22:26


Paluu Moottori- ja voimansiirto

Paikallaolijat

Rekisteröityneet käyttäjät: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä

cron