2t turbotus

Re: 2t turbotus

ViestiKirjoittaja J-M Kujala » To Tammi 2017 19, 11:45

Mittatilaus kiertokankia nuo 127 mm pituset..
Toyota Celica TA-22
Toyota IQ
Lexus IS250
J-M Kujala
 
Viestit: 745
Liittynyt: To Huhti 2008 24, 18:24
Paikkakunta: Vaasa

Re: 2t turbotus

ViestiKirjoittaja turska » Ke Heinä 2018 11, 15:02

Nostellaas vanhaa topicia ylemmäs kun sivutaan aihetta.
Olis tarkotus alkaa turbottamaan tuota 3t (alunperin 3tc) konetta kaasareilla.Minkäslaisia mäntiä porukka suosittelee 3t koneeseen? Tehotavote tulee olemaan 250-300hv vai onnistuuko 40 lortoilla päästä nuihin lukuihin? 3sgte männät vaiko mahlen? Oliko niin että nuila mahlen männillä jää puristukset aika alhaseen 2t koneessa, mitenkä sitten pitempi iskusessa 3tssä?
Kansi on portattu sekä laskettu millin verran.
Mites virranjakaja, tällä hetkellä kärjetön cranen xr700 paikallaan. Saako mitenkään toimimaan vakio jakajalla vai pitääkö alkaa triggeriä, suorasytkää yms rakenteleen?
turska
 
Viestit: 36
Liittynyt: Ti Helmi 2014 04, 14:11

Re: 2t turbotus

ViestiKirjoittaja J-M Kujala » Ke Heinä 2018 11, 18:53

300 hp helposti lievällä sport nokalla, nuo kaasarit on just alueellaan tuolloin. Kunhan ahdin valinta ok

3sgte männät rajoilla ja mahletkin. Wisecot vaan ni ei tartte venakoloja tehdä yms. Poraukset yms kuite tehtävä. Vaikka hinta eri, ni kokonaisputjetti ei suhteessa paisu paljoa.

7-8 ruttu kannesta riippuen, et minkä kokoisilla palotiloilla alunperin, näitä on eri paksuisia kansia vakiona.
Toyota Celica TA-22
Toyota IQ
Lexus IS250
J-M Kujala
 
Viestit: 745
Liittynyt: To Huhti 2008 24, 18:24
Paikkakunta: Vaasa

Re: 2t turbotus

ViestiKirjoittaja turska » Ke Heinä 2018 11, 20:15

Joo wisecokin on vaihtoehto, ei ole vielä pois suljettu. Lähinnä sitä onko porukalla kokemusta nuista 3s tai mahlen männistä 3t:ssä ja millä rutuilla. Kansi vähän mietityttää kun kerran on milli höylätty jo pois. Aika lähellä tuo imuvena jo. Aiemmassa vapari kokoonpanossa vakiomännillä männässä jälkeä että olisi vähän osunut. Sillon ei siis tehty venakoloihin mitään ja vakio kansipahvilla.
Kuva

Miten tuon jakajan kanssa vai kannateeko sen kanssa edes alkaa pelleilemään? Ennakko 30 tuntumaan kierroksille, kytketäänkö alipaine vai onko hyötyy?

Jenkki foorumia tuli selailtua läpi, sielä käyttäneet mitsun 4g63 turbo mäntiä, kellään kokemuksia?
turska
 
Viestit: 36
Liittynyt: Ti Helmi 2014 04, 14:11

Re: 2t turbotus

ViestiKirjoittaja turska » La Heinä 2018 14, 19:53

Ei taia olla kellään kokemuksia vai onko tämä foorumi näin kuollut jo...
turska
 
Viestit: 36
Liittynyt: Ti Helmi 2014 04, 14:11

Re: 2t turbotus

ViestiKirjoittaja J-M Kujala » Su Heinä 2018 15, 23:59

3sgte ja mahlet on koitettu, molemmissa murheensa. Ei mitään kummoisia kestoltaan kumpikaan.

Jakajalla pelaa ok ku tosiaan max ennakko 30 tuntumaan, ehkä aste pari alle. Alipaine kantsii kytkeä jos on semmoinen kaasutin tai ruiskun kaasuläppä, missä on sille tarkoitettu paikka. Pienentää kulutusta tasakaasulla.
Toyota Celica TA-22
Toyota IQ
Lexus IS250
J-M Kujala
 
Viestit: 745
Liittynyt: To Huhti 2008 24, 18:24
Paikkakunta: Vaasa

Re: 2t turbotus

ViestiKirjoittaja turska » Ma Heinä 2018 16, 07:21

Kiitokset Kujalalle 8)
turska
 
Viestit: 36
Liittynyt: Ti Helmi 2014 04, 14:11

Re: 2t turbotus

ViestiKirjoittaja J-M Kujala » Ma Heinä 2018 16, 08:57

Toi alipaine ei pelaa suit suoraan imusarjasta, vetää tyhjäkkäynnilläkin epämääräisiä ennakoita.
Toyota Celica TA-22
Toyota IQ
Lexus IS250
J-M Kujala
 
Viestit: 745
Liittynyt: To Huhti 2008 24, 18:24
Paikkakunta: Vaasa

Re: 2t turbotus

ViestiKirjoittaja turska » Ma Heinä 2018 16, 10:04

Joo, olen ennenki ottanut vaparina siitä läpän kohalta lähöstä mikä lortoissa on. Painekotelosta pitää vissii ottaa painetta suutin kanteen tuplilla ahtaessa? Mullahan on tuo kone saastemallia ja virranjakajan kellossa on kaksi lähtöä, olisko tuosta millainen homma muokata että myöhästäs sytkää.
turska
 
Viestit: 36
Liittynyt: Ti Helmi 2014 04, 14:11

Re: 2t turbotus

ViestiKirjoittaja J-M Kujala » Ma Heinä 2018 16, 16:07

turska kirjoitti:Joo, olen ennenki ottanut vaparina siitä läpän kohalta lähöstä mikä lortoissa on. Painekotelosta pitää vissii ottaa painetta suutin kanteen tuplilla ahtaessa? Mullahan on tuo kone saastemallia ja virranjakajan kellossa on kaksi lähtöä, olisko tuosta millainen homma muokata että myöhästäs sytkää.


Et tee myöhästyksellä yhtään mitään T koneessa, koska nakutus ei ole ongelma.

No olis se ainakin suotavaa laittaa suutinkansiin, yleensä riittää se iso sivureikä ilmanpuhdistimeen, mut en nyt tellervojen rakennetta osaa ulkoa, et onko pelkkä sivuhuohotus riittävä, tuskin noita letkullisia on turhaan tehty kuitenkaan. Yleensähän ne on kytkettynä ku näkee käytettävän, mutta oon nähnyt ilmankin, mallieroja?? Joku hyöty?

Varmista nyt kuitenkin minkämoinen kello sulla on, meinaan niitä on semmosia missä on kahdeltapuolin kelloa, sitten on 2 tasoisia, joissa toinen korottaa alipainetta toisen päälle, sekä semmosta joka kumoaa toiseltapuolen otettuna alipaineen.
Toyota Celica TA-22
Toyota IQ
Lexus IS250
J-M Kujala
 
Viestit: 745
Liittynyt: To Huhti 2008 24, 18:24
Paikkakunta: Vaasa

Edellinen

Paluu Moottori- ja voimansiirto

Paikallaolijat

Rekisteröityneet käyttäjät: Google [Bot], ta1260