Etuveto moottorista takavetoinen

Etuveto moottorista takavetoinen

ViestiKirjoittaja Tenppa » Pe Marras 2013 29, 17:19

Moro. Olen tässä ajatellut laittaa ta12:seen carinaan 4A-F (E) moottorin mutta mintenkä kyseisen moottorin saisi paikalleen käytännössä, kun Kyseinen moottorihan on etuvetoisesta autosta. Eli mitekä esim moottorin kannakkeet voisi tehä? Vai meneekö esimerkiksi 4Agesta kannakkeet suoraan kyseiseen moottoriin? Ainakin 4agesta vaiheloota pitäs ainakin mennä suoraan ? Entäs tulipelti pitääkö sitä muokkailla? Eli aikalailla kaikesta pitäs saada tietoa kyseisestä operaatiosta :) Aika pitkä tarina mutta toivottavasti teillä on tietoa :)

Kiitti
Tenppa
 
Viestit: 17
Liittynyt: To Kesä 2013 06, 22:09

Re: Etuveto moottorista takavetoinen

ViestiKirjoittaja kyyry » Pe Marras 2013 29, 18:17

Tenppa kirjoitti:Moro. Olen tässä ajatellut laittaa ta12:seen carinaan 4A-F (E) moottorin mutta mintenkä kyseisen moottorin saisi paikalleen käytännössä, kun Kyseinen moottorihan on etuvetoisesta autosta. Eli mitekä esim moottorin kannakkeet voisi tehä? Vai meneekö esimerkiksi 4Agesta kannakkeet suoraan kyseiseen moottoriin? Ainakin 4agesta vaiheloota pitäs ainakin mennä suoraan ? Entäs tulipelti pitääkö sitä muokkailla? Eli aikalailla kaikesta pitäs saada tietoa kyseisestä operaatiosta :) Aika pitkä tarina mutta toivottavasti teillä on tietoa :)

Kiitti


taitaa olla sulla vaikein homma virranjakajan kans ellei tee reikää paloseinään, nuo muut asiat on leikkaa liimaa periaatteella, plootua moottorin kylkeen pulteilla kiinni ja siittä rautaa sivulle päin että saat moottoripalkiin kiinni. vakio korvakoita voit sovitaa plootuun. kytkinkopan saat AE86 corollasta ellei sitte tee sitäkään leikkaa liimaa periaatteella.
jos sulla on ruisku kone ni imusarja ei sovi. lähtee väärään suuntaan.
nestekiertoon teet uuden laipan ja lähdön kannen takapäähän.
corolla SE70 2,0 16valve
corolla TE20 R/F
corolla SE80 2,0 16valve
mazda 323 F jokkis
vw caravelle T4 TDI
kansien kairausta, moottorien säätöjä, tehonmittauksia
Avatar
kyyry
Kultajäsen
 
Viestit: 1250
Liittynyt: To Syys 2006 28, 23:15
Paikkakunta: ii/haukipudas

Re: Etuveto moottorista takavetoinen

ViestiKirjoittaja Tenppa » Pe Marras 2013 29, 19:16

Elikäs vaikeaa muttei mahdotonta?
Tenppa
 
Viestit: 17
Liittynyt: To Kesä 2013 06, 22:09

Re: Etuveto moottorista takavetoinen

ViestiKirjoittaja kyyry » Pe Marras 2013 29, 19:27

Tenppa kirjoitti:Elikäs vaikeaa muttei mahdotonta?


vaikeus aste riippuu sun taidoista. ite oon camryn moottorin laittanut KE70 koppaan ja tarkotus olis laittaa 4A-FE KE30 koppaan, läppärunkoilla ja ilman virranjakajaa.
itehä en pidä vaikeena ku ossaan ja pystyn tekee vähä vaikka mitä :lol:
corolla SE70 2,0 16valve
corolla TE20 R/F
corolla SE80 2,0 16valve
mazda 323 F jokkis
vw caravelle T4 TDI
kansien kairausta, moottorien säätöjä, tehonmittauksia
Avatar
kyyry
Kultajäsen
 
Viestit: 1250
Liittynyt: To Syys 2006 28, 23:15
Paikkakunta: ii/haukipudas

Re: Etuveto moottorista takavetoinen

ViestiKirjoittaja Tenppa » Pe Marras 2013 29, 19:31

Nooh onneks mullakin pysyy meisseli kädessä :) ja onneks on kavereita jotka osaa. Nooh harjotus tekee mestarin :D
Tenppa
 
Viestit: 17
Liittynyt: To Kesä 2013 06, 22:09

Re: Etuveto moottorista takavetoinen

ViestiKirjoittaja pienari » Ma Joulu 2013 02, 23:26

CT170 2c --> CE70 ja hyvin meni. :D
KE-20 -74 (projekti),KE-20 -75 (varaosa),TA-12 pari kpl projekteja,CM-20 -85 1C diesel (ei rekisterissä),CE-70 -83 2C diesel 4d (ei rekisterissä),AE-82 -87 4A (varaosa),CT-190 -93 2C (varaosa),AE-101 -95 4A-FE,AT-190 -96 4A-FE,CDT-220L varaosa,CDT-220L .
pienari
Kultajäsen
 
Viestit: 896
Liittynyt: La Helmi 2009 21, 18:51
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Etuveto moottorista takavetoinen

ViestiKirjoittaja Tenppa » Ti Joulu 2013 03, 15:34

Oisko kellään oikeen projekti kertomusta kyseisestä hommasta olis mielenkiintoa lukea niistä.
Tenppa
 
Viestit: 17
Liittynyt: To Kesä 2013 06, 22:09

Re: Etuveto moottorista takavetoinen

ViestiKirjoittaja MikaN » Ti Joulu 2013 03, 18:57

Tenppa kirjoitti:Oisko kellään oikeen projekti kertomusta kyseisestä hommasta olis mielenkiintoa lukea niistä.



tuolla fintoyssillä on muutama projektikertomus 4a-f soveltamisesta takapotku toyotaan. että ei muutakuin sinne liittymään jos ei vielä ole tunnuksia :wink:
corolla ke70 vm-82 4a-f (käyttis)
corolla ke70 vm-82 4a-g (projekti)
corolla ce70 vm-84 1c (varaosa)
corolla ke35 vm-76 4k (projekti)
avensis t22 vm-98 7a-fe (käyttis)
avensis t22 vm-98 7a-fe (käyttis)
Avatar
MikaN
Kultajäsen
 
Viestit: 98
Liittynyt: La Kesä 2010 12, 23:29
Paikkakunta: sotkamo

Re: Etuveto moottorista takavetoinen

ViestiKirjoittaja pienari » Pe Joulu 2013 06, 13:23

Helpoimmalla pääsis jos rakentaa hukkakipinän tai sitten jakajan koneen etupuolelle.
En nyt muista mistä saa sellasen sopivan toisinpäin pyörivän mallin saa.

Kannen päähän joutuu rakentaan erilaisen vesilähdön kun se etuvetosen on liian iso.

Silmälaakeri menee kampinpäähän kun vaan laittaa.

Startteja löytyy sopivia.

Koneen korvakot pitää soveltaa,paikat löytyy lohkon kyljestä.

Ei siinä mitään ihmeellistä pitäis olla.
KE-20 -74 (projekti),KE-20 -75 (varaosa),TA-12 pari kpl projekteja,CM-20 -85 1C diesel (ei rekisterissä),CE-70 -83 2C diesel 4d (ei rekisterissä),AE-82 -87 4A (varaosa),CT-190 -93 2C (varaosa),AE-101 -95 4A-FE,AT-190 -96 4A-FE,CDT-220L varaosa,CDT-220L .
pienari
Kultajäsen
 
Viestit: 896
Liittynyt: La Helmi 2009 21, 18:51
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Etuveto moottorista takavetoinen

ViestiKirjoittaja HighCast » Su Joulu 2013 08, 00:30

Tenppa kirjoitti:Elikäs vaikeaa muttei mahdotonta?

Moro,

Mullahan on tossa ikiuni-Coronassa etuvetoisen auton moottori.
Rintapelliä on siirretty sisäänpäin, jotta alkuperäinen virranjakaja ja alkuperäisen ruiskun kamppeet mahtuivat.

Tämä taas tarkoitti sisätiloissa sitä, että kojetaulun sisällä koko ilmanvaihtosysteemi on radikaalisti muokattu muovihitsaamalla ja leikkelemällä.

Tämän lisäksi kytkinkoppa piti muuttaa sopivaksi, itselläni on W40 -askista peräisin oleva kytkinkoppa, johon on lisätty metallia ja koneistettu pultinreiät o ikeille paikoille.

Koska laatikko vaihtanee vähän paikkaa, joudut myös sovittamaan kardaanin oikean mittaiseksi. Tämä kannattaa suosiolla jättää asiansa osaavan koneistamon heiniksi, jotta siitä tulee suora, kestävä ja mahdollisesti jopa tasapainotettukin.

Laatikon osalta tulee tietysti varmistaa, että koneen ja laatikon boorit käyvät yksiin. Jossei käy, kai siihen adapteriakin voi pykätä.

Etupalkki piti tehdä kokonaan uusi ja eri kohtaan kuin alkuperäinen.

Selvitä vielä tarkasti, että uuden koneen painot, tehot yms menevät mahdollisimman lähelle alkuperäistä.
Oma autoni on muutoskatsastettu melkoisten selvityslaskelmien kanssa auton rakentajan toimesta.

Onnea projektille! :D
Ei yhtään Toyotaa enää taloudessa :shock:
HighCast
Kultajäsen
 
Viestit: 766
Liittynyt: Su Kesä 2008 15, 13:24

Re: Etuveto moottorista takavetoinen

ViestiKirjoittaja kyyry » Su Joulu 2013 08, 01:43

HighCast kirjoitti:
Laatikon osalta tulee tietysti varmistaa, että koneen ja laatikon boorit käyvät yksiin. Jossei käy, kai siihen adapteriakin voi pykätä.


jos ei sovi ni vaihtaa kytkinlevyn tai tekee itte vaihtamalla keskiön :wink:
itellä ku tulee sotkettua noita eri merkkisiä moottoreita erimerkkisen laatikoihin ni oon hommannut kotia tarvikeliikeistä kytkinosa kirjat ja muista osista on myös kirjat. tallikoneellakin on koivusen varaosa katalooki.
corolla SE70 2,0 16valve
corolla TE20 R/F
corolla SE80 2,0 16valve
mazda 323 F jokkis
vw caravelle T4 TDI
kansien kairausta, moottorien säätöjä, tehonmittauksia
Avatar
kyyry
Kultajäsen
 
Viestit: 1250
Liittynyt: To Syys 2006 28, 23:15
Paikkakunta: ii/haukipudas


Paluu Moottori- ja voimansiirto

Paikallaolijat

Rekisteröityneet käyttäjät: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä