carina ta60 tekniikan päivitys ?

Re: carina ta60 tekniikan päivitys ?

ViestiKirjoittaja viunale » Su Syys 2013 22, 19:16

J-M Kujala kirjoitti:Joo helppo kuristaa... Konstit monet.


MUTTA jos muuttamatonta vaparia tahtoo leimata, ja dynottaa pienemmälle teholle, ni kuristus tapa pitää merkitä. Toki voi ilmoittaa että kansi ja lohko eriparia ja moottori muutettu ja silloin käyttää vaikka osittain aukeevaa läppää ;)

Esmes 18rg moottoriin 32 kurkkujen tilalle kaasareihin 26 ja ne merkitään otteeseen.

Muistakee myös et ku teho on otteessa, sitä ei saisi enää sit virittää. Toisinkuin jos leimaa just rajoihin menevän padan, niin vaparin viritys liki vapaata ;)


Varaosa ohjelma / korjaus kirja yms luetteloita ja opuksia ja niistä yhteenveto taulukot ;)
Pelkkä varaosanumero on hyvä apu, ei muuta.

Hyvä olis myös luetteloida akselityypit jarrukoot yms ja merkitä lähteet ja lähteistä ko sivuista tiivistelmät.

Kunnon lapot kun tekee, niin niitä ei viititä juur ees katsoa ku homma asiallista, kahta kättä ja yhtä paperia heilutellen saa usein lähtä ilman leimaa takaskin.



Mites jos sanon konttorilla sitten että kansi ja lohko eriparia niin alkaako ne tarkistelee lohkon numeroita yms??
Juu ja jos nyt alan noita varaosanumeroita kirjoittelee ylös niin sama se sitten on merkitä kaikki akseleista jarruihin..
Vaparina mieluiten menisin eteenpäin jos se on vaan mahdollista.
Täytyykö konttorilla todistaa jotenkin jos sanoo että puristuksia muutettu jne?
Osittain aukeava kaasuläppä olisi iha hyvä ratkaisu :D

kiitän kun viitsitte neuvoa, eka projekti joka täytyy muutoskatsastaa 8)
viunale
 
Viestit: 13
Liittynyt: Pe Syys 2013 20, 12:47

Re: carina ta60 tekniikan päivitys ?

ViestiKirjoittaja J-M Kujala » Su Syys 2013 22, 21:50

Jos ite olisin sun housuissa ni T koneella jatkaisin, missä on 2T lohko + 3T sisukset ja kunnolla tehty hattu, katunokka ja vähän jotain :) tai ehkä jopa TG hattu.

Ei tartte leimata ja murehtia.. Kunhan vuos leimalla tokasee jos sanotaan et kone vaihettu. Et eipäs ole kun aikanaan kauan sitte vaihettu kansi ;). Ennen -97 sen TG:n sinne saanu lykättyä.
Toyota Celica TA-22
Toyota IQ
Lexus IS250
J-M Kujala
 
Viestit: 721
Liittynyt: To Huhti 2008 24, 18:24
Paikkakunta: Vaasa

Re: carina ta60 tekniikan päivitys ?

ViestiKirjoittaja viunale » Su Syys 2013 22, 23:21

J-M Kujala kirjoitti:Jos ite olisin sun housuissa ni T koneella jatkaisin, missä on 2T lohko + 3T sisukset ja kunnolla tehty hattu, katunokka ja vähän jotain :) tai ehkä jopa TG hattu.

Ei tartte leimata ja murehtia.. Kunhan vuos leimalla tokasee jos sanotaan et kone vaihettu. Et eipäs ole kun aikanaan kauan sitte vaihettu kansi ;). Ennen -97 sen TG:n sinne saanu lykättyä.


Juu tuon tiesin että leimata ei tarvii t-g kantta ku on ``joskus`` vaihdettu..
mutta ei oikee oo kansia liikaa tarjolla eikä jako pään osia :(
viunale
 
Viestit: 13
Liittynyt: Pe Syys 2013 20, 12:47

Re: carina ta60 tekniikan päivitys ?

ViestiKirjoittaja J-M Kujala » Su Syys 2013 22, 23:32

Hyvän saa ihan T kannestakin kadulle.


Itellä 184hp katu "2T" 2100cc
Toyota Celica TA-22
Toyota IQ
Lexus IS250
J-M Kujala
 
Viestit: 721
Liittynyt: To Huhti 2008 24, 18:24
Paikkakunta: Vaasa

Re: carina ta60 tekniikan päivitys ?

ViestiKirjoittaja viunale » Su Marras 2013 10, 00:53

J-M Kujala kirjoitti:TA60 jos 4age, 3tgte tms niin vertailumalli on erillisjousitetulla akselilla oleva versio. Eli taka-akselisto ja lattian takaosa menee vaihtoon. Ta63 olis vertailumallu / toyota carina GT-T


mites tossa muuten on toi jos vaihdan eri autosta tuon erillisjousitetun akselin niin onko tolle lattialle pakko tehdä jotain?

olisi itsellä sellanen muistikuva että luin tuosta perän vaihtamisesta jostain niin oli jotai että kiinnitykset osua runkopalkkeihin tai vaihtoehtoisesti rakentaa sellaiset. ( eli jotenkin että on yhteydessä runkoon...)
voin muistaa väärin.. asian saa korjata jos näin on... :D
viunale
 
Viestit: 13
Liittynyt: Pe Syys 2013 20, 12:47

Re: carina ta60 tekniikan päivitys ?

ViestiKirjoittaja HighCast » Su Marras 2013 10, 01:22

Ainakin tarvitset muutosluvat, ellei muuta..
Ei yhtään Toyotaa enää taloudessa :shock:
HighCast
Kultajäsen
 
Viestit: 766
Liittynyt: Su Kesä 2008 15, 13:24

Re: carina ta60 tekniikan päivitys ?

ViestiKirjoittaja viunale » Su Marras 2013 10, 16:15

Oman ymmärryksen mukaan ei pitäisi tarvita muutoslupia erikseen koska mallisarjassa on lerppuperällä varustettu malli. Ta63 3tgteu on lerpulla niin pitäisi saada muuttaa erillisjousitetulle perälle ilman mitään lupia. Tietty muutoskatsastustäytyy suorittaa.
viunale
 
Viestit: 13
Liittynyt: Pe Syys 2013 20, 12:47

Re: carina ta60 tekniikan päivitys ?

ViestiKirjoittaja J-M Kujala » Su Marras 2013 10, 23:56

Juu saa olla erimerkin perä. Kunhan on saman tyyppinen mitä vaaditaan ja vähintään saman painoisesta ja tehoisesta autosta.

Mm bmw 325 e30 mutuiltuna äkkiä kuulostais yleiseltä helpolta.

Lattian hyväksyminen on konttorin sedän hallussa. Ja ei o pakko hyväksyä omatekele pohjaa jossei halua .
Toyota Celica TA-22
Toyota IQ
Lexus IS250
J-M Kujala
 
Viestit: 721
Liittynyt: To Huhti 2008 24, 18:24
Paikkakunta: Vaasa

Re: carina ta60 tekniikan päivitys ?

ViestiKirjoittaja viunale » Ma Marras 2013 11, 13:12

juu noita periähän on eri vehkeistä saatavilla ihan sopuhintaan.. osaako kukaan sanoa mistä voisi tuollaista lattian palasta kysyä.. vai saako niitä mistään? täytyy varmaan joku päivä ajella konttorillekkin ja keskustella tuosta lattiasta myös..
viunale
 
Viestit: 13
Liittynyt: Pe Syys 2013 20, 12:47

Edellinen

Paluu Moottori- ja voimansiirto

Paikallaolijat

Rekisteröityneet käyttäjät: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä

cron