4AGZE 16V vai 4AGE 20V Black top

4AGZE 16V vai 4AGE 20V Black top

ViestiKirjoittaja vahis » Ke Heinä 2012 11, 08:07

Kumpi olisi helpompi asentaa KE70:n kone huoneeseen 4AGZE 16V tai 4AGE 20V Black top? vai oisko mahollista 2T koneesta kutitella lisä hevosia? :)
ei oo ite perehtyny hirveesti asiaan, joten vinkit ja hyvät neuvot kalliit ois jees kokeneemmilta konkareilta :D
vahis
 
Viestit: 4
Liittynyt: Ke Kesä 2012 20, 15:20
Paikkakunta: kärsämäki

Re: 4AGZE 16V vai 4AGE 20V Black top

ViestiKirjoittaja TumppU » Ke Heinä 2012 11, 22:05

16V on helpompi. Varsinki, jos on takavetomalli. Ylävesiletku, lämppärinletkut ja jakaja tulee 20 neulasessa kannen takapäähän, joka tarkottaa käytännössä sitä, että tarttee tehä rintapeltiin reikä, vetää konetta ja laatikkoa reilusti eteenpäin taikka sit muuttaa tuo vesikierto vastaamaan tuota takavetomallin agea, joka taas on operaatio sinänsä. Mut mikään bolt-on systeemi tuo 20 neulanen ei oo, sen voin jo suoraan sanoa.

E: Luin näköjään väärin, että molemmat ois ollu ageja. No ei tee silti mun mielestä suurta pesäeroa. Ton GZE:n kanssa suurin ongelma lienee se, että mihin sen omenaporan mahduttaa, mutta melko kivuttomasti mielestäni ne on noita laitellee.
Toyota Celica TA22 1600 ST -75
Lexus GS300 2JZ-GE -96
TumppU
 
Viestit: 842
Liittynyt: Ke Kesä 2008 04, 20:15
Paikkakunta: Ii

Re: 4AGZE 16V vai 4AGE 20V Black top

ViestiKirjoittaja ta12narina » Pe Heinä 2012 13, 11:52

Terve, no jos sul on siel vehkeessäs jo valmiiks T -sarjan mylly ni henk. koht mielipide on että kannattaa todellaki sitä sit laittaa. Eipä niissä kai niin älytöntä eroa ole keskenään 4age/2T ellei niit rupee laittaa. En tietty tiedä sit et mitä noi 20 venaa voi tehä... Toki ohan ne age koneet tietenki menevämpiä mutta eipä ne ilman muokkausta mitään raketteja oo niinku ei T koneetka ja aina ne viimeset hevoset maksaa vaparis maltaita... 2T 3T saa kulkee ihan perinteisil kikoilla (portattu kansi, 300 nokka, tuplat vaikka 40 mm, hyvä peltisatsi) eikä todellaka tartte olla mikään tg kansi.
ta12narina
 
Viestit: 37
Liittynyt: Ti Maalis 2008 04, 00:49

Re: 4AGZE 16V vai 4AGE 20V Black top

ViestiKirjoittaja HighCast » Pe Heinä 2012 13, 13:42

ta12narina kirjoitti:Terve, no jos sul on siel vehkeessäs jo valmiiks T -sarjan mylly ni henk. koht mielipide on että kannattaa todellaki sitä sit laittaa. Eipä niissä kai niin älytöntä eroa ole keskenään 4age/2T ellei niit rupee laittaa.


Ai ei eroa? :D :D

2T peruskone = kaasutinkone 2 venttiiliä/sylinteri, 56 kW @ 5,200 rpm 117 Nm @ 3,600 rpm
4A-GE vakio = ruiskukone, 4 venttiiliä/sylinteri, Vuosimallista riippuen 88 - 92 kW @ 7200 rpm 149 Nm @ 4800 rpm

Lisäksi 4A-GE on kevyempi ja suunniteltu kierroskoneeksi. Ja tuottaa vähemmän melua (-4dB)

Mutta se siitä..en sekaannu enempää. Pisti vaan ikävästi tuo väitös erojen mitättömyydestä silmään :mrgreen:

A-sarjan koneet ei oikein istu tänne ni en väittele asiasta enempää. Enkä kyllä tiedäkään.
Ei yhtään Toyotaa enää taloudessa :shock:
HighCast
Kultajäsen
 
Viestit: 766
Liittynyt: Su Kesä 2008 15, 13:24

Re: 4AGZE 16V vai 4AGE 20V Black top

ViestiKirjoittaja ta12narina » Pe Heinä 2012 13, 15:23

No joo aivan oikeassa olet kyllä. Ohan ne kovempia kiukaita. Lähinnä tuota meinasin että jos tosiaan on jo valmiiks 1600cc kone siel keulilla ni kannattaako sitä lähtee sit vaihtaa toiseen samankokoseen eli maksaako vaivaa jos vaan haluaa saada piristelyä autoa hiukka. Toki jos tykkää tosta a sarjan koneesta ja sen sinne haluaa ni mikäs siinä sitte :)
ta12narina
 
Viestit: 37
Liittynyt: Ti Maalis 2008 04, 00:49

Re: 4AGZE 16V vai 4AGE 20V Black top

ViestiKirjoittaja TumppU » Su Heinä 2012 15, 21:16

Kyllä mä laittasin ennemmin agen kuin T-motin. Ensinnäkin noiden edellämainittujen seikkojen takia. Sit viepii todennäkösesti vähemmän ainetta, saa helpommin palikkaa oli kyse sitten vakio tai viritysosasta ja väittäsin, että sit kun otetaan niitä viimeisiä hevosia niin on myös kestävämpi.
Toyota Celica TA22 1600 ST -75
Lexus GS300 2JZ-GE -96
TumppU
 
Viestit: 842
Liittynyt: Ke Kesä 2008 04, 20:15
Paikkakunta: Ii


Paluu Moottori- ja voimansiirto

Paikallaolijat

Rekisteröityneet käyttäjät: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä