t laatikoista

t laatikoista

ViestiKirjoittaja toypower » Ma Maalis 2015 09, 16:50

Kuinka hyvin eri t laatikoita pystyy yhdistell esim saako t50 vaihteistosta vitos vaihdetta t40 laatikkoon vai onko eri kuoret? Pystyykös etu ja takakepillistä risteyttää että etukeppi t50 sais muokattua takakepilliseksi?
toypower
 
Viestit: 57
Liittynyt: To Maalis 2012 08, 19:43

Re: t laatikoista

ViestiKirjoittaja Kalle » Ma Maalis 2015 09, 17:09

Eiköhän noita pystyne,kuitenkii samoja laatikoitahan ne on.Luulisi että hännän pystyy vaihtamaan keskenään
Kalle
 
Viestit: 232
Liittynyt: Pe Heinä 2013 19, 10:07

Re: t laatikoista

ViestiKirjoittaja Puolituinen » Ma Maalis 2015 09, 18:29

Eri vuos malleissa tais olla eri kokoisia laakereita.
Toyota Starlet KP62 1,4l 4K-E -81
Toyota Corolla KE70 1,6l 4A-GTE -84
Avatar
Puolituinen
Kultajäsen
 
Viestit: 779
Liittynyt: Ke Elo 2010 25, 11:49
Paikkakunta: Lohja

Re: t laatikoista

ViestiKirjoittaja J-M Kujala » Ti Maalis 2015 10, 14:10

Etukepillisestä saa takakepillisen, ja nelivaihteisesta viisvaihteisen.

Tiettyjä rajoitteita laakerikoon ja kuorien mukaan.

T40 saa muutettua T50, mut vaatii T50 apuakselin ja vitosen romut pääakselille, tuosta en paa päätä pantiks, et pitikö pääakselikin vaihtaa. En muista.

T40 lootasta saa varaosia T50 laatikkoon, mut T40 muuttaminen T50 malliksi vaatii "melkoisen" määrän T50 osia ja työtä.

Etukepillisen muuttamiseen takakepilliseks tarvitaan ainakin laatikon sisälle menevät siirtäjät + häntä ja hännän osat.
Nopeusmittarin anturin ja matopyörän myös kuuluu olla "oikeat kaverit" Muuten hajoaa suht nopsaan.
Toyota Celica TA-22
Toyota IQ
Ducati Monster -99
Toyota Corolla T-sport TTE 2ZZ-GE
J-M Kujala
 
Viestit: 778
Liittynyt: To Huhti 2008 24, 18:24
Paikkakunta: Vaasa

Re: t laatikoista

ViestiKirjoittaja kyyry » Ti Maalis 2015 10, 17:28

J-M Kujala kirjoitti:
tuosta en paa päätä pantiks, et pitikö pääakselikin vaihtaa. En muista.


jotenki on muisti kuvaa että koneistus puuttuu 5 vaihteen rattaan kohalta. siinä on kumminki irto holkki tai jms ettei kytkentärenkas mene 5 vaihteen paikalle.
corolla SE70 2,0 16valve
corolla TE20 R/F
corolla SE80 2,0 16valve
mazda 323 F jokkis
vw caravelle T4 TDI
kansien kairausta, moottorien säätöjä, tehonmittauksia
Avatar
kyyry
Kultajäsen
 
Viestit: 1281
Liittynyt: To Syys 2006 28, 23:15
Paikkakunta: ii/haukipudas

Re: t laatikoista

ViestiKirjoittaja PekkaIltanen » Ti Maalis 2015 10, 19:15

J-M Kujala kirjoitti:
T40 saa muutettua T50, mut vaatii T50 apuakselin ja vitosen romut pääakselille, tuosta en paa päätä pantiks, et pitikö pääakselikin vaihtaa. En muista.


Reilu 10 vuotta sit muutettiin T40--> T50 just noin ku Kujala kirjotti. Muistan et pääakselia kevyesti hiottiin just vitosen rattaiden kohilta ku ei suoraan sopinu paikalleen... Mut soiva peli siitä tuli! 8)
Käyttöpeli: Caldina GT-T ST215 -98 (3S-GTE)
Iisakin kirkko: Celica LT TA22 -72 (18R-G)--> 1G-GTE
PekkaIltanen
 
Viestit: 16
Liittynyt: Pe Kesä 2013 14, 22:37
Paikkakunta: Lavia/ Ikaalinen

Re: t laatikoista

ViestiKirjoittaja Määttä » To Maalis 2015 12, 22:30

kyyry kirjoitti:jotenki on muisti kuvaa että koneistus puuttuu 5 vaihteen rattaan kohalta. siinä on kumminki irto holkki tai jms ettei kytkentärenkas mene 5 vaihteen paikalle.


Ei vaivaa dementia.

Pääakselilta vitosen kohta koneistamatta.
Carina TA12 '73
Carina TA14 '77
Hiace LXH12 '01
Corolla ZZE121 '04
Avatar
Määttä
Kultajäsen
 
Viestit: 135
Liittynyt: Su Marras 2006 05, 22:07
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: t laatikoista

ViestiKirjoittaja ta12narina » Ke Syys 2019 25, 22:47

Terve,

Tuli ostettua T50 isoboorinen suorakytkentä ilman kytkinkoteloa. Tarkoitus olisi laittaa laatikko 2T:n perään niin kysymys kuuluukin että onko tähän hommaan passeli kytkinkotelo harvinainenkin suomessa ja missä malleissa näitä täällä on ollut jos on?
Ulkomaisella foorumilla luki näin: te72, the facelift late '82 and '83 te71 had em. Also the '83 and later ta61 celica and carina and 3t t50 powered tt132, tt141 corona.
Toki kävi sitten myös mielessä että jos ei muuten ni jos katkasis ton nykysen T40 kopan sekä esim. A sarjalaisen kopan ja hitsais niistä yhden?
Lähinnä että mikä olis hyvä keino edetä asiassa?
ta12narina
 
Viestit: 43
Liittynyt: Ti Maalis 2008 04, 00:49

Re: t laatikoista

ViestiKirjoittaja kyyry » To Syys 2019 26, 15:24

on siihen valmista. ainakin isolamppu TE71 ja 72 corollat ja TA60 carinan lootassa on sopiva koppa isomalle kytkinakselin laakerille
corolla SE70 2,0 16valve
corolla TE20 R/F
corolla SE80 2,0 16valve
mazda 323 F jokkis
vw caravelle T4 TDI
kansien kairausta, moottorien säätöjä, tehonmittauksia
Avatar
kyyry
Kultajäsen
 
Viestit: 1281
Liittynyt: To Syys 2006 28, 23:15
Paikkakunta: ii/haukipudas

Re: t laatikoista

ViestiKirjoittaja J-M Kujala » To Syys 2019 26, 23:30

Noissa kyyryn mainitsemissa saattaa alkupäässä olla pikkupoorista, en oo varmistanut. Mut oo tarkksna.

TA60 oon ite moisen uudemman kopan ulostanut.

Tuo lainattu infokaan ei ole 100% oikein ;)
Toyota Celica TA-22
Toyota IQ
Ducati Monster -99
Toyota Corolla T-sport TTE 2ZZ-GE
J-M Kujala
 
Viestit: 778
Liittynyt: To Huhti 2008 24, 18:24
Paikkakunta: Vaasa

Re: t laatikoista

ViestiKirjoittaja ta12narina » Pe Syys 2019 27, 00:28

Tattis tiedoista!
ta12narina
 
Viestit: 43
Liittynyt: Ti Maalis 2008 04, 00:49

Re: t laatikoista

ViestiKirjoittaja ta12narina » Ma Loka 2019 28, 23:04

Nyt on 2T kytkinkoppa isobooriselle T50 laatikolle hommattu. Semmonen kysymys että kuuluuko tonne kytkimen painelaakerin pitimen alle jokin spaceri sen stefan lisäks. Osassa manuaaleista spaceri on kuvissa ja toisissa ei. Yhen manuaalin mukaan pitäis mitata välys ja valita spaceri sen mukaan ku koppa on kiinni laatikossa. Toyodiykin antaa tälläsiä TA60:
33311F SPACER (FOR INPUT SHAFT)
90560-61001 T=1.825-1.875 1 € 4.48
90560-61002 T=1.935-1.985 1 € 4.48
90560-61003 T=2.045-2.095 1 € 4.48
90560-61004 T=2.155-2.205 1 € 4.80
90560-61005 T=2.265-2.315 1 € 4.80
90560-61006 T=2.375-2.425

Onko hajua?
Ja toinen kysymys että voinko käyttää pikkupoori T40 kytkimen haarukkaa tossa uudemmassa laatikossa?
ta12narina
 
Viestit: 43
Liittynyt: Ti Maalis 2008 04, 00:49

Re: t laatikoista

ViestiKirjoittaja kyyry » Pe Marras 2019 01, 11:51

ta12narina kirjoitti:Ja toinen kysymys että voinko käyttää pikkupoori T40 kytkimen haarukkaa tossa uudemmassa laatikossa?


pikkuspoorisessa on ainki 2 erilaista vipua. valurutanen vipu ei ainakaa sovi. peltistä en muista ku siittä on yli 10v aikaa ku viimeksi näitä tutkinut.
corolla SE70 2,0 16valve
corolla TE20 R/F
corolla SE80 2,0 16valve
mazda 323 F jokkis
vw caravelle T4 TDI
kansien kairausta, moottorien säätöjä, tehonmittauksia
Avatar
kyyry
Kultajäsen
 
Viestit: 1281
Liittynyt: To Syys 2006 28, 23:15
Paikkakunta: ii/haukipudas

Re: t laatikoista

ViestiKirjoittaja ta12narina » To Elo 2021 19, 11:52

Terve taas,
Onko tietoa että onko 22 ja 20 poorinen t laatikon perään tuleva haarukka (slip yoke) muuten samanlaisia paitti toi boorin määrä. Eli onko tollanen 22 boorinen haarukka suoraan vaihdettavissa samaan kardaaniin jossa oli 20 boorinen haarukka. Vai onko murroksen koossa yms eroja?

t: jonttu
ta12narina
 
Viestit: 43
Liittynyt: Ti Maalis 2008 04, 00:49


Paluu Moottori- ja voimansiirto

Paikallaolijat

Rekisteröityneet käyttäjät: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä

cron