T-koneen viritys

Re: T-koneen viritys

ViestiKirjoittaja Erggi » Pe Heinä 2014 18, 14:27

Millasilla laakereilla porukka on viritelly 2T:tä? Riittääkö ihan perus esim. Kingin laakerit Janicolilta?
Varmuuen vuoksi laittais samalla vaivalla jotku vähän jykevämmät jos innostuu ruuvaileen. Kestääkö 250hv?
Erggi
Kultajäsen

ViestiKirjoittaja AnssiKoljonen » Pe Elo 2014 15, 19:24

Nuilla hevosilla kestää vakiolaakeri!
Toyota carina Ta-12 3T-TE tulossa
AnssiKoljonen

ViestiKirjoittaja Katajamaki » Ti Heinä 2016 19, 23:47

Anteeksi kun kyselen vähän aiheesta poikkeavaa mutta olis kiinnostusta tietää vähän enemmän kun olen suunnitellut ke20 koriseen vähä viriteltyä 3t konetta ja nyt pitäis saada tuplat ja pellipakosarjaa kuinka mahtuu tonne pikku corollaa ja olisko kenelläkään tiedossa vai pitääkö tehdä pakosarja itse että saa mahtumaan tonne ku ei vissii aivan hirveästi jää tilaa pakosarjalle :D
Katajamaki

ViestiKirjoittaja kyyry » Ke Heinä 2016 20, 11:08

carinaan tarkoitettu marteliuksen pakosarja menee mutta ei jaa paljoa tilaa simpukan väliin.
mulla on paikallaan tommonen sarja.
corolla SE70 2,0 16valve
corolla TE20 R/F
corolla SE80 2,0 16valve
mazda 323 F jokkis
vw caravelle T4 TDI
kansien kairausta, moottorien säätöjä, tehonmittauksia
kyyry
Kultajäsen

ViestiKirjoittaja Katajamaki » Ke Heinä 2016 20, 22:02

Kiitos tiedosta tästä on taas hyvä jatkaa aja olis kiinnostusta jos olisi pakosarjaa tai vaaka tuplakaasareita myynnissä 3t koneeseen tai ke20 ohjauksen osia
Katajamaki

ViestiKirjoittaja ta12narina » Ti Loka 2020 13, 20:40

Terve,

nyt on viety 2T kansi porttaukseen. Mukaan annoin ylikokoventtiilit +3mm. Tekijää oli askarruttanut että mitenkä kestää kun imuseeti tulee niin lähelle tulpan reikää. Mutta muistaakseni mulla on yhessä kannessa ollut vielä isommat imuvenat (45 mm) ja toimi. Siinä oli imuseetistä otettu tavaraa pois tulpan kohalta. Onko näkemystä asiasta? Ja sit toinen homma nää halkeamat 2T kansissa siitä tulpankierteestä kohti pakoa. Mulla on varmaan joka kannessa ollut ainaki yksi halkeama/murtuma mutta onko niillä minkään valtakunnan merkitystä?

Kiitos tiedoista,
jonttu
ta12narina

ViestiKirjoittaja kyyry » Ke Loka 2020 14, 22:36

ta12narina kirjoitti:Terve,

nyt on viety 2T kansi porttaukseen. Mukaan annoin ylikokoventtiilit +3mm. Tekijää oli askarruttanut että mitenkä kestää kun imuseeti tulee niin lähelle tulpan reikää. Mutta muistaakseni mulla on yhessä kannessa ollut vielä isommat imuvenat (45 mm) ja toimi. Siinä oli imuseetistä otettu tavaraa pois tulpan kohalta. Onko näkemystä asiasta? Ja sit toinen homma nää halkeamat 2T kansissa siitä tulpankierteestä kohti pakoa. Mulla on varmaan joka kannessa ollut ainaki yksi halkeama/murtuma mutta onko niillä minkään valtakunnan merkitystä?

Kiitos tiedoista,
jonttu

riittääkö imuakanavassa vara poistaa materiaalia nuin isolle venttiilille. muistaakseni kanavaa ei saa edes vakiovenalle tarpeeksi isoksi, voin muistaa väärin ku siittä on varmaa 20v aikaa ku viimeksi 2T kansia kairailut ku nykyään 16V koneita laitetaan joka paikassa, nytki on evo8 mitsun kansi kairattavana. mulla oli kilpurin kannessa myös halki tulpan reijästä pakoseetiin ja hyvin se pelas nii kauan ku auto oli mulla.
corolla SE70 2,0 16valve
corolla TE20 R/F
corolla SE80 2,0 16valve
mazda 323 F jokkis
vw caravelle T4 TDI
kansien kairausta, moottorien säätöjä, tehonmittauksia
kyyry
Kultajäsen

Edellinen

Paluu Moottori- ja voimansiirto