Corolla KE20 -77 "pirtsakan vihreä"

Projekteista juttua, kuvia yms. Tähän kansioon vm -78 ja sitä vanhemmat
Alueen säännöt
Vuosimalli raja tähän kansioon on sitten -78
Ennen kuin teet uuden aiheen niin lue tämä

Re: Corolla KE20 -77 "pirtsakan vihreä"

ViestiKirjoittaja Teemutus » Pe Tammi 2018 12, 10:20

Lisää tekemistä keksii kyllä jatkuvasti. Purin kojelaudan ja mittariston. Putsailin kaiken ja vaihtelin mittariston valot ledeiksi. Vaihdoin sitten samaan innostukseen kaikki polttimot autosta ajovaloja lukuunottamatta ledeiksi. Sisätilaan asensin hieman lisää sisävalaistusta ledinauhoista erillisen kytkimen taakse. Vilkkureleen korvasin tuommoisella ledeille tarkoitetulla releellä.

Flektin lämpökytkin osoittautui yllätykseksi NC-malliseksi, eli maadottaa kylmänä ja katkaisee maan lämpörajassa. Piirtelin pienen kaavion, että miten tuon nyt kytken, jotta toimii oikein. Vaatii kaksi relettä, kun muuten pyörii flekti heti, kun avaimesta kääntää virrat pois :D
Kuva

Hain ja asentelin myös nyt tuon GTI golffin etulipan. Kyllä tuli kivan näköinen :P Kuvassa vielä toki pukkien päällä niin näyttää hölmöltä korkeana.
Kuva

Jäähdytysnesteet ja öljyt meni sisään eilen. Joutui pikkuisen kiristämään öljyproppua, kun vuoti. Ylävesiletku vuoti myös syylärin päästä, kun oli mennyt liian syvälle ja kantoi reunasta. Jäähdytysnesteeseen sujahti redlinen water wetteriä ja mineraaliöljyihin redlinen break-in additiveä sinkkilisänä. Tänään pukeilta alas ja siivoamaan tallia kaaoksesta. Tulis jo kevät?

Niin ja taustapeiliä purkaessa maalaukseen, onnistuin halkaisemaan peilin kahtia. Nyt pääsee myös opettelemaan lasinleikkausta :D
Teemutus
 
Viestit: 29
Liittynyt: Ti Kesä 2017 20, 08:53

Re: Corolla KE20 -77 "pirtsakan vihreä"

ViestiKirjoittaja Teemutus » Ti Helmi 2018 06, 11:12

Pari kuukautta vielä tarvisi puunailla ja haaveilla...

Etujousista laikkasin nyt niin paljon kun pystyy vakioiskareiden pituudella. Kaaresta renkaaseen nyt tismalleen sama mitta kuin takanakin, eli kelpaa mulle! Hallitunkkikin alkaa olla jo ahdas auton alla, vaikka tuo vielä hyvinkin korkealta näyttää :roll:
Kuva

Tein myös öljypumpulle tuon pyörittimen ensikäynnistystä silmällä pitäen, kun nyt noita ylimääräsiä jakajiakin on kertynyt. Sen verran pitkä seisominen tulee, että parempi pyörittää öljyt pinnoille.
Kuva
Teemutus
 
Viestit: 29
Liittynyt: Ti Kesä 2017 20, 08:53

Re: Corolla KE20 -77 "pirtsakan vihreä"

ViestiKirjoittaja kyyry » Ti Helmi 2018 06, 18:11

mä tein pyörittimen isosta latta meisselistä. kahva vain pois ni oli valmis. kaverin cih ooppeliin tehtiin pyörötangosta ja latan pala hitsillä päähän kiinnni.
corolla SE70 2,0 16valve
corolla TE20 R/F
corolla SE80 2,0 16valve
mazda 323 F jokkis
vw caravelle T4 TDI
kansien kairausta, moottorien säätöjä, tehonmittauksia
Avatar
kyyry
Kultajäsen
 
Viestit: 1248
Liittynyt: To Syys 2006 28, 23:15
Paikkakunta: ii/haukipudas

Re: Corolla KE20 -77 "pirtsakan vihreä"

ViestiKirjoittaja Teemutus » Ke Maalis 2018 21, 09:09

Tämä on nyt lojunut pölyttymässä tallin nurkassa, kun ollut työn alla VAG-konsernin työmatka-auto 2.8l bensakoneella...
Kuva
Kuva

Kahden viikon päästä olisi Rengastien autotarvikkeen kevätpäivät, joihin olisi alunperin ollut tarkoitus lähteä tätä ulkoiluttamaan, mutta alkaa keväällä olla melkoinen kiirus tulla tänne Lakeuksille. Mikäli nuo lumet nyt alkaa tuosta poistumaan, niin kiirus tulee ensikäynnistellä ja ajella sisään. Kova on polte päästä näkemään, että toimiiko vaiko eikö...
Teemutus
 
Viestit: 29
Liittynyt: Ti Kesä 2017 20, 08:53

Re: Corolla KE20 -77 "pirtsakan vihreä"

ViestiKirjoittaja Teemutus » La Huhti 2018 07, 23:45

Nyt on Rolla lyöty tulille! On muuten yllättävän pirteä vehje! Naukuu ylhäällä ja vetää niin, että kakkosellakin meinaa pito irrota yhdestä renkaasta.
https://aijaa.com/xfh3PA

Käynnistely hoitui yksin narun kera, jolla sidoin kaasarin vivun 2000rpm kohdille. Kaasarin koho ja neula oikkuili videon jälkeen, eikä enää lähtenyt käyntiin ennenkö purin kaasarin taas paloiksi ja asensin toisen kohon ja neulan, ja kaiken lisäksi oikein asennettuna.

Pientä säätötarvetta olisi osakaasulle, kun meinaa olla aika rikkaalla...
Teemutus
 
Viestit: 29
Liittynyt: Ti Kesä 2017 20, 08:53

Re: Corolla KE20 -77 "pirtsakan vihreä"

ViestiKirjoittaja Teemutus » La Touko 2018 19, 16:17

https://aijaa.com/Ihc6az

Tässä pientä videomatskua sisäänajoista. Taistellut nyt imuvuodon kanssa, kun kiireissäni laitoin vanhoilla pulteilla sarjat kiinni, kun uudet kuusiokolopultit jäi odottelemaan keväällä britteihin. Nyt on uudet pultit kiinni, mutta imusarja taitaa hieman kantaa pakosarjan päältä vanhan hotboxin kohdalta. Uudet tiivisteet odottelee pöydällä, mutta ei jaksa enää purkaa sarjoja, kun on niin v-mäiset aukoa ja laittaa kiinni. Kertaalleen oudosti motonetin parkissa alkoi kaasari tulvia kansitiivisteen läpi, mutta kun saatiin kaasu pohjassa käymään ja bensapinta alemmas, niin taas pysynyt täysin silmäluukun puolessa välissä. Vähän pännii tuon kiinakaasarin osat, mitä kiinni... Varmasti helpommalla ja varmemmin pääsisi aidoilla alkuperäsillä osilla, mutta toisaalta RAHA.

Videolla näyttää ihan helvetin hitaalta kyllä, mutta kuskin paikalla vetää kyllä ihan kivasti. Eipä tuossa ainakaan AWD 2.4D XC90 päässyt edelle valoista, tällä hetkellä ainut haastamaan lähtenyt vekotin :D

7500rpm tuntuu vetävän ihan kiitettävästi, sillon on jo aika vaihtaa. Mielestäni tolle nokalle jo ihan kiitettävä suoritus.
Kuva
Mukavahan tuo on käydä töissä sillon tällön pyörähtämässä korvatulpat päässä valkokauluskolleegoiden parissa.

Nyt on onneksi tallin kaikki tekeleet suhteellisen hyvässä oman näkösessä kuosissa.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Paitsi tämä, joka on tosin vaan karuuntumassa, kun elintenluovuttajan roolin sai.
Kuva
Teemutus
 
Viestit: 29
Liittynyt: Ti Kesä 2017 20, 08:53

Edellinen

Paluu Projektit -78 ja vanhemmat

Paikallaolijat

Rekisteröityneet käyttäjät: Google [Bot]