Sivu 6/9

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiLähetetty: La Joulu 2017 16, 15:49
Kirjoittaja kyyry
JPV kirjoitti:
Olikos sulla Kyyry jossain vehkeessä volvon taka-akseli sen omilla levyillä?
Mitenköhän jarrujen tasapainolle käy sen kanssa? Tuleekohan liian tehokkaat näin kevyeen autoon?
Eli tarviiko sinne laittaa jotain paineen säätäjää väliin?


en tiiä miten siviiliautossa käy tasapainon kans. mullaha on bedalbox.

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiLähetetty: La Joulu 2017 16, 18:11
Kirjoittaja JPV
Olen suunnitellut ensikesälle uutta moottoriakin.
Nykyinen toimiva moottori jää sellaisenaan varalle.

Aihio on kohtuu hyvä std koossa oleva 2T, johon löytyy hyvät liikkuvat osat.
Vähän uutta laakeria, hoonausta ja männänrenkaiden sovittelua niin tällä ajaa varmasti sen muutaman tonnin ensikesänä.

Tästä versio2:sta pitää tietenkin saada tehokkaampi kun nykyisestä :-D
Tässä on jonkun kairaama kansi, niin sitähän pitää testata.
Lasken kannen niin alas kun voi, ja otan samalla sylinterilohkostakin tavaraa tarpeellisen määrän.

Näitähän on porukka tehnyt vuosikausia, kuinka paljon mun kannattaa ottaa puristuksia tästä?
Eli maksimi toimiva puristussuhde olisi haussa, esim onko 11,5 vielä toimiva 98 bensalla?

Tähän tulee joku gt-motorsin tekemä 290 asteinen nokka, tupla-kaasarit ja peltipakosarja.

Alkuun mennään vanhoilla osilla, jos setupista tulee toimiva niin sitten voi jopa ajatella rempata ihan uusilla osillakin tätä konetta.

Vinkkejä saa antaa, miten kannatta tehdä mahdollisimman tehokas 2t näillä eväillä :-D

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiLähetetty: La Tammi 2018 13, 13:26
Kirjoittaja JPV
Jotain pientä saatu tällekin tehtyä.

Löysin taka-akselille lukkomurikan sopivaan hintaan käytettynä.
Tällä mennään ensikesänä ainakin kahva edellä komeesti, saas nähdä miten normaalikäytössä toimii..
Ompahan nyt lukko ja ukko yhtä epäsivistyneitä :-D

Kuvia lisäilty:

http://www.kotikone.fi/jpv/Toyota%20Cor ... index.html

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiLähetetty: La Huhti 2018 28, 13:48
Kirjoittaja JPV
Vähän ollut motivaatio hukassa tässäkin projektissa.
Nyt kun tuli ajokelit niin kyllä se into sieltä taas tuli :-D

Alusta ja jarrut menee uusiksi aikalailla kokonaan täksi kesäksi.
Osia on soviteltu kuukausia ja pikkuhiljaa alkaa asettumaan sopiva setti kasaan.

Etutolpat vaihtuvat vakioiksi, joihin lyhyempi iskari ja jousi.
Taka-akseliksi vaihtuu volvon räikkälukollinen akseli.
280mm tuuletetut etujarrut ja taakse 280mm levyt.
Takajousien laskupalat pois ja lehtijousen sovittelu riittävän matalaksi sopivilla suorilla lehdillä.

Moottorihommat edelleen suunnitteluvaiheessa ja siirretty suosiolla myöhempään ajankohtaan.
Kun alustan ja jarrut saa ensin mieleiseksi, niin voisi uskaltaa laittaa jotain erikoisempaakin voimanlähteeksi?

Kuvia lisäilty: http://www.kotikone.fi/jpv/Toyota%20Cor ... index.html

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiLähetetty: Su Touko 2018 06, 11:24
Kirjoittaja JPV
Takajousia hierottu ja säädetty oikein urakalla.
Nyt ne tuntuisi olevan sopivan jäykät ja korkeuskin hyvä. Eli versio 1 takajousista valmiina koekäyttöön.
Saas nähdä, miten tuollaiset omatekoset lehtijouset toimivat :-D

Etujousetkin piti muuttaa vielä halkaisijaltaan pienemmiksi jotta camberin säädölle jäi tilaa.

Alkaa osaset pikkuhiljaa olla kasausta vaille, kuvia lisätty:
http://www.kotikone.fi/jpv/Toyota%20Cor ... index.html

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiLähetetty: Ma Kesä 2018 25, 16:28
Kirjoittaja JPV
Kesälomalla täälläkin, ja muutama päivä aktiivisesti Corollan kimpussa tuottaa tuloksia.
Vihdoin sain tallista ulos ja ajettua katsastuskonttorille:

Kuva

Leimahan sieltä tuli ja kaikki muutokset kirjoitettiin otteeseen

Tehty:
Kasattu ja sovitettu jarruosia.
Renkaat teetti myös töitä, kun perä leveni 20mm puoleltaan. Ei mahtunut vanhat peltivanteet alle.
Etupäätä oli pakko levittää jotta taakse sopivat vanteet sopivat nätisti myös eteen. Lopulta löytyi kohtuu hyvä kompromissi.

Tuo lukkoperä on kyllä kauhea laitos. Positiivisessa ja negatiivisessa mielessä :-D
Meteliä tulee ja pauketta, mutta piirtää kahta viivaa heti kun tarvitsee.

Kuvia lisätty:
http://www.kotikone.fi/jpv/Toyota%20Cor ... index.html

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiLähetetty: Ti Kesä 2018 26, 06:19
Kirjoittaja MikaN
Nyt ainakin voima välittyy tiehen :D komeeta jälkeä oot saanut aikaan :) seuraavaksiko moottoripäivitystä?

Mikä on noiden vanteiden et?

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiLähetetty: Ti Kesä 2018 26, 09:03
Kirjoittaja kyyry
JPV kirjoitti:
Tuo lukkoperä on kyllä kauhea laitos. Positiivisessa ja negatiivisessa mielessä :-D
Meteliä tulee ja pauketta, mutta piirtää kahta viivaa heti kun tarvitsee.



joku on väärin jos ääntää. ei mulla mitää ääniä/pauketta kuulunut volvon perässä. paukkuminen voi johtua väärästä öljystä mutta ääntäminen voi johtuu väärästä välityksen shimmauksesta.

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiLähetetty: Ti Kesä 2018 26, 10:59
Kirjoittaja J-M Kujala
Joo pauke = virhe jossain, ekana miettisin vääräntyyppistä öljyä. Jaa ei räikkälukko :mrgreen: Pauke ja rätinä kuuluu asiaan, lähinnä offroad lukko.. mutkissa voi ilmetä ihmeellistä tempomista, samaten maantieajossa.

Kuinkas kartaanin kulma osu madalluksella? Tarttiko kiilapaloja?

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiLähetetty: Ti Kesä 2018 26, 21:38
Kirjoittaja kyyry
J-M Kujala kirjoitti:Joo pauke = virhe jossain, ekana miettisin vääräntyyppistä öljyä. Jaa ei räikkälukko :mrgreen: Pauke ja rätinä kuuluu asiaan, lähinnä offroad lukko.. mutkissa voi ilmetä ihmeellistä tempomista, samaten maantieajossa.


mä kans oletin että kitkalevylukko on tässä :lol:

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiLähetetty: Ti Kesä 2018 26, 23:24
Kirjoittaja JPV
MikaN kirjoitti:Nyt ainakin voima välittyy tiehen :D komeeta jälkeä oot saanut aikaan :) seuraavaksiko moottoripäivitystä?

Mikä on noiden vanteiden et?


Moottoripäivityskin on edessä, mutta mitään järkevää ei oikein ole vielä mielessä....
Voi olla että teen yhden viri 2t vielä, kun olisi osat ja tarvikkeet siihen.
Realistisia ehdotuksiakin voi laittaa?

Vanteet on et30, 7,5x15


J-M Kujala kirjoitti:Joo pauke = virhe jossain, ekana miettisin vääräntyyppistä öljyä. Jaa ei räikkälukko :mrgreen: Pauke ja rätinä kuuluu asiaan, lähinnä offroad lukko.. mutkissa voi ilmetä ihmeellistä tempomista, samaten maantieajossa.

Kuinkas kartaanin kulma osu madalluksella? Tarttiko kiilapaloja?


kartaanin kulma on täydellinen, kun sovitin ja hitsasin uuden perän korvakkeet paikoilleen madalletuilla jousilla.
kiilapaloja tarttee varmaan jos laittaa vakio korkeudelle :-D

kyyry kirjoitti:
mä kans oletin että kitkalevylukko on tässä :lol:


On mun saatava joku sivistyneempi lukko tähän, mutta mennään tämä kesä tällä.
Katsurikin ihmetteli ääneen pauketta, niin sanon että murikka paskana pitää vaihtaa.
:-D

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiLähetetty: Ma Heinä 2018 02, 21:18
Kirjoittaja JPV
Nyt taisi tulla tarve sille moottoripäivitykselle :-D
Laukesi tänään tuo 12T alakerrasta tehty "väliaikainen" moottori.

Moottoritiellä suurilla kierroksilla sekosi kipinä, alkoi paukuttaa putkessa ja veto lakkasi.
Vauhtia oli tarpeeksi, niin pääsin vapaalla rampista kätevästi pois.
Ihmettelin mikä tuli ja aukaisin virranjakajan niin pyörijä pyörii tyhjää?

Hinattiin auto talliin ja otin jakajan pois niin se on ihan ehjä.
Nokka-akselin hammaspyörä näyttäisi olevan sileenä????

IHME juttu, empä ole moiseen ennen törmännyt. Mistähän tämä johtuu, vai menikö vanhuuttaan?

Ainakin hyvä nokka-akseli on pilalla :-(
Onneksi on vielä toinen 290 asteinen
Ja löytyy hyväkuntoinen 2T, eli pitänee tehdä nyt uusi moottori :-D

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiLähetetty: Ti Heinä 2018 03, 12:48
Kirjoittaja J-M Kujala
JPV kirjoitti:Nyt taisi tulla tarve sille moottoripäivitykselle :-D
Laukesi tänään tuo 12T alakerrasta tehty "väliaikainen" moottori.

Moottoritiellä suurilla kierroksilla sekosi kipinä, alkoi paukuttaa putkessa ja veto lakkasi.
Vauhtia oli tarpeeksi, niin pääsin vapaalla rampista kätevästi pois.
Ihmettelin mikä tuli ja aukaisin virranjakajan niin pyörijä pyörii tyhjää?

Hinattiin auto talliin ja otin jakajan pois niin se on ihan ehjä.
Nokka-akselin hammaspyörä näyttäisi olevan sileenä????

IHME juttu, empä ole moiseen ennen törmännyt. Mistähän tämä johtuu, vai menikö vanhuuttaan?

Ainakin hyvä nokka-akseli on pilalla :-(
Onneksi on vielä toinen 290 asteinen
Ja löytyy hyväkuntoinen 2T, eli pitänee tehdä nyt uusi moottori :-D



Tekijä lähtöisiä:
Nokka laakeri lohkossa varmasti oikein?
Ethän käyttänyt täyssynteettisiä liruja?
Eihän ollu joku muu kuin oem toyota nokasta tehty? Uusissa virinokissa ollut liki jokaisella tuota vikaa.
Säilytys pohjainen lovi ollu nokan hampaassa ja syönyt?

Muuta:
Sitte, öljypumppu ehjä ettei oo hirttänyt?
Eikä jakaja oo hitokseen väljä?


Ja on noita menny, tosin yleesä saa syyttää koneen tekijää tai huoltajaa. Uusista nokista noita on menny äkkiäkin.

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiLähetetty: Ti Heinä 2018 03, 15:45
Kirjoittaja JPV
Kyllä se oikein oli kasattu, sen katsoin ekaksi kun purin äsken.
Perinteiset mineraalit oli koneessa.

Kentcamsin nokka KCT164 se oli, mistä lie nuo on tehty?
Ja mitenköhän uusi määritellään tässä tilanteessa? Uusi se tuokin nokka on varmaan ollut 20 vuotta sitten :-D

Öljypumppukin pyörii normaalin oloisesti, pitää vielä purkaa ja kattoa mitä se on syönyt.
Jakaja on ihan ehjä, jopa sen hammaspyöräkin edelleen käyttökelpoinen.

OK, jos niitä on mennyt muillakin niin ei oteta siitä ressiä.
Vaihdetaan uutta osaa tarpeen vaatiessa :-D

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiLähetetty: Ti Heinä 2018 03, 23:12
Kirjoittaja J-M Kujala
JPV kirjoitti:Kyllä se oikein oli kasattu, sen katsoin ekaksi kun purin äsken.
Perinteiset mineraalit oli koneessa.

Kentcamsin nokka KCT164 se oli, mistä lie nuo on tehty?
Ja mitenköhän uusi määritellään tässä tilanteessa? Uusi se tuokin nokka on varmaan ollut 20 vuotta sitten :-D

Öljypumppukin pyörii normaalin oloisesti, pitää vielä purkaa ja kattoa mitä se on syönyt.
Jakaja on ihan ehjä, jopa sen hammaspyöräkin edelleen käyttökelpoinen.

OK, jos niitä on mennyt muillakin niin ei oteta siitä ressiä.
Vaihdetaan uutta osaa tarpeen vaatiessa :-D


Kent cams on yleensä tehty vakiosta hiomalla. Mutta ilmeisesti myös paskoja omia on ollut.
Vertaa vakioon !! UUdella meinasin ettei aihio ole vanha vakio vaan uustuotanto osa joka tehty, eikä muokattu vanhaa vakiota.

Yleensä syy kyllä löytyy ja on selvä, ei niitä muuten mene.

Öljyura oli oikeaan suuntaan nro1 laakerissa?

Ja sitä nyt on paha jäljestää jos jostain puuttui pala rattaalta.. eli kolhittu.