Sivu 5/8

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiLähetetty: Su Syys 2017 24, 10:30
Kirjoittaja Tate
Niinhän tuon luulisi,eipä sitä kannata ruveta sen takia irrottelemaan.Kiitos paljon!!

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiLähetetty: La Marras 2017 18, 18:02
Kirjoittaja JPV
Tänään kävin heittämässä viimesen lenkin ja laitoin auton nyt seisomaan.
Tässä kokemuksia ensimmäisestä ajokaudesta Corollalla.

Alkumetreillä meinas laturi lähteä irti löysäksi jääneen pultin takia. Tämän kiristyksessä lähti laturin virtapiuha irti ja akku loppui tankatessa ABC-asemalle. Saatu virtaa ensimmäiseltä paikalle tullellta transportteri-mieheltä. Tämän takia tuli hommattua volttimittari, mutta eipä ole ollut senjälkeen mitään ongelmaa latauksen kanssa.
Sitten oli vesipumppuongelmia, jotka poistui kun termarin sai virtaamaan läpi??

2730km ajettu tänä kesänä, tosi hyvillä kokemuksilla.
Yleisesti peukkuja tulee paljon liikenteessä. Ja parkissa porukka tulee juttelemaan ja ihmettelemään.

Karistettu motarilla yksi pakettiautokuski, joka luuli pärjäävänsä. Kun himmasin, se meni ohi peukku pystyssä.

170heppasen turbovolvomiehen päänahkakin on peräkontissa. Tämäkin päättyi volvomiehen peukku pystyssä sovussa parkkiin ja ihemteyksiin "mitä helvettiä sää oot tehnyt sille"
Näihin kysymyksiin on kyllä mukava aina vastata, että 70-luvun vaparitekniikkaa siellä vaan on ja kevyt koppa :-D

HT kesti hyvin ja oli täysin toimintavarma alkuvaikeuksien jälkeen.
Vaikka saikin välillä aika rankkaa kyytiä ja takarenkaat on jostain syystä ihan sileät :-D
Mutta mukavaa oli!


Nyt pääsee talveksi taas harrastamaan :-D
Täytyy puuhastella ainakin uuden perän, jousituksen, tiivisteiden ja moottorin(versio2) kanssa...

Kunhan nämä alkaa etenemään, laittelen tarinaa ja kuvia

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiLähetetty: Su Marras 2017 19, 20:25
Kirjoittaja kyyry
JPV kirjoitti:
Karistettu motarilla yksi pakettiautokuski, joka luuli pärjäävänsä. Kun himmasin, se meni ohi peukku pystyssä.

170heppasen turbovolvomiehen päänahkakin on peräkontissa. Tämäkin päättyi volvomiehen peukku pystyssä sovussa parkkiin ja ihemteyksiin "mitä helvettiä sää oot tehnyt sille"
Näihin kysymyksiin on kyllä mukava aina vastata, että 70-luvun vaparitekniikkaa siellä vaan on ja kevyt koppa :-D



on mullakin yhen uuden karhian taksi mersun päänahka kontissa T4 transporterilla. motarin rampilta yhtäaikaa alas ja mersu lähti ohittaa toisella kaistalla mutta mullakin oli tyhjäkaista edessä. sinne se savun sekaan jäi. joutuin himmamaan ku alko muut tulee perse edellä vastaan ni siinä vaiheessa mersu pääsi ohi. kyytiläisellä peukku pystyssä mutta taksikuski puisteli vaan päätään :lol:

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiLähetetty: La Marras 2017 25, 18:39
Kirjoittaja JPV
Ei tästä malta olla erossa, pakko jatkaa rakentelemista :-D

Valmisteltu volvon perää, purettu se ja rälläköity kaikki volvolaiset kiinnitykset pois tieltä.
Hitsattu 5pulttinen jako umpeen ja tehty oikea pulttijako vetareihin.

Jonkinlainen lukkokin pitäisi vielä saada tuohon perään. Valinnanvaraa näyttää olevan, täytyy miettiä paljonko siihen haluan sijoittaa...

"Löysin" sopivasti tuommosen pienen sorvi/jyrsinkoneen ja pitihän sitä testata. Hyvin helposti meni kunnon terällä vetoakseleihin reiät!
Pakka siitä on rikki, joten sellainen on tulossa Ebaysta. Sen jälkeen pääsee sorvaamaan vaikka soviterenkaita vanteille :-D



Säädin näille jatkotoimille oman osionsa, täältä löytyy uudet kuvat:
http://www.kotikone.fi/jpv/Toyota%20Cor ... index.html

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiLähetetty: Su Marras 2017 26, 10:07
Kirjoittaja MikaN
JPV kirjoitti:Ei tästä malta olla erossa, pakko jatkaa rakentelemista :-D

Valmisteltu volvon perää, purettu se ja rälläköity kaikki volvolaiset kiinnitykset pois tieltä.
Hitsattu 5pulttinen jako umpeen ja tehty oikea pulttijako vetareihin.

Jonkinlainen lukkokin pitäisi vielä saada tuohon perään. Valinnanvaraa näyttää olevan, täytyy miettiä paljonko siihen haluan sijoittaa...

"Löysin" sopivasti tuommosen pienen sorvi/jyrsinkoneen ja pitihän sitä testata. Hyvin helposti meni kunnon terällä vetoakseleihin reiät!
Pakka siitä on rikki, joten sellainen on tulossa Ebaysta. Sen jälkeen pääsee sorvaamaan vaikka soviterenkaita vanteille :-D



Säädin näille jatkotoimille oman osionsa, täältä löytyy uudet kuvat:
http://www.kotikone.fi/jpv/Toyota%20Cor ... index.html




tätä projektia on kiva seurata kun homma etenee :) itse maltan pysyä hooteen kimpusta pois kun on noita muita projekteja joita rassata :lol:

asiasta kukkaruukkuun, oliko sinulla nuo madalluspalikat takana leimalla ja jos olivat niin sanoivatko mitään? itsekkin hommasin madalluspalat kun tuo perä on niin pirun korkealla tuossa omassa ke35sessa. kerran katsastusmieheltä ohimennen kysyin noista palikoista niin katsuri sanoi että saa laittaa mutta pitää löytyä laput että käyvät ko autoon, eihän noihin mitään semmosia lappuja löydy :lol: toki katsuri sanoi vielä että jos on siististi käyvät niin ei hän puhu mitään :lol:

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiLähetetty: Su Marras 2017 26, 11:53
Kirjoittaja JPV
MikaN kirjoitti:asiasta kukkaruukkuun, oliko sinulla nuo madalluspalikat takana leimalla ja jos olivat niin sanoivatko mitään? itsekkin hommasin madalluspalat kun tuo perä on niin pirun korkealla tuossa omassa ke35sessa. kerran katsastusmieheltä ohimennen kysyin noista palikoista niin katsuri sanoi että saa laittaa mutta pitää löytyä laput että käyvät ko autoon, eihän noihin mitään semmosia lappuja löydy :lol: toki katsuri sanoi vielä että jos on siististi käyvät niin ei hän puhu mitään :lol:


Aika tarkkaan se niitä paloja tutkiskeli ja kyseli että miten ne pysyy paikoillaan.
Selitin sille että siellä on se tappi ja kolo kuten kuuluukin, käy suoraan jousen ja akselin väliin.
Ja että on samankokoisen auton (ford escort) tehdastekoinen laskusarja.
Se riitti silloin, mutta varmaan tuossakin asiassa on vaihtelua...

Ja mulla on sama ongelma, takapää on liian korkealla edelleenkin.
Tarkoitus oli kehitellä talven aikana jotain takajousille, jotta saisin perän laskemaan ja jopa eroon noista palikoista.

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiLähetetty: Ke Joulu 2017 06, 20:29
Kirjoittaja JPV
Kyselin viimeviikolla takalehtijousien madalluksesta Vallilan takomosta.
Laskevat takomalla jousia halutunlaiseksi, ja kertoivat hintaa olevan nykypäivänä 200€/jousipari.

Tuossa olisi hyvä kohtuuhintainen vaihtoehto kun palikat ei laske tarpeeksi.
Ja samalla pääsisi eroon palikoista kun pyytäisi laskemaan 10cm heti kerralla :-D

Jarrujakin tässä pähkäillyt, kun taakse tulee nyt perän mukana isot 280mm levyt.
Ei eteen kehtaa jättää vakioita, kun näyttävät noiden takalevyjen rinnalla naurettavilta :-D

Sovittelin Primeran 280mm tuuletettuja levyjä eteen, aika helposti sopisivat paikoilleen.
Pitää tehdä ainoastaan uudet satulan kiinnitysraudat.
Vanerisilla mallikappaleilla testattuna näyttäisi äkkiseltään aika toimivalta setupilta.

Muutama kuva lisätty aiheesta:
http://www.kotikone.fi/jpv/Toyota%20Cor ... index.html

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiLähetetty: To Joulu 2017 07, 22:39
Kirjoittaja Tate
Nätisti sopii nuo levyt..hmm...pistätkö speksejä niistä,näyttäis aika sopivilta Coronaankin,siihenkin kun pitäisi tehdä päivitystä jarruihin tekniikkamuutoksen takia.

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiLähetetty: La Joulu 2017 09, 10:26
Kirjoittaja JPV
Onkohan coronassa sama etutolppa ja napa kun carina/corolla? Silloin kävisi samat osatkin suoraan.
Selvittäisiin tästäkin yhdellä suunnittelulla ja sovittamisella :-D

Tässä speksejä:

Primara p11 gt etujarrulevy, esim tämä: http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/2 ... oneuvo=961
(Vinkiksi, ebaysta saksasta tilaamalla tuli 2 levyä kotirappusille hintaan 50€)

tärkeimmät mitat:
levyn kokonaispaksuu 50mm, kupin syvyys 40mm ja kupin halkaisija 143mm
Eli toyotan napaa pitää hieman pienentää jotta tuo levyn kuppi mahtuu navan päälle.
Sitten 10mm levityspalat jarrusatulaan jotta 10mm paksumpi levy mahtuu väliin.

Uudet jarrusatulan kiinnitysraudat, nämä on vielä mietintäasteella...
Teetetään ehkä pieni sarja osia(ainkin kahteen autoon) kaverin kanssa jollain sopivalla menetelmällä.
Hinta/kpl laskee varmaan jos niitä tekisi kerralla useamman. Onko muilla kiinnostusta tuollaisille?

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiLähetetty: Ma Joulu 2017 11, 22:52
Kirjoittaja Tate
Muista Coronista en tiedä mutta itsellä oleva,RX12 ei ole tolppa mallinen vaan siinä on hyvinkin paljon kadett c etupäätä muistuttava systeemi eli tommonen https://www.google.fi/search?q=kadett+c ... 3ED2JPQFmM:
Sen olen jo selvittänyt 240 volvo,b omega pikkukoneella,ascona b ja varmasti paljon muitakin joissa on sama jako etusatuloissa.Mutta taitaa mennä mulla tonne volvon puolelle,siinä kohtuu sirot 4-mäntäset kun taas omegassa on isompi liukutappi-mallinen joka ei taida mahtua Coronaan kun ottaa jouseen kääntäessä.Mutta,pitää vielä visioida.Kiitos spekseistä!

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiLähetetty: Ke Joulu 2017 13, 13:07
Kirjoittaja JPV
Mallasin 240 volvon etujarrusatulalla, niin ei mahdu tuon levyn kanssa normi peltivanne pyörimään.
Pitäisi olla "syvempi" levyn kuppi volvon 4-mäntä satulalle, koska satula tulee liikaa ulospäin tuolla.

Sen takia päädyin testaamaa omilla levitetyillä satuloilla.

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiLähetetty: Ke Joulu 2017 13, 20:43
Kirjoittaja Tate
Corollan levyyn verraten,tuolla primeran levyllähän se tulee 3-4 cm ulommas,mahtusko sitten volvolaisella jos olis tuumaa isommat vanteet?Olikos tässä jo 15" vanteet?

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiLähetetty: Ke Joulu 2017 13, 22:33
Kirjoittaja JPV
Joo huonosti selitin tuon. Tarvii joka tapauksessa tuolla levyllä 15" vanteen, jottei satula ota vanteen kehään kiinni.
Mutta se volvolainen satula on senverta leveekin, että tulee sivusuunnassakin liika ulos
Ottaa siis vanteeseen kyljestä kiinni. Vaatisi siis spaceria jotta saisi vannetta kauemmaksi satulasta.

tämän takia luovuin siitä vaihtoehtona, kun oma(te71) satula leviää ulospäin vähemmän.

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiLähetetty: To Joulu 2017 14, 12:01
Kirjoittaja kyyry
JPV kirjoitti:Mallasin 240 volvon etujarrusatulalla, niin ei mahdu tuon levyn kanssa normi peltivanne pyörimään.
Pitäisi olla "syvempi" levyn kuppi volvon 4-mäntä satulalle, koska satula tulee liikaa ulospäin tuolla.

Sen takia päädyin testaamaa omilla levitetyillä satuloilla.


entäs 740 sarjalaisten. ne on kaks mäntäset liukusatulat. mulla on corollassa renun levy ja 740 volvon satulat.

Kuva

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiLähetetty: La Joulu 2017 16, 14:58
Kirjoittaja JPV
Joo, joku liukusatula tyyppinen se pitänee olla jotta ei leviä liikaa ulospäin.
Varmaan tekee mistä vaan kunhan sattuu olemaan jotkut osat jolla mallailee?

Olikos sulla Kyyry jossain vehkeessä volvon taka-akseli sen omilla levyillä?
Mitenköhän jarrujen tasapainolle käy sen kanssa? Tuleekohan liian tehokkaat näin kevyeen autoon?
Eli tarviiko sinne laittaa jotain paineen säätäjää väliin?