Sivu 1/7

Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiLähetetty: Pe Huhti 2017 14, 12:37
Kirjoittaja JPV
Oli pakko hommata viimekesänä KE35 projekti kun sellainen tuli sopivasti tarjolle.
Tämä on jo minun toinen KE35, ensimmäisellä ajelin muutaman vuoden 80-90 luvun vaihteessa.
Tekniikaltaan ensimmäinenkin oli täysin sama kun tämä nykyinen, molemmissa 2T+T50

Ensimmäinen vaihe on saada auto ajo- ja katsastuskuntoon toivottavasti jo tänä kesänä.
Tekniikkaa rakennellaan sitten kun kori on ensin siinä kunnossa että se kestää... :)
Useamman vuoden projekti siis tulossa.

Talvi tehty, kuvat kertonevat paremmin missä nyt mennään:

http://www.kotikone.fi/jpv/Toyota%20Cor ... index.html

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiLähetetty: Ti Huhti 2017 18, 21:15
Kirjoittaja Tate
Komeeta on työn jälki,kertakaikkiaan!! Mistä nuo käännetyt vanteet on lähtösin? Nissan,Volvo s/v40? Vanteet pitäis omaankin koslaan tehdä ja nuo näytti just sopivilta omaan silmään.

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiLähetetty: Ke Huhti 2017 19, 09:24
Kirjoittaja JPV
Ne on jotkut Nissanin 6x15 tuumaset vanteet. Sovitin kehän 0-offsetillä kun tuntui käyvän corollaan aika hyvin kohdalleen. Se kehä pitää kääntää ja hitsata venttilin reikä kiinni ja uusi toiselle puolelle.
Noissa oli tavallinen hitsisauma, jonka sai rälläkällä helposti pois ja hirveällä nuijimisella kehän irti.
Tori.fi muutamalla kympillä noita sarjoja löytyy koko ajan.

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiLähetetty: To Huhti 2017 20, 00:52
Kirjoittaja Tate
Täytyypä ruveta kahtelee tommosia,kiitos vinkistä! Kyllähän niissä oma hommansa on kääntää,mun toiseen pojektiin käänsin vanteet niin kyllähän melkosta moukarointia oli :) mutta samalla tavalla,venttiilin reikä umpeen ja toiselle puolelle.

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiLähetetty: To Huhti 2017 20, 19:06
Kirjoittaja JPV
Nonii, homma etenee ja alkaa vihdoinkin yli 8kk jälkeen tulemaan valmista.

Pääsiäinen ja muutama talvilomapäivä tuli tehtyä pohjia ja maalailtu kori ympäriinsä.

Maalia mennyt yhteensä 12 litraa :-)
4 litraa harmaata 2k epoksipohjamaalia jokapuolelle koriin
3 litraa harmaata 2k hiontapohjamaalia näkyviin pintoihin
3 litraa punaista 2k teollisuus uretaania pohjaan ja muihin ei näkyviin paikkoihin.
2 litraa punaista 2k Dupont akryyli automaalia näkyviin ulkopintoihin.

Uusia kuvia lisätty linkin taakse:

http://www.kotikone.fi/jpv/Toyota%20Cor ... index.html

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiLähetetty: To Huhti 2017 20, 21:32
Kirjoittaja KOIKKA
Hyvältä näyttää 8)

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiLähetetty: La Huhti 2017 22, 07:12
Kirjoittaja JPV
Ja näköjään näyttää vielä paremmalta livenä :)

Jostain syystä noissa kuvissa väri näyttää ihan oranssilta?
Johtuuko kamerasta tai autotallin loisteputkista?
Ulkoilmassa osat on täysin punaisia niin kuin värikoodin RAL3020 mukaan pitääkin.

Pitänee alkaa kasailemaan autoa pikkuhiljaa...

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiLähetetty: La Touko 2017 13, 13:33
Kirjoittaja JPV
Jotain saatu taas tehtyä:

Entisöity ja kasattu sähköt sekä kojetaulu. Poistettu kaikki ylimääräiset viritykset ja palautettu sähköt alkuperäisiksi. Testattu toimintaa, kaikki näyttäisi toimivan. Lisätty johtosarjoihin tarpeellisia vetoja mm kierrosluku ja öljynpaine mittareiden vedot + muuta tarpeellista.

Bensatankki oli sisältä aivan ruosteessa, tuli hyvä kun pyöritti betonimyllyllä pari kourallista terävää kalliomursketta sisällä.

Hiekkapuhallettu taka-akseli, kardaani ja irto-osia sekä pohjamaalattu.

Saatu pulverimaalauksesta lisää alustan osia, kasattu etuakselistoa.
Uudet etutolpatkin asettuivat hyvin paikoilleen.

Hidastavana tekijänä tässä on nyt se, ettei viitsi yhtään ruosteista osaa laittaa paikalleen. Kaikki nippelit on putsattava ja käsiteltävä ennen asennusta.

Kohta se on taas pyörillään :-D

Uusia kuvia lisätty linkin taakse: http://www.kotikone.fi/jpv/Toyota%20Cor ... index.html

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiLähetetty: Pe Touko 2017 19, 07:43
Kirjoittaja AnssiKoljonen
Hieno!

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiLähetetty: La Touko 2017 27, 12:58
Kirjoittaja JPV
Saavutettu yksi käännekohta projektissa, saatu autoon renkaat paikoilleen ja laskettu takasin pyörilleen.

Eli maalattu taka-akseli ja irto-osia.
Laitettu taka-akseli paikoilleen uusilla uretaanipuslilla. Hyvin ne kävi sinne ja tuli jämäkkä! Hankittu Escortin 2" lehtijousien laskusarja jossa suoraan sopivat u-pultit.

Etupään saa säädettyä sopivalle korkeudelle hyvin, toivottavasti perä laskee vähän vielä kun saa osia lisää kiinni painoksi.

Sovitettu 15" vanteita että sopii edessäkin pyörimään. Tehty loput kaksi vannetta samoilla mitoilla valmiiksi.
Kasailtu osia ympäri autoa.

Pikkuhiljaa se alkaa näyttämään taas toimivalta autolta :D

Seuraavaksi pitää purkaa moottori ja katsoa mitä se on syönyt.
Edellisen omistajan mukaan auto on ajettu parkkiin vuonna 2000 ja seissyt sen jälkeen.
Sitä ennen koneeseen on kuulemma vaihdettu laakerit ja ajettu vain pari tuhatta kilsaa.
Eli ei pitäisi olla mitään suurempaa remppaa edessä...

Uusia kuvia lisätty:

http://www.kotikone.fi/jpv/Toyota%20Cor ... index.html

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiLähetetty: Ma Touko 2017 29, 19:57
Kirjoittaja JPV
Merkillinen viritelmä oli tuo autossa ollut moottori!

Sisässä mahlen 87mm tasalakiset männät. Kuin uudet, samoin sylinterit, varmaan se 2 tuhatta kilsaa ajettuna.
Kiertokankien alapäät sotkettu keskenään vääriin kankiin ja laakerit kuluneet aivan pilalle.
Kampiakselin laakeripinnat edelleen ihan uudet, selviää uusilla kiertokangen laakereilla.

Nokka-akselissa merkintä KCT 164, googlella en löytänyt mitään infoa juuri tuosta mallista.
Täälläkin ollut juttua Kent Camsin 162 ja 163 malleista.
Tietääkö kukaan minkälainen tuo minun nokka on?

Kantta on laskettu niin että taso on hyvin lähellä imuventtiilin reunaa.
Mutta silti puristuksia on varmaan ihan liian vähän noilla männillä?
Oiskohan mulla siinä valmis turbon alakerta uusilla männillä? :-)

Pitää kyllä ensin saada kohtuu tehokas vaparikone tuohon autoon.

Mukaan tuli toinenkin moottorinlohko, jossa hyvät sylinterit.
Sen normi männistä ainakin 2 rikki.
Mistähän saisin ehjät 0.50 kokoiset 2t männät tuohon?
Sattuuko kellään olemaan tuon kokoisia mäntiä myydä?
Tai sitten pitää ostaa vielä yksi toimiva 2t alakerta, se pitäisi löytyä max 100km Jyväskylästä. Onko kellään tarjota?

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiLähetetty: Ma Touko 2017 29, 23:47
Kirjoittaja kyyry
JPV kirjoitti:
Nokka-akselissa merkintä KCT 164, googlella en löytänyt mitään infoa juuri tuosta mallista.
Täälläkin ollut juttua Kent Camsin 162 ja 163 malleista.
Tietääkö kukaan minkälainen tuo minun nokka on?



pitää kattoa onko tallilla olevassa kirjasta, siinä oli jotain vanhoja kent camsin nokkia

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiLähetetty: Pe Kesä 2017 02, 12:53
Kirjoittaja AnssiKoljonen
Kent Camssin nokka, T164 1,6-1,8 2T,3T      290/108      11,35/11,30

Mulla olis yhdessä alakerrassa 2t 0.50 männät(3kpl)jouten, mutta purkamalla vasta tietää kunnon!
Mikähän budjetti tuokin ollu, ko 1kpl vakioporauksella :D

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiLähetetty: Pe Kesä 2017 02, 17:41
Kirjoittaja Jansku99
AnssiKoljonen kirjoitti:Mikähän budjetti tuokin ollu, ko 1kpl vakioporauksella :D

Itsellä tullu 4K moottoreissa monesti vastaan sama ongelma, porattu eri kokoihin sylintereitä. Perjaatteessa luulis vaikuttavan toimintaan kun tulee erikokoiset iskutuilavuudet eri sylinterihin?

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiLähetetty: Pe Kesä 2017 02, 17:48
Kirjoittaja JPV
AnssiKoljonen kirjoitti:Kent Camssin nokka, T164 1,6-1,8 2T,3T      290/108      11,35/11,30

Mulla olis yhdessä alakerrassa 2t 0.50 männät(3kpl)jouten, mutta purkamalla vasta tietää kunnon!
Mikähän budjetti tuokin ollu, ko 1kpl vakioporauksella :D


Kiitos Anssi nokka-akseli informaatiosta.
Äkkiseltään mulle ei sano mitään noi arvot, pitänee perehtyä siihenkin...

Laitettu YV:tä noista männistä.