Toyota Corolla KE35 1600 -75

Projekteista juttua, kuvia yms. Tähän kansioon vm -78 ja sitä vanhemmat
Alueen säännöt
Vuosimalli raja tähän kansioon on sitten -78
Ennen kuin teet uuden aiheen niin lue tämä

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiKirjoittaja JPV » Pe Heinä 2017 21, 20:36

Nyt on PERKELE pitkä viikonloppu edessä!

Käytin tänään leimalla projektia, jäi kiinni noista etutolpista. :(
Kuulemma viimevuonna trafilta tullut uusi säännöstö(TRAFI/176770/03.04.03.03/2016), jossa mainitaan:

Muutoskatsastettaessa alustan korkeuden muutosta tulee AINA esittää selvitys pyöränkulmista.
Pyöränkulmien ei muutetun auton kyseessä ollessa tarvitse olla valmistajan ohjearvojen mukaisia, mikäli osavalmistaja on antanut kyseiseen ajoneuvomalliin muutossarjan asennuksen jälkeiset uudet ohjearvot. Todistuksia joihin on kirjattu vain sanallisesti että kulmien tulee olla esim. symmetriset, turvalliset tai hyvät ei voida pitää riittävänä selvityksenä oikeista pyöränkulmista. Pyörien asentokulmatodistuksesta tulee ilmetä, mikä alustasarja tarkastetussa ajoneuvossa on ollut ja mihin korkeuteen säädettynä.

Tämän perusteella homma jäi kesken. Onneksi siis kesken, sillä lupasi maanantaina selvittää että voiko todella koskea kirjaimellisesti myös näin vanhoja autoja.
"neuvoteltiin ja tutkittiin" noin puoli tuntia asiasta ja minun mielestä inssilläkin oli oikeasti halua selvittää asia oikeudenmukaisesti...

Kehuskeli katsastuksen aikanakin, että on itekin aikoinaan ajellut KE20:llä :-)

Sanoi lopuksi, että vuosi sitten olisi mennyt läpi näillä suoraan.
JPV
 
Viestit: 72
Liittynyt: Pe Huhti 2017 14, 12:21
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiKirjoittaja MikaN » La Heinä 2017 22, 10:15

JPV kirjoitti:Nyt on PERKELE pitkä viikonloppu edessä!

Käytin tänään leimalla projektia, jäi kiinni noista etutolpista. :(
Kuulemma viimevuonna trafilta tullut uusi säännöstö(TRAFI/176770/03.04.03.03/2016), jossa mainitaan:

Muutoskatsastettaessa alustan korkeuden muutosta tulee AINA esittää selvitys pyöränkulmista.
Pyöränkulmien ei muutetun auton kyseessä ollessa tarvitse olla valmistajan ohjearvojen mukaisia, mikäli osavalmistaja on antanut kyseiseen ajoneuvomalliin muutossarjan asennuksen jälkeiset uudet ohjearvot. Todistuksia joihin on kirjattu vain sanallisesti että kulmien tulee olla esim. symmetriset, turvalliset tai hyvät ei voida pitää riittävänä selvityksenä oikeista pyöränkulmista. Pyörien asentokulmatodistuksesta tulee ilmetä, mikä alustasarja tarkastetussa ajoneuvossa on ollut ja mihin korkeuteen säädettynä.

Tämän perusteella homma jäi kesken. Onneksi siis kesken, sillä lupasi maanantaina selvittää että voiko todella koskea kirjaimellisesti myös näin vanhoja autoja.
"neuvoteltiin ja tutkittiin" noin puoli tuntia asiasta ja minun mielestä inssilläkin oli oikeasti halua selvittää asia oikeudenmukaisesti...

Kehuskeli katsastuksen aikanakin, että on itekin aikoinaan ajellut KE20:llä :-)

Sanoi lopuksi, että vuosi sitten olisi mennyt läpi näillä suoraan.


no olipa harmillinen takaisku :( eipä olisi uskonut että noin tarkkoja ollaan vanhojen autojen kanssa. itse olen tämän uuden lain myötä varman päälle pelannut että laittanut vaan lyhyemmät patruunat ja pätkityt jouset niin ei ole katsastusmies mitään sanonut madalluksesta :)

eli riittääkö pelkkä suuntaus tuohon leimalle? aikoinaan kun ke70 laitoin säädettävän alustan niin eivät löytäneet huoltoasemalla koko autoa ohjelmasta mistä olisi löytynyt säätelyohjeet
corolla ke70 vm-82 4a-f (käyttis)
corolla ke70 vm-82 4a-g (projekti)
corolla ce70 vm-84 1c (varaosa)
corolla ke35 vm-76 4k (projekti)
corolla ke35 vm-78 3k (varaosa)
avensis t22 vm-98 7a-fe (käyttis)
avensis t22 vm-98 7a-fe (käyttis)
Avatar
MikaN
Kultajäsen
 
Viestit: 90
Liittynyt: La Kesä 2010 12, 23:29
Paikkakunta: sotkamo

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiKirjoittaja JPV » La Heinä 2017 22, 13:13

Katotaan mitä ne maanantaina päättää...

No, onneksi mulla on ehjät vakiotolpatkin vielä jäljellä, ne jotka tuossa oli paikoillaan. Ilmeisesti TA12 Carinasta alkujaan.
Äkkiä niistä tekee, jos menee liian vaikeaksi noilla coilovereilla.

Tuli kuitenkin ajeltua "koeajoa" autolla yli 100km siirtokilvillä kahden päivän aikana :-D
Toimi täydellisesti kokoajan, ja laitteessa on selkeästi kaksi luonnetta!

Toimii hienosti tyhjäkäynniltä jonnekin 2000 kierrokseen pintakaasulla ja voi ajaa siististi normiliikenteen mukana.
Sitten on kuollut alue 2000-4000, jossa ei oikein tapahdu mitään.

4000-7000 Sitten voimaa(Ja meteliä) on yllättävän paljon. Kakkosella pito ongelmia soralla ja kostealla kelillä.
En huomannut nakutuksia tai muita ongelmia vielä.
Ei ole kyllä sytkääkään vielä säädetty mitenkään, kun toimi noinkin hyvin.
On siinä mihin sattu kasatessa menemään :-D

Eli tällä pitää ajaa joko ihan hissukseen tai kaasu pohjassa räyhäämällä.
Minusta se on ihan ok tälläseen harrastepeliin, käyttöautona ei viittisi tämmösellä ajella.
JPV
 
Viestit: 72
Liittynyt: Pe Huhti 2017 14, 12:21
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiKirjoittaja Tate » La Heinä 2017 22, 14:11

Alustasta....käytin käyttistä leimalla viime tiistaina ja siihen on joku,joskus ja aivan kauheet madallusjouset vaihtanut ja niitä ei ole merkattu otteeseen/muutoskatsastettu.Katsuri sitten sanoi ettei rupea niitä selvittelemään,on kuulemma niin työläs ja vaikea homma,ja ei ole mitään todistuksia ym lippuja ja lappuja olemassakaan jousista.On kuulemma niin vanha auto kyseessä että antaa olla ja huitasi leiman paperiin,onneksi niin.Hommahan sai alkunsa siitä kun iskari testi näytti takapäälle nollaa vaikka kaikki iskarit on uudet,käsin paineli perää ja sanoi että kunnossa on mutta ei varmasti mikään hyvä ajettava :D ja eikä olekkaan hyvä ajaa.Ja jotain se mainitsi siitä uudesta säädöksestä.Auto on Audi Coupe 1990.
Tate
Kultajäsen
 
Viestit: 301
Liittynyt: Su Maalis 2015 29, 13:09

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiKirjoittaja KOIKKA » Su Heinä 2017 23, 19:22

Mun muistaakseni se ois -96 vanhemmat että ei tarvitse esittää mitään lappuja alustasarjasta. Mutta en oo 100 varma...
Corolla KE-20 -76 kesäkäyttö
Starlet KP-61 -84 ympärivuotiseen käyttöön
Avatar
KOIKKA
Kultajäsen
 
Viestit: 292
Liittynyt: To Syys 2009 10, 21:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiKirjoittaja JPV » Ma Heinä 2017 24, 14:00

Eivät päästä läpi noita etutolppia, syynä on nyt että ovat omatekoiset.
Trafi ei kuulemma antanut mitään vaihtoehtoa asiaan. Johtuuko nyt uusista asetuksista vai vaan liian tarkasta katsastajasta?

Pitänee siis kasata ns katsastustolpat :-D
Ja yrittää ensikeväänä uudestaan jossain toisella konttorilla noilla säädettävillä...
JPV
 
Viestit: 72
Liittynyt: Pe Huhti 2017 14, 12:21
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiKirjoittaja JPV » Ma Heinä 2017 24, 21:46

Aika helpolla tässä näyttää selviävän :mrgreen:

Tänään vaihdoin toiselle puolelle jo vanhan tolpan vähän lyhennetyllä jousella, joka kuitenkin pysyy vielä paikoillaan hyvin.
Sitten nuo camber yläpäät tuo monta senttiä ylemmäs vakio yläpäätä = laskee

Ja YLLÄTYS, lopputuloksena on täysin saman korkuinen etupää laillisella ja ei laillisella tolpalla :D
Tosin paljon löysempi, mutta kyllä sillä konttorille ajelee.

Merkkaakohan ne noita korkeuksia otteeseen laikka-alustoille?
Eikös niiden pitäisi kun se on ainoo laillinen tapa näissä vanhoissa madaltaa?

Jos merkkaisi, niin sittenhän vuoden päästä kukaan ei enään tiedä millä tolpalla se on alun perin mitattu?
JPV
 
Viestit: 72
Liittynyt: Pe Huhti 2017 14, 12:21
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiKirjoittaja JPV » Pe Heinä 2017 28, 22:23

LEIMA on nyt papereissa :D

Kävin tänään vakiotolpilla konttorilla.
Ihmetys oli suuri kun ajoi suoraan nosturille ja katto alhaalta että on siellä ruosteiset vakiotolpat.
Ei menty iskaritestiin, eikä nostanut edes keulaa ilmaan, jotta olisi nähnyt mahdollisen löysän jousen???

Eli 20-40 vuotta vanha tekniikka menee läpi testaamatta, vaikka on paljon paskempaa kun 2017 tekniikka :roll:

Sama se, nyt HT on kilvissä ja tänään tuli toinen 100km mittariin ihan kilvillä ajellessa.
Nyt ajettu yli 200km, ei mitään ongelmaa tekniikassa.

Alkaa tuntumaan, että tämmöseen autoon ei tarvi enempää voimaa...
Alkaa pelottamaan jo kolmosella täyskaasu kiihdytyksessä ei uskalla vetää enempää kun nopeus on jo 150
Ja menohaluja olisi edelleen tosi paljon...
Mittarivirhettä ei näytä olevan kyseisellä perä-rengas yhdistelmällä kun -5km 100 nopeudessa

Tällä pääsee siis reilusti kovempaa kun uskaltaa ajaa (vielä)
lailliset 80-100 on vielä mukava nopeus ajella.
JPV
 
Viestit: 72
Liittynyt: Pe Huhti 2017 14, 12:21
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiKirjoittaja otra81 » Pe Heinä 2017 28, 23:04

Onnittelut leimasta.
otra81
 
Viestit: 98
Liittynyt: Ti Marras 2013 05, 21:14
Paikkakunta: Joensuu

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiKirjoittaja KOIKKA » Pe Heinä 2017 28, 23:14

Onnea leimasta 8)
Corolla KE-20 -76 kesäkäyttö
Starlet KP-61 -84 ympärivuotiseen käyttöön
Avatar
KOIKKA
Kultajäsen
 
Viestit: 292
Liittynyt: To Syys 2009 10, 21:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiKirjoittaja MikaN » La Heinä 2017 29, 08:31

onnittelut leimasta. joko säädettävät tolpat paikoillaan :wink:
corolla ke70 vm-82 4a-f (käyttis)
corolla ke70 vm-82 4a-g (projekti)
corolla ce70 vm-84 1c (varaosa)
corolla ke35 vm-76 4k (projekti)
corolla ke35 vm-78 3k (varaosa)
avensis t22 vm-98 7a-fe (käyttis)
avensis t22 vm-98 7a-fe (käyttis)
Avatar
MikaN
Kultajäsen
 
Viestit: 90
Liittynyt: La Kesä 2010 12, 23:29
Paikkakunta: sotkamo

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiKirjoittaja JPV » La Heinä 2017 29, 11:45

Kiitos kaikille!

Ei ole vielä, mutta pitää ne vaihtaa.
Toinen etupuoli jäi vähän korkeammalle ja auto on nyt vähän vinossakin.

Nyt tämä on siinä vaiheessa että voi lähteä ainakin viikoksi kalaan Norjaan ja unohtaa koko projekti hetkeksi :-D
JPV
 
Viestit: 72
Liittynyt: Pe Huhti 2017 14, 12:21
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiKirjoittaja rojektori » La Heinä 2017 29, 13:45

Lähde reissuun ht:lla, saat kunnon testilenkin.
My bisnes is my pleasure
Avatar
rojektori
 
Viestit: 499
Liittynyt: Ke Syys 2006 20, 13:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiKirjoittaja JPV » Ti Elo 2017 08, 21:12

rojektori kirjoitti:Lähde reissuun ht:lla, saat kunnon testilenkin.


Ihan niin paljoa ei ole vielä luottoa tähän vehkeeseen ja eikä tällä kovin kauaksi olisi päässytkään :lol:

Tuli kummallisia ongelmia vesipumpun kanssa!
Pullautti tiivisteen välistä vedet pihalle. Oli koko tiiviste hävinnyt pumpun yläpuolelta.
Vaihdoin uuden tiivisteen, pieni testilenkki niin oli halkeama pumpussa ja tihkutti nestettä. Lopulta lähti myös tiiviste samasta kohtaa kun ensinkin??

Toinen pumppu paikoilleen, jätin tiivisteen pois ja tiivistesilikooni vaan väliin
Nyt tuntu sauma pitävän mutta nyt pumpun pesässä halkeama josta kierroksilla tihkuu nestettä???

Kiertääköhän tämä liikaa ja vesipumput ei kestä sen takia?
Pumpun välitys näyttäisi äkkiseltään olevan noin 1:1
Onko muilla ollut vastaavaa 2T koneessa?
JPV
 
Viestit: 72
Liittynyt: Pe Huhti 2017 14, 12:21
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiKirjoittaja kyyry » To Elo 2017 10, 15:40

JPV kirjoitti:
Kiertääköhän tämä liikaa ja vesipumput ei kestä sen takia?
Pumpun välitys näyttäisi äkkiseltään olevan noin 1:1
Onko muilla ollut vastaavaa 2T koneessa?


mulla on rallimoottorissa pienin kampiakselin pyörä mitä vakiona on. moottori kiertää 8500 ja eikä oo pumppu koskaan hajonut.
corolla SE70 2,0 16valve
corolla TE20 R/F
corolla SE80 2,0 16valve
mazda 323 F jokkis
vw caravelle T4 TDI
kansien kairausta, moottorien säätöjä, tehonmittauksia
Avatar
kyyry
Kultajäsen
 
Viestit: 1238
Liittynyt: To Syys 2006 28, 23:15
Paikkakunta: ii/haukipudas

EdellinenSeuraava

Paluu Projektit -78 ja vanhemmat

Paikallaolijat

Rekisteröityneet käyttäjät: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä