Toyota Corolla KE35 1600 -75

Projekteista juttua, kuvia yms. Tähän kansioon vm -78 ja sitä vanhemmat
Alueen säännöt
Vuosimalli raja tähän kansioon on sitten -78
Ennen kuin teet uuden aiheen niin lue tämä

Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiKirjoittaja JPV » Pe Huhti 2017 14, 12:37

Oli pakko hommata viimekesänä KE35 projekti kun sellainen tuli sopivasti tarjolle.
Tämä on jo minun toinen KE35, ensimmäisellä ajelin muutaman vuoden 80-90 luvun vaihteessa.
Tekniikaltaan ensimmäinenkin oli täysin sama kun tämä nykyinen, molemmissa 2T+T50

Ensimmäinen vaihe on saada auto ajo- ja katsastuskuntoon toivottavasti jo tänä kesänä.
Tekniikkaa rakennellaan sitten kun kori on ensin siinä kunnossa että se kestää... :)
Useamman vuoden projekti siis tulossa.

Talvi tehty, kuvat kertonevat paremmin missä nyt mennään:

http://www.kotikone.fi/jpv/Toyota%20Cor ... index.html
JPV
 
Viestit: 131
Liittynyt: Pe Huhti 2017 14, 12:21
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiKirjoittaja Tate » Ti Huhti 2017 18, 21:15

Komeeta on työn jälki,kertakaikkiaan!! Mistä nuo käännetyt vanteet on lähtösin? Nissan,Volvo s/v40? Vanteet pitäis omaankin koslaan tehdä ja nuo näytti just sopivilta omaan silmään.
Tate
Kultajäsen
 
Viestit: 315
Liittynyt: Su Maalis 2015 29, 13:09

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiKirjoittaja JPV » Ke Huhti 2017 19, 09:24

Ne on jotkut Nissanin 6x15 tuumaset vanteet. Sovitin kehän 0-offsetillä kun tuntui käyvän corollaan aika hyvin kohdalleen. Se kehä pitää kääntää ja hitsata venttilin reikä kiinni ja uusi toiselle puolelle.
Noissa oli tavallinen hitsisauma, jonka sai rälläkällä helposti pois ja hirveällä nuijimisella kehän irti.
Tori.fi muutamalla kympillä noita sarjoja löytyy koko ajan.
JPV
 
Viestit: 131
Liittynyt: Pe Huhti 2017 14, 12:21
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiKirjoittaja Tate » To Huhti 2017 20, 00:52

Täytyypä ruveta kahtelee tommosia,kiitos vinkistä! Kyllähän niissä oma hommansa on kääntää,mun toiseen pojektiin käänsin vanteet niin kyllähän melkosta moukarointia oli :) mutta samalla tavalla,venttiilin reikä umpeen ja toiselle puolelle.
Tate
Kultajäsen
 
Viestit: 315
Liittynyt: Su Maalis 2015 29, 13:09

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiKirjoittaja JPV » To Huhti 2017 20, 19:06

Nonii, homma etenee ja alkaa vihdoinkin yli 8kk jälkeen tulemaan valmista.

Pääsiäinen ja muutama talvilomapäivä tuli tehtyä pohjia ja maalailtu kori ympäriinsä.

Maalia mennyt yhteensä 12 litraa :-)
4 litraa harmaata 2k epoksipohjamaalia jokapuolelle koriin
3 litraa harmaata 2k hiontapohjamaalia näkyviin pintoihin
3 litraa punaista 2k teollisuus uretaania pohjaan ja muihin ei näkyviin paikkoihin.
2 litraa punaista 2k Dupont akryyli automaalia näkyviin ulkopintoihin.

Uusia kuvia lisätty linkin taakse:

http://www.kotikone.fi/jpv/Toyota%20Cor ... index.html
JPV
 
Viestit: 131
Liittynyt: Pe Huhti 2017 14, 12:21
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiKirjoittaja KOIKKA » To Huhti 2017 20, 21:32

Hyvältä näyttää 8)
Corolla KE-20 -76 kesäkäyttö
Starlet KP-61 -84 ympärivuotiseen käyttöön
Avatar
KOIKKA
Kultajäsen
 
Viestit: 321
Liittynyt: To Syys 2009 10, 21:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiKirjoittaja JPV » La Huhti 2017 22, 07:12

Ja näköjään näyttää vielä paremmalta livenä :)

Jostain syystä noissa kuvissa väri näyttää ihan oranssilta?
Johtuuko kamerasta tai autotallin loisteputkista?
Ulkoilmassa osat on täysin punaisia niin kuin värikoodin RAL3020 mukaan pitääkin.

Pitänee alkaa kasailemaan autoa pikkuhiljaa...
JPV
 
Viestit: 131
Liittynyt: Pe Huhti 2017 14, 12:21
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiKirjoittaja JPV » La Touko 2017 13, 13:33

Jotain saatu taas tehtyä:

Entisöity ja kasattu sähköt sekä kojetaulu. Poistettu kaikki ylimääräiset viritykset ja palautettu sähköt alkuperäisiksi. Testattu toimintaa, kaikki näyttäisi toimivan. Lisätty johtosarjoihin tarpeellisia vetoja mm kierrosluku ja öljynpaine mittareiden vedot + muuta tarpeellista.

Bensatankki oli sisältä aivan ruosteessa, tuli hyvä kun pyöritti betonimyllyllä pari kourallista terävää kalliomursketta sisällä.

Hiekkapuhallettu taka-akseli, kardaani ja irto-osia sekä pohjamaalattu.

Saatu pulverimaalauksesta lisää alustan osia, kasattu etuakselistoa.
Uudet etutolpatkin asettuivat hyvin paikoilleen.

Hidastavana tekijänä tässä on nyt se, ettei viitsi yhtään ruosteista osaa laittaa paikalleen. Kaikki nippelit on putsattava ja käsiteltävä ennen asennusta.

Kohta se on taas pyörillään :-D

Uusia kuvia lisätty linkin taakse: http://www.kotikone.fi/jpv/Toyota%20Cor ... index.html
JPV
 
Viestit: 131
Liittynyt: Pe Huhti 2017 14, 12:21
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiKirjoittaja AnssiKoljonen » Pe Touko 2017 19, 07:43

Hieno!
Toyota carina Ta-12 3T-TE tulossa
Avatar
AnssiKoljonen
 
Viestit: 129
Liittynyt: La Tammi 2011 22, 15:28
Paikkakunta: Hyvinkää/Karijoki/Mikkeli

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiKirjoittaja JPV » La Touko 2017 27, 12:58

Saavutettu yksi käännekohta projektissa, saatu autoon renkaat paikoilleen ja laskettu takasin pyörilleen.

Eli maalattu taka-akseli ja irto-osia.
Laitettu taka-akseli paikoilleen uusilla uretaanipuslilla. Hyvin ne kävi sinne ja tuli jämäkkä! Hankittu Escortin 2" lehtijousien laskusarja jossa suoraan sopivat u-pultit.

Etupään saa säädettyä sopivalle korkeudelle hyvin, toivottavasti perä laskee vähän vielä kun saa osia lisää kiinni painoksi.

Sovitettu 15" vanteita että sopii edessäkin pyörimään. Tehty loput kaksi vannetta samoilla mitoilla valmiiksi.
Kasailtu osia ympäri autoa.

Pikkuhiljaa se alkaa näyttämään taas toimivalta autolta :D

Seuraavaksi pitää purkaa moottori ja katsoa mitä se on syönyt.
Edellisen omistajan mukaan auto on ajettu parkkiin vuonna 2000 ja seissyt sen jälkeen.
Sitä ennen koneeseen on kuulemma vaihdettu laakerit ja ajettu vain pari tuhatta kilsaa.
Eli ei pitäisi olla mitään suurempaa remppaa edessä...

Uusia kuvia lisätty:

http://www.kotikone.fi/jpv/Toyota%20Cor ... index.html
JPV
 
Viestit: 131
Liittynyt: Pe Huhti 2017 14, 12:21
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiKirjoittaja JPV » Ma Touko 2017 29, 19:57

Merkillinen viritelmä oli tuo autossa ollut moottori!

Sisässä mahlen 87mm tasalakiset männät. Kuin uudet, samoin sylinterit, varmaan se 2 tuhatta kilsaa ajettuna.
Kiertokankien alapäät sotkettu keskenään vääriin kankiin ja laakerit kuluneet aivan pilalle.
Kampiakselin laakeripinnat edelleen ihan uudet, selviää uusilla kiertokangen laakereilla.

Nokka-akselissa merkintä KCT 164, googlella en löytänyt mitään infoa juuri tuosta mallista.
Täälläkin ollut juttua Kent Camsin 162 ja 163 malleista.
Tietääkö kukaan minkälainen tuo minun nokka on?

Kantta on laskettu niin että taso on hyvin lähellä imuventtiilin reunaa.
Mutta silti puristuksia on varmaan ihan liian vähän noilla männillä?
Oiskohan mulla siinä valmis turbon alakerta uusilla männillä? :-)

Pitää kyllä ensin saada kohtuu tehokas vaparikone tuohon autoon.

Mukaan tuli toinenkin moottorinlohko, jossa hyvät sylinterit.
Sen normi männistä ainakin 2 rikki.
Mistähän saisin ehjät 0.50 kokoiset 2t männät tuohon?
Sattuuko kellään olemaan tuon kokoisia mäntiä myydä?
Tai sitten pitää ostaa vielä yksi toimiva 2t alakerta, se pitäisi löytyä max 100km Jyväskylästä. Onko kellään tarjota?
JPV
 
Viestit: 131
Liittynyt: Pe Huhti 2017 14, 12:21
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiKirjoittaja kyyry » Ma Touko 2017 29, 23:47

JPV kirjoitti:
Nokka-akselissa merkintä KCT 164, googlella en löytänyt mitään infoa juuri tuosta mallista.
Täälläkin ollut juttua Kent Camsin 162 ja 163 malleista.
Tietääkö kukaan minkälainen tuo minun nokka on?



pitää kattoa onko tallilla olevassa kirjasta, siinä oli jotain vanhoja kent camsin nokkia
corolla SE70 2,0 16valve
corolla TE20 R/F
corolla SE80 2,0 16valve
mazda 323 F jokkis
vw caravelle T4 TDI
kansien kairausta, moottorien säätöjä, tehonmittauksia
Avatar
kyyry
Kultajäsen
 
Viestit: 1281
Liittynyt: To Syys 2006 28, 23:15
Paikkakunta: ii/haukipudas

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiKirjoittaja AnssiKoljonen » Pe Kesä 2017 02, 12:53

Kent Camssin nokka, T164 1,6-1,8 2T,3T      290/108      11,35/11,30

Mulla olis yhdessä alakerrassa 2t 0.50 männät(3kpl)jouten, mutta purkamalla vasta tietää kunnon!
Mikähän budjetti tuokin ollu, ko 1kpl vakioporauksella :D
Toyota carina Ta-12 3T-TE tulossa
Avatar
AnssiKoljonen
 
Viestit: 129
Liittynyt: La Tammi 2011 22, 15:28
Paikkakunta: Hyvinkää/Karijoki/Mikkeli

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiKirjoittaja Jansku99 » Pe Kesä 2017 02, 17:41

AnssiKoljonen kirjoitti:Mikähän budjetti tuokin ollu, ko 1kpl vakioporauksella :D

Itsellä tullu 4K moottoreissa monesti vastaan sama ongelma, porattu eri kokoihin sylintereitä. Perjaatteessa luulis vaikuttavan toimintaan kun tulee erikokoiset iskutuilavuudet eri sylinterihin?
Corolla KE15 Sprinter "IV" -69 [3K] Kesäkulkine
Corolla KE70 -80 [3K] Jäärata-ajokki
Carina E -93 [4A-FE]
Daihatsu Charmant -83 [4K]
Caldina GT-T ST215W -97 [3S-GTE] Arkiajokki
Corolla CE70 STW -84 [1C] Arkiajokki

Muita autoja yli 20kpl
Avatar
Jansku99
Kultajäsen
 
Viestit: 471
Liittynyt: To Marras 2008 06, 22:56
Paikkakunta: Muuruvesi

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiKirjoittaja JPV » Pe Kesä 2017 02, 17:48

AnssiKoljonen kirjoitti:Kent Camssin nokka, T164 1,6-1,8 2T,3T      290/108      11,35/11,30

Mulla olis yhdessä alakerrassa 2t 0.50 männät(3kpl)jouten, mutta purkamalla vasta tietää kunnon!
Mikähän budjetti tuokin ollu, ko 1kpl vakioporauksella :D


Kiitos Anssi nokka-akseli informaatiosta.
Äkkiseltään mulle ei sano mitään noi arvot, pitänee perehtyä siihenkin...

Laitettu YV:tä noista männistä.
JPV
 
Viestit: 131
Liittynyt: Pe Huhti 2017 14, 12:21
Paikkakunta: Jyväskylä

Seuraava

Paluu Projektit -78 ja vanhemmat

Paikallaolijat

Rekisteröityneet käyttäjät: Google [Bot]