Merkillinen viritelmä oli tuo autossa ollut moottori!
Sisässä mahlen 87mm tasalakiset männät. Kuin uudet, samoin sylinterit, varmaan se 2 tuhatta kilsaa ajettuna.
Kiertokankien alapäät sotkettu keskenään vääriin kankiin ja laakerit kuluneet aivan pilalle.
Kampiakselin laakeripinnat edelleen ihan uudet, selviää uusilla kiertokangen laakereilla.
Nokka-akselissa merkintä KCT 164, googlella en löytänyt mitään infoa juuri tuosta mallista.
Täälläkin ollut juttua Kent Camsin 162 ja 163 malleista.
Tietääkö kukaan minkälainen tuo minun nokka on?
Kantta on laskettu niin että taso on hyvin lähellä imuventtiilin reunaa.
Mutta silti puristuksia on varmaan ihan liian vähän noilla männillä?
Oiskohan mulla siinä valmis turbon alakerta uusilla männillä?

Pitää kyllä ensin saada kohtuu tehokas vaparikone tuohon autoon.
Mukaan tuli toinenkin moottorinlohko, jossa hyvät sylinterit.
Sen normi männistä ainakin 2 rikki.
Mistähän saisin ehjät 0.50 kokoiset 2t männät tuohon?
Sattuuko kellään olemaan tuon kokoisia mäntiä myydä?
Tai sitten pitää ostaa vielä yksi toimiva 2t alakerta, se pitäisi löytyä max 100km Jyväskylästä. Onko kellään tarjota?