Toyota Corolla KE35 1600 -75

Projekteista juttua, kuvia yms. Tähän kansioon vm -78 ja sitä vanhemmat
Alueen säännöt
Vuosimalli raja tähän kansioon on sitten -78
Ennen kuin teet uuden aiheen niin lue tämä

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiKirjoittaja JPV » Ke Heinä 2018 04, 09:58

Koitin vertailla, mutta en tiedä mitä pitäisi ettiä?
Vakiohan erottuu helposti puusilmällekin :-D
Mutta luulen että noista virikepeistä on sorvailtu valujäljet pois hiontavaiheessa?
Mistä niistä sitten tietää alkuperän?

Kuva

Eli kuvassa on ylhäältäpäin:
- Vakio
- Gt-Motorsin tekemä, tämän luulisi olevan vakiosta tehty?
- Centcamsin rikkinäinen

Öljyura on sisäänpäin, eli osoittaa suoraan tuolle hammaspyörälle
JPV
 
Viestit: 96
Liittynyt: Pe Huhti 2017 14, 12:21
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiKirjoittaja Puolituinen » Ke Heinä 2018 04, 10:35

Ei oo kauaa ku yhdellä kävi K-koneessa sama et lähti nokka-akselista hampaat, mut siltä lähti myös jakajan rattaalta hampaat. Joku kireempi nokka silläki oli, ei tietoa kenen tekemä. Itellä pyöriny 4K:ssa jo yli kymmenen vuotta puolsynteettisillä öljyillä ja käytettynä se nokka mulleki tuli. Viel on hampaat pysyny tallessa, mut se on uskoakseni vakiosta hiottu.
Toyota Starlet KP62 1,4l 4K-E -81
Toyota Corolla KE70 1,6l 4A-GTE -84
Avatar
Puolituinen
Kultajäsen
 
Viestit: 680
Liittynyt: Ke Elo 2010 25, 11:49
Paikkakunta: Lohja

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiKirjoittaja JPV » Ke Heinä 2018 04, 12:26

Jep. Voisi kuvitella että jos joku vika päällä niin molemmat rattaat kuluvat samalla
Jakajan ratas ei ole juurikaan kulunut, pientä pintavauriota havaittavissa:

Kuva

Voisi kuvitella, että tässä nokka on ollut paljon huonompaa materiaalia kun jakajan ratas.

Ei muuta kun vehkeet kasaan ja kovaa ajoa :-D
JPV
 
Viestit: 96
Liittynyt: Pe Huhti 2017 14, 12:21
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiKirjoittaja J-M Kujala » To Heinä 2018 05, 10:00

JPV kirjoitti:Jep. Voisi kuvitella että jos joku vika päällä niin molemmat rattaat kuluvat samalla
Jakajan ratas ei ole juurikaan kulunut, pientä pintavauriota havaittavissa:

Kuva

Voisi kuvitella, että tässä nokka on ollut paljon huonompaa materiaalia kun jakajan ratas.

Ei muuta kun vehkeet kasaan ja kovaa ajoa :-D


Nimenomaan noksn täytyy olla huonompaa. Ei 2 kovaa keskenään kestä.

Ja joo yleensä sorvataan nuo välit, että saa ees hiottua, ku perusympyrät pienenee.
Etupään ja takapään koneistusjäljistä näkee onko samanmoisia vai täysin eri vehkeillä tehty.

Kyllä nuo synteettisiäkin kestää, mutta kunhsn ei nyt mitään 0-40 mopilia ja nykyöljyjä juotettais kovin paljoa, kuitenkin työntötanko moottori ja tasapäänostaja tönäri kone kyseessä. Nokka ja kupit pukkaa kulua nykyrasvoilla, ei zddp ja pintapaine lisäaineistuksia, lisäks tuo ratas. Muilta osiltaan moottorissa ei oo öljylaadulta merkityksellisiä voitelukohteita.


Ihan sama ku joku OHC ford ja vanhat V8 koneet. Ei kauaa kestä nykyöljyillä.
OHC:n venttiilikoneiston surma oli nyky päästöaikakauden öljyt, katit ku tuli, niin sinkin ja fosforin määrää 90 luvulla leikattiin rajusti ja sit alkoi se kuluminen... ei kestäny nokat enää. Maatilarasvoilla ajaneilla ei ollu ongelmia ku raktorirasvoissa oli edelleen paksumpi lisäaineistus.

2T:hän on kyllä paljon immuunimpi öljylaadulle ku ohari, mut valitettavasti senkin nostajiin ja nokkiin tuo kuluma itsensä löytää. Nostajat ja tuo ratas ne herkimmät.

Nykyään onneksi saa vanhoille moottoreille lisäaineistettuja rasvoja, tai lisäainetta jolla sen pöpilinkin saa seostettua.
Toyota Celica TA-22
Toyota IQ
Lexus IS250
J-M Kujala
 
Viestit: 741
Liittynyt: To Huhti 2008 24, 18:24
Paikkakunta: Vaasa

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiKirjoittaja JPV » To Heinä 2018 05, 20:14

Kujalalla kyllä tulee melkosta tarinaa joka aiheesta :roll:
Hyvähän se on, että edes jollain on nämä hommat hanskassa :-D

Tulipahan purettua ja kasattua melkein koko moottori autosta irroittamatta.
Mutta nyt se on taas käyntikunnossa!

Piti ottaa öljypohjakin pois ja putsata kun oli täynnä metallimurusia.
Laitoin tähän nyt vakio nokan niin pääsee ajamaan tämän kesän.

Tehdään sitten joskus parempi kone virinokalla vaikka ensikesäksi.

Jospa tämä nyt kestäisi vakiona ja voisi ajella vaan.
Alkaa nimittäin olla Toyotan rassauskiintiö sekä pudjetti tälle kesää täynnä.
Voisi sitä tehdä jotain muutakin vaihteeksi :-D
JPV
 
Viestit: 96
Liittynyt: Pe Huhti 2017 14, 12:21
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiKirjoittaja MikaN » Ti Elo 2018 07, 11:34

Miten on verhoilu pysynyt sinulla ke35:sen katossa? Verhoilitko itse Ja mitä aineita käytit? Itsellä rupes hooteesta roikkumaan niin revin sen verhoilun kokonaan pois. Pitää varmaan päästellä ensi talvena elementti irti ja ruveta verhoilua opettelemaan.
corolla ke70 vm-82 4a-f (käyttis)
corolla ke70 vm-82 4a-g (projekti)
corolla ce70 vm-84 1c (varaosa)
corolla ke35 vm-76 4k (projekti)
avensis t22 vm-98 7a-fe (käyttis)
avensis t22 vm-98 7a-fe (käyttis)
Avatar
MikaN
Kultajäsen
 
Viestit: 103
Liittynyt: La Kesä 2010 12, 23:29
Paikkakunta: sotkamo

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiKirjoittaja J-M Kujala » Ti Elo 2018 07, 16:42

Minkämoisen öljyn kanssa tuo vaurio muuten kävi?
Toyota Celica TA-22
Toyota IQ
Lexus IS250
J-M Kujala
 
Viestit: 741
Liittynyt: To Huhti 2008 24, 18:24
Paikkakunta: Vaasa

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiKirjoittaja JPV » Ti Elo 2018 07, 19:36

MikaN kirjoitti:Miten on verhoilu pysynyt sinulla ke35:sen katossa? Verhoilitko itse Ja mitä aineita käytit? Itsellä rupes hooteesta roikkumaan niin revin sen verhoilun kokonaan pois. Pitää varmaan päästellä ensi talvena elementti irti ja ruveta verhoilua opettelemaan.


Hyvin on pysynyt itse verhoiltu katto, etolan valkoinen keinonahka liimattuna sprayliimalla ja postikilla suoraan siihen muotoiltuun kattoelementtiin. Tosi helppo homma tehdä irrallaan.

Olihan mulla jotain kuviakin tosta hommasta:
http://www.kotikone.fi/jpv/Toyota%20Cor ... et477.html
http://www.kotikone.fi/jpv/Toyota%20Cor ... et483.html
http://www.kotikone.fi/jpv/Toyota%20Cor ... et539.html

J-M Kujala kirjoitti:Minkämoisen öljyn kanssa tuo vaurio muuten kävi?


Motonetin motox super 15w40 mineraaliöljyt oli sisässä.
Ittekin vielä miettinyt tuota, niin voisko olla liian jäykkää siellä 8000 kierroksen tuntumassa ja öpumpussa kauhea vastus?
MItä öljyä muuten suosittelisit käytettäväksi vanhassa kierroskoneessa?
JPV
 
Viestit: 96
Liittynyt: Pe Huhti 2017 14, 12:21
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiKirjoittaja MikaN » Ke Elo 2018 08, 18:15

JPV kirjoitti:
MikaN kirjoitti:Miten on verhoilu pysynyt sinulla ke35:sen katossa? Verhoilitko itse Ja mitä aineita käytit? Itsellä rupes hooteesta roikkumaan niin revin sen verhoilun kokonaan pois. Pitää varmaan päästellä ensi talvena elementti irti ja ruveta verhoilua opettelemaan.


Hyvin on pysynyt itse verhoiltu katto, etolan valkoinen keinonahka liimattuna sprayliimalla ja postikilla suoraan siihen muotoiltuun kattoelementtiin. Tosi helppo homma tehdä irrallaan.

Olihan mulla jotain kuviakin tosta hommasta:
http://www.kotikone.fi/jpv/Toyota%20Cor ... et477.html
http://www.kotikone.fi/jpv/Toyota%20Cor ... et483.html
http://www.kotikone.fi/jpv/Toyota%20Cor ... et539.html



jätitkö vanhan liiman kattoelementtiin vai poistitko ennen verhoilua? pitäs jotenkin saada tuo liima pois kun meinaa hiukset tarttua siihen :lol:
corolla ke70 vm-82 4a-f (käyttis)
corolla ke70 vm-82 4a-g (projekti)
corolla ce70 vm-84 1c (varaosa)
corolla ke35 vm-76 4k (projekti)
avensis t22 vm-98 7a-fe (käyttis)
avensis t22 vm-98 7a-fe (käyttis)
Avatar
MikaN
Kultajäsen
 
Viestit: 103
Liittynyt: La Kesä 2010 12, 23:29
Paikkakunta: sotkamo

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiKirjoittaja JPV » Ke Elo 2018 08, 19:41

Joo, nyt kun muistelee niin sehän oli tosi tahmee tökötti siinä pinnassa. Jollan tinnerin tapaisella liuottimella rättiin kasteltuna hankasin pois. Lähti kyllä, en muista tarkkaan mitä ainetta oli.

Kannattaa testata varovasti, sillä liian tujulla aineella lähtee varmaan koko elementti :-D

Verhoile samalla materiaalilla ne peltiset sivu ja takalistat. Sitten muoviosat maalaa saman väriseksi niin tulee hyvä.
JPV
 
Viestit: 96
Liittynyt: Pe Huhti 2017 14, 12:21
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiKirjoittaja MikaN » Ke Elo 2018 08, 21:43

JPV kirjoitti:Joo, nyt kun muistelee niin sehän oli tosi tahmee tökötti siinä pinnassa. Jollan tinnerin tapaisella liuottimella rättiin kasteltuna hankasin pois. Lähti kyllä, en muista tarkkaan mitä ainetta oli.

Kannattaa testata varovasti, sillä liian tujulla aineella lähtee varmaan koko elementti :-D

Verhoile samalla materiaalilla ne peltiset sivu ja takalistat. Sitten muoviosat maalaa saman väriseksi niin tulee hyvä.


tinneri/asetonia itekkin mietin että uskaltaako kokeilla. noo talvella ruveta kokeilee miten käy :lol:
corolla ke70 vm-82 4a-f (käyttis)
corolla ke70 vm-82 4a-g (projekti)
corolla ce70 vm-84 1c (varaosa)
corolla ke35 vm-76 4k (projekti)
avensis t22 vm-98 7a-fe (käyttis)
avensis t22 vm-98 7a-fe (käyttis)
Avatar
MikaN
Kultajäsen
 
Viestit: 103
Liittynyt: La Kesä 2010 12, 23:29
Paikkakunta: sotkamo

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiKirjoittaja JPV » La Syys 2018 01, 02:06

Nokka-akseli ongelman jälkeen tullut kilometrejä ihan hyvin vakionokalla.
Pakko myöntää, että tällä vakionokalla ajaminen on kyllä tylsää kun kone ei laula yli 6K :-)

Nykyiset tuplakaasarit ei toimi siltikän alle 4K kierroksilla, joten voimaa on nyt tosi pienellä alueella.

Kuminpolttelun yritystä vakinokalla: https://youtu.be/-oMj-iO-5mo


Päätös moottorista on nyt tehty ensikesällle, kun sopivia palikoita saatu hankittua kasaan.
Tulee 3t kampuralla varustettu T-mosa 1800cc efi megasquirtilla ja mahdollisesti jopa sovitettu e85 polttoaineelle....
JPV
 
Viestit: 96
Liittynyt: Pe Huhti 2017 14, 12:21
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiKirjoittaja Puolituinen » Su Syys 2018 02, 21:40

Mikä mega versio tulossa? Meinasitko ihan orkkis efi imusarjalla, entä sytkä? Iteki noiden megojen kanssa jonku verran nyt touhunu :)
Toyota Starlet KP62 1,4l 4K-E -81
Toyota Corolla KE70 1,6l 4A-GTE -84
Avatar
Puolituinen
Kultajäsen
 
Viestit: 680
Liittynyt: Ke Elo 2010 25, 11:49
Paikkakunta: Lohja

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiKirjoittaja JPV » Ma Syys 2018 03, 16:59

Ootko päässyt mitenkä kärryille noista megoista?
:-D

Mun pitää päästä kans kaasareista eroon.
Huonosti toimivat alle 4000 kierroksilla enkä ala enään niiden säätämistä opettelemaan.

Aika paljon lukenut tuosta megasquirtista tarinaa ja manuaalia, ja kiinnostaa kokeilla sitä.
En ole vielä megaa hankkinut, kun vähän vieroksun sitä 70-luvun printteriporttia siinä.
70-luku on autoissa jees, mutta atk-vehkeissä se ei oikein enään vakuuta :-D

Tälläsen ATecun V3 taidan hankkia, siinä olisi edukkaasti kaikki mitä tarviin valmiina pakettina.
http://www.autotune.fi/tuote/891/atecu- ... ksenohjain
Näistä kun ei alkuun mitään tajua, niin olisi yksi epäselvyys pois. Olisi ainakin toimiva purkki mitä yrittää saada toimimaan!
Sehän säätyy kuten mega ms2 ja autotunen mies on näköjään aika aulis neuvomaan ja tukemaan sitä.

Ja kun tämä on harrastus, niin tehdään sitten imusarjakin itse niin saa mieleisen.
Ainakin eka versio itse, saas nähdä mitä tulee :-D
ja sytkäkin megan hallintaan tarkoitus laittaa.

Homma on vielä suunnitteluasteella, mutta aikavalmista siltä osin.
Seuraavaksi pitäisi vaan alkaa törsäämään ruiskuvehkeisiin…
JPV
 
Viestit: 96
Liittynyt: Pe Huhti 2017 14, 12:21
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiKirjoittaja Puolituinen » Ma Syys 2018 03, 17:45

Oon modeja tehny megoihin, korjannu niitä ja muutaman kasanu alusta lähtien ite. Myös johtosarjoja olen näihin tehny. Starletissa mulla on nyt ollu 3 vuotta toiminnassa MS1 V2.2, siihen tarkotus vaihtaa MS2 prossu ku vaan ehtis joskus säädöt tekee siihen. Corollaa varten kasasin MS2 V3.0:n.

No joo se printteriportti vaikuttaa äkkiseltään vähän lelulta tuohon tarkoitukseen, mut eipä sieltä isoja virtoja kulje läpi ja megan ku laittaa autoon sisälle ettei se liitin altistu kosteudelle tai muulle paskalle ni toimii kyllä. Itellä ei ainakaan ole ongelmaa liittimen kanssa ollu.

Atecut on tosiaan edullisia ja niissä paljon eri lähtöjä ja tuloja valmiina ettei tarvii modeja erikseen rakennella. Uuden megan kasaaminen ei oikein kannattavaa ole tohon atecun hintaan verrattuna. Halvalla jos haluaa päästä ni MS1 V2.2 megoja saa käytettynä muutamalla kympillä, joku vaan tarkastamaan sen kunto ja tekemään tarvittavat modit. Ihan pelittävä laite sekin.

Tee läppärungoille imusarja, varsinki jos jonkun jyrkän nokan laitat ni läppärungoilla toimii parhaiten. Pärrän läppärunkoja saa ebaystä alle satasella ja ne yleensä sisältää suuttimet ja tps anturin. Itellä starletissa 600cc CBR:n 40mm läppärungot.
Toyota Starlet KP62 1,4l 4K-E -81
Toyota Corolla KE70 1,6l 4A-GTE -84
Avatar
Puolituinen
Kultajäsen
 
Viestit: 680
Liittynyt: Ke Elo 2010 25, 11:49
Paikkakunta: Lohja

EdellinenSeuraava

Paluu Projektit -78 ja vanhemmat

Paikallaolijat

Rekisteröityneet käyttäjät: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä