Toyota Corolla KE35 1600 -75

Projekteista juttua, kuvia yms. Tähän kansioon vm -78 ja sitä vanhemmat
Alueen säännöt
Vuosimalli raja tähän kansioon on sitten -78
Ennen kuin teet uuden aiheen niin lue tämä

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiKirjoittaja kyyry » La Joulu 2017 16, 15:49

JPV kirjoitti:
Olikos sulla Kyyry jossain vehkeessä volvon taka-akseli sen omilla levyillä?
Mitenköhän jarrujen tasapainolle käy sen kanssa? Tuleekohan liian tehokkaat näin kevyeen autoon?
Eli tarviiko sinne laittaa jotain paineen säätäjää väliin?


en tiiä miten siviiliautossa käy tasapainon kans. mullaha on bedalbox.
corolla SE70 2,0 16valve
corolla TE20 R/F
corolla SE80 2,0 16valve
mazda 323 F jokkis
vw caravelle T4 TDI
kansien kairausta, moottorien säätöjä, tehonmittauksia
Avatar
kyyry
Kultajäsen
 
Viestit: 1254
Liittynyt: To Syys 2006 28, 23:15
Paikkakunta: ii/haukipudas

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiKirjoittaja JPV » La Joulu 2017 16, 18:11

Olen suunnitellut ensikesälle uutta moottoriakin.
Nykyinen toimiva moottori jää sellaisenaan varalle.

Aihio on kohtuu hyvä std koossa oleva 2T, johon löytyy hyvät liikkuvat osat.
Vähän uutta laakeria, hoonausta ja männänrenkaiden sovittelua niin tällä ajaa varmasti sen muutaman tonnin ensikesänä.

Tästä versio2:sta pitää tietenkin saada tehokkaampi kun nykyisestä :-D
Tässä on jonkun kairaama kansi, niin sitähän pitää testata.
Lasken kannen niin alas kun voi, ja otan samalla sylinterilohkostakin tavaraa tarpeellisen määrän.

Näitähän on porukka tehnyt vuosikausia, kuinka paljon mun kannattaa ottaa puristuksia tästä?
Eli maksimi toimiva puristussuhde olisi haussa, esim onko 11,5 vielä toimiva 98 bensalla?

Tähän tulee joku gt-motorsin tekemä 290 asteinen nokka, tupla-kaasarit ja peltipakosarja.

Alkuun mennään vanhoilla osilla, jos setupista tulee toimiva niin sitten voi jopa ajatella rempata ihan uusilla osillakin tätä konetta.

Vinkkejä saa antaa, miten kannatta tehdä mahdollisimman tehokas 2t näillä eväillä :-D
JPV
 
Viestit: 98
Liittynyt: Pe Huhti 2017 14, 12:21
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiKirjoittaja JPV » La Tammi 2018 13, 13:26

Jotain pientä saatu tällekin tehtyä.

Löysin taka-akselille lukkomurikan sopivaan hintaan käytettynä.
Tällä mennään ensikesänä ainakin kahva edellä komeesti, saas nähdä miten normaalikäytössä toimii..
Ompahan nyt lukko ja ukko yhtä epäsivistyneitä :-D

Kuvia lisäilty:

http://www.kotikone.fi/jpv/Toyota%20Cor ... index.html
JPV
 
Viestit: 98
Liittynyt: Pe Huhti 2017 14, 12:21
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiKirjoittaja JPV » La Huhti 2018 28, 13:48

Vähän ollut motivaatio hukassa tässäkin projektissa.
Nyt kun tuli ajokelit niin kyllä se into sieltä taas tuli :-D

Alusta ja jarrut menee uusiksi aikalailla kokonaan täksi kesäksi.
Osia on soviteltu kuukausia ja pikkuhiljaa alkaa asettumaan sopiva setti kasaan.

Etutolpat vaihtuvat vakioiksi, joihin lyhyempi iskari ja jousi.
Taka-akseliksi vaihtuu volvon räikkälukollinen akseli.
280mm tuuletetut etujarrut ja taakse 280mm levyt.
Takajousien laskupalat pois ja lehtijousen sovittelu riittävän matalaksi sopivilla suorilla lehdillä.

Moottorihommat edelleen suunnitteluvaiheessa ja siirretty suosiolla myöhempään ajankohtaan.
Kun alustan ja jarrut saa ensin mieleiseksi, niin voisi uskaltaa laittaa jotain erikoisempaakin voimanlähteeksi?

Kuvia lisäilty: http://www.kotikone.fi/jpv/Toyota%20Cor ... index.html
JPV
 
Viestit: 98
Liittynyt: Pe Huhti 2017 14, 12:21
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiKirjoittaja JPV » Su Touko 2018 06, 11:24

Takajousia hierottu ja säädetty oikein urakalla.
Nyt ne tuntuisi olevan sopivan jäykät ja korkeuskin hyvä. Eli versio 1 takajousista valmiina koekäyttöön.
Saas nähdä, miten tuollaiset omatekoset lehtijouset toimivat :-D

Etujousetkin piti muuttaa vielä halkaisijaltaan pienemmiksi jotta camberin säädölle jäi tilaa.

Alkaa osaset pikkuhiljaa olla kasausta vaille, kuvia lisätty:
http://www.kotikone.fi/jpv/Toyota%20Cor ... index.html
JPV
 
Viestit: 98
Liittynyt: Pe Huhti 2017 14, 12:21
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiKirjoittaja JPV » Ma Kesä 2018 25, 16:28

Kesälomalla täälläkin, ja muutama päivä aktiivisesti Corollan kimpussa tuottaa tuloksia.
Vihdoin sain tallista ulos ja ajettua katsastuskonttorille:

Kuva

Leimahan sieltä tuli ja kaikki muutokset kirjoitettiin otteeseen

Tehty:
Kasattu ja sovitettu jarruosia.
Renkaat teetti myös töitä, kun perä leveni 20mm puoleltaan. Ei mahtunut vanhat peltivanteet alle.
Etupäätä oli pakko levittää jotta taakse sopivat vanteet sopivat nätisti myös eteen. Lopulta löytyi kohtuu hyvä kompromissi.

Tuo lukkoperä on kyllä kauhea laitos. Positiivisessa ja negatiivisessa mielessä :-D
Meteliä tulee ja pauketta, mutta piirtää kahta viivaa heti kun tarvitsee.

Kuvia lisätty:
http://www.kotikone.fi/jpv/Toyota%20Cor ... index.html
JPV
 
Viestit: 98
Liittynyt: Pe Huhti 2017 14, 12:21
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiKirjoittaja MikaN » Ti Kesä 2018 26, 06:19

Nyt ainakin voima välittyy tiehen :D komeeta jälkeä oot saanut aikaan :) seuraavaksiko moottoripäivitystä?

Mikä on noiden vanteiden et?
corolla ke70 vm-82 4a-f (käyttis)
corolla ke70 vm-82 4a-g (projekti)
corolla ce70 vm-84 1c (varaosa)
corolla ke35 vm-76 4k (projekti)
avensis t22 vm-98 7a-fe (käyttis)
avensis t22 vm-98 7a-fe (käyttis)
Avatar
MikaN
Kultajäsen
 
Viestit: 106
Liittynyt: La Kesä 2010 12, 23:29
Paikkakunta: sotkamo

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiKirjoittaja kyyry » Ti Kesä 2018 26, 09:03

JPV kirjoitti:
Tuo lukkoperä on kyllä kauhea laitos. Positiivisessa ja negatiivisessa mielessä :-D
Meteliä tulee ja pauketta, mutta piirtää kahta viivaa heti kun tarvitsee.



joku on väärin jos ääntää. ei mulla mitää ääniä/pauketta kuulunut volvon perässä. paukkuminen voi johtua väärästä öljystä mutta ääntäminen voi johtuu väärästä välityksen shimmauksesta.
corolla SE70 2,0 16valve
corolla TE20 R/F
corolla SE80 2,0 16valve
mazda 323 F jokkis
vw caravelle T4 TDI
kansien kairausta, moottorien säätöjä, tehonmittauksia
Avatar
kyyry
Kultajäsen
 
Viestit: 1254
Liittynyt: To Syys 2006 28, 23:15
Paikkakunta: ii/haukipudas

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiKirjoittaja J-M Kujala » Ti Kesä 2018 26, 10:59

Joo pauke = virhe jossain, ekana miettisin vääräntyyppistä öljyä. Jaa ei räikkälukko :mrgreen: Pauke ja rätinä kuuluu asiaan, lähinnä offroad lukko.. mutkissa voi ilmetä ihmeellistä tempomista, samaten maantieajossa.

Kuinkas kartaanin kulma osu madalluksella? Tarttiko kiilapaloja?
Toyota Celica TA-22
Toyota IQ
Lexus IS250
J-M Kujala
 
Viestit: 745
Liittynyt: To Huhti 2008 24, 18:24
Paikkakunta: Vaasa

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiKirjoittaja kyyry » Ti Kesä 2018 26, 21:38

J-M Kujala kirjoitti:Joo pauke = virhe jossain, ekana miettisin vääräntyyppistä öljyä. Jaa ei räikkälukko :mrgreen: Pauke ja rätinä kuuluu asiaan, lähinnä offroad lukko.. mutkissa voi ilmetä ihmeellistä tempomista, samaten maantieajossa.


mä kans oletin että kitkalevylukko on tässä :lol:
corolla SE70 2,0 16valve
corolla TE20 R/F
corolla SE80 2,0 16valve
mazda 323 F jokkis
vw caravelle T4 TDI
kansien kairausta, moottorien säätöjä, tehonmittauksia
Avatar
kyyry
Kultajäsen
 
Viestit: 1254
Liittynyt: To Syys 2006 28, 23:15
Paikkakunta: ii/haukipudas

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiKirjoittaja JPV » Ti Kesä 2018 26, 23:24

MikaN kirjoitti:Nyt ainakin voima välittyy tiehen :D komeeta jälkeä oot saanut aikaan :) seuraavaksiko moottoripäivitystä?

Mikä on noiden vanteiden et?


Moottoripäivityskin on edessä, mutta mitään järkevää ei oikein ole vielä mielessä....
Voi olla että teen yhden viri 2t vielä, kun olisi osat ja tarvikkeet siihen.
Realistisia ehdotuksiakin voi laittaa?

Vanteet on et30, 7,5x15


J-M Kujala kirjoitti:Joo pauke = virhe jossain, ekana miettisin vääräntyyppistä öljyä. Jaa ei räikkälukko :mrgreen: Pauke ja rätinä kuuluu asiaan, lähinnä offroad lukko.. mutkissa voi ilmetä ihmeellistä tempomista, samaten maantieajossa.

Kuinkas kartaanin kulma osu madalluksella? Tarttiko kiilapaloja?


kartaanin kulma on täydellinen, kun sovitin ja hitsasin uuden perän korvakkeet paikoilleen madalletuilla jousilla.
kiilapaloja tarttee varmaan jos laittaa vakio korkeudelle :-D

kyyry kirjoitti:
mä kans oletin että kitkalevylukko on tässä :lol:


On mun saatava joku sivistyneempi lukko tähän, mutta mennään tämä kesä tällä.
Katsurikin ihmetteli ääneen pauketta, niin sanon että murikka paskana pitää vaihtaa.
:-D
JPV
 
Viestit: 98
Liittynyt: Pe Huhti 2017 14, 12:21
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiKirjoittaja JPV » Ma Heinä 2018 02, 21:18

Nyt taisi tulla tarve sille moottoripäivitykselle :-D
Laukesi tänään tuo 12T alakerrasta tehty "väliaikainen" moottori.

Moottoritiellä suurilla kierroksilla sekosi kipinä, alkoi paukuttaa putkessa ja veto lakkasi.
Vauhtia oli tarpeeksi, niin pääsin vapaalla rampista kätevästi pois.
Ihmettelin mikä tuli ja aukaisin virranjakajan niin pyörijä pyörii tyhjää?

Hinattiin auto talliin ja otin jakajan pois niin se on ihan ehjä.
Nokka-akselin hammaspyörä näyttäisi olevan sileenä????

IHME juttu, empä ole moiseen ennen törmännyt. Mistähän tämä johtuu, vai menikö vanhuuttaan?

Ainakin hyvä nokka-akseli on pilalla :-(
Onneksi on vielä toinen 290 asteinen
Ja löytyy hyväkuntoinen 2T, eli pitänee tehdä nyt uusi moottori :-D
JPV
 
Viestit: 98
Liittynyt: Pe Huhti 2017 14, 12:21
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiKirjoittaja J-M Kujala » Ti Heinä 2018 03, 12:48

JPV kirjoitti:Nyt taisi tulla tarve sille moottoripäivitykselle :-D
Laukesi tänään tuo 12T alakerrasta tehty "väliaikainen" moottori.

Moottoritiellä suurilla kierroksilla sekosi kipinä, alkoi paukuttaa putkessa ja veto lakkasi.
Vauhtia oli tarpeeksi, niin pääsin vapaalla rampista kätevästi pois.
Ihmettelin mikä tuli ja aukaisin virranjakajan niin pyörijä pyörii tyhjää?

Hinattiin auto talliin ja otin jakajan pois niin se on ihan ehjä.
Nokka-akselin hammaspyörä näyttäisi olevan sileenä????

IHME juttu, empä ole moiseen ennen törmännyt. Mistähän tämä johtuu, vai menikö vanhuuttaan?

Ainakin hyvä nokka-akseli on pilalla :-(
Onneksi on vielä toinen 290 asteinen
Ja löytyy hyväkuntoinen 2T, eli pitänee tehdä nyt uusi moottori :-D



Tekijä lähtöisiä:
Nokka laakeri lohkossa varmasti oikein?
Ethän käyttänyt täyssynteettisiä liruja?
Eihän ollu joku muu kuin oem toyota nokasta tehty? Uusissa virinokissa ollut liki jokaisella tuota vikaa.
Säilytys pohjainen lovi ollu nokan hampaassa ja syönyt?

Muuta:
Sitte, öljypumppu ehjä ettei oo hirttänyt?
Eikä jakaja oo hitokseen väljä?


Ja on noita menny, tosin yleesä saa syyttää koneen tekijää tai huoltajaa. Uusista nokista noita on menny äkkiäkin.
Toyota Celica TA-22
Toyota IQ
Lexus IS250
J-M Kujala
 
Viestit: 745
Liittynyt: To Huhti 2008 24, 18:24
Paikkakunta: Vaasa

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiKirjoittaja JPV » Ti Heinä 2018 03, 15:45

Kyllä se oikein oli kasattu, sen katsoin ekaksi kun purin äsken.
Perinteiset mineraalit oli koneessa.

Kentcamsin nokka KCT164 se oli, mistä lie nuo on tehty?
Ja mitenköhän uusi määritellään tässä tilanteessa? Uusi se tuokin nokka on varmaan ollut 20 vuotta sitten :-D

Öljypumppukin pyörii normaalin oloisesti, pitää vielä purkaa ja kattoa mitä se on syönyt.
Jakaja on ihan ehjä, jopa sen hammaspyöräkin edelleen käyttökelpoinen.

OK, jos niitä on mennyt muillakin niin ei oteta siitä ressiä.
Vaihdetaan uutta osaa tarpeen vaatiessa :-D
JPV
 
Viestit: 98
Liittynyt: Pe Huhti 2017 14, 12:21
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiKirjoittaja J-M Kujala » Ti Heinä 2018 03, 23:12

JPV kirjoitti:Kyllä se oikein oli kasattu, sen katsoin ekaksi kun purin äsken.
Perinteiset mineraalit oli koneessa.

Kentcamsin nokka KCT164 se oli, mistä lie nuo on tehty?
Ja mitenköhän uusi määritellään tässä tilanteessa? Uusi se tuokin nokka on varmaan ollut 20 vuotta sitten :-D

Öljypumppukin pyörii normaalin oloisesti, pitää vielä purkaa ja kattoa mitä se on syönyt.
Jakaja on ihan ehjä, jopa sen hammaspyöräkin edelleen käyttökelpoinen.

OK, jos niitä on mennyt muillakin niin ei oteta siitä ressiä.
Vaihdetaan uutta osaa tarpeen vaatiessa :-D


Kent cams on yleensä tehty vakiosta hiomalla. Mutta ilmeisesti myös paskoja omia on ollut.
Vertaa vakioon !! UUdella meinasin ettei aihio ole vanha vakio vaan uustuotanto osa joka tehty, eikä muokattu vanhaa vakiota.

Yleensä syy kyllä löytyy ja on selvä, ei niitä muuten mene.

Öljyura oli oikeaan suuntaan nro1 laakerissa?

Ja sitä nyt on paha jäljestää jos jostain puuttui pala rattaalta.. eli kolhittu.
Toyota Celica TA-22
Toyota IQ
Lexus IS250
J-M Kujala
 
Viestit: 745
Liittynyt: To Huhti 2008 24, 18:24
Paikkakunta: Vaasa

EdellinenSeuraava

Paluu Projektit -78 ja vanhemmat

Paikallaolijat

Rekisteröityneet käyttäjät: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä