Toyota Corona MK2 1973 RX12 projekti

Projekteista juttua, kuvia yms. Tähän kansioon vm -78 ja sitä vanhemmat
Alueen säännöt
Vuosimalli raja tähän kansioon on sitten -78
Ennen kuin teet uuden aiheen niin lue tämä

Re: Toyota Corona MK2 1973 RX12 projekti

ViestiKirjoittaja Tate » Pe Syys 2017 29, 20:40

Ainut hyvä oli se että lähti käyntiin,ja kerrasta.Mutta kaikki muu onkin mennyt sitten ärsiilleen...ryöstin lämppärille kierron ylä ja alavesi letkusta,ei toimi.Vesipumppu ja jakohihna on uudet,silti näyttäisi että vesi ei kierrä mutta silti syyläri lämpiää kokonaan,kaikki muut paitsi lämppärin letkut kuumenee??Laitoin kierron pelkästään ylävesiletkusta alaletkuun,ja letku kuumenee.Imusarjan tiivistekin kaiketi vuotaa kun pihisee ja kone käy päin sitä ihteään,seisominen ei tee hyvää,millekkään.Positiivista on se öljyt pysyy sisällä ja Lagunan 52mm suotimella 1,5cm rako,eli ei ota kiinni palkkiin.Itse kone käy erittäin nätisti,tosin eihän sillä ole ajettukkaan kuin 200tkm.On se päivä vielä huomennakin....
Tate
Kultajäsen
 
Viestit: 309
Liittynyt: Su Maalis 2015 29, 13:09

Re: Toyota Corona MK2 1973 RX12 projekti

ViestiKirjoittaja Tate » Su Loka 2017 01, 10:43

No niin,nyt on nukuttu ja järki juoksee taas!Elikkäs vesiletkuista...siinä on semmonen jakotukki josta lähtee sinnesuntänne pientä ja suurta letkua ja nehän oli kaikki sekasin,nyt ne oikein,toivottavasti,mutta ainakin sika kuumaa ilmaa tulee hyttiin ja lämmöt ei enää temppuile.Johtoja vetelin paremmin ja nyt käynnistyy ja sammuu avaimesta.Ja lataa,laturi olikin 90A.Ainakin virta riittää.Volvomieskin lupasi kartaanin laittaa,katotaan nyt meneekö tämäkin ukko jäähän :lol: Periaatteessa kartaanin teko ja kytkinvaijeri enää ja sitten testilenkille...mutta siitä imuvuodosta...mitenhän sen äänen nyt tähän imitoisi..sellainen huiipp(voimistuva),annoin kierrosta,ja jätin tyhjäkäynnille,käynti meni melko sekavaksi ja yhenäkkiä,kuului tuo ääni ja se oli siinä,ääni hävisi ja käynti rauhottui,outoa?Joka tapauksessa otan imusarjan pois ja laitan uuden tiivisteen.
Tate
Kultajäsen
 
Viestit: 309
Liittynyt: Su Maalis 2015 29, 13:09

Re: Toyota Corona MK2 1973 RX12 projekti

ViestiKirjoittaja Tate » Su Loka 2017 08, 17:37

Kerkesimpäs kehuskelemaan että öljyt pysyy sisällä.......eipäs pysykkään,vuotaahan se pohja kuitenkin,ei paljoa mutta kuitenkin.Jokatapauksessa pitää vielä kertaalleen(ainakin kerran :D )ottaa motori pois kun ihan kuin olisi jotain unohtunut..silmälaakeri unohtu laittaa,siinä samalla sitten korjaan vuodonkin.Volvolaisen jortaani pitäisi tulla ensiviikolla,näin on asiasta soiteltu myyjän kanssa.Vielä on ehkä mahdollisuuksia saada se kuntoon "lämpimien" kelien aikaan.Ja alustavasti pidetty mietintämyssyäkin päässä katsastuksenkin suhteen..kun alunperinhän tuo motori on ollut 90hv 1-pisteruiskulla ja itse olen siihen laittanut 4-pisteruiskun,2.0 122hv koneisen ecun ja johtosarjan ohjaamaan konetta.Ja kun nuita opelin osia on nurkkiin jäänyt niin vaihdan vain imusarjan johon laitan kaasarin leiman ajaksi,toistaiseksi en jarrujumppaan ala,ainakaan talvella.Ensikesänä sitten olisi niitten vuoro,samaten maalauksen.Mutta ompas voorumilla hiljasta???
Tate
Kultajäsen
 
Viestit: 309
Liittynyt: Su Maalis 2015 29, 13:09

Re: Toyota Corona MK2 1973 RX12 projekti

ViestiKirjoittaja masi71 » Su Loka 2017 08, 21:01

on sitä konetta harrastettu jo tovi, toivottavasti pääset lopulliseen voittoon ja ajamaanki sillä.
Mikä siellä nyt on ? opelin ecotec ?
masi71
 
Viestit: 107
Liittynyt: Su Maalis 2009 15, 21:31

Re: Toyota Corona MK2 1973 RX12 projekti

ViestiKirjoittaja Tate » Ti Loka 2017 10, 10:13

Äläpä muuta sano,hivenen on ollut vastoinkäymisiä :D Ei ole ecoteco vaan ihan perus ohc 8venttiilinen.Ellen aivan metsään muista niin -92 ja 210tkm ajettu Astran kone.Ei savuttele,kilise,kolise eikä mitään muutakaan ylimäärästä.Toivottavasti tämä kombinaatio toimisi....jos ei niin olkoon hetken ihan rauhassa.
Tate
Kultajäsen
 
Viestit: 309
Liittynyt: Su Maalis 2015 29, 13:09

Re: Toyota Corona MK2 1973 RX12 projekti

ViestiKirjoittaja Tate » La Loka 2017 21, 17:58

Do dii! Posti toi nivelöityä putkea.Vielä pitäis ostaa pitempi kytkinvaijeri nii saisi senkin tehtyä.Ja silmälaakeri.Josko sitä huomenissa jaksais repiä kone+lootapaketin pois keulilta niin vois paikata öljypohjan ja odotella silmälaakeria.
Tate
Kultajäsen
 
Viestit: 309
Liittynyt: Su Maalis 2015 29, 13:09

Re: Toyota Corona MK2 1973 RX12 projekti

ViestiKirjoittaja Tate » Su Loka 2017 22, 21:15

Kone+loota pois nostettu,jälleen kerran...samalla särkyi keppiteline,ei sinänsä harmita yhtään kun oli jo valmiiksi ihme rihveli ja kulunut.Tämä korvataan kestävällä eli 323 Mazdan keppisysteemillä,ja kestää.Nyt vain odotellaan rahapäivää että saan ostettua kytkinvaijerin ja silmälaakerin,sen jälkeen kartaanin tekoon ja oiskohan sitten se juhlahetki jolloin päästään testaamaan tätä kombinaatiota.Tuleekin sopivasti(ehkä)kuntoon talvi keleille kun alla on viime talvelle vaihdetut nastarenkaat :D Oikeestaan saisi tulla kuntoon ennen pakkasia että pääsisin pesemään pyöränkotelot ja muut arat paikat.Itsellä kun ei ole paikkaa pestä niin joudun naapurissa pesemään tuon.Koneen käyn pesemässä nyt tulevalla viikolla,se kulkee näppärästi etukuormaajassa,matkaa kun ei ole paljoa,noin 6-7 sataa metriä.Toivoa on ilmassa taas että se kulkee vielä jonain päivänä....
Tate
Kultajäsen
 
Viestit: 309
Liittynyt: Su Maalis 2015 29, 13:09

Re: Toyota Corona MK2 1973 RX12 projekti

ViestiKirjoittaja Tate » Ti Loka 2017 24, 16:50

Nyt kun laatikko on irti niin muokkasin palkin kumityynyä paremmaksi ja tein uuden keppisysteemin,hitsaamista vaille valmiiksi,ja uskallan luvata että on Omegan orkkista paljon parempi.Vanhaan etuvetotyyliin,kepakko on puolimetrinen :) Seuraavaksi voisi hitsailla ö-pohjan vuotokohdan,tilata silmälaakerin ja eikun paikalleen,taas kerran..
Tate
Kultajäsen
 
Viestit: 309
Liittynyt: Su Maalis 2015 29, 13:09

Re: Toyota Corona MK2 1973 RX12 projekti

ViestiKirjoittaja Tate » Ti Loka 2017 31, 20:31

Osat tuli jo aikaa sitten tilailtua mutta hetkeksi lasketaan tämän auton sielu levolle :lol: Sain töitä ja nyt ei pysty tallin puuttumisenkaan takia jatkamaan.Viimeksi olin töissä noin kk pätkän loppukesä -16.Ja ennen sitä taisin olla kesällä -14,en muista niin varmaksi.Mutta jos nyt natsaisi työn kanssa niin olisi varaa jo pikkusen sijoittaa kunnon maaleihin ym tarvikkeisiin.
Tate
Kultajäsen
 
Viestit: 309
Liittynyt: Su Maalis 2015 29, 13:09

Re: Toyota Corona MK2 1973 RX12 projekti

ViestiKirjoittaja Tate » Ti Marras 2017 14, 19:35

Siirretty talvilevolle,kylmässä mutta betonilattialla ja suojassa.
Tate
Kultajäsen
 
Viestit: 309
Liittynyt: Su Maalis 2015 29, 13:09

Re: Toyota Corona MK2 1973 RX12 projekti

ViestiKirjoittaja Tate » Ke Tammi 2018 31, 21:00

Työpaikka toi tullessaan uuden Toyota-harrastajan kaveriksi ja osiakin on jo häneltä haalittu.Kauan kaipaamani vanhempi ratti on jo häneltä "tilauksessa" jahka löytänee tallin kätköistä ja kardaanin takapää löytyi joten sitäkin voi alkaa tuumailla.Kelit vaan vielä laittaa hanttiin mutta kevät lähenee...tulisi nyt etes yksi lämmin viikonloppu niin saisin nostella lootaa ja konetta takaisin pesäänsä niin saisi kardaania etenemään.Ja kaikkea muutakin.
Tate
Kultajäsen
 
Viestit: 309
Liittynyt: Su Maalis 2015 29, 13:09

Re: Toyota Corona MK2 1973 RX12 projekti

ViestiKirjoittaja Tate » To Maalis 2018 01, 22:00

Syksyllä tilatut osat hankittu :) Nyt kun keli lauhtuu viikonlopuksi sopivasti nii voisin räplätä öljypohjan irti ja hitsata tiiviiksi.Sitten voisikin kasailla koneen+lootan valmiiksi ja nostaa keulalle kunhan ilmat lämpiää enemmän.Etujarru rojekti on vieläkin suunnitelma-asteella mutta muutoskatsastaahan se pitää jokatapauksessa.Työ kaverikin lupasi avustaa kardaanin tekemisessä,offimiehiä kun on.
Tate
Kultajäsen
 
Viestit: 309
Liittynyt: Su Maalis 2015 29, 13:09

Re: Toyota Corona MK2 1973 RX12 projekti

ViestiKirjoittaja Tate » La Kesä 2018 09, 16:56

Näin loman kunniaksi voisin tappaa aikaa taas Toyotan kanssa.Jos vaikka saisin sen kartaania vaille valmiiksi,himottas jo päästä ajelemaan.Eli kone+lootikko koloonsa ja vaihdekeppi systeemin teko,kytkin ja muuta pientä hieromista :lol: Alkuperästä 1-pisteruiskuahan tässä ei ole eikä tule joten tilalla on 4-pisteruisku mutta sen vaihdolla teho nousee katsurien mielestä liikaa joten muutoskatsi olisi edessä ja jarrujen laitto,mietinkin taas yhtä sivuimua jolloin teho pysyisi samana jollen ihan väärässä ole.Ja olishan siinä miehekkäämmät äänetkin vanhaan autoon.... 8) vakionahan näissä 18R:ssä on se 88hv ja opelin koneessa 90hv joten tuskin kahdesta luuskasta kiinni jää.
Tate
Kultajäsen
 
Viestit: 309
Liittynyt: Su Maalis 2015 29, 13:09

Edellinen

Paluu Projektit -78 ja vanhemmat

Paikallaolijat

Rekisteröityneet käyttäjät: Google [Bot]

cron