Toyota Corona MK2 1973 RX12 projekti

Projekteista juttua, kuvia yms. Tähän kansioon vm -78 ja sitä vanhemmat
Alueen säännöt
Vuosimalli raja tähän kansioon on sitten -78
Ennen kuin teet uuden aiheen niin lue tämä

Re: Toyota Corona MK2 1973 RX12(Mazda FP 16v DOHC) projekti

ViestiKirjoittaja masi71 » To Touko 2017 25, 09:59

Sieltä puuttuu joku anturitieto ja ecu pitää virhetilana ja antaa mennä perusennakolla, epäilen
masi71
 
Viestit: 108
Liittynyt: Su Maalis 2009 15, 21:31

Re: Toyota Corona MK2 1973 RX12(Mazda FP 16v DOHC) projekti

ViestiKirjoittaja Tate » To Touko 2017 25, 10:02

kyyry kirjoitti:
Tate kirjoitti:Sähkömies kävi autoa ropeltamassa ja tuli siihen tulokseen että jakaja ei säädä ennakkoa tyhjäkäynniltä poistuttaessa,eli siinä toimii vain perusennakko joka laitetaan käsin kääntämällä jakajaa.!


eikö siinä oo kintee jakaja joka ei voi säätää ennakkoa? ecun pitäs ennakot säätää.

Siis tuota juuri tarkotin mutta on tullut epäselvästi kerrottua...mutta en itse usko tuohon,kuulostaa niin kummalle...sillä kokeilin kääntää jakajan niin aikaselleen kun käsin menee niin ei muutu miksikään,siis kaasua laitettaessä yökkää ihan samanlailla,teki mitä teki,se ei siitä häviä.Taidan muuttaa suunnitelman takaisin alkuperäiseksi eli kaasarille.
Tate
Kultajäsen
 
Viestit: 313
Liittynyt: Su Maalis 2015 29, 13:09

Re: Toyota Corona MK2 1973 RX12(Mazda FP 16v DOHC) projekti

ViestiKirjoittaja Tate » To Touko 2017 25, 10:10

masi71 kirjoitti:Sieltä puuttuu joku anturitieto ja ecu pitää virhetilana ja antaa mennä perusennakolla, epäilen

Ecun lämpötila anturia ei voi pitää kytkettynä,sitten sillä ei voi ajaa metriäkään,yökkää niin pahasti,tyhjää käy oikein nätisti.Itse alan vahvasti epäilemään itse imusarjaa,ruiskua.Sehän on käännetty ylösalaisin että mahtuu paikoilleen,niin jotenkin alkaa tuntumaan että suuttimet ei toimi väärinpäin,ja jäävät 10mm alkuperäistä kauemmaksi,kun on välilaippa kannen ja imusarjan välissä sovitteena.Ja tuon olen pariin kertaan irrottanut/tiivistänyt mahdollisien imuvuotojen takia mutta ei,sitkeesti se vaan yökkää,ihan kuin olisi kaasari josta puuttuu kiihdytyspumppu.Taidan vain kylmästi ruveta suunnittelemaan imusarjaa kaasarille...
Tate
Kultajäsen
 
Viestit: 313
Liittynyt: Su Maalis 2015 29, 13:09

Re: Toyota Corona MK2 1973 RX12(Mazda FP 16v DOHC) projekti

ViestiKirjoittaja Tate » Ma Touko 2017 29, 11:14

Ja ajelut loppu kun 1-sylinterin herkesi toimimasta,ei anna soppaa ja 2-sylinterin suutin kastelee aika ajoin tulpan...eli liikenteestäpoisto.Aika näyttää mitä sille teen polttoaineen syötön kanssa,alkajaisiksi pesen koslan ja pistän riiheen seisomaan.Ajetaan sitten skootterilla.....
Tate
Kultajäsen
 
Viestit: 313
Liittynyt: Su Maalis 2015 29, 13:09

Re: Toyota Corona MK2 1973 RX12(Mazda FP 16v DOHC) projekti

ViestiKirjoittaja Tate » La Heinä 2017 22, 00:22

Nyt olis 18R laitettu lihoiksi ja kiertokankien laakerit on punaset,öljyrenkaat on aivan hengettömät,puristusrenkaat sentäs silmämääräisesti ok.Ja öljypohja öljykura vanukasta puolillaan.Tuossa selvittelin kaikkia mahdollisia autoja jossa olisi mahd samankokoiset männät niin volvo b20a on 88,90 kun taas 18R on 88,50,ainoana(ehkä)erona on volvossa yksi puristusrengas 1,75 mutta öljy/alempi rengas passaisi 18R:ään mikäli ei syvyys muutu.Niistä saisi rakenneltua renkaat mutta mistäs laakerit?Pitää huomenna purkaa kampirautakin irti jotta näkee runkolaakereidenkin kunnon,tuskin kunnossa nekään kun kiertävätkin on pilalla.Jos nekin on piloilla niin sitten täytyy jatkaa imusarjan hitsarin tekijää,ei vaan jaksais millään enää tehdä nuita kone swappeja....jos ees joskus pääsis nauttimaan toimivasta autosta mutta se lienee mahdottomuus :D
Tate
Kultajäsen
 
Viestit: 313
Liittynyt: Su Maalis 2015 29, 13:09

Re: Toyota Corona MK2 1973 RX12(Mazda FP 16v DOHC) projekti

ViestiKirjoittaja JPV » La Heinä 2017 22, 02:29

Tate, Mukava nähdä sinutkin taas täällä!
Olen seurannut sun projektia pitkään, paljon aikaisemmin kun aloitin omani!
Olet kyllä sitkeä sissi Coronan kanssa :-)
Elä luovuta!
JPV
 
Viestit: 97
Liittynyt: Pe Huhti 2017 14, 12:21
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Toyota Corona MK2 1973 RX12(Mazda FP 16v DOHC) projekti

ViestiKirjoittaja Tate » La Heinä 2017 22, 12:18

Pitkä ja välillä pirullinenkin taival Coronan kanssa :D Ei tästä vielä luovuta,kyllä sillä vielä ajellaan,vaikeuksien kautta voittoon!Toistaseksi taitaa jäädä paikoilleen Mazdan motori kun 18R toi taas uusia haasteita,jos siinä olisikin olleet pelkästään nuo männänrenkaat vaivana niin olisin sen kunnostanut niin olisi jäänyt muutoskatsastus,jarrujumpat ym pois mutta mutta..tai sitten rupean suunnittelemaan tuohon Mazdalaiseen kaasarille imusarjaa,jäisi sähköt pois,niitä kun en oikein rakasta.Ja enkä oikein hallitsekkaan.Täytyy taas ottaa mietintämyssy käyttöön ja tuumia että mitähän sen suhteen tekisi.
Tate
Kultajäsen
 
Viestit: 313
Liittynyt: Su Maalis 2015 29, 13:09

Re: Toyota Corona MK2 1973 RX12(Mazda FP 16v DOHC) projekti

ViestiKirjoittaja masi71 » To Heinä 2017 27, 09:45

mitä muuta vaivaa kuin männänrenkaita 18R sairastaa ?
masi71
 
Viestit: 108
Liittynyt: Su Maalis 2009 15, 21:31

Re: Toyota Corona MK2 1973 RX12(Mazda FP 16v DOHC) projekti

ViestiKirjoittaja Tate » Pe Heinä 2017 28, 11:29

Ainakin kiertokangen laakerit,runkopukkeja en ole vielä avannut mutta voisimpa uskoa että nekin on pilalla.Niin ja kanteenkin on tullut vikaa,jo silmällä huomaa että ainakin yksi venttiili on "uponnut" kanteen ja kaikki imukanavat oli paksun öljykerroksen peittämät ja sen uponneen venttiilin jousivoima on hyvin heikko.Hain kotteron pois riihestä ja yllätys olikin suuri,sehän kävi taas neljällä !! Imusarjan jälleen kerran purin pois ja suurennulasi tyyliin etsin vikoja ja löytyihän niitä,kaikkien neljän,ja varsinkin sen mihin vian paikallistin viimeksi eli ykkösen suuttimeen,imusarja+suutin tiivisteet,no,olihan ne paikallaan mutta kuin kiveä,ja klappasi millistä kahteen,samaten kun muutkin suuttimet,hirveä klappi.Imuvuoto on ollut melko voimakasta vaikka sitä ei korvalla kuullut ja eikä oikein voinut millään aineellakaan todeta.Soittoa taas kaverille joka on Toyotalla töissä ja lupasi tutkia asiaa ja puhelimen välityksella mitatut tiivisteet,sopinee 2010->2,0 Avensiksen suuttimen yläpään tiiviste.Asia selvinnee vasta kun saan tiivisteet Su-Ma näppiin.4A-FE:n tiiviste oli hieman liian pieni,ainakin käytettynä mutta uusi voisi sopiakin,samaten suutin silmämääräisesti kävisi Mazdaan,Mazdassa suuttimen kärki on vaan pikkusen pitempi mutta muut fyysiset mitat on samat 4A-FE:ssa,toivottavasti vika ratkeaa nuilla tiivisteillä.Ei se ainakaan huonompaan suuntaan mene...
Tate
Kultajäsen
 
Viestit: 313
Liittynyt: Su Maalis 2015 29, 13:09

Re: Toyota Corona MK2 1973 RX12(Mazda FP 16v DOHC) projekti

ViestiKirjoittaja Tate » Ke Elo 2017 09, 08:47

Käyty konttorilla juttelemassa alustanmuutoksista moottorin vaihtoa/muutoskatsia ajatellen. Omat moottorit on 18R-2M-4M ja ainoat muutokset on laikat eteen 266mm halkaisijalla,ei edes pääsylinterin vaihtoa.Näin sanoi Korpivaaran paperit.Pitää käydä hakemassa niistä kopiot jos antavat.
Tate
Kultajäsen
 
Viestit: 313
Liittynyt: Su Maalis 2015 29, 13:09

Re: Toyota Corona MK2 1973 RX12(Mazda FP 16v DOHC) projekti

ViestiKirjoittaja Tate » Su Elo 2017 20, 21:51

Pistin lihoiksi,jälleen kerran.Nyt olisi pihassa toisen maan kone+loota ja tällä kertaa takapotkusta.Eli yritän saada kammettua sen keulille niin jäisi tuo välilaippa systeemi pois,en tykännyt siitä mutta tulipahan kokeiltua :D kaikkeahan voi ja pitää kokeilla,sanovat tätä harrastamiseksi..mutta asiaan.Jos tällä kertaa asiat näyttäisi valoisammalta kun tuon Mazdan moottorin suhteen niin lisä plussana olisi viides vaihdekkin,ja osia saa joka varaosaputkasta.Mutta huomenna,jos tähdet ja sun muut väinämöisen merkit on suotuisat,niin rupean sitä keulalle mallailemaan.Mutta nyt,ranskalaisia,uunimakkaraa ja leffaa.Hetkeksi ajatus pois tallista,menihän siellä tänäänkin koko päivä.
Tate
Kultajäsen
 
Viestit: 313
Liittynyt: Su Maalis 2015 29, 13:09

Re: Toyota Corona MK2 1973 RX12(Mazda FP 16v DOHC) projekti

ViestiKirjoittaja Tate » Ti Elo 2017 22, 17:25

No niin,toinen rojekti siirretty tallista pois,tilaa viemästä.Ja "uusi"kone+lootakin on nostettuna malliksi paikalleen,ja hyvinhän se sinne muljahti ja jää tilaa todella paljon enemmän kun Mazdan koneella.Viikon päästä pitäisi saada veljeltä miggi jotta pääsee tekemään koneen korvakot,lootan palkin,pakoputken ym tarvittavat.Eli mahdollisuuksia tälle suvelle vielä on saada ajoon.Tämä päivä onkin mennyt ihan vaan köllötellessä,vettä on tullut kokopäivän ihan esterin sieltä ja mahakin tuntuu oikuttelevan,sieltäkin tuntuu tulevan :lol: Huomenna jatketaan taas
Tate
Kultajäsen
 
Viestit: 313
Liittynyt: Su Maalis 2015 29, 13:09

Re: Toyota Corona MK2 1973 RX12(Mazda FP 16v DOHC) projekti

ViestiKirjoittaja JPV » Ti Elo 2017 22, 21:04

:D Kerro nyt, mikä tekniikka sinne on nyt menossa?
Toivottavasti tällä kertaa onnistuu ja pääset vielä tänä kesänä liikenteeseen.
On se vaan ollut mukavaa ajella taas vuosikymmenten jälkeen vanhalla Toyotalla ja muistella menneitä :-D
JPV
 
Viestit: 97
Liittynyt: Pe Huhti 2017 14, 12:21
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Toyota Corona MK2 1973 RX12(Mazda FP 16v DOHC) projekti

ViestiKirjoittaja Tate » Ti Elo 2017 22, 22:41

Vanhalla autolla ajaminen on aina nostalgista,tykkään! Tekniikka on A-Omegan laatikko ja motori on F-Astran 1.8 OHC 90hv,alunperin 1-pisteruisku josta tein 4-pisteisen.Kunhan budjetti sallii niin laitan 2.0 Omegan motorin jossa on 122hv.Eli Opel termein C18NZ+R25,siksi päädyin tähän tekniikkaan kun on tuosta toisesta(eikä taida valmistua koskaan) rojektista jäänyt tekniikkaa yllinkyllin ja on itselleni tutumpaa kuin Toyotat.Tällä haavaa missä joutuu jo päätä käyttämään,on kardaanin teko,Omegassa se on 50mm ja Hardyn kumikiekolla ja rättinivelellä,Coronassa taasen liki 10cm ja suora putki kahdella nivelellä.Eli ihan perus kardaani.Parempi mielestäni kuin tuo Hardy-mallinen.Jostain pitäis metsästää toinen Coronan perään käypä kardaani koska omaa en ala pilkkomaan,en ellei ole viimeinen pakko.Painoero 18R ja C18NZ aikas valtava.C18NZ on 130-135 kg ja 18R 168kg.noin 35kg on eroa,se on keulalla jo tuntuva määrä.Kunhan sen migin saan niin aika äkkiähän tuon niputtaa kuntoon,kone swapit on tullut jo tutuksi :lol:
Tate
Kultajäsen
 
Viestit: 313
Liittynyt: Su Maalis 2015 29, 13:09

Re: Toyota Corona MK2 1973 RX12(Mazda FP 16v DOHC) projekti

ViestiKirjoittaja kyyry » Pe Elo 2017 25, 12:49

laita kardaanin liuku keskelle kardaania kannatin laakerin kohalle. esim volvossa on näin.
oopeli ei tarvo tuota liukuu ku on renkku perä ja se ei liiku joustojen aikana. takvetosissa missä jäykkä perä ni pitää olla kardaanissa liuku ku perä elää joustojen aikana.
corolla SE70 2,0 16valve
corolla TE20 R/F
corolla SE80 2,0 16valve
mazda 323 F jokkis
vw caravelle T4 TDI
kansien kairausta, moottorien säätöjä, tehonmittauksia
Avatar
kyyry
Kultajäsen
 
Viestit: 1254
Liittynyt: To Syys 2006 28, 23:15
Paikkakunta: ii/haukipudas

EdellinenSeuraava

Paluu Projektit -78 ja vanhemmat

Paikallaolijat

Rekisteröityneet käyttäjät: Google [Bot], Majestic-12 [Bot]

cron